AnonymBruker Skrevet 20. april #121 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg siterte deg ordrett. Hvordan skal noen med alvorlig ME bli bedre? Anonymkode: a2cdf...5eb All symptomlindring vil jo føre til bedring. Eller mener du det er unødvendig med rehabiliteringsopphold for ME-syke også, siden du mener det ikke er mulig å bli bedre Anonymkode: 189ff...f61 5 1
AnonymBruker Skrevet 20. april #122 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg siterte deg ordrett. Hvordan skal noen med alvorlig ME bli bedre? Anonymkode: a2cdf...5eb Jeg snakker ikke om å bli bedre fra alvorlig ME, men om å bli bedre fra grubling, tankekjør og et umettelig behov for å stille spørsmål. Anonymkode: 76092...c98 6 1
AnonymBruker Skrevet 20. april #123 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Her har vi det. Svart på hvitt. Påstanden om at man skal kunne tenke seg frisk fra alvorlig ME. Anonymkode: a2cdf...5eb Nei. Absolutt ikke det jeg skriver eller mener. Gi deg. Anonymkode: ed619...e56 3
AnonymBruker Skrevet 20. april #124 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg snakker ikke om å bli bedre fra alvorlig ME, men om å bli bedre fra grubling, tankekjør og et umettelig behov for å stille spørsmål. Anonymkode: 76092...c98 Ok. Så da vil samtaleterapi med en psykolog samt oppsøke informasjon for ME forbundet være det beste. Ikke lureriet som pushes i denne tråden. Anonymkode: a2cdf...5eb 1
AnonymBruker Skrevet 20. april #125 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Eller mener du det er unødvendig med rehabiliteringsopphold for ME-syke også, siden du mener det ikke er mulig å bli bedre Anonymkode: 189ff...f61 Nei, absolutt ikke. Jeg er opptatt av et behandling skjer av fagpersoner uten kommersielle interesser. Dette med nevroplastisitet er som en kult. Det er verken fagfellevurdert eller dokumentert effekt på det som loves i denne sammenhengen. Anonymkode: a2cdf...5eb 1
AnonymBruker Skrevet 20. april #126 Skrevet 20. april Med alle de gratis-ressurser som finnes - hva har man å tape på å prøve? Man må jo ikke bruke en krone, så det økonomiske incentivet er ikke-eksisterende, dersom man ikke oppsøker private aktører. Nevropastisitet er absolutt dokumentert Anonymkode: 189ff...f61 5 1
AnonymBruker Skrevet 20. april #127 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Ok. Så da vil samtaleterapi med en psykolog samt oppsøke informasjon for ME forbundet være det beste. Ikke lureriet som pushes i denne tråden. Anonymkode: a2cdf...5eb Jeg synes absolutt psykolog er nødvendig for TS, ja. Og ME-forbundet antar jeg jo at hun allerede har vært i kontakt med. Noe annet ville jo vært absurd. Jeg har aldri anbefalt kursene og er ikke enig i at det er riktig å brule såpass mye penger på dette. Det finnes svært mange gratisressurser eller rimelige bøker. Disse pusher vi. I tillegg til psykolog. Anonymkode: ed619...e56 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. april #128 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Nevropastisitet er absolutt dokumentert Anonymkode: 189ff...f61 Det er absolutt ikke dokumentert at det helper mot ME, slik kapitalkreftene i recovery Norge hevder. Anonymkode: a2cdf...5eb 1
AnonymBruker Skrevet 20. april #129 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det en del av symptombildet til ME og overtenke, gruble, ha tankekjør og aldri stoppe med spørsmål? Anonymkode: 76092...c98 Vet ikke hva slags diagnose du har som har som en del av symptombildet å ustanselig ødelegge tråden ved å kommentere og hakke det her uten å bidra til trådens tema. Har dessuten aldri spurt om noe annet enn hvordan bruke nevroplastisk terapi for fysisk sykdom. Du overtolker og finner på mye. Hvis denne tråden irriterer deg så mye er det bare å la vær å lese i den og bruke energi på å hakke på trådstarter. Det er mange fine svar og samtaler her som er hjelpsomme. Du er ikke en av dem. Anonymkode: beed5...c47
