AnonymBruker Skrevet 31. mars #161 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Rakel i bøkene var jo bare en pappfigur, helt utrolig dårlig skrevet. Anonymkode: fddcb...98a For så vidt enig. Anonymkode: 56d73...f01 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars #162 Skrevet 31. mars Likte serien greit nok, men får helt fnatt av det stive skuespillet til vårt "A-lag" av skuespillere som var med i serien. Den unaturlige hardkokte dialogen hjalp heller ikke på. Anonymkode: 6e22c...cd0 1 3
Jodaneida Skrevet 1. april #163 Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (På 30.3.2026 den 20.33): Er ikke Seim for gammel? Jeg er enig i at han hadde passet for 20 år siden. Jeg synes santelmann er veldig god på å variere utseende etter roller. Han ser jo ikke ut som i feks Exit her. Han er en type jeg ikke klarer å bestemme meg for om er kjekk eller mindre pen, for det varierer jo fra år til år 😅 gøy at han har fått en rolle i neste sesong av the white lotus, kjempe dyktig skuespiller. Og likte han godt som Harry Hole, selvom jeg er enig i at en yngre Seim hadde passet perfekt. Anonymkode: 413b5...5e3 Ååå white lotus!! 2
AnonymBruker Skrevet 1. april #164 Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (8 timer siden): Likte serien greit nok, men får helt fnatt av det stive skuespillet til vårt "A-lag" av skuespillere som var med i serien. Den unaturlige hardkokte dialogen hjalp heller ikke på. Anonymkode: 6e22c...cd0 Enig. Jeg syns scenografien var veldig pen, men dialog og intonasjon var stokkete. Og sammensuriet av norsk i ulike dialekter, svorsk og svensk og dansk ble krevende for ørene. Også den puslete mopedgjengen da med søte hårstrikker og baggy bukser😂 Anonymkode: be933...424 4 1
boblevann Skrevet 1. april #165 Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (12 timer siden): Seim?? Han er 55 år. Altfor gammel for Hole karakteren. Dette er bøker fra 2006 ca,Harry er vel rundt 40 da. Eller yngre. Seim har sin Veum. Tobias er også veldig høy,noe Harry er også i bøkene. Tobias er heller ikke for "glatt" pen,passe tøff som Harry er i bøkene og. Anonymkode: e3f1a...b41 Jeg ser ikke problemet med alder. Smaken er som baken, jeg syns Santelmann er for "glatt". For meg hadde Seim passet bedre 1
AnonymBruker Skrevet 1. april #166 Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Enig. Jeg syns scenografien var veldig pen, men dialog og intonasjon var stokkete. Og sammensuriet av norsk i ulike dialekter, svorsk og svensk og dansk ble krevende for ørene. Også den puslete mopedgjengen da med søte hårstrikker og baggy bukser😂 Anonymkode: be933...424 Tenker du at serien bare skulle hatt folk med en type dialekt eller? Det at folk snakker forskjellige dialekter er jo en stor del av Norge. Akkurat det med at to store karakterer plutselig var svenske har jeg et lite problem med men syns de var flinke så det funket! Anonymkode: bcb24...d8a 6 2
AnonymBruker Skrevet 1. april #167 Skrevet 1. april Med alle mulige forbehold; hva er greia med den gamle drittbilen han kjører? Jeg har ikke lest bøkene (vel, leste Snømannen for hundre år siden), så jeg er ikke så kjent med universet. Jeg tolker det som at Harry er ujålete, lite snobbete og gir en lang faen i biler og derfor kjører et gammelt vrak, og det er et greit poeng. Han er tøff nok til å kjøre en drittbil, liksom. Men å kjøre en bil fra tidlig 90-tallet er liksom ikke bare å være "usnobbete". Det er vel knapt realistisk for de av oss som ikke bryr oss om biler. Eller har han en side-personlighet som råner og den gamle kjerra er et slags tweaka statussymbol i råne-kretser? Jeg tar meg i å forestille meg at jeg er en amerikaner som har snublet over denne serien. De vil nok stusse over bilen han kjører og ikke forstå symbolikken (hvis der er en). Anonymkode: 723c1...d62 1
Lady Lovelylocks Skrevet 1. april #168 Skrevet 1. april Harry er 32 år i Flaggermusmannen. Det er også i den boken bilulykken blir fortalt om. Har nettopp begynt å høre på nytt 🤭 1
amanda. Skrevet 1. april #169 Skrevet 1. april Hei! Jeg har sett serien på Netflix og har noen spørsmål😊 Det blir spoiler så se under: Spoiler 1) Hva hadde bankranet i starten med resten av serien å gjøre? 2) Hvordan hadde Barli iscenesatt en seriemorder, men så er denne kulten reell med kirke og maske, der det viser seg at politisjefen er med i? (Skjønte at Waaler og Aminov var kriminelle fordi de var smuglere og ikke hadde noe med kulten å gjøre) 3) Hva hadde naboene under Camilla Loens leilighet å gjøre med serien? Det virket jo som om det hadde noe med den kulten å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 1. april #170 Skrevet 1. april amanda. skrev (2 timer siden): Hei! Jeg har sett serien på Netflix og har noen spørsmål😊 Det blir spoiler så se under: Vis skjult innhold 1) Hva hadde bankranet i starten med resten av serien å gjøre? 2) Hvordan hadde Barli iscenesatt en seriemorder, men så er denne kulten reell med kirke og maske, der det viser seg at politisjefen er med i? (Skjønte at Waaler og Aminov var kriminelle fordi de var smuglere og ikke hadde noe med kulten å gjøre) 3) Hva hadde naboene under Camilla Loens leilighet å gjøre med serien? Det virket jo som om det hadde noe med den kulten å gjøre. Spoiler 1) Akkurat den saken er fra en annen bok men de har den vel med for å vise litt av bakgrunnen til Harry med drikkingen etc. også en av grunnene til at Waaler og Harry ikke kommer overens, det var jo typen til Waaler som døde når Harry kjørte i fylla på vei for å ta den de da trodde sto bak ranet. 2) Kulten hadde ikke noe med mordene å gjøre. Waaler er 100% en del av den men så er politisjefen så der ligger det mer bak. 3) Jeg tror muligens de naboene bare skulle være red herrings (eller hva det nå heter) at vi skulle tro det var han typen som sto bak mordene. husker ikke helt hvordan det var i boken. Anonymkode: bcb24...d8a 3
AnonymBruker Skrevet 1. april #171 Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (10 timer siden): Tenker du at serien bare skulle hatt folk med en type dialekt eller? Det at folk snakker forskjellige dialekter er jo en stor del av Norge. Akkurat det med at to store karakterer plutselig var svenske har jeg et lite problem med men syns de var flinke så det funket! Anonymkode: bcb24...d8a Ja, hurra for deg! Du skjønte det. Det er akkurat det jeg mente. 🙄 Anonymkode: be933...424
AnonymBruker Skrevet 1. april #172 Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (21 timer siden): Tobias er 5 cm lavere enn Harry, men det er vel nære nok. De har gjort en god jobb med å gjøre ham litt mindre pen, og litt mer Harry-aktig, der skal de ha. Anonymkode: 56d73...f01 Ja ok,nesten da like høy.... enig! spiller utrolig bra. Svensken er flink,men han er litt too much for meg. Anonymkode: e3f1a...b41
AnonymBruker Skrevet 1. april #174 Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, hurra for deg! Du skjønte det. Det er akkurat det jeg mente. 🙄 Anonymkode: be933...424 Ja virker jo sånn når du ikke klarer at det er blandinger av dialekter og språk i serien. 🙄 Anonymkode: bcb24...d8a
Momma Skrevet 1. april #175 Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja ok,nesten da like høy.... enig! spiller utrolig bra. Svensken er flink,men han er litt too much for meg. Anonymkode: e3f1a...b41 Too much av hva da, synes absolutt det er passe, med god margin. 1
badevakta Skrevet 1. april #177 Skrevet 1. april I alle bøkene har jeg sett for meg Jo Nesbø som Harry Hole. Tobial Santelmann har for langt hår, men jeg synes han funker bra i rolla. Joel Kinnamann i rolla som Waaler er midt i blinken! Har bare sett to episoder så gleder meg til resten. 6
GammelKaktus Skrevet 1. april #178 Skrevet 1. april Synes serien var bra til å være norsk jeg. Synes han som spilte som Hole gjorde en bra jobb, blir spennende å se White lotus og hva han ender opp som der. 1
amanda. Skrevet 1. april #179 Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Skjul innhold 1) Akkurat den saken er fra en annen bok men de har den vel med for å vise litt av bakgrunnen til Harry med drikkingen etc. også en av grunnene til at Waaler og Harry ikke kommer overens, det var jo typen til Waaler som døde når Harry kjørte i fylla på vei for å ta den de da trodde sto bak ranet. 2) Kulten hadde ikke noe med mordene å gjøre. Waaler er 100% en del av den men så er politisjefen så der ligger det mer bak. 3) Jeg tror muligens de naboene bare skulle være red herrings (eller hva det nå heter) at vi skulle tro det var han typen som sto bak mordene. husker ikke helt hvordan det var i boken. Anonymkode: bcb24...d8a AnonymBruker skrev (1 time siden): Skjul innhold 1) Akkurat den saken er fra en annen bok men de har den vel med for å vise litt av bakgrunnen til Harry med drikkingen etc. også en av grunnene til at Waaler og Harry ikke kommer overens, det var jo typen til Waaler som døde når Harry kjørte i fylla på vei for å ta den de da trodde sto bak ranet. 2) Kulten hadde ikke noe med mordene å gjøre. Waaler er 100% en del av den men så er politisjefen så der ligger det mer bak. 3) Jeg tror muligens de naboene bare skulle være red herrings (eller hva det nå heter) at vi skulle tro det var han typen som sto bak mordene. husker ikke helt hvordan det var i boken. Tusen takk for svar! Tror du det kommer ny sesong?
Margit777 Skrevet 1. april #180 Skrevet 1. april (endret) Han dame mannen, eller hva hun/han er forvirrer meg. Endret 1. april av Margit777 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå