AnonymBruker Skrevet 16. april #21 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jeg forsøker å forstå hvordan og om det er relevant for meg. Og der sliter jeg en god del. Føler tråden også speiler min oppfatning, det er veldig ulike oppfatninger om vva dette er og hvordan Anonymkode: beed5...c47 Har du vurdert å bare velge én metode (boka til Skagen, podkastene til Five, The PRT Workbook av Blackstone/Sinaiko, henvisning til Smertesenteret på Ullevål), teste det og se om det funker? Jeg skjønner ikke helt behovet for å vurdere, lure, spørre, komme med innvendinger og motspørsmål i uke etter uke. Det ER ingen "one size fits all"-fasit. Du vet ikke helt hva du går til. Du kan ikke være sikker på at det virker på deg. Men hva så??? Er det ikke bedre å prøve noe enn å stå på stedet hvil? Det verste som kan skje er at du ikke merker noen forskjell. Da slutter du. Det er ingen irreversibel operasjon det er snakk om. Anonymkode: 2612d...686 5 2
AnonymBruker Skrevet 16. april #22 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg forsøker å forstå hvordan og om det er relevant for meg. Og der sliter jeg en god del. Føler tråden også speiler min oppfatning, det er veldig ulike oppfatninger om vva dette er og hvordan Anonymkode: beed5...c47 Skjønar at du ynskjer å forstå dette logisk, men det er vanskeleg å forstå (eller tru) før du prøver Men du må berre hoppe ❤️ Anonymkode: 9c513...41b
AnonymBruker Skrevet 16. april #23 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har du vurdert å bare velge én metode (boka til Skagen, podkastene til Five, The PRT Workbook av Blackstone/Sinaiko, henvisning til Smertesenteret på Ullevål), teste det og se om det funker? Jeg skjønner ikke helt behovet for å vurdere, lure, spørre, komme med innvendinger og motspørsmål i uke etter uke. Det ER ingen "one size fits all"-fasit. Du vet ikke helt hva du går til. Du kan ikke være sikker på at det virker på deg. Men hva så??? Er det ikke bedre å prøve noe enn å stå på stedet hvil? Det verste som kan skje er at du ikke merker noen forskjell. Da slutter du. Det er ingen irreversibel operasjon det er snakk om. Anonymkode: 2612d...686 Helt enig! TS, du virker til å ha kommet inn i en skikkelig negativ hekt hvor du skal "forstå alt i hjel", i stedet for å bruke den energien på å prøve. Teste. Eksperimentere. Du har valgt å tre inn som kritiker, men det er den eneste måten du kan være helt 100% sikker på at du ikke får noe som helst positiv effekt av. Det er garantert. Anonymkode: ed619...e56 5 2
AnonymBruker Skrevet 16. april #24 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Har du vurdert å bare velge én metode (boka til Skagen, podkastene til Five, The PRT Workbook av Blackstone/Sinaiko, henvisning til Smertesenteret på Ullevål), teste det og se om det funker? Jeg skjønner ikke helt behovet for å vurdere, lure, spørre, komme med innvendinger og motspørsmål i uke etter uke. Det ER ingen "one size fits all"-fasit. Du vet ikke helt hva du går til. Du kan ikke være sikker på at det virker på deg. Men hva så??? Er det ikke bedre å prøve noe enn å stå på stedet hvil? Det verste som kan skje er at du ikke merker noen forskjell. Da slutter du. Det er ingen irreversibel operasjon det er snakk om. Anonymkode: 2612d...686 Man må jo skjønne hva man skal prøve og hvordan 🙈 boka til Ellen er jo bare masse random øvelser som jeg ikke klarer relatere til min situasjon Anonymkode: beed5...c47
AnonymBruker Skrevet 16. april #25 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Skjønar at du ynskjer å forstå dette logisk, men det er vanskeleg å forstå (eller tru) før du prøver Men du må berre hoppe ❤️ Anonymkode: 9c513...41b Men man må jo vite hva man skal prøve ? Anonymkode: beed5...c47
AnonymBruker Skrevet 16. april #26 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (På 14.4.2026 den 16.39): Leser boka til Ellen Flø nå og og syns både den som mye annet på feltet er vås ala « tenk deg frisk»… Anonymkode: f7429...334 Det er nettopp det det er. Nevroplastisitet har de siste årene blitt hyppig pushet av kommersielle interesser som er ute etter å utnytte folk i en sårbar situasjon. AnonymBruker skrev (10 timer siden): Er du med på at man kan tenke seg syk? I så fall, hvorfor kan man ikke da tenke seg frisk? Anonymkode: ce80c...b62 Kanskje man skal prøve dette på radiumhospitalet? AnonymBruker skrev (11 timer siden): Eg ser du startar mange liknande trådar, TS. Er det slik at du ikkje ynskjer/tør/vil bruke nokon av forslaga som har kome? Eller har du allereie testa ut? Anonymkode: 9c513...41b