AnonymBruker Skrevet 20. april #130 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg synes absolutt psykolog er nødvendig for TS, ja. Og ME-forbundet antar jeg jo at hun allerede har vært i kontakt med. Noe annet ville jo vært absurd. Jeg har aldri anbefalt kursene og er ikke enig i at det er riktig å brule såpass mye penger på dette. Det finnes svært mange gratisressurser eller rimelige bøker. Disse pusher vi. I tillegg til psykolog. Anonymkode: ed619...e56 Hvis du hadde lest tråden så hadde du også fått med deg at jeg har psykolog. Men dette handler om nevroplastisk terapi med mål om å bli friskere fra fysisk sykdom og generelt hvordan man bruker nevroplastisk metoder. Fint at du bekrefter after all at det er det samme som psykolog da Anonymkode: beed5...c47
AnonymBruker Skrevet 20. april #131 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, det var det jeg gjorde når jeg la meg ned og hørte aktivt på musikk. Da fikk jeg ofte mer kvalitet over hvilken, og så hadde jeg mer restenergi. Og jobbet aktivt med å la uhensiktsmessige tanker gli forbi resten av dagen. Ikke gi dem fokus. Anonymkode: c921e...a73 Skjønner 😊 jeg har på en måte tenkt at jeg må reversere alt med hjelp av tankene, og ligger også å venter på å føle meg normal og bedre, men det skjer jo ikke 🫠 Anonymkode: beed5...c47 1
veronica<3 Skrevet 20. april #132 Skrevet 20. april Tråden er ryddet for brukerdebatt. veronica<3, mod.
AnonymBruker Skrevet 20. april #133 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er det en del av symptombildet til ME og overtenke, gruble, ha tankekjør og aldri stoppe med spørsmål? Anonymkode: 76092...c98 Dette er et veldig godt poeng, altså. Overtenking, grubling, tankekjør osv. er vel ikke symptom på så mye annet enn psykiske tilstander som man kan få god hjelp for ved hjelp av for eksempel psykiater/psykolog og kognitiv terapi (som også er en form for nevroplastisk jobbing). Det hjelper ikke på fysiske symptomer å ha psykiske plager i tillegg, så igjen, her kan det være mye friskhet å hente på å ta tak i disse problemene. Anonymkode: a46b2...0fa 2
AnonymBruker Skrevet 20. april #134 Skrevet 20. april Dødfødt. Vi vet at det autonome nervesystemet kan gi symptomer. Men studier om nevroplastisk trening og hvordan det kan endres har svak evidens for å virke. Det er en hype for kroniske lidelser med lav status hos legene og desperate kvinner med stort sykdomstrykk som er villig til å gjøre ALT for å bli friske Anonymkode: 00ac2...751 1
AnonymBruker Skrevet 20. april #135 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (14 timer siden): kan du si hva slags metode du brukte og hva det hadde effekt på? Jeg har jo lest boken til Ellen Skagen men får ikke helt dreis på hva og hvorfor og når. Anonymkode: beed5...c47 Nei. Jeg har forklart deg mange ganger før. I likhet med så mange andre her. Bare få inn i hodet ditt at alle monner drar. Du begynner med det DU får til og på det nivået DU er,helt uten å stresse over hva du evt ikke får til. Jeg har ikke lest boka til Skagen, men har boka til Laila Five,gått kurset hennes + litt videre oppfølging. Dette er en livsstilsendring, hvor du begynner i det små. Så blir det en vane. Hvorfor er du så redd for å prøve ? Det er mange tilbydere på Instagram, fb. Det er sikkert flere av de som plutselig poster noe som du kan relatere til,eller som du føler at du kan prøve / få inspirasjon av. Bare hopp i det . Flere av øvelsene tar bare noen sekunder. Det fikser du ! Og et viktig poeng med denne treningen er at du ikke skal ha dårlig samvittighet for noe som helst.Det er altså lov å ha verdens største drittform, ikke få til alt. Da skal du tillate deg å synes litt synd på deg selv/hvile, hva enn du føler for. Så,kan du heller prøve ut noe når du føler du har et snev av ork. Om det så er 5 sek. Viktig at du da klapper deg selv på skulderen over innsatsen. Da trygger du systemet. Selv om du ikke tror på det der og da. Etter hvert føler du at du tror på det og at du faktisk fikser litt og litt. Det er litt sånn fake it 'til you make it. Plutselig kan du faktisk også få store resultater. Veldig individuelt, dette. Også går det kanskje litt opp og ned. HELT NORMALT- OG INGENTING Å STRESSE OVER. Poenget er at du er i gang. Og at du ikke begynner å tenke negativt/bli redd om det går litt opp og ned. En ting til: Venn deg til å kalle nedturer for noe litt mindre negativt. F eks kalle det en fartsdump du må over. Dette er fordi alt du tenker/sier høyt vil gå på automatikk i underbevisstheten din - som igjen sender signaler til kroppen din. Og du ønsker jo å sende positive og trygge signaler - som i sin tur kan fjerne eller dempe alt fra smerter,utmattelse, svimmelhet, hjernetåke osv. Om jeg ikke husker helt feil,så er det slik at tankene /følelsene dine,kan endre ditt DNA. Mener det var Dr. Mark Hyman som sa det. Hopp i det ,du . Sikker på at du klarer 🙂 Anonymkode: 8479a...a36 4 1
AnonymBruker Skrevet 21. april #136 Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (19 timer siden): Er det en del av symptombildet til ME og overtenke, gruble, ha tankekjør og aldri stoppe med spørsmål? Anonymkode: 76092...c98 F.eks: Anonymkode: beed5...c47 1
AnonymBruker Skrevet 21. april #137 Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (På 20.4.2026 den 13.00): Nei, absolutt ikke. Jeg er opptatt av et behandling skjer av fagpersoner uten kommersielle interesser. Dette med nevroplastisitet er som en kult. Det er verken fagfellevurdert eller dokumentert effekt på det som loves i denne sammenhengen. Anonymkode: a2cdf...5eb Syns det er litt vanskelig for det er jo ikke noe som Er dokumentert å hjelpe for ME. Og med disse nevroplastiske metodene er det mange som rapporterer at de er blitt bedre fra ME. Så det må jo ha noooe for seg og Anonymkode: beed5...c47
AnonymBruker Skrevet 21. april #138 Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Syns det er litt vanskelig for det er jo ikke noe som Er dokumentert å hjelpe for ME. Og med disse nevroplastiske metodene er det mange som rapporterer at de er blitt bedre fra ME. Så det må jo ha noooe for seg og Anonymkode: beed5...c47 Hvorfor ikke teste ut på egenhånd? Anonymkode: ed619...e56 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. april #139 Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (På 20.4.2026 den 12.27): Er det en del av symptombildet til ME og overtenke, gruble, ha tankekjør og aldri stoppe med spørsmål? Anonymkode: 76092...c98 Nei. Har selv hatt alvorlig ME og er nå på mild. Men det har tatt tid. Men hjelpes så godt å ha kommet på mild. Anonymkode: 0a9f8...3ef 2
AnonymBruker Skrevet 21. april #140 Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nei. Har selv hatt alvorlig ME og er nå på mild. Men det har tatt tid. Men hjelpes så godt å ha kommet på mild. Anonymkode: 0a9f8...3ef Høres ut som en drøm. Ble du bedre pga nevroplastisk arbeide? Anonymkode: beed5...c47
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå