Gå til innhold

Mat du synes er oppskrytt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.4.2026 den 11.16):

Du har tydeligvis ikke spist mye indisk. Den er jo svært fargerik, innbydende og ikke minst mer smakfull enn mye annen asiatisk mat.

Anonymkode: 936de...c73

Lite innbydende i forhold til koreansk, thai og vietnamesisk mat. 

Anonymkode: 21c78...33c

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.4.2026 den 18.24):

Oreokake. Noe så grusomt. 

Anonymkode: 009f6...961

Dette er en amerikansk skikk som dessverre har kommet til Norge. Man baker kake på søppel. Forventer at kaker med hele snickers er rett rundt hjørnet i influenserverden. Og det betyr at media kommer til å skrive om det. Også kommer alle kakebakere til å bake slikt sprøyt og skryte av det i sosiale medier. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Det første som faller meg inn, er østers. Store snørrklumper som skylles ned med sjampanje. Sjampisen er riktignok en formildende omstendighet, men den kan lett ledsages av noe bedre enn disse smakløse bløtdyrene – eller bare nytes alene.

Litt enig i trøffel også, skjønt min erfaring begrenser seg til trøffelrisotto og trøffelmajones samt sauser med trøffel. Jeg har aldri fått helt tak i smaken og skjønner ikke at det skal være så fantastisk. Jeg er nok fra feil samfunnslag.

Motsatt synes jeg reker er litt undervurdert når man snakker om skalldyr, og de små, nordatlantiske er mer spretne og smakfulle enn de store middelhavsrekene.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.4.2026 den 22.41):

Folk forstår ikke hva tråden egentlig handler om. 

Anonymkode: e5762...2db

Grønnsaksvaffel skrev (På 18.4.2026 den 22.42):

Nei, det er tydelig.

Det er jo bare oppramsing av matretter folk ikke liker.

Og dette går igjen i alle tråder som dette. :vetikke:

Jeg er en av de som syns hummer er oppskrytt og som heller velger ei fin krabbe eller godt tilberedte blåskjell. 

• Liker 1
Skrevet
Brunhilde skrev (14 minutter siden):

Og dette går igjen i alle tråder som dette. :vetikke:

Jeg er en av de som syns hummer er oppskrytt og som heller velger ei fin krabbe eller godt tilberedte blåskjell. 

Hummer er en av få matretter som muligens er oppskrytt. Jeg skriver muligens fordi jeg ikke har smakt det.

• Liker 1
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (Akkurat nå):

Hummer er en av få matretter som muligens er oppskrytt. Jeg skriver muligens fordi jeg ikke har smakt det.

Hummer smaker kjempegodt, absolutt, men jeg syns ikke smak og pris står i forhold til hverandre. 

Jeg er vokst opp med skalldyr til hverdags og fest, og har alltid foretrukket krabbe over hummer. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg har aldri opplevd å spise et måltid på finere restauranter som jeg syns har vært verdt pengene. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Avokado blir regnet som luksusgrønnsak og smaker jo ingen ting? Dårlig for miljøet er den også.

Anonymkode: 33a09...f5a

• Liker 4
Skrevet

Hummer, kaviar, trøffel og jeg legger gjerne til dyr Champagne.
Så de klassiske high-end ingrediensene med andre ord.
Wagyu er også utrolig hypet, fettete, en ubehagelig følelse i munnen og så og si ingen tekstur og prisen er jo helt absurd.
At dette produktet tilbys som en biff i vår vestlige forstand er absurd, det er et produkt som kun funker i tynne skiver på en Hibachi grill.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hummer og kanari

file_0000000004147246a1ddbd1a8965759d.png

Anonymkode: 6e905...4c4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sushi

Fårikål

Brød

Anonymkode: 324c4...54d

• Nyttig 1
Gjest jordeple
Skrevet

Enig i at hummer er oppskrytt. Jeg vil heller ha sjøkreps og krabbe enn hummer.

Pavlova, det beste er de friske bærene. Krem og marengs er kjedelig.

AnonymBruker
Skrevet

Risotto!!

Anonymkode: e4325...3bf

• Liker 1
Skrevet

Begynner å bli temmelig lei av Dubai sjokolade i alle mulige utgaver - Dubaiostekake, Dubaiblondies og -brownies, Dubaidonuts, Dubaiiskrem, Dubaiterte, Dubaipai og så videre. Finnes sikkert tannkrem med Dubaisjokolade-smak også. Muligens også kondomer (men det tror jeg er en vel «acquired taste if ever there were any») 

• Liker 5
Skrevet

Sushi, risen setter seg fast og smaker ikke noe, tangen er ekkel, og fisk spiser jeg ikke.

Jeg kan spise fritert tang, smaker som potetgull, men det andre der, kan jeg bare ikke få ned. Selv ikke med kylling. Ikke noe delikate biter, ofte alt for store, ikke veldig feminint å putte i munnen. Jeg ser bort når folk spiser dette...

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.4.2026 den 11.13):
  • Jeg synes indisk mat er fryktelig oppskrytt. Jeg kan strekke meg til at indisk mat er 'greit nok'. Smaken er helt ok, men farge og presentasjon er forferdelig. Ser enten ut som oppkast eller sølevann. 

• Frossen pizza. Æsj.

• Hamburger kjedelig. 

• Laks. Æsj fy faen!

Brød.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

1) Kjøttdeig.

Smaker "slakt". Etter jeg var flere ganger i et slaktehus så får fikk jeg lukten der litt på hjernen, og det minner sterkt om kjødttdeiglukten så jeg klarer ikke lage noe med kjøttdeig. Velger vegan-alternativ i stedet som funker like bra.

2) Hummer/krabbe. 
En smak jeg der jeg bare ikke får til å like. Liker godt ellers sjømat.

3) Indisk mat/mat generelt fra Midtøsten.

Usikker på hva det er, men jeg takler ikke kryddersmakene og heller ikke konsistensen på mye av det.

Anonymkode: 2060b...702

• Liker 1
Skrevet

Pinnekjøtt og fårikål. Kun nordmenn som setter dette høyt. 

AnonymBruker
Skrevet

Pavlova! Og alle salt karamell-produktene.

Anonymkode: 58e18...9aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...