AnonymBruker Skrevet 18. april #41 Skrevet 18. april Alt mat som er overdrevent dyrt. Kan forstå å bruken et par tusen på et godt måltid ute, men et måltid til 8000 per person... det finnes bare ikke mat som er sååå godt. Ellers syns jeg også kamskjell, blekksprut og reker er meget oppskrytt. Anonymkode: 79263...20a 2
Bingo Bongo Skrevet 18. april #43 Skrevet 18. april Sushi - uten tvil. Medisterkaker og hvite pølser som kommer som tilbehør til julens ribbemiddag. Ribba i seg selv er grei nok, men ikke noe festmåltid. En vanlig søndagssteik, liksom... 🤷♀️ 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. april #44 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Frokostbuffeter. Alle skryter og er så gira på hotellbuffet når de reiser og jeg skjønner virkelig ikke greia. Det er mer eller mindre det samme overalt, stort sett varianter av egg, brød, bakst, frukt og grønt med noen pannekaker, yoghurter og müeslier innblandet. Det er ikke dårlig mat, kvalitet og presentasjon kan være kjempebra men det er jo fortsatt bare frokostmat, ingenting voldsomt nytt og spennende eller utilgjengelig for folk flest. Jeg er litt farga av å være cøliakier så store deler av buffetene er jo utilgjengelige for meg men jeg ser jo at det er veldig likt overalt. Anonymkode: 04459...b0c God poeng! Det er jo ofte også så mye at man ikke klarer å smake på en brøkdel en gang... .. det verste er jo at det som regel er inkludert i hotellprisen og man føler seg forplikta til å i alle fall prøve å spise litt, selv om man som meg ikke spiser forkost til vanlig, rett og slett fordi jeg ikke er sulten før det går mot lunsj tid. Og er jeg på feriereise vil jeg heller spise en kaffe og et lite bakverk ute, i stedet for å sitte i en dårlig luftet frokostasal med masse andre turister og veldig små glass for appelsinjuice. Anonymkode: 85870...02c 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #45 Skrevet 18. april Grønnsaksvaffel skrev (19 minutter siden): Jeg lurer på hva slags omgangskrets dere har som opplever at det er mye skryt av Grandiosa, sylteagurk, leverpostei, Oreo, Toro, bløtkake, rosenkål, svisker og McDonald's? Det samme tenkte jeg. Når jeg tenker på oppskrytt mat, så er det ikke akkurat grandis jeg tenker på. Det er jo noe folk spiser fordi det er veldig enkelt, ikke fordi det er så himmelsk godt Anonymkode: 133e6...70d 6
PITTY Skrevet 18. april #46 Skrevet 18. april Hiver meg på den oppskrytte sushien. Hadde det ikke vært for wasabien og sausen kunne jeg likså godt spist fuktig avispapir. At noen nevner frossenpizza skjønner jeg mindre av. Har så vidt meg bekjent aldri vært oppskrytt,( i skyene..) 5 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #47 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Frokostbuffeter. Alle skryter og er så gira på hotellbuffet når de reiser og jeg skjønner virkelig ikke greia. Det er mer eller mindre det samme overalt, stort sett varianter av egg, brød, bakst, frukt og grønt med noen pannekaker, yoghurter og müeslier innblandet. Det er ikke dårlig mat, kvalitet og presentasjon kan være kjempebra men det er jo fortsatt bare frokostmat, ingenting voldsomt nytt og spennende eller utilgjengelig for folk flest. Jeg er litt farga av å være cøliakier så store deler av buffetene er jo utilgjengelige for meg men jeg ser jo at det er veldig likt overalt. Anonymkode: 04459...b0c Frokostbuffé kan være fantastisk. Men det er flere av de dårlige og middelmådige ja, selv på hoteller en forventer litt ekstra. Vært mye på hotell i forskjellige steder i Norge siste året, og ganske sjelden jeg har opplevd frokost som var veldig bra og unikt Anonymkode: 133e6...70d 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #48 Skrevet 18. april Gourmetmat. Dyr mat. Jeg liker lite krydder, gjerne at koteletter med potet smaker koteletter med potet. Men jeg kjenner ikke forskjell på en dyr og billig kotelett. Sunn mat. Helt ærlig, så er det usunn mat, fett, raske karboydrater, sukker, sjokolade osv. Jeg spiser som et barn uten voksenoppsyn. Sjømat (grøss). Konsistens. Smak. Det er en totalt fæl opplevelse. Anonymkode: 745ea...6ee 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #49 Skrevet 18. april Taco som utført i norsk tacofredag er for meg ingen vinner. Anonymkode: e97d8...570 4
AnonymBruker Skrevet 18. april #50 Skrevet 18. april Skjønner heller ikke hypen med Pinsa og Piadina, helt ærlig. Anonymkode: e97d8...570 2
AnonymBruker Skrevet 18. april #51 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg synes indisk mat er fryktelig oppskrytt. Jeg kan strekke meg til at indisk mat er 'greit nok'. Smaken er helt ok, men farge og presentasjon er forferdelig. Ser enten ut som oppkast eller sølevann. Frossen pizza. Æsj. Hamburger kjedelig. Laks. Æsj fy faen! Anonymkode: 21c78...33c Frossen pizza enkelte typer og en ekte burger er jo😍 Laks er ikke noe særlig, ikke sushi heller. Anonymkode: 6a6a0...27b
Arild37 Skrevet 18. april #52 Skrevet 18. april Trøffel er veldig oppskrytt, både fersk og olje. A5 wagu var også skuffende, var forsåvidt godt, men langt ifra så godt at jeg kjøper det igjen. Egentlig en stor del av disse veldig eksklusive matvarene er veldig oppskrytt, hovedsaklig så er det jo eksklusivt fordi det er sjeldent og lite av råvaren, prisen sier jo ingenting om hvor godt noe er 4
Callisto83 Skrevet 18. april #53 Skrevet 18. april Nå banner jeg sikkert i kirken her, men jeg synes vin er oppskrytt. 5
AnonymBruker Skrevet 18. april #54 Skrevet 18. april Beneath the Moon skrev (5 timer siden): Svin både pålegg og til middag, Oreo, Komper/komler, alt av lam,/sau, leverpostei, kaviar, rosiner, svisker, rosenkål, granateple, frossen pizza, Toro supper/sauser/gryteretter. Skyr, frokostblanding/musli/granola. Jeg forstår ikke hva slags folk dere som mener at frossen pizza er oppskrytt omgås. Jeg kjenner ikke et menneske som spiser frossen pizza. Står det ikke ganske tydelig på pakken at den skal stekes før den spises? Den blir bedre da, jeg lover. Selv om frossenpizza aldri er noe storslagne greier. Men bedre stekt enn frossen, altså, det kan jeg love deg, selv uten å ha smakt den frossen Anonymkode: a0fe6...070 5 2
Beneath the Moon Skrevet 18. april #55 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg forstår ikke hva slags folk dere som mener at frossen pizza er oppskrytt omgås. Jeg kjenner ikke et menneske som spiser frossen pizza. Står det ikke ganske tydelig på pakken at den skal stekes før den spises? Den blir bedre da, jeg lover. Selv om frossenpizza aldri er noe storslagne greier. Men bedre stekt enn frossen, altså, det kan jeg love deg, selv uten å ha smakt den frossen Anonymkode: a0fe6...070 Gjør du deg dum med vilje?! 3
AnonymBruker Skrevet 18. april #56 Skrevet 18. april Lammestek, lammelår, sushi, kaviar, vin, trøfler. Anonymkode: 83aba...ac0 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #57 Skrevet 18. april Beneath the Moon skrev (3 minutter siden): Gjør du deg dum med vilje?! Nei. Jeg er ikke etnisk norsk, så lurer oppriktig. Er da ingen som spiser frossen pizza! Anonymkode: a0fe6...070 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #58 Skrevet 18. april Langtidsmodnet oksekjøtt/biff. Har spandert på meg dette to-tre ganger og blit skuffet hver gang. Det koster veldig mye mer enn vanlig biff, men jeg synes rett og slett ikke at det er bedre eller mer verdt. Første gangen stekte jeg det nok litt for mye - det er vanskelig å steke fordi det er så "porøst". Smaken er også til dels litt "voldsom" - det smaker litt i retning av gammalt, synes jeg. Det er på en måte både lettere og mektigere enn vanlig modnet kjøtt/biff, så det er noe noe annerledes. Det kan godt være at jeg tar "feil" - men hele denne mørningen av godt kjøtt i møningsskap og tørrmodning virker som en "greie" for folk som har lyst til å bruke 2-3 ganger mer penger enn for annet vanlig godt biffkjøtt. Har spist utmerket steik i Firenze, grillkjøtt i Brasil og herligste biffer i Sør-Afrika, Spania og Beograd - av alle steder, men ingen av disse var tørrmodnet i mange uker. Anonymkode: 85870...02c 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #59 Skrevet 18. april Arild37 skrev (14 minutter siden): Trøffel er veldig oppskrytt, både fersk og olje. A5 wagu var også skuffende, var forsåvidt godt, men langt ifra så godt at jeg kjøper det igjen. Egentlig en stor del av disse veldig eksklusive matvarene er veldig oppskrytt, hovedsaklig så er det jo eksklusivt fordi det er sjeldent og lite av råvaren, prisen sier jo ingenting om hvor godt noe er Trøffel vet jeg ikke helt hva jeg skal mene om - synes det er veldig godt med hvit trøffel over pasta - men det er jo i stor grad en "greie" - for å si det slik. Hadde det ikke vært sjeldent/dyrt hadde det nok ikke vært så opphausset.... .. A5 Wagu har jeg til gode å prøve. Er skeptisk - ser jo veldig fett ut, så er vanskelig å forestille seg. Har lyst til å prøve det, men er kj jo kjipt å måtte ut med mange hundrelapper for en smakebit. Får se om det byr seg en aneldning. Ser at enkelte butikker sliter med å få solgt frossenvare, så kan jo fort komme på tilbud. Anonymkode: 85870...02c
AnonymBruker Skrevet 18. april #60 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg synes indisk mat er fryktelig oppskrytt. Jeg kan strekke meg til at indisk mat er 'greit nok'. Smaken er helt ok, men farge og presentasjon er forferdelig. Ser enten ut som oppkast eller sølevann. Frossen pizza. Æsj. Hamburger kjedelig. Laks. Æsj fy faen! Anonymkode: 21c78...33c Er du 2 år eller? Herregud Anonymkode: 60904...983
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå