AnonymBruker Skrevet 28. april #101 Skrevet 28. april Sushi må vel være verdens mestoppskytte rett. Den rå fisken er i seg selv fullstendig smakløs, og ris, tang og den salte usofistikerte soyasausen gjør ikke saken bedre. Når man så dreper det bittelille som måte være av smak med wasabi, er matkomedien fullkommen. Anonymkode: 5d339...bdb 3 3
blue0rchid Skrevet 28. april #102 Skrevet 28. april Cottage cheese. Har aldri likt det og skjønner ikke hypen. Prøver det med ujevne mellomrom for å se om smaken endrer seg, men nei. Det er den eneste matvaren jeg kommer på som jeg rett ut ikke liker. 6
AnonymBruker Skrevet 28. april #103 Skrevet 28. april Foie gras. Fett og ekkelt. Anonymkode: 6a4c4...f95 3
AnonymBruker Skrevet 28. april #104 Skrevet 28. april Vet ikke om man kan regne brødskiver for oppskrytt, men jeg er i alle fall 😬 på innsiden når det påstås at alle må spise eller like brødskiver. Anonymkode: 58e18...9aa 2
AnonymBruker Skrevet 28. april #105 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (På 18.4.2026 den 17.12): Frokostbuffeter. Alle skryter og er så gira på hotellbuffet når de reiser og jeg skjønner virkelig ikke greia. Det er mer eller mindre det samme overalt, stort sett varianter av egg, brød, bakst, frukt og grønt med noen pannekaker, yoghurter og müeslier innblandet. Det er ikke dårlig mat, kvalitet og presentasjon kan være kjempebra men det er jo fortsatt bare frokostmat, ingenting voldsomt nytt og spennende eller utilgjengelig for folk flest. Jeg er litt farga av å være cøliakier så store deler av buffetene er jo utilgjengelige for meg men jeg ser jo at det er veldig likt overalt. Anonymkode: 04459...b0c Da har du ikke spist på Scandic Nidelven. Anonymkode: 2601d...a2e 5
AnonymBruker Skrevet 28. april #107 Skrevet 28. april Østers. Det har vært en skuffelse begge gangene jeg har fått det i "godt" selskap ved Stillehavet. Skal jeg slurpe snørr venter jeg heller til jeg blir skikkelig forkjølet. Foie gras, og langt på vei også andeconfit. Ikke noe å juble over. Tenker bare fett og ekkelt. Pekingand. Brukte lang tid på å bestemme oss for det som skulle være de tre aller beste restaurantene for slikt i Beijing. Misforstå meg rett: det var godt nok det – alle tre gangene, for all del, men slett ingen gastronomisk åpenbaring. En skikkelig oppskrytt skuffelse jeg aldri kommer til å betale overpris for igjen. Kumle, ball, raspeball – "kjært" barn har mange navn. Spist et par ganger med svigers på vestlandet (på favorittstedet deres som hadde faste dager). FOR en skuffelse for en østlending! Snakker om å jakte rosinen i pølsa: En pokkers massiv tennisball med en bitte liten bacon(?)bit inni? Wtf? Dette er gammeldags fattigmannsmat som burde blitt modernisert. 😉 Anonymkode: 43fa6...f3a 2
AnonymBruker Skrevet 28. april #108 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (På 18.4.2026 den 11.18): Jeg liker indisk mat, men savner grønnsaker. Er jo bare kjøtt, saus og ris. Ellers synes jeg sushi er veldig oppskrytt. Smaker ok, men ikke noe mer enn det. Klarer heller ikke spise det som et helt måltid, føler rå fisk og tett ris vokser i munne på meg etter et par biter. Anonymkode: e544e...825 Her kanskje, men de aller mer fleste indere er jo vegetarianere (90% eller noe sånt). Så den indiske maten du får her, er tilpasset vesten. Jeg er heller ikke så glad i indisk i Norge, det blir for mektig med både kjøtt og saus. I India er det derimot mye veldig god mat! Anonymkode: b385e...ac1 4
AnonymBruker Skrevet 28. april #109 Skrevet 28. april Sodd, fårikål og raspeball. Kjedelig og smakløst. Anonymkode: a0fe6...070 1
AnonymBruker Skrevet 28. april #110 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (På 18.4.2026 den 11.18): Jeg liker indisk mat, men savner grønnsaker. Er jo bare kjøtt, saus og ris. Ellers synes jeg sushi er veldig oppskrytt. Smaker ok, men ikke noe mer enn det. Klarer heller ikke spise det som et helt måltid, føler rå fisk og tett ris vokser i munne på meg etter et par biter. Anonymkode: e544e...825 Da har du vært på feil indisk restaurant. Der jeg pleier å spise får vi masse gode, ferske grønnsaker til. Anonymkode: a0fe6...070 1
AnonymBruker Skrevet 28. april #112 Skrevet 28. april Carbonara. Har prøvd det utallige ganger, på forskjellige restauranter i Roma. Har aldri blitt mektig imponert. Har prøvd igjen og igjen, i tilfeller jeg skulle finne den rette restauranten - men, nei. Det er ikke det at jeg misliker retten, bare det at den er helt middelmådig. Kan gjerne spise det om jeg er sulten, men tar helst noe annet. Og når vi er inne på Italia: Prøvde Margherita på de tre mest legendariske stedene i Napoli, men skal helt ærlig si at det bare var vanlig Margherita. Simpelt og bra, men noe oppskrytt. Anonymkode: bedfb...655 4
Pawn Hearts Skrevet 29. april #113 Skrevet 29. april mannor skrev (22 timer siden): Pinnekjøtt og fårikål. Kun nordmenn som setter dette høyt. Jeg har servert pinnekjøtt både til grekere og briter. De elsket det. 5
AnonymBruker Skrevet 29. april #114 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (21 timer siden): Carbonara. Har prøvd det utallige ganger, på forskjellige restauranter i Roma. Har aldri blitt mektig imponert. Har prøvd igjen og igjen, i tilfeller jeg skulle finne den rette restauranten - men, nei. Det er ikke det at jeg misliker retten, bare det at den er helt middelmådig. Kan gjerne spise det om jeg er sulten, men tar helst noe annet. Og når vi er inne på Italia: Prøvde Margherita på de tre mest legendariske stedene i Napoli, men skal helt ærlig si at det bare var vanlig Margherita. Simpelt og bra, men noe oppskrytt. Anonymkode: bedfb...655 Er vel ikke mange som har lyst til å spise simple pizza.... Anonymkode: d860d...c57 1
MarianneE Skrevet 29. april #115 Skrevet 29. april "Overvurdert" og "ikke liker" er ikke det samme. Som cøliaker er jeg utrolig lei av Toro Langpanne sjokoladekake. Den er god, alle gjør litt forskjellig med den og bruker f.eks smør istedenfor olje, appelsinsaft istedenfor vann osv. Men jeg har fått den servert så utrolig mange ganger at jeg er drit lei. 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. april #116 Skrevet 29. april Burrata! Er ingen stor fan at mozzarella heller -men går han. Burrata er jo bare vassen bløt masse med ekkkel kosistens og dyr den også.. ... pesto er heller ikke en favoritt. Derimot liker jeg Mortadella veldig godt. Men da blir det veldig feil for meg når man putter burrata og pesto sammen med Mortadella i brød. Det ødelegger jo hele greiene... Anonymkode: 85870...02c
AnonymBruker Skrevet 29. april #117 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (På 28.4.2026 den 15.34): Pekingand. Brukte lang tid på å bestemme oss for det som skulle være de tre aller beste restaurantene for slikt i Beijing. Misforstå meg rett: det var godt nok det – alle tre gangene, for all del, men slett ingen gastronomisk åpenbaring. En skikkelig oppskrytt skuffelse jeg aldri kommer til å betale overpris for igjen. Anonymkode: 43fa6...f3a Spiste dette i Beijing en gang og det var veldig fett og ikke så godt og crispy man kan få det i Europa. Så noen ganger kan den vestlige varianten være bedre enn "originalen" Anonymkode: 85870...02c 3
Hareena Skrevet 29. april #118 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (På 18.4.2026 den 11.18): Jeg liker indisk mat, men savner grønnsaker. Er jo bare kjøtt, saus og ris. Grønnsakene er i sausen. De steker eller baker grønnsaker, krydrer, kjører alle grønnsakene i blender, krydrer mer og sper med vann eller kraft til en tykk saus. 2
AnonymBruker Skrevet 29. april #120 Skrevet 29. april Øverst hos meg står pinnekjøtt. Videre så er alt av lam som ikke heter fårikål 😁 Anonymkode: 11449...4ef
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå