Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hirondelle skrev (45 minutter siden):

Men NÅ kan det ikke bli verre for Kongehuset

Skjønner hva mener og er enig

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trist. Har vært forventet tidligere da hun lå på Rikshospitalet med lungebetennelse feks, men dette kom litt brått på siden hun var frisk for to dager siden. Nå er det kun Sonja igjen i den opprinnelige  kongefamilien, selv om hun var inngiftet.

• Liker 4
  • Hjerte 6
Skrevet
Tabris skrev (10 minutter siden):

Men jeg vet at anstendighet finnes ikke på KG.

Du er en del av KG. Og det er ikke mye anstendighet i måten du omtaler andre på, så stig gjerne ned fra din høye hest. Dette blir for dumt rett og slett. 

• Liker 9
  • Hjerte 5
  • Nyttig 13
Skrevet

Utrolig fine artikler om henne i ulike medier nå. For et liv hun har levd! 💕 Og for en ressurs hun har vært for alle. 💕

Jeg synes det har vært så fint å se hvordan hun har fortsatt å representere og være inkludert ved offisielle anledninger også etter at helsen har blitt dårligere.

Utrolig mye sorg og endring familien står i nå. Enig med @Tabris over her - jeg håper de får litt ro og velvilje nå. Det har vært helt vilt mye for dem alle sammen. 

• Liker 7
  • Hjerte 6
Skrevet
Hebbe-lille skrev (2 minutter siden):

Man kan anta at det kravet vil oppstå av seg selv, det er begrenset hvor mye HM kan stå i alene? 

Det er jo litt opp til han. Hvis han holder seg til jobben og den syke konen burde det jo være mulig å få unna de obligatoriske sakene. Men hvis han i tillegg har tenkt til å dulle med/ passe på den ekle stesønnen på nesten 30 og å reise rundt på diverse forum ingen har bedt han oppsøke, så skjønner jeg at det blir knapt med tid.

Men den tidsnøden bør strengt tatt ikke være IAs problem. Det er selvfølgelig mulig at hun har lyst til å representere mer, ingenting er bedre enn det, da gleder jeg meg til å se henne rundt omkring.

Hvis IA hadde pakket kofferten og reist fra galskapen en stund hadde hun hatt min fulle støtte. Det var litt derfor jeg reagerte på krav. Jeg synes ikke noen skal kreve noe av henne all den tid foreldrene roter sånn.

• Liker 12
  • Nyttig 8
Skrevet
Hebbe-lille skrev (Akkurat nå):

Du er en del av KG. Og det er ikke mye anstendighet i måten du omtaler andre på, så stig gjerne ned fra din høye hest. Dette blir for dumt rett og slett. 

Hvis anstendighet vises i denne tråden fremover, så skal jeg stige ned fra min høye hest og innrømme at jeg tok feil. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Nymerïa skrev (Akkurat nå):

Hvis IA hadde pakket kofferten og reist fra galskapen en stund hadde hun hatt min fulle støtte. Det var litt derfor jeg reagerte på krav. Jeg synes ikke noen skal kreve noe av henne all den tid foreldrene roter sånn.

Ikke uenig. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
Skrevet
Tabris skrev (Akkurat nå):

Hvis anstendighet vises i denne tråden fremover, så skal jeg stige ned fra min høye hest og innrømme at jeg tok feil. 

Da kan du begynne med deg selv og omtale av meddebattanter. 

• Liker 8
  • Hjerte 4
  • Nyttig 8
Skrevet
Hebbe-lille skrev (1 minutt siden):

Da kan du begynne med deg selv og omtale av meddebattanter. 

Det skal jeg - hvis anstendighet vises fremover. 

• Liker 4
  • Hjerte 4
Skrevet
Hirondelle skrev (47 minutter siden):

Men NÅ kan det ikke bli verre for Kongehuset

Vel, med kongeparet vi har nå, så kan det absolutt bli verre. Snart er det ny rettssak, og hvem vet om det er enda mer grums i de Epstein- filene som ikke er blitt publisert.

Det er jo lov å håpe at det blir en skikkelig debatt rundt kongehusets eksistens også. Det har vært lett å støtte monarkiet når Harald og Sonja har vært fantastiske, hardtarbeidende, samlende og tilstedeværende. Med det nye kongeparet kommer splittelse, utilgjengelighet pga sykdom og en høyst kontroversiell innstilling til en mann som er dømt for narkotika, voldtekt og vold. Jeg blir veldig overrasket om ikke tilliten til kongehuset faller hardt og brutalt i løpet av svært kort tid. 

• Liker 15
  • Hjerte 4
  • Nyttig 14
Skrevet (endret)

Prinsesse Astrid ❤️

Endret av Tough cookie
  • Hjerte 10
Skrevet
Hirondelle skrev (1 minutt siden):

Han har rett - Harald hadde ledd av den situasjonen ❤️ ingen fare Arve - det er viktig å huske å ta medisinene sine. 

Absolutt.

• Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet
LisbethBerg skrev (1 minutt siden):

Vel, med kongeparet vi har nå, så kan det absolutt bli verre. Snart er det ny rettssak, og hvem vet om det er enda mer grums i de Epstein- filene som ikke er blitt publisert.

Det er jo lov å håpe at det blir en skikkelig debatt rundt kongehusets eksistens også. Det har vært lett å støtte monarkiet når Harald og Sonja har vært fantastiske, hardtarbeidende, samlende og tilstedeværende. Med det nye kongeparet kommer splittelse, utilgjengelighet pga sykdom og en høyst kontroversiell innstilling til en mann som er dømt for narkotika, voldtekt og vold. Jeg blir veldig overrasket om ikke tilliten til kongehuset faller hardt og brutalt i løpet av svært kort tid. 

Tid og sted. Tid. Og sted.

• Liker 6
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Skrevet
LisbethBerg skrev (4 minutter siden):

Man kanskje man vil vente med den verste oppvasken, til Dronning Sonja sin tid er forbi❤️ 

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Hirondelle skrev (5 minutter siden):

Han har rett - Harald hadde ledd av den situasjonen ❤️ ingen fare Arve - det er viktig å huske å ta medisinene sine. 

Garantert 😂 Synes ekstra synd i han, når han i tillegg hadde bedt om hjelp utenfor kirken for å være sikker på at den ikke skulle gi lyd fra seg.

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet
NedOpp skrev (Akkurat nå):

Garantert 😂 Synes ekstra synd i han, når han i tillegg hadde bedt om hjelp utenfor kirken for å være sikker på at den ikke skulle gi lyd fra seg.

God påminnelse om at det eneste som duger er å slå telefonen helt av.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
lurker skrev (10 minutter siden):

Stakkars mann. Han er vel eldre enn Kong Harald var. Min erfaring med folk fra den generasjonen tilsier at han ble så forfjamset at han ikke ante hvordan han skulle slå den av. Jeg tror Kong Harald hadde hatt forståelse for det. Til og med spøkt med det.

• Liker 4
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Skrevet
lurker skrev (Akkurat nå):

God påminnelse om at det eneste som duger er å slå telefonen helt av.

Jeg lærte at lydløs ikke holdt på nesten like kjip måte som Arve. Men jeg trodde faktisk flymodus holdt! Faste alarmer er farlig altså 😬

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...