Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 05:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hebbe-lille skrev (1 minutt siden):

Det kan det. Kommer en rettssak på nyåret som kommer til å få større oppmerksomhet i utlandet fordi MM har blitt dronning. Og kan bli verre av andre åpenbare grunner som man helst ikke vil tenke på. 

…og det kan komme flere epsteinfiler, hvis de har innhold om MM…

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Andrea59 skrev (3 minutter siden):

Det menes flertall, det er vel mer enn 2026 som har vært ille…

Nettopp 🙂 

• Liker 3
Skrevet

Lojal, helt til det siste ❤️ takk for innsatsen. 

• Hjerte 10
Skrevet

Hun så så trist og ensom ut i gravferden. Det må ha vært en enorm påkjenning for henne denne siste tiden. Hvil i fred og takk for alt du har gjort. 

• Liker 2
  • Hjerte 24
Skrevet
SusieDerkins skrev (59 minutter siden):

Prinsesse Astrid er død 😢

Det Norske Kongehus

Hæ? Neiiii😭😭😭😭😭

• Hjerte 6
Skrevet

Hennes bortgang vil få store konsekvenser for de som er igjen til å representere, det vil mest sannsynlig bli større krav til IA om å bidra mer fremover? For en omveltning for Sonja også. Føler med henne.

• Liker 3
  • Hjerte 9
Skrevet
Hebbe-lille skrev (Akkurat nå):

Hennes bortgang vil få store konsekvenser for de som er igjen til å representere, det vil mest sannsynlig bli større krav til IA om å bidra mer fremover? For en omveltning for Sonja også. Føler med henne.

Det kan godt være at hun kommer til å bidra mer, men jeg stusser på formuleringen din om krav. Hvor skulle dette kravet komme fra?

• Liker 8
Skrevet
SusieDerkins skrev (59 minutter siden):

Fin artikkel om Astrids liv i bilder:

Den lojale prinsessa som følgde plikta – Norge

For ei nydelig dame og en nydelig sjel. Gøy å se at hun og prinsesse martha ligner når prinsesse astrid var russ. Og siste bildet der av hun og kong Harald, viser at de hadde det samme store gode smilet og latter. Der ser de helt like ut.

❤️❤️❤️🇧🇻🇧🇻🇧🇻😭😭😭💐💐💐

• Liker 2
  • Hjerte 7
Skrevet
Hebbe-lille skrev (2 minutter siden):

Jeg har oppriktig vondt av Sonja nå. Dette føles jo smått absurd også. 1 dag med helt normale nyhetssendinger og ja… 

Astrid har jo 5 barn som er hennes nærmeste. Men hun og Sonja har jo vært tett, og prinsesse Astrid var viktig for henne i starten som førstedame, og de har jo jobbet sammen de siste årene også, prinsesse Astrid var på offisielle oppdrag senest i mai, et av dem med HM. Uavhengig av hva vi mener om MM, MBH og DV, og de ulike sine håndtering av de sakene, så er dette også en familie med mennesker, som har hatt enorm belastning på kort tid nå. Stakkars Sonja, spesielt. 

• Liker 3
  • Hjerte 21
Skrevet
Hebbe-lille skrev (5 minutter siden):

Jeg synes hun bør søke overføring til et universitet i Europa, men utover det håper jeg hun kan få studere ferdig.

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet

Så trist. Måtte familien få fred og ro til å komme seg gjennom tiden fremover. Med en så høy alder er det forventet på tross av aktivitet og arbeidslyst, tiden er på lån. Men så tett - det blir for mye for en liten familie når to slike prominente familiemedlemmer går bort etter så mange år. Familien har min medfølelse

• Liker 6
  • Hjerte 5
Skrevet
NedOpp skrev (1 minutt siden):

Jeg har oppriktig vondt av Sonja nå. Dette føles jo smått absurd også. 1 dag med helt normale nyhetssendinger og ja… 

Astrid har jo 5 barn som er hennes nærmeste. Men hun og Sonja har jo vært tett, og prinsesse Astrid var viktig for henne i starten som førstedame, og de har jo jobbet sammen de siste årene også, prinsesse Astrid var på offisielle oppdrag senest i mai, et av dem med HM. Uavhengig av hva vi mener om MM, MBH og DV, og de ulike sine håndtering av de sakene, så er dette også en familie med mennesker, som har hatt enorm belastning på kort tid nå. Stakkars Sonja, spesielt. 

Ja, uten tvil. 

• Liker 2
  • Hjerte 6
Skrevet
Nymerïa skrev (4 minutter siden):

Det kan godt være at hun kommer til å bidra mer, men jeg stusser på formuleringen din om krav. Hvor skulle dette kravet komme fra?

Man kan anta at det kravet vil oppstå av seg selv, det er begrenset hvor mye HM kan stå i alene? 

lurker skrev (2 minutter siden):

Jeg synes hun bør søke overføring til et universitet i Europa, men utover det håper jeg hun kan få studere ferdig.

Ja, hun er fortsatt veldig ung og det er noe umenneskelig over det, å bli kastet inn i en stor offentlig rolle som Astrid fikk i en alder av 22 år. 

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Jeg kjenner at dette er vondt. Det er sånn sett ikke uventet at en kvinne på 94 år dør. Men at hun dør nå, to dager etter begravelsen til hennes lillebror, betyr at de siste dagene av hennes liv var fylt av sorg. 

Og resten av kongefamilien må tåle enda et dødsfall, av en elsket tante.

Jeg kjenner på denne. Og jeg håper, selv om jeg vet ikke vil skje, at folk på nett kan roe ned kritikken litt nå. Denne familien har fått nok, I anstendighetens navn burde de få en pause nå. Men jeg vet at anstendighet finnes ikke på KG. 

Endret av Tabris
  • Liker 14
  • Hjerte 13
  • Nyttig 3
Skrevet
lurker skrev (7 minutter siden):

Har stor forståelse om hun velger å utsette studier et år nå. Da er mora også i bedre helse.  Evnt bare tar noen fag om gangen. 

Det blir mye med syk mor, fulle studier og rettsaken til bror. 

Alt dette får hun kastet i fanget. ❤️

• Hjerte 4
Skrevet
SusieDerkins skrev (1 time siden):

Prinsesse Astrid er død 😢

Det Norske Kongehus

Kjære vene! :tristblå:

Dette hadde jeg ikke fått med meg - helt uvirkelig at det skjedde så snart etter Kong Haralds død. 

• Liker 1
  • Hjerte 8
Skrevet
Holger Pan skrev (1 minutt siden):

Så trist. Måtte familien få fred og ro til å komme seg gjennom tiden fremover. Med en så høy alder er det forventet på tross av aktivitet og arbeidslyst, tiden er på lån. Men så tett - det blir for mye for en liten familie når to slike prominente familiemedlemmer går bort etter så mange år. Familien har min medfølelse

Så glad for at prinsesse Astrid som var landets førstedame i mange år får statsbegravelse,  ønsker hennes barn, barnebarn som er tett på ro og fred

• Liker 8
  • Hjerte 7
Skrevet

Er vel ikke  annerledes enn i andre familier da. Vi andre unngå heldigvis offentligheten da.

• Liker 2
Skrevet

Det var bra hun rakk å ta farvel med sin bror❤️

Hun har tjent Norge på en eksemplarisk måte. Jeg tenker mye på hva de gamle i kongehuset må tenke om det som skjer i kongehuset nå. De har gjort sin jobb på en eksemplarisk måte i tiår etter tiår. Vært fine forbilder og vært lojale mot kongehuset. Også ser de det som skjer nå. Kongehuset er plutselig fylt med umoral og dårlige forbilder. Det er bare trist. Alt de har bygget opp blir rasert av utakknemlig mennesker som ikke evner å oppføre seg som anstendige mennesker. 

• Liker 17
  • Hjerte 5
  • Nyttig 22
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...