AnonymBruker Skrevet 18. april #21 Skrevet 18. april Sushi, lasagne, fårikål, ribbe, nei takk. Anonymkode: 10076...0e9
Smurf26 Skrevet 18. april #22 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ser at flere nevner komler/potetball her - det er nok en rett man må ha vokst opp med for å sette stor pris på. Samtidig er jo diverse boller basert på poteter noe som finnes mange steder i Nord-Europa, så litt rart at det er stort sett langs kysten man har satt pris på denslags. Anonymkode: 85870...02c Komler er min livrett, så det er nok absolutt noe man må ha vokst opp med. Men det er jo ikke bare på Vestlandet man spiser komle (som noen nevner) det er jo også en tradisjonsrett på Sørlandet, midt Norge og i nord, så det er jo mer her på Østlandet vi ikke setter pris på potetens allsidighet. 4
Smurf26 Skrevet 18. april #23 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Sushi, lasagne, fårikål, ribbe, nei takk. Anonymkode: 10076...0e9 Enig i ribbe, den hadde jeg glemt.
AnonymBruker Skrevet 18. april #24 Skrevet 18. april Komler er oppskrytt, synes jeg. Anonymkode: e31e1...086
AnonymBruker Skrevet 18. april #25 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ser at flere nevner komler/potetball her - det er nok en rett man må ha vokst opp med for å sette stor pris på. Samtidig er jo diverse boller basert på poteter noe som finnes mange steder i Nord-Europa, så litt rart at det er stort sett langs kysten man har satt pris på denslags. Anonymkode: 85870...02c Oppvokst på vestlandet der alle hadde "raspeball torsdag", torsdag var en dag jeg grudde meg til som barn. Fremdels reklameres det på ulike cafeer i område "kom innom i dag er det torsdag, raspeballer serveres", verdens dårligste reklame for min del. At det er en rett jeg synes er så til de grader oppskrytt er bare forbokstaven. Anonymkode: 09318...1ff 6
AnonymBruker Skrevet 18. april #26 Skrevet 18. april Skalldyr. Samboer elsker reker,scampi,kreps og krabbe,jeg styrer unna! Anonymkode: 1ef5a...daf 2
Sandie Skrevet 18. april #28 Skrevet 18. april Jeg liker ikke pavlova noe særlig. Det er det første jeg tenkte på da jeg så overskriften her 😅 7
AnonymBruker Skrevet 18. april #29 Skrevet 18. april Jeg synes biff og grillmat er oppskrytt. Anonymkode: ab1c4...d8f 4 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #30 Skrevet 18. april -venter- skrev (52 minutter siden): Hummer. Vil heller her krabbe som er mye billigere. Mange som liker å si at hummer er oppskrytt. Jeg er faktisk ikke enig - hummeren har en unik smak, hummersmaken, som det gjerne sitter mye av i skallet. En ganske kraftig og litt søtlig smak som er umskjennelig. En del kokker ynder å si at "sjøkreps" er bedre - der er jeg også uenig - sjøkreps er midt og søtt, og svært behagelig spise - men samtidig mangler det karakteren hummeren har. Jeg vil heller ha en god hummer enn sjøkreps. Krabbe er godt - og har også en unik smak. Om krabbe hadde vært vedig sjelden, tror jeg prisen ville vært veldig høy. Samtidig er krabbe ikke fullt så delikat som hummer - smaken på krabben er noe grovere og kjøttet har jo en annen konsistens. Skulle jeg velge noe fra havet som er oppskrytt ville jeg sagt kamskjell. LItt det samme som sjøkreps - ja, det er søtt og nydelig og lett, men det er også ganske pregløst. Kvaliteten er også ymse. På en buffet en gang husker jeg vi diskuterte om det som var i sausen var kamsjell eller fiskeboller... Anonymkode: 85870...02c 4 1 4
Beneath the Moon Skrevet 18. april #31 Skrevet 18. april (endret) Svin både pålegg og til middag, Oreo, Komper/komler, alt av lam,/sau, leverpostei, kaviar, rosiner, svisker, rosenkål, granateple, frossen pizza, Toro supper/sauser/gryteretter. Skyr, frokostblanding/musli/granola. Endret 18. april av Beneath the Moon 1 1
sstinemor Skrevet 18. april #32 Skrevet 18. april (endret) Egg og bacon(bedre hver for seg), riskrem, ribbe/kjøttstykker med veldig mye fett, fruktsalat, østers Endret 18. april av sstinemor 2
Mardina Skrevet 18. april #33 Skrevet 18. april (endret) - Sushi - Sylteagurk - Reker - Riskrem - Kaker med mye krem Endret 18. april av Mardina 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #34 Skrevet 18. april Riskrem, crème brûlée, ribbe, bløtkake.. Anonymkode: e4325...3bf 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #35 Skrevet 18. april Poteter! Blir dårlig i magen av det,også potetstappe.Er heller ikke tilhenger av kjøtt. Anonymkode: 0c24a...ef8 1
Grønnsaksvaffel Skrevet 18. april #36 Skrevet 18. april Jeg lurer på hva slags omgangskrets dere har som opplever at det er mye skryt av Grandiosa, sylteagurk, leverpostei, Oreo, Toro, bløtkake, rosenkål, svisker og McDonald's? 12 3
zondaar Skrevet 18. april #37 Skrevet 18. april Smurf26 skrev (5 timer siden): Jeg syns du er veldig generøs i beskrivelsen din av en Grandiosa, selv syns jeg det er som å spise varm og smakløs papp. Enig med deg. Kaller Grandiosa for pappizza… for jeg syns det smaker papp med sur ost 🧀😩 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #39 Skrevet 18. april Frokostbuffeter. Alle skryter og er så gira på hotellbuffet når de reiser og jeg skjønner virkelig ikke greia. Det er mer eller mindre det samme overalt, stort sett varianter av egg, brød, bakst, frukt og grønt med noen pannekaker, yoghurter og müeslier innblandet. Det er ikke dårlig mat, kvalitet og presentasjon kan være kjempebra men det er jo fortsatt bare frokostmat, ingenting voldsomt nytt og spennende eller utilgjengelig for folk flest. Jeg er litt farga av å være cøliakier så store deler av buffetene er jo utilgjengelige for meg men jeg ser jo at det er veldig likt overalt. Anonymkode: 04459...b0c 5 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå