Loev Skrevet 5. april #221 Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (På 28.3.2026 den 20.03): Var den skummel eller kan den ses av de som er lettskremt? Anonymkode: a64cc...9cc Mer ekkel enn skummel 1
DeLorean Skrevet 5. april #222 Skrevet 5. april Det er ganske voldelig, jeg liker! Gidder ikke sånt Mord i Sogn opplegg. Snork. Dette er jo mørkt, dystert og stilfullt. Og masse bra musikk! The Ramones og Warren Zevon bl.a 😍 3
Miominoen Skrevet 5. april #223 Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Henriette sin karakter var ikke trans, de spilte et lesbisk par. Anonymkode: bcb24...d8a Karakteren var kledd som mann og hadde navnet Frank. I min oppfatning en transperson. 1
AnonymBruker Skrevet 5. april #224 Skrevet 5. april Miominoen skrev (1 time siden): Karakteren var kledd som mann og hadde navnet Frank. I min oppfatning en transperson. Du henger deg opp i tull og det har ingen relevans for diskusjonen om serien. Bare slutt. Anonymkode: cc202...8c8 5
AnonymBruker Skrevet 5. april #225 Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (På 4.4.2026 den 10.12): den eneste årsaken til at dette opplegget er såpass populært i Norge er selvfølgelig fordi den er basert på bøkene til en NORSK forfater (jo nesbø) og skuespillerne er selvfølgelig norske. dersom hele greia hadde vært utenlandsk, så ville det sikkert blitt stemplet som forbanna ræl i Norge - og det ville neppe vært ssærlig mange nordmenn som gidder å følge med... Anonymkode: 8dc3b...02d Defitintivt. Synes produksjonen er overraskende «trying to hard» og plump. Mye blir overspilt (ref. Kittelsen i siste scene, blir latterlig) og all spenning forsvinner i produksjonens forsøk på å få med alle, det blir tidvis nesten parodisk. Det er også påfallende hvor mange norske skuespillere de har klart å klemme inn, tror ikke jeg kan nevne én eneste norsk skuespiller som ikke var med😅 (eller jo; Kim Kolstad og Sven Nordin hadde gjort det hele «komplett», Aksel Hennie hadde veltet skipet) For egen del er nok det som ødelegger mest, de er så oppbrukte at man allerede har sterke assosiasjoner til selve personen fra tidligere jobb at man tillegger rollene egenskaper de ikke er ment å ha. Det er synd i en så stor produksjon at de ikke klarer å løfte nye talenter, er så overraskende skuffet at det er første gang jeg skriver en filmanmeldelse🤣 Anonymkode: f9675...283 1 1
Kålrota Skrevet 5. april #226 Skrevet 5. april Miominoen skrev (2 timer siden): Karakteren var kledd som mann og hadde navnet Frank. I min oppfatning en transperson. Dere snakker om to ulike karakterer. Den du siterte snakket om naboene. Hvorfor tenker du at en mann som spiller en mann med navn Frank er trans?
AnonymBruker Skrevet 5. april #227 Skrevet 5. april Kålrota skrev (7 minutter siden): Dere snakker om to ulike karakterer. Den du siterte snakket om naboene. Hvorfor tenker du at en mann som spiller en mann med navn Frank er trans? Trodde også dette, søkte opp skuespilleren da jeg ikke fikk bestemt meg for om jeg trodde det var en mann eller tidligere dame, nå mann. (Relativt feminine eller i alle fall androgyne trekk og fakter for å være mann) Anonymkode: f9675...283 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. april #228 Skrevet 5. april Kålrota skrev (14 minutter siden): Dere snakker om to ulike karakterer. Den du siterte snakket om naboene. Hvorfor tenker du at en mann som spiller en mann med navn Frank er trans? Det var en av de to på verandaen som het Frank! Altså; en av karakterene til enten Skåber eller Steensrup. Anonymkode: 257b5...711 4
Lorieen Skrevet 5. april #229 Skrevet 5. april Santelmann gjør en bra figur som Harry, men ellers er castinga helt katastrofal. 2
Miominoen Skrevet 5. april #230 Skrevet 5. april Kålrota skrev (12 minutter siden): Dere snakker om to ulike karakterer. Den du siterte snakket om naboene. Hvorfor tenker du at en mann som spiller en mann med navn Frank er trans? Brukeren jeg svarte siterte min kommentar om naboene til Frank Kjosås. Så nei, vi snakket ikke om ulike karakterer. Karakteren det er snakk om spilles av Linn Skåber. Hun er kledd i hvit singlet, dressbukse med seler og har kort mørkt hår. Når hun håndhilser på Harry Hole presenterer hun seg som Frank. Derfor omtaler jeg karakteren som transperson. 4
AnonymBruker Skrevet 5. april #231 Skrevet 5. april Men men! Det må komme en sesong til? Altså- jeg har så mange spørsmål! Veit vi hvem sykkelbudet var? Anonymkode: 1e629...9ff
AnonymBruker Skrevet 5. april #232 Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Men men! Det må komme en sesong til? Altså- jeg har så mange spørsmål! Veit vi hvem sykkelbudet var? Anonymkode: 1e629...9ff Morderen, mannen til offeret i vannsengen. Det kom tydelig frem ☺️ Anonymkode: b509a...779 2
AnonymBruker Skrevet 5. april #233 Skrevet 5. april Miominoen skrev (2 timer siden): Brukeren jeg svarte siterte min kommentar om naboene til Frank Kjosås. Så nei, vi snakket ikke om ulike karakterer. Karakteren det er snakk om spilles av Linn Skåber. Hun er kledd i hvit singlet, dressbukse med seler og har kort mørkt hår. Når hun håndhilser på Harry Hole presenterer hun seg som Frank. Derfor omtaler jeg karakteren som transperson. Ingenting som sier at Linn sin karakter var trans. Anonymkode: bcb24...d8a
AnonymBruker Skrevet 5. april #234 Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Men men! Det må komme en sesong til? Altså- jeg har så mange spørsmål! Veit vi hvem sykkelbudet var? Anonymkode: 1e629...9ff Det kommer jo veldig tydelig fram? sykkelbudet er morderen og morderen er Frank kjosås sin karakter. Anonymkode: bcb24...d8a
AnonymBruker Skrevet 5. april #235 Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det kommer jo veldig tydelig fram? sykkelbudet er morderen og morderen er Frank kjosås sin karakter. Anonymkode: bcb24...d8a Var det jeg og tenkte, men har likevel så mange spørsmål. Mulig jeg sovnet i timen og ikke fikk med meg alle detaljer😅 Men takk! Anonymkode: 1e629...9ff
AnonymBruker Skrevet 5. april #236 Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Morderen, mannen til offeret i vannsengen. Det kom tydelig frem ☺️ Anonymkode: b509a...779 Ja jeg og tenkte det, men syntes de var så forskjellige i kroppsfasongen, at jeg begynte å stusse.. 😅 Anonymkode: 1e629...9ff 7 2
MissStiles Skrevet 5. april #237 Skrevet 5. april Stor fan av Harry Hole bøkene, men lurer på dette er en av de bøkene jeg ikke har lest. Husker ikke helt… MEN veldig bra serie så langt og jeg er kommet over halvveis i episodene. Santelmann passer bra som Hole men også enig med mange andre om at jeg så for meg noen andre enn Pia Tjelta som Rakel. Mange andre bra skuespillere som er bra i den serien, ikke minst Waaler - fy søren så ekkel, skummel men bra han er!!! Liker også at det er norske og svenske skuespillere som er med. 2
AnonymBruker Skrevet 5. april #238 Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Var det jeg og tenkte, men har likevel så mange spørsmål. Mulig jeg sovnet i timen og ikke fikk med meg alle detaljer😅 Men takk! Anonymkode: 1e629...9ff Det er fair 😅 Anonymkode: bcb24...d8a
AnonymBruker Skrevet 5. april #239 Skrevet 5. april Waaler, Hole og Oleg er fantastiske!! Resten er ok. Spennede men for mye vold. Likte bedre Mord i Sogn. Anonymkode: bfd5f...ed2
AnonymBruker Skrevet 5. april #240 Skrevet 5. april Jeg syns egentlig det meste var okei, hadde ingen forventninger og ville se neste episode med en gang😅 Det jeg derimot ikke ble imponert av var mixen av helt nye politibiler, eldgamle røde og hvite ambulanser (wtf?), sykepleieruniform fra 50tallet og smarttelefon. De fikk liksom aldri bestemt seg om dette var en gammel eller ny historie.. Syns det ser så teit ut når sånt ikke harmonerer i det hele tatt! Anonymkode: 1e629...9ff
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå