Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
-Pusheen- skrev (1 time siden):

Legger noen sammen to og to og skjønner hvem donor er, så er det lite å gjøre med det. Men da må man jo håpe at det ikke lekkes ut. Nå er det jo samarbeid mellom mange land om donorer, så jeg håper ingen Einstein'er seg frem til hvem det kan være. Jeg vet ikke engang om pårørende får vite hvilke organer som doneres bort, om noen. Så jeg tror ikke det er så enkelt å finne ut av. Håper hvert fall ikke det. Kanskje noen andre vet om man får vite hvilke organer som doneres bort. Erfaringsmessig aner jeg ikke hvilke organer som har blitt donert bort, men jeg har heller ikke hatt interesse av å finne det ut. 

Såvidt jeg husker, får ikke pårørende vite hvilke organer som er donert (korrigering: jo det får de vite), men de bør vite at den døde er organdonor. Som oftest donerer en donor alle viktige organer som fungerer og kan passe til noen som trenger et organ. Så en donor kan redde flere liv, opptil 7, ikke bare ett. Det kan ofte være en liten trøst for etterlatte i sorgen.

https://organdonasjon.no/sporsmal/kan-de-parorende-til-en-organgiver-fa-vite-hvem-som-har-fatt-organene/

Endret av Reverend
rot, korrigering og lenke
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Momma skrev (Akkurat nå):

Nei, ikke uoppfordret. Jeg leser nyheter andre steder enn KG.

Folk poster lenker til nyheter her hele tiden. Hva er problemet? 

Det er jo bare å scrolle forbi. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
blvck skrev (22 minutter siden):

Akkurat derfor stusser jeg på at de (både kongehuset og Riksen) går ut med at MM er på lista, hvor mange som er på denne lista, hvor operasjonen skal skje (her er det vel ikke så mange valg i Norge, men), og at det kan skje "når som helst". 

Det kan også være at noen legger sammen to og to helt uten å faktisk gå inn for å finne ut hvem som er donor, men tilfeldigvis kjenner noen osv osv

Synes det var unødvendig og gå ut og si at hun har blitt satt på lista. Om noe så bidrar det bare til at pressen blir enda mer skjerpet og følger ekstra godt med. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Reverend skrev (4 minutter siden):

Såvidt jeg husker, får ikke pårørende vite hvilke organer som er donert. Som oftest donerer en donor alle viktige organer som kan passe til noen som trenger et oorgan. Så en donor kan redde flere liv, opptil 7, ikke bare ett.

Ikke sant. Så det kan jo være "hvem som helst" sånn sett. La til noe i kommentaren du siterte, forresten. Mtp personvern og private opplysninger, så kan det godt være at det ikke var lurt å si at hun står på lista. Men vi har jo sett hvilke dimensjoner spekulasjonene har fått før vi fikk vite det, så samtidig så synes jeg det var helt i orden at de sa det skal man se på dèt perspektivet. Ingen får vite nøyaktig når hun skal opereres uansett, hvis de klarer å holde media unna, så det kan gå helt fint å holde akkurat det hemmelig, og dermed også holde donor (enda mer) hemmelig. Håper jeg. Jeg tror det skal mye til for å skulle finne ut hvem det er, hvis noen i det hele tatt har interesse av det. Bare dèt synes jeg jo er merkelig å skulle ha. Og hvis det er som du sier, at ikke pårørende engang får vite hvilke organer som doneres bort, minsker jo sjansen betraktelig for at de skal klare å regne seg frem til det.

Endret av -Pusheen-
  • Nyttig 3
Skrevet
SVK skrev (13 minutter siden):

Nei, å sette sluttstrek er ikke å legge en stein til byrden. Hadde hun ikke kunnet betale regningene sine om hun fikk sparken, da kunne jeg sett at du hadde et poeng. Å få fortsette å leve i luksus og å samtidig få slippe å tenke over hva hun bør gjøre som kronprinsesse om pressen skriver at hun er en løgner og en som hadde null problem med at barn blir voldtatt. Det er hva Epstein advokater  ville kalt en sweetheart deal.  Pressen er alltid mye snillere mot de som har gått av. 

Nærmest alle hater overgrep mot barn.  Det er ingen som forsvarer Mette-Marit som er villig til å si sannheten om henne. De er ikke engang villig til å si en prosent av sannheten om henne. De som forsvarer Mette-Marit ønsker at hun skal slippe å få svare på spørsmål, fordi de vet at hun kan ikke klare å lyve bort sannheten om at hun visste at Breivik var en barneovergriper.  De som støtter henne prøver å redde henne ved at sannheten skal holdes skjult og at man skal fokusere på hvor synd det er på Mette-Marit.

Innholdet i Epstein saken er så graverende og alvorlig at den aldri vil glemmes. Saken involverer enormt mange personer og flere er under etterforskning og/eller har allerede fratrådt sine posisjoner/stillinger av den grunn. 

At kronprinsessen er alvorlig syk er trist og alle ønsker henne det beste, det må det ikke herske noen tvil om. 

Det faktum at hun nå skal gjennom et forløp med transplantasjon og etterfølgende behandling og oppfølging betyr ikke at hennes personlige/private relasjon med denne sexovergriperen og pedofile menneskehandleren blir borte. Den er en del av hennes historie, hennes private valg i livet, og saken har et stort alvor over seg som på ingen måte forsvinner av seg selv. 
Empati selv for alvorlig sykdom og belastninger fjerner ikke realitetene omkring hennes rolle ift. Epstein og Nikolic, for den saks skyld. Ofre for Epstein har tatt sitt eget liv, og vi vet ikke engang hvor mange som lever med alvorlige traumer og trolig også langt på vei ødelagte liv. 

Som Trond Noren Isaksen også har påpekt nylig, så har hun ikke svart ut spørsmålene omkring saken godt nok. Det er mange som er av samme oppfatning. 

Når hun blir frisk, så vil jeg anta at hun vil få mulighet til å opplyse ytterligere. På bakgrunn av alle de unge kvinnene som ble ofre for denne fæle mannen, så burde det være en god nok grunn til å bidra. 
Både MM og kronprinsen har noen spørsmål de bør svare ut omkring sin befatning med henholdsvis Jeffrey Epstein og Boris Nikolic. 

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
MissLucy skrev (Akkurat nå):

Folk poster lenker til nyheter her hele tiden. Hva er problemet? 

Det er jo bare å scrolle forbi. 

Jeg sier ikke at det er noe stort problem, men ser heller ikke vitsen, og det kan til og med forstyrre diskusjonen ved å ta opp unødvendig plass i tråden. Det er langt mer informativt og nyttig å lese konkrete nyhetslinker knyttet til konkrete spørsmål/uenigheter/diskusjoner, det generelle nyhetsbildet får vi med oss uansett. Synes jeg

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet
luna1 skrev (6 timer siden):

At hun er alvorlig syk forandrer ikke at hun er komplett upassende som dronningemne.. Syk eller ei, hun er fortsatt en en dame helt uten forståelse for sin rolle som kommende dronning..

Det går an å ha to tanker i hodet på en gang, og jeg tror de aller fleste som er kritiske til kongehuset likevel ønsker MM god bedring. 

Dette!

Uavhengig av lungene hennes har hun over tid vist seg totalt uegna som dronning. End of story. Jeg har ingenting å skamme meg over eller be om unnskyldning for fordi jeg mener det. Jeg var pro kongehus inntil de siste par års skandaler knytta til MM. Nå ville jeg stemt mot dersom det var folkeavstemning. Synd, men sant. 

• Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Skrevet
Kollontaj skrev (2 timer siden):

De var på ferie, bedt med av noen som leide en båt eller eide en båt. 

Eieren bodde i nærheten av Epstein. 

Eieren hadde solgt et fly til Epstein (han solgte ellers mest biler.)

Eieren har ikke blitt beskyldt for noe kriminelt i sammenheng med Epstein-saken. 

Vi vet ikke hvem kronprinsparet var på ferie med. 

Disse faktaene blir ikke til noe mistenkelig, unntatt om man ønsker å spre konspirasjonsteorier. 

Jeg er glad for at du ikke er min advokat.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (8 minutter siden):

Legger noen sammen to og to og skjønner hvem donor er, så er det lite å gjøre med det. Men da må man jo håpe at det ikke lekkes ut. Nå er det jo samarbeid mellom mange land om donorer, så jeg håper ingen Einstein'er seg frem til hvem det kan være. Jeg vet ikke engang om pårørende får vite hvilke organer som doneres bort, om noen. Så jeg tror ikke det er så enkelt å finne ut av. Håper hvert fall ikke det. Kanskje noen andre vet om man får vite hvilke organer som doneres bort. Erfaringsmessig aner jeg ikke hvilke organer som har blitt donert bort, men jeg har heller ikke hatt interesse av å finne det ut. 

Det er jo ikke bare pga. pårørende til den faktiske donoren, men også av hensyn til andre donorer og deres pårørende som har dødd i samme tidsrom.

Ingen trenger å vite hvem som er donor av et organ. Det å vite kan påføre en rekke personer unødvendige og ubehagelige belastninger.

Spesielt i denne saken, hvor MM er en så offentlig person, er det viktig å skjerm pårørende til donorer enda mer. 

Hvis ikke er det dessverre stor sjanse for at folk igjen vil begynne å vegre seg mot å bli organdonor.

Vi skal ikke glemme at nettoppfordi kronprinsessen og familien hennes har valgt å være så åpne om situasjonen, så har mange tusen nye organdonorer meldt seg. Veldig mange har valgt å melde seg som organdonorer ved å opprette et digitalt donorkort via Helsenorge. Veldig mange flere har tatt samtaler med sine nære og kjente, og har informert familiene sine om at de ønsker å være donor, om de skulle forulykke og organdonasjon blir et tema.

Det vil si at kronprinsesse Mette Marits åpenhet om sykdommen siden 2018 kan ha reddet andres liv, og vil trolig redde andres liv, fordi så mange flere har tatt bevisste valg nå om å bli donorer. Denne åpenheten redder liv!

Andre mottakere av donororganer har også bidratt til mer åpenhet og bevissthet rundt organbehov og organdonasjon.

Kronprinsessen er i en unik situasjon med tanke på den oppmerksomheten hun får (på godt og vondt), og det at hun har valgt å være så åpen om det, så har hun også vist at hun ser verdien av at akkurat hun er så åpen om sykdommen og om organdonasjon. Organisasjoner som jobber for at flere skal melde seg som donorer har også registrer helt klare sammenhenger mellom tusenvis av nyregistrerte organdonorer og når kronprinsessen og hennes leger har snakket offentlig om hennes sykdom. I det ligger også det å ta sin egen rolle på stort alvor, fordi hun ser at hun kan gjøre en forskjell for andre mennesker.

En dag kan det være noen av oss eller noen av våre nærmeste som trenger et donororgan eller flere. Og er vi heldige får vi det også. Det kan for en del i fremtiden være direkte fordi en av alle nyinnmeldte donorer tok standpunkt etter at kronprinsessen gikk ut med sin sykdom. Med mange tusen nye donorer er det noe som vil skje i fremtiden. Men det er også noe vi aldri vil få en dokumentasjon på, fordi donorinformasjon skal holdes hemmelig. At det likevel vil skje, det er et faktum med tanke på de mange tusen som bl.a. meldte seg etter offentliggjøringen av kronprinsessens forverrede helsetilstand i desember (og i 208), og trolig vil også langt flere nye melde seg nå og i tiden fremover.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Mmmwhatever skrev (8 minutter siden):

Jeg har ikke hørt noe, men tipper noe innen kunst/kunsthistorie.

Jeg tror det vil bli veldig vanskelig å holde transplantasjonen hemmelig i x dager før Rikshospitalet går ut med det. Pressen vil holde nøye oppsikt over HM og hvor han befinner seg. Inkludert om han drar til, eller blir observert på, Rikshospitalet. 

Til det første; Ok. 
Til det andre; Jeg har ikke skrevet noe om det du legger ut om. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
-Pusheen- skrev (27 minutter siden):

Tillegg: Men enig i at det kanskje ikke har vært lurt å gå ut med at hun er på lista mtp private opplysninger på avveie hvis noen virkelig vil finne ut av ting. Derfor er det godt at vi ikke vil få mer informasjon før etter at operasjonen er gjennomført. Og de vil nok ikke komme ut med nøyaktig tidspunkt for når det fant sted, men typ "forrige måned siden", "for halvannen måned siden" eller noe sånt. 

Jeg håper inderlig ikke noen finner ut av det, men gitt risikoen tenker jeg de kunne latt være å gi så mye informasjon.

Det er ingen som har krav på helseopplysninger om MM, hverken hvor syk hun er til en hver tid eller om hun står på liste for å få nye organer. 

Kongefamilien ønsker også å hold en del privat, så å ikke dele så mye omkring dette ville vært i tråd med hva de ellers kommuniserer. Jeg tror derfor ikke mange ville stusset på det i det hele tatt. 

Endret av blvck
  • Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
Junijulia skrev (6 minutter siden):

Synes det var unødvendig og gå ut og si at hun har blitt satt på lista. Om noe så bidrar det bare til at pressen blir enda mer skjerpet og følger ekstra godt med. 

Enig. At hun i det hele tatt kan komme på en donor-liste slik som de snakket om i desember syns jeg er unødvendig informasjonsjon. 

Vi trenger ikke å vite alt om helsa hennes. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Frisk Frosk skrev (3 minutter siden):

Det er jo ikke bare pga. pårørende til den faktiske donoren, men også av hensyn til andre donorer og deres pårørende som har dødd i samme tidsrom.

Ingen trenger å vite hvem som er donor av et organ. Det å vite kan påføre en rekke personer unødvendige og ubehagelige belastninger.

Spesielt i denne saken, hvor MM er en så offentlig person, er det viktig å skjerm pårørende til donorer enda mer. 

Hvis ikke er det dessverre stor sjanse for at folk igjen vil begynne å vegre seg mot å bli organdonor.

Vi skal ikke glemme at nettoppfordi kronprinsessen og familien hennes har valgt å være så åpne om situasjonen, så har mange tusen nye organdonorer meldt seg. Veldig mange har valgt å melde seg som organdonorer ved å opprette et digitalt donorkort via Helsenorge. Veldig mange flere har tatt samtaler med sine nære og kjente, og har informert familiene sine om at de ønsker å være donor, om de skulle forulykke og organdonasjon blir et tema.

Det vil si at kronprinsesse Mette Marits åpenhet om sykdommen siden 2018 kan ha reddet andres liv, og vil trolig redde andres liv, fordi så mange flere har tatt bevisste valg nå om å bli donorer. Denne åpenheten redder liv!

Andre mottakere av donororganer har også bidratt til mer åpenhet og bevissthet rundt organbehov og organdonasjon.

Kronprinsessen er i en unik situasjon med tanke på den oppmerksomheten hun får (på godt og vondt), og det at hun har valgt å være så åpen om det, så har hun også vist at hun ser verdien av at akkurat hun er så åpen om sykdommen og om organdonasjon. Organisasjoner som jobber for at flere skal melde seg som donorer har også registrer helt klare sammenhenger mellom tusenvis av nyregistrerte organdonorer og når kronprinsessen og hennes leger har snakket offentlig om hennes sykdom. I det ligger også det å ta sin egen rolle på stort alvor, fordi hun ser at hun kan gjøre en forskjell for andre mennesker.

En dag kan det være noen av oss eller noen av våre nærmeste som trenger et donororgan eller flere. Og er vi heldige får vi det også. Det kan for en del i fremtiden være direkte fordi en av alle nyinnmeldte donorer tok standpunkt etter at kronprinsessen gikk ut med sin sykdom. Med mange tusen nye donorer er det noe som vil skje i fremtiden. Men det er også noe vi aldri vil få en dokumentasjon på, fordi donorinformasjon skal holdes hemmelig. At det likevel vil skje, det er et faktum med tanke på de mange tusen som bl.a. meldte seg etter offentliggjøringen av kronprinsessens forverrede helsetilstand i desember (og i 208), og trolig vil også langt flere nye melde seg nå og i tiden fremover.

Enig i innlegget, spesielt i det uthevede.

• Liker 4
Skrevet
-Pusheen- skrev (19 minutter siden):

Ikke sant. Så det kan jo være "hvem som helst" sånn sett. La til noe i kommentaren du siterte, forresten. Mtp personvern og private opplysninger, så kan det godt være at det ikke var lurt å si at hun står på lista. Men vi har jo sett hvilke dimensjoner spekulasjonene har fått før vi fikk vite det, så samtidig så synes jeg det var helt i orden at de sa det skal man se på dèt perspektivet. Ingen får vite nøyaktig når hun skal opereres uansett, hvis de klarer å holde media unna, så det kan gå helt fint å holde akkurat det hemmelig, og dermed også holde donor (enda mer) hemmelig. Håper jeg. Jeg tror det skal mye til for å skulle finne ut hvem det er, hvis noen i det hele tatt har interesse av det. Bare dèt synes jeg jo er merkelig å skulle ha. Og hvis det er som du sier, at ikke pårørende engang får vite hvilke organer som doneres bort, minsker jo sjansen betraktelig for at de skal klare å regne seg frem til det.

Ja, ser tillegget ditt nå. Jeg tror ikke de kommer til å være så tydelige på tidspunktet på den måten heller, snarere enda vagere om det i det hele tatt nevnes.

Som organdonor selv har jeg sagt ja til, og blitt forespeilet at hvis jeg dør og de livreddende organene mine kan brukes/er etterspurt, vil alle organer doneres. Jeg kan også donere diverse vev.

Håper at media skygger banen og gir familien respekt og fred når tiden er inne. Det er en risikofylt operasjon.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
blvck skrev (10 minutter siden):

Enig. At hun i det hele tatt kan komme på en donor-liste slik som de snakket om i desember syns jeg er unødvendig informasjonsjon. 

Vi trenger ikke å vite alt om helsa hennes. 

Det kan være at de har valgt å dele dette delvis for å slippe stygge anklager eller stygge spekulasjoner i en ellers krevende helsesituasjon. Jeg vet ikke altså, men har sett mye rart... Å være så dårlig at man trenger transplantasjon er ille nok, men så blir man kanskje møtt med kommentarer som minimerer det hele. Ikke sikkert MM leser det, men det kan godt være andre som har familiemedlemmer eller andre nære, som lider av samme sykdom, eller at man selv gjør det. Da er det lite trivelig å lese at folk tror hun faker etc. Så jeg ser begge sider av saken, og klarer ikke helt bestemme meg for om det var bra eller dårlig at de gikk ut med det. Vi vet heller ikke alt om helsa hennes, jeg synes de sier akkurat nok til å holde oss oppdatert, men ikke så mye mer enn det.

Endret av -Pusheen-
Tilleggssetning
  • Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Reverend skrev (Akkurat nå):

Ja, ser tillegget ditt nå. Jeg tror ikke de kommer til å være så tydelige på tidspunktet på den måten heller, snarere enda vagere om det i det hele tatt nevnes.

Som organdonor selv har jeg sagt ja til, og blitt forespeilet at hvis jeg dør og de livreddende organene mine kan brukes/er etterspurt, vil alle organer doneres. Jeg kan også donere diverse vev.

Håper at media skygger banen og gir familien respekt og fred når tiden er inne. Det er en risikofylt operasjon.

Du har sikkert rett i at de kommer til å være enda vagere. Nå vet vi uansett hvordan det ligger an, mer trenger vi ikke å vite. Jeg tipper de deler det de er komfortable med underveis eller senere uansett. Slik som nå. 

Jeg håper også at media skygger banen.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Og så går det an å ha flere tanker i hodet og se at det ene ikke utelukker det andre.

Trist at MM er alvorlig syk, jeg har aldri i min kritikk mot kongehus og MM brukt denne sykdommen for eller imot, fordi sykdommen har intet med MM sine handlinger, moral eller dømmekraft å gjøre. Derfor kan jeg være kritisk til det hun har gjort og hvordan hun har taklet sin rolle, men samtidig ha medfølelse og empati i forhold til det hun og kongehus/familie står i angående helsen.

Endret av K_mb
  • Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Krokenguri skrev (2 timer siden):

Går an å ta innover seg alvoret og ta en liten pause også da. Når folk er i livskriser, er det veldig fint å ikke bli dynget ned med ekstra belastninger. Det kan jo vente litt til det værste er over. Og la familien få litt nødvendig fred

Om de mot all formodning sitter og leser innlegg om seg selv på KG. kan de jo enkelt slutte med det. Da får de fred fra oss.

• Liker 15
  • Hjerte 2
Skrevet
Enda en tulling skrev (56 minutter siden):

Hvordan da, egentlig? 
Donoren vil jo allerede være død, og kan ikke skades ytterligere.
De etterlatte? Vel, om det går folk rundt og tror at avdødes lunger ble gitt til MM, hva så? Man trenger jo ikke forholde seg til fremmedes gjetninger. Det kan kanskje oppfattes som ufint, eller irriterende, men skadelig?

For noen hadde kanskje det vært greit - for andre vil det kunne føles vondt dersom andre mennesker går rundt og tror det. 

Med skadelig mente jeg kan gjøre skade: For eksempel at det kan føles svært belastende om man har mistet noen, og man opplever at folk rundt i periferien spekulerer i hvorvidt vedkommendes lunger er de mest omduskuterte lungene i landet.

Ikke alle har en "Hva så?"-holdning til en ting som dette, selv om kanskje du har det?

I tillegg har man jo det fenomenet at mange i dag føler seg som detektiver, kanskje vil de grave frem ting fra en avdøds privatliv som kan fvære ugreit at blir en "snakkis" blant fremmede. Det er ikke vanskelig å se for seg ulike slike scenarier.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
-Pusheen- skrev (15 minutter siden):

Det kan være at de har valgt å dele dette delvis for å slippe stygge anklager eller stygge spekulasjoner i en ellers krevende helsesituasjon. Jeg vet ikke altså, men har sett mye rart... Å være så dårlig at man trenger transplantasjon er ille nok, men så blir man kanskje møtt med kommentarer som minimerer det hele. Ikke sikkert MM leser det, men det kan godt være andre som har familiemedlemmer eller andre nære, som lider av samme sykdom, eller at man selv gjør det. Da er det lite trivelig å lese at folk tror hun faker etc. Så jeg ser begge sider av saken. Vi vet heller ikke alt om helsa hennes, jeg synes de sier akkurat nok til å holde oss oppdatert, men ikke så mye mer enn det.

De har tilgang på all verden av ressurser for å foreta kloke valg som ikke er følelsesstyrt. De står dermed heller ikke alene i dette  Så akkurat at de kan føle stress eller press til å dele kjøper jeg ikke. De har ikke delt informasjon som pressen har bedt om hverken knytta til Epstein eller denne båten, samme hvor mye press de har møtt, så er det en ting jeg tror de kan er det å holde munn når de ønsker det. 

Jeg stusser like mye på Riksen sin åpenhet. De hadde ikke trengt å si hvor mange som er på den lista (særlig ikke når det er så få! Det er litt sjokkerende syns jeg), og kunne også latt være å stille til pressekonferanser hvor de uttaler seg. 

Bare ser for meg situasjonen hvor Lars dør i mars, familien får vite at lungene hans blir donert. Litt senere får de vite at MM har vært inne til operasjon rundt samme tidspunkt. Feks fra pressen, eller  folk som ser henne på riksen eller hun "forvinner" en periode i samme tidspunkt. De vet også at det bare er 9 på lista, eller kanskje tallet er mindre i mars. De kan så klart da tenke at MM har fått lungene til Lars. 

Hadde de ikke visste at MM i det hele tatt var på en slik liste ville de så klart ikke tenkt det. 

Endret av blvck
  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...