Det kan være kommersielle interesser. Det er en gruppe som arbeider med markedsføring som promoterer dette i sosiale medier og på diskusjonsforum. De later som om de "bare stiller spørsmål" også er det andre som anbefaler bøker og foredrag. AnonymBruker skrev (På 14.4.2026 den 18.50): Hør på podcastene til f.eks dr.Five, hun skal ha gratis webinar neste uke, så om du melder deg på nyhetsmail får du sikkert invitasjon til det. Anonymkode: 47fd2...937 Gratis webinar hvor hun sikkert promoterer kurene til 7000 kroner. Dette er veldig typisk. Dette er big business. Anonymkode: a2cdf...5eb 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #27 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er nettopp det det er. Nevroplastisitet har de siste årene blitt hyppig pushet av kommersielle interesser som er ute etter å utnytte folk i en sårbar situasjon. Kanskje man skal prøve dette på radiumhospitalet? Det kan være kommersielle interesser. Det er en gruppe som arbeider med markedsføring som promoterer dette i sosiale medier og på diskusjonsforum. De later som om de "bare stiller spørsmål" også er det andre som anbefaler bøker og foredrag. Gratis webinar hvor hun sikkert promoterer kurene til 7000 kroner. Dette er veldig typisk. Dette er big business. Anonymkode: a2cdf...5eb Har vært på et sånt Webinar før og blir virkelig ike klok, syns det er bare svada, og jeg skjønner ingenting av hvordan dette skal hjelpe meg og min sykdom 🙈 Anonymkode: beed5...c47 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #28 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Men man må jo vite hva man skal prøve ? Anonymkode: beed5...c47 Men disse tingene som du ikke behøver bruke penger på, hva har du å tape? Hvorfor kan du ikke bare gjøre øvelsene daglig uten å prøve å forstå hvordan de skal relatere til deg? Hvorfor ikke lede med nysgjerrighet og eksperimentering for egen kropp? Du er den eneste som kan finne ut akkurat hva som fungerer for deg. Den eneste måten å finne ut, er å prøve. Teste. Eksperimentere. De svindyre kursene er selvsagt svada. Jeg sikter til alt du kan dinne på nett, eller velge ut en av bøkene nevnt oenfor, og følge råd og øvelser daglig i f.eks to-tre måneder. Anonymkode: ed619...e56 2 3
AnonymBruker Skrevet 16. april #29 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men disse tingene som du ikke behøver bruke penger på, hva har du å tape? Hvorfor kan du ikke bare gjøre øvelsene daglig uten å prøve å forstå hvordan de skal relatere til deg? Hvorfor ikke lede med nysgjerrighet og eksperimentering for egen kropp? Du er den eneste som kan finne ut akkurat hva som fungerer for deg. Den eneste måten å finne ut, er å prøve. Teste. Eksperimentere. De svindyre kursene er selvsagt svada. Jeg sikter til alt du kan dinne på nett, eller velge ut en av bøkene nevnt oenfor, og følge råd og øvelser daglig i f.eks to-tre måneder. Anonymkode: ed619...e56 Hvor går grensen? Skal hen prøve helbredene krystaller også, eller lysterapi. For det er like diffust som det å jobbe nevroplastisk. AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt enig! TS, du virker til å ha kommet inn i en skikkelig negativ hekt hvor du skal "forstå alt i hjel", i stedet for å bruke den energien på å prøve. Teste. Eksperimentere. Du har valgt å tre inn som kritiker, men det er den eneste måten du kan være helt 100% sikker på at du ikke får noe som helst positiv effekt av. Det er garantert. Anonymkode: ed619...e56 Vi snakker her om behandling. Hva TS tror eller mener er fullstendig irrelevant. Hvis det ikke skulle fungere fordi TS har kommet inn i en "negativ hekt" så demonstrerer det bare at dere selger slangeolje. Anonymkode: a2cdf...5eb 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #30 Skrevet 16. april Prøv flere tilnærminger. Yoga Nidra med Ayla Nova på youtube for eksempel. Praktiser metodene flere ganger daglig. Andre gode yogavideoer på youtube er fra Agnes Akshaya. Anonymkode: 50256...dd8 2
AnonymBruker Skrevet 16. april #31 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvor går grensen? Skal hen prøve helbredene krystaller også, eller lysterapi. For det er like diffust som det å jobbe nevroplastisk. Vi snakker her om behandling. Hva TS tror eller mener er fullstendig irrelevant. Hvis det ikke skulle fungere fordi TS har kommet inn i en "negativ hekt" så demonstrerer det bare at dere selger slangeolje. Anonymkode: a2cdf...5eb Ingen av oss her inne selger vel noe, eller jeg gjør iallfall ikke. Jeg vet at det ikke kan fjerne smertene, men vår tilnærming påvirker vår opplevelse. Det kan ikke gjøre smertene mindre, men det kan hjelpe gjøre dem lettere å håndtere og å leve med. Det er det samme som å gå ut i regnet. Du kan fokusere på det negative ved det, eller akseptere regnet og forsøke å nyte gåturen best mulig likevel, ved å se på naturen som har godt av det, eller ved å se på de fine regndråpene i lyset fra lyktestolpene. Like våt blir du uansett. Hvorfor ikke velge det som i det minste gjør turen noe mer "enjoyable"? Anonymkode: ed619...e56 3 1 3
AnonymBruker Skrevet 16. april #32 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men man må jo vite hva man skal prøve ? Anonymkode: beed5...c47 Kvifor må du vite? Viss du vil vite om ei pære er søt, så må du på eit tidspunkt smake. Master Sha uses the phrase "If you want to know if a pear is sweet, taste it" as a metaphor for personal experience. He suggests that to know if something—particularly his Tao Calligraphy healing techniques—is effective, you must experience it yourself directly, rather than simply listening to or reading about it. Anonymkode: 9c513...41b 1
Karnanna Skrevet 16. april #33 Skrevet 16. april 3 minutter siden, AnonymBruker said: Kvifor må du vite? Viss du vil vite om ei pære er søt, så må du på eit tidspunkt smake. Master Sha uses the phrase "If you want to know if a pear is sweet, taste it" as a metaphor for personal experience. He suggests that to know if something—particularly his Tao Calligraphy healing techniques—is effective, you must experience it yourself directly, rather than simply listening to or reading about it. Anonymkode: 9c513...41b Nei, smaken må nok analyseres i hjel av brukere på KG, helst i flere måneder. 'Skjønt selv da vil neppe Ts "smake på en pære". 🐌
AnonymBruker Skrevet 16. april #34 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (På 14.4.2026 den 17.06): Jo men for å roe og trygge systemet må man jo rasjonelt sett og kognitivt være trygg og overbevist? Anonymkode: beed5...c47 Og du fortsetter å spørre og spørre og... jo flere svar, jo flere spørsmål. Det tar aldri slutt. Når skal du faktisk begynne å gjøre? Anonymkode: 76092...c98 3 1 3
AnonymBruker Skrevet 16. april #35 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Prøv flere tilnærminger. Yoga Nidra med Ayla Nova på youtube for eksempel. Praktiser metodene flere ganger daglig. Andre gode yogavideoer på youtube er fra Agnes Akshaya. Anonymkode: 50256...dd8 Sånne ting har jeg alltid drevet med. Men det er jo ikke å jobbe nevroplastisk med fysisk sykdom? Anonymkode: beed5...c47
AnonymBruker Skrevet 16. april #36 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Kvifor må du vite? Viss du vil vite om ei pære er søt, så må du på eit tidspunkt smake. Master Sha uses the phrase "If you want to know if a pear is sweet, taste it" as a metaphor for personal experience. He suggests that to know if something—particularly his Tao Calligraphy healing techniques—is effective, you must experience it yourself directly, rather than simply listening to or reading about it. Anonymkode: 9c513...41b Må jo vite og skjønne hva man skal gjøre og hvordan? Anonymkode: beed5...c47
AnonymBruker Skrevet 16. april #37 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Og du fortsetter å spørre og spørre og... jo flere svar, jo flere spørsmål. Det tar aldri slutt. Når skal du faktisk begynne å gjøre? Anonymkode: 76092...c98 Jeg spør jo hva /hvordan jeg skal gjøre. Det må man jo vite før man «bare kan gjøre» Anonymkode: beed5...c47
AnonymBruker Skrevet 16. april #38 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Må jo vite og skjønne hva man skal gjøre og hvordan? Anonymkode: beed5...c47 Men det er jo beskrevet i disse bøkene. Du skal følge oppskrift. Vet du at det å konstant søke etter informasjon men aldri implementere det man leser om faktisk er en egen type prokrastinering og selvsabotering? Anonymkode: ed619...e56 7 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #39 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ingen av oss her inne selger vel noe, eller jeg gjør iallfall ikke. Anonymkode: ed619...e56 Det har allerede vært reklamert flere ganger i denne tråden. Sitat Hvorfor ikke velge det som i det minste gjør turen noe mer "enjoyable"? Du mener fornøyelig? Anonymkode: a2cdf...5eb
AnonymBruker Skrevet 16. april #40 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men det er jo beskrevet i disse bøkene. Du skal følge oppskrift. Anonymkode: ed619...e56 Hvem har skrevet disse bøkene da? Anonymkode: a2cdf...5eb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå