Gå til innhold

Mat du synes er oppskrytt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pizza, reker, hummer, krabbe, alt med ost.

Anonymkode: 11436...2d3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Macro skrev (På 7.7.2026 den 13.45):

Reker m. tilbehør.

Vi hadde rekekveld i går og måtte spørre oss selv om det var ideen om det eller smaken som var best sånn egentlig😅 for all del, helt innafor som sommermat og greit nok. Men det er strengt tatt ikke så veldig fantastisk.

Det er et jævla gris. 

Anonymkode: 44ae6...112

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er et jævla gris. 

Anonymkode: 44ae6...112

Ja det óg😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Pizza, reker, hummer, krabbe, alt med ost.

Anonymkode: 11436...2d3

Er det oppskrytt? Eller bare liker du det ikke? 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Taco, pinnekjøtt og generelt sterkt krydret mat. 

Anonymkode: 35daa...32b

AnonymBruker
Skrevet
Uanonym bruker skrev (2 timer siden):

Tror ikke folk spiser dette pga. smaken, men fordi det har forholdsvis lite kalorier og mye protein, altså bra slanke/treningsmat. Er vel ingen som synes det er spesielt godt.

Jeg klarer det ikke pga konsistensen. Kan bruke det i bakst men da visper jeg bort alle "klumpene" først. 

Anonymkode: e0d2c...1db

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sushi 🍣 

Anonymkode: 5171d...86e

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Sushi. Forstår det ikke, det er lunkent og bare veldig slimete aktig. Romtemperert agurk og tykk røykalaks.

Anonymkode: df132...4af

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sushi 🍣 

Twins!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Twins!

:highfive:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Uanonym bruker skrev (18 timer siden):

Tror ikke folk spiser dette pga. smaken, men fordi det har forholdsvis lite kalorier og mye protein, altså bra slanke/treningsmat. Er vel ingen som synes det er spesielt godt.

Jeg fnyste av eksen og tenkte han bare ville ha proteiner og store muskler, for det så vemmelig ut og smakte ingenting.. Så kom Tine med et lite beger som lignet rislunsj. Der var det cottage cheese og jordbærsyltetøy i siden. Tror de hadde eple også, men det smakte for lite. Den med jordbær falt rett i smak her, og jeg begynte å trikse litt selv. Dette er ca 10 år siden nå, og fortsatt er en av mine favorittlunsjer cottage cheese med blåbær (de i frysedisken som faktisk smaker blåbær), chiafrø, gresskarkjerner og sukkerfritt kirsebærsyltetøy. En god ss av syltetøyet blandes i ca en halv boks ost. Nesten som dessert 🤩

Anonymkode: 6db58...2d2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Cottage cheese, bra med protein, men godt er det ikke. Gulsost på brødskive 

Anonymkode: be0cf...bc6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg fnyste av eksen og tenkte han bare ville ha proteiner og store muskler, for det så vemmelig ut og smakte ingenting.. Så kom Tine med et lite beger som lignet rislunsj. Der var det cottage cheese og jordbærsyltetøy i siden. Tror de hadde eple også, men det smakte for lite. Den med jordbær falt rett i smak her, og jeg begynte å trikse litt selv. Dette er ca 10 år siden nå, og fortsatt er en av mine favorittlunsjer cottage cheese med blåbær (de i frysedisken som faktisk smaker blåbær), chiafrø, gresskarkjerner og sukkerfritt kirsebærsyltetøy. En god ss av syltetøyet blandes i ca en halv boks ost. Nesten som dessert 🤩

Anonymkode: 6db58...2d2

Men da liker du det jo pga. kombinasjonen med syltetøy osv. - ikke osten i seg selv :) 

Skrevet
Ullvott skrev (På 18.4.2026 den 11.32):

Spørsmålet er hvilken mat man synes er oppskrytt. Da faller Grandis, McDonalds og Burger King gjennom, for det er ingen som overdriver rosen av den maten. 

Nå skal jeg erte på meg en skokk med vestlendinger, for jeg mener pinnekjøtt er oppskrytt. 

Helt greit og ribben skal du få ha i fred for lutefisk eller pinnekjøtt på julaften her.

ribbe er billig hverdagsmat, ja jeg har smakt såkalt kvalitets ribbe som var overpriset fra slakteren 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.4.2026 den 11.55):

Oppvokst på vestlandet der alle hadde "raspeball torsdag", torsdag var en dag jeg grudde meg til som barn. Fremdels reklameres det på ulike cafeer i område "kom innom i  dag er det torsdag, raspeballer serveres", verdens dårligste reklame for min del. At det er en rett jeg synes er så til de grader oppskrytt er bare forbokstaven.

Anonymkode: 09318...1ff

I Bergen var det fisk som gjaldt på Torsdagene i gml dager.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.4.2026 den 17.12):

Frokostbuffeter. Alle skryter og er så gira på hotellbuffet når de reiser og jeg skjønner virkelig ikke greia. Det er mer eller mindre det samme overalt, stort sett varianter av egg, brød, bakst, frukt og grønt med noen pannekaker, yoghurter og müeslier innblandet.

Det er ikke dårlig mat, kvalitet og presentasjon kan være kjempebra men det er jo fortsatt bare frokostmat, ingenting voldsomt nytt og spennende eller utilgjengelig for folk flest. 
Jeg er litt farga av å være cøliakier så store deler av buffetene er jo utilgjengelige for meg men jeg ser jo at det er veldig likt overalt.

Anonymkode: 04459...b0c

Kommer helt an på hotellet 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bløtkake (kanskje ikke mat, forsåvidt). 

Anonymkode: a92c1...769

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Enig på den siste - vanlig norsk "bløtkake" i sin enkleste form er veldig triste greier - piska krem er da ikke noe godt i seg selv - og ikke blir det bedre av å ha det ut over en mer eller mindre tørr sukkerBRØDbunn... Tristeste utgaven, i gamle dager, var jo en boks hermetisk fersken som pynt...  Det kan knapt kalles kake. 

Med marsipanlokk og litt frisere fyll blir det noe annet. Også mye bedre om man var vaniljekrem som fyll i midten - da begynner det å smake noe...  Eller blande sjokolade i kremen, da får man straks mer smak. 

Anonymkode: 85870...02c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke glad i skalldyr, eller østerssnørrebiter, blåskjell, kamskjell eller whatever. Reker er fæle greier. Sushi skjønner jeg heller ikke, det bare vokser i munnen. For meg er sjømat svært oppskrytt. Da tar jeg faktisk hellere hva som helst av fast food.

Ellers synes jeg ribbe er oppskrytt. Hvorfor ikke spise kotelettkammen som de gjør i Danmark? Der er det rent kjøtt og svor, og de som vil ha fett kan spise det. Enklere å lage er det også. Og lutefisk er også bare sært.

Anonymkode: b76bb...476

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig på den siste - vanlig norsk "bløtkake" i sin enkleste form er veldig triste greier - piska krem er da ikke noe godt i seg selv - og ikke blir det bedre av å ha det ut over en mer eller mindre tørr sukkerBRØDbunn... Tristeste utgaven, i gamle dager, var jo en boks hermetisk fersken som pynt...  Det kan knapt kalles kake. 

Med marsipanlokk og litt frisere fyll blir det noe annet. Også mye bedre om man var vaniljekrem som fyll i midten - da begynner det å smake noe...  Eller blande sjokolade i kremen, da får man straks mer smak. 

Anonymkode: 85870...02c

Bløtkake kan smake veldig godt hvis den er skikkelig laga, og veldig kjipt hvis den er dårlig laga. Man må jo dynke bunnen ordentlig, ellers blir kaka fryktelig tørr. Og ha godt fyll i, f.eks. hjemmelaga syltetøy, friske bær på toppen. Tørr bunn og hermetisk fersken som eneste fyll/pynt - hvis det er bløtkaka du er vant til, skjønner jeg at du ikke liker det.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...