Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 05:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Perine skrev (1 minutt siden):

Hver gang noen har skrevet om hennes gode sider og gjerninger her i tråden, så har det blitt motsagt, latterliggjort, nullet ut og spyttet på av dere som bare vil se alt gjennom negative briller.  Denne tråden speiler ikke Norges befolkning.

Nei, takk og lov for det! 

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Huldra27 skrev (15 minutter siden):

Med en gang. Hele hennes fremtoning, hennes fortid og hennes oppførsel.

Det finnes sikkert mange ofre der ute som skulle ønske at de hadde lyttet til mavefølelsen første gangen de følte seg ukomfortable heller enn å la seg shame til å tenke at det bare var innbildning.

Ok.
Gjorde du noe med det? Sa du ifra? Alvorlighetsgraden tatt i betraktning. 

• Liker 6
Skrevet (endret)
Hunter7 skrev (6 minutter siden):

Ok.
Gjorde du noe med det? Sa du ifra? Alvorlighetsgraden tatt i betraktning. 

Prinsesse Ragnhild og pressen og det norske folk generelt gjorde en ganske bra jobb.

Stoltenberg som rotet det til vanlig (mannen klarte ikke å være NATO-sjef engang uten at det brøt ut storkrig i Europa, ingenting burde overraske meg), hoffsjefen som rotet det til, HM som rotet det til, den daværende Kongen som rotet det til.

Og ikke minst MM selv som må ta ansvaret for det rotet der. Ikke alle som sa fra. Og alle* sa fra.

*Brukt her i betydningen «alle med litt omløp i hodet»/«stort sett hele den norske befolkningen».

Endret av Huldra27
  • Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet
Huldra27 skrev (1 minutt siden):

Prinsesse Ragnhild og pressen og det norske folk generelt gjorde en ganske bra jobb.

Stoltenberg som rotet det til vanlig, hoffsjefen som rotet det til, HM som rotet det til, den daværende Kongen som rotet det til.

Og ikke minst MM selv som må ta ansvaret for det rotet der. Ikke alle som sa fra. Og alle* sa fra.

*Brukt her i betydningen «alle med litt omløp i hodet»/«stort sett hele den norske befolkningen».

Men det var ikke det jeg spurte om. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Tilbudstøs skrev (6 timer siden):

Dypt uenig. Hun er kongens kone, neste tronarving sin mor og en kvinne av folket. De aller fleste har da også gjort verre ting enn hun noensinne har gjort. Tenker heller folk skal tenke over hvorfor man dømmer mennesker for ingenting, bare fordi de er politiker, kongelig eller influenser for den del. Det sier vel aller mest om hvem man selv er og ikke de man utsetter for hat og sjikane🙂

Mette Marit er ikke min dronning, og jeg mener at hun ikke er verdig den tittelen. Jeg dømmer mennesker ut fra det som de har gjort, og de aller fleste har ikke sendt e-poster til JE. Den saken og saken med sønnen hennes kommer jeg aldri til å glemme.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
Skrevet
Hunter7 skrev (1 minutt siden):

Men det var ikke det jeg spurte om. 

Nei, nei. Jaja. Sånn går det noen ganger her i livet.

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Perine skrev (17 minutter siden):

Hver gang noen har skrevet om hennes gode sider og gjerninger her i tråden, så har det blitt motsagt, latterliggjort, nullet ut og spyttet på av dere som bare vil se alt gjennom negative briller.  Denne tråden speiler ikke Norges befolkning.

Hvis jeg hadde vært et offer for overgrep så tror jeg nok at jeg hadde følt meg spyttet på, spesielt hvis alle som kritiserer en maktperson som har et stort apperat rundt seg av sikkerhet har hatt kontakt over mange år med en kjent overgriper. Hadde følt meg spyttet på igjen hvis legitim kritikk ble kalt for å se alt gjennom negative briller og hadde neppe noensinne rapportert hvis jeg skulle igjen bli offer for overgrep eller vold

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Skrevet
Aricia skrev (3 timer siden):

Kikket på bildet fra Domkirken øverst i denne saken: https://www.tv2.no/nyheter/la-merke-til-dette-det-er-litt-utidig/19212541/, og det som slår meg mht plassering er at de høye er plassert bak de høye, og de lave bak de lave, i hvert fall til en hvis grad.

Dvs Märtha Louise bak Sonja, Durek bak Kong Haakon, og Marius Bort Høiby bak Sverre Magnus. Så kanskje for at alle skal få best mulig utsyn?

Durek er bak DMM sin hatt og marius bak en lysekorone

• Liker 1
Skrevet
Huldra27 skrev (8 minutter siden):

Stoltenberg som rotet det til vanlig (mannen klarte ikke å være NATO-sjef engang uten at det brøt ut storkrig i Europa, ingenting burde overraske meg.

En kan jo lese litt av hvert mellom linjene når man klarer å si noe så utrolig meningløst? Ingenting overrasker meg over hva folk sier i denne tråden. 

• Liker 8
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Huldra27 skrev (2 timer siden):

Nei, alle som sier at varselstegnene ikke var der, lyver.

Hvilken retorikk er dette?Er det bare lov å syntes det samme som deg, for å unngå å bli stemplet som løgner?

Endret av Krokenguri
Skrivefeil
  • Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
Johan uten land skrev (1 minutt siden):

En kan jo lese litt av hvert mellom linjene når man klarer å si noe så utrolig meningløst? Ingenting overrasker meg over hva folk sier i denne tråden. 

Sant eller usant? Fakta er fakta.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
CeXNS skrev (4 timer siden):

Jeg fulgte prosesjon og begravelse i går, og kjente på hvor ødelagt det hele er. Det kunne vært en dag hvor man kjente på det storslåtte og høytidelige. Men hver gang MM og MBH dukket opp i bildet så var det umulig å ikke huske på hva de har gjort. 

MM må gjerne presentere seg som lettrørt og beveget, men det fremstår som en j fasade. Overhode ikke genuint. Hun var den eneste som ikke beholdt roen. Fomlet og satt urolig. Og hvorfor skulle hun snakke til dronning Sonja før rosepåleggingen?  Og snakke med HM utenfor kirken? Alle virket som de hadde ro og visste hva de skulle gjøre, men ikke MM. 

I motsetning til andre synes jeg heller ikke hånd i hånd seansen på båre-seremonien var OK. Det så mer ut som hun leide Sonja som et barn. 

En ting jeg tenkte over i går. Når de gikk den siste strekningen mot Akershus festning med båren. Da NRKs kommentator informerte at de siste personene som stod æresvakt langs veien var representanter for organisasjoner/stiftelser kong Harald var høy beskytter for. 
Det er superpinlig at vi nå har en dronning hvor det er organisasjoner som ikke engang finner henne verdig til å være deres høye beskytter lenger. Pga hennes befatning med Epstein og hennes manglende interesse for å svare åpent om dette. 
Hva gjør disse organisasjonene nå? Skal de bare sette en strek og ta henne inn i varmen igjen fordi hun nå er blitt dronning?

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Skrevet
SusieDerkins skrev (2 timer siden):

Jeg er så takknemlig for at alt jeg leser av slike bilder er kjærlighet.

Den gleden deler jeg gjerne med deg. Så da er vi to❤️🇧🇻

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Huldra27 skrev (Akkurat nå):

Det er jo ganske avslørende hva man tror på hvis man mener at Stoltenberg er medvirkenede til å ha bidratt til at diktatoren Putin angrep Ukraina. Det er jo en ganske spesiell gruppe mennesker som mener dette, men jeg forstår at den del av den gjengen der også er de samme som sprer mest mulig misnøye rundt Kongehuset. Jeg synes litt synd på den gjengen der. 

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Ad hominem skrev (Akkurat nå):

En ting jeg tenkte over i går. Når de gikk den siste strekningen mot Akershus festning med båren. Da NRKs kommentator informerte at de siste personene som stod æresvakt langs veien var representanter for organisasjoner/stiftelser kong Harald var høy beskytter for. 
Det er superpinlig at vi nå har en dronning hvor det er organisasjoner som ikke engang finner henne verdig til å være deres høye beskytter lenger. Pga hennes befatning med Epstein og hennes manglende interesse for å svare åpent om dette. 
Hva gjør disse organisasjonene nå? Skal de bare sette en strek og ta henne inn i varmen igjen fordi hun nå er blitt dronning?

Jeg blir ikke overrasket om noen av dem gjør det. Ikke fordi hun er blitt dronning og dermed synes hun er stas, men fordi de er redde for å komme på kant med kongeparet og nettverket deres.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Hvilken retprikk er dette?Er det bare lov å syntes drt samme som deg, for å unngå å bli stemplet som løgner?

Jeg vet ikke hviken retprikk det er, dessverre. Du har meg der.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Johan uten land skrev (6 minutter siden):

Det er jo ganske avslørende hva man tror på hvis man mener at Stoltenberg er medvirkenede til å ha bidratt til at diktatoren Putin angrep Ukraina. Det er jo en ganske spesiell gruppe mennesker som mener dette, men jeg forstår at den del av den gjengen der også er de samme som sprer mest mulig misnøye rundt Kongehuset. Jeg synes litt synd på den gjengen der. 

Udugelighet var det jeg tenkte på.

Hvis du tenker på snusk og fanteri, får det stå for din regning. Det er forsåvidt en interessant tanke, men . . . Det får stå for din regning.

Endret av Huldra27
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Ad hominem skrev (8 minutter siden):

Slike beskytterskap arves ikke videre, så dd opphører naturligvis ved død. Men de kan jo spørre.

Haakon ble spurt om å ta over beskyttersksapet for den kongelige seiler klubben, etter sin far og bestefar (husker ikke navnet på den) Det ønsket han ikke. Ble nevnt i intervju, på slottsplassen i går på tv. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg vet ikke hviken retprikk det er, dessverre. Du har meg der.

Retorikk

Skrevet

Udugelighet var det jeg tenkte på.

Hvis du tenker på snusk og fanteri, får det stå for din regning. Det er forsåvidt en interessant tanke, men . . . Det får stå for din regning.

Vi har skjønt at du ikke liker Støre eller Stoltenberg. 

• Liker 9
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...