AnonymBruker Skrevet 5. april #241 Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (På 3.4.2026 den 12.03): Helt grei serie,men noen "flaws" syns jeg. Mopedgjengen ble bare teit,og hadde ikke trengt å være med i det hele tatt. Og hun som spilte Attila er jo alt for søt til slike roller. Kittelsen,Baasmo og flere andre norske skuespillere er som flere påpeker oppbrukt,og man blir bare lei av å se de samme fjesene overalt. Litt for mye som skjedde på en gang,kanskje lettere å følge med om man har lest bøkene? Skulle gjerne sett litt mer av kjærlighetshistorien til Harry og Rakel,men gjerne med en annen enn Tjelta. Ellers bra musikk,creepy Waaler og litt gøy med New York feelingen i Oslo! Og Santelmann er bra! Anonymkode: efd33...cc9 Veldig bra oppsummert! Anonymkode: 753de...ed3 1
AnonymBruker Skrevet 5. april #242 Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg syns egentlig det meste var okei, hadde ingen forventninger og ville se neste episode med en gang😅 Det jeg derimot ikke ble imponert av var mixen av helt nye politibiler, eldgamle røde og hvite ambulanser (wtf?), sykepleieruniform fra 50tallet og smarttelefon. De fikk liksom aldri bestemt seg om dette var en gammel eller ny historie.. Syns det ser så teit ut når sånt ikke harmonerer i det hele tatt! Anonymkode: 1e629...9ff Jeg synes det var et artig grep. Lekent. Anonymkode: 753de...ed3 4
Mezzosoprena Skrevet 5. april #243 Skrevet 5. april (endret) Synes det er moro at det har vært en gjennomgående diskusjon her om naboparet, og om den ene er trans eller ikke. Vel, hadde noen giddet å sjekke IMDb så hadde dere jo fort funnet at Linn Skåber spiller "Frank Fosse", så da kan vel den diskusjonen legges død? Jeg er heller ikke enig i kritikken av oppbrukte skuespillere, de måtte bruke noen av de mest kjente (og beste vi har) for å caste denne serien, så de visste at det ville bli mange som har blitt brukt før - da velger de heller grepet med å lesse på med kjente skuespillere, og personlig synes jeg at det var et genialt grep ❤️ Endret 5. april av Mezzosoprena 8 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. april #245 Skrevet 5. april Har sett den nå. Litt mye som skjedde på kort tid, og mye historier som manglet noe. Hvorfor drepte han feks de andre damene og mannen? Hvor ble det av jenta på hytta? Hun som leide hos moren til antinov eller hva de het. Anonymkode: 1793f...dfb
AnonymBruker Skrevet 5. april #246 Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har sett den nå. Litt mye som skjedde på kort tid, og mye historier som manglet noe. Hvorfor drepte han feks de andre damene og mannen? Hvor ble det av jenta på hytta? Hun som leide hos moren til antinov eller hva de het. Anonymkode: 1793f...dfb det ble jo forklart hvorfor han drepte de andre? Han iscenesatte hele greia, kona hans var første offer så drepte han de andre for å skjule det og for å la politet tro at det var en seriemorder (noe han forsåvidt var men ja) Hun som leide hos aminov burde de ha forklart litt mer rundt, men jeg tipper hun overlevde siden han (Willy) ble tatt. Anonymkode: bcb24...d8a 3
AnonymBruker Skrevet 5. april #247 Skrevet 5. april Buxus skrev (På 4.4.2026 den 12.41): Du irriterer deg voldsomt over serien, men syns den var utrolig spennede og vil gjerne se neste del. Jeg skjønner ikke hvorfor det er så kult å kritisere denne serien? Jeg synes det er så mange i denne tråden (og i andre kommentarfelt) som vil late som om de har så voldsomt peiling på film. Slapp av, len deg tilbake og se tv uten å irritere deg så mye! 😉 ? Men hva i alle navn og dager gjør du her a? Jeg trodde et forum var for å diskutere jeg? Og jeg har ikke noe mer peiling enn noen andre er, men som alle andre, deg selv inkludert, er jeg her for å dele min mening. Hvorfor irriterer du deg over hva jeg syns? Og en serie kan overraskende nok være spennende uten å være kvalitetsmessig spesielt bra... Anonymkode: 820ac...423 3
AnonymBruker Skrevet 5. april #248 Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Har sett den nå. Litt mye som skjedde på kort tid, og mye historier som manglet noe. Hvorfor drepte han feks de andre damene og mannen? Hvor ble det av jenta på hytta? Hun som leide hos moren til antinov eller hva de het. Anonymkode: 1793f...dfb Enig, det er noen løse tråder her, selvom noen hardnakket mener at alt er forklart og oppklart. Hun politidama feks. Ante meg at hun var involvert på et vis, men hvordan? Maskene og den mystiske mannen i kirken, hvem var det? Nei jeg sitter igjen med følelsen av at vi ikke fikk alle svar og jeg vil ha mer! 😅 Anonymkode: 1e629...9ff 5
Mezzosoprena Skrevet 5. april #249 Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Enig, det er noen løse tråder her, selvom noen hardnakket mener at alt er forklart og oppklart. Hun politidama feks. Ante meg at hun var involvert på et vis, men hvordan? Maskene og den mystiske mannen i kirken, hvem var det? Nei jeg sitter igjen med følelsen av at vi ikke fikk alle svar og jeg vil ha mer! 😅 Anonymkode: 1e629...9ff Og du tenker ikke at dette rett og slett bare hinter til videre sesonger? 🤦♀️ 5
AnonymBruker Skrevet 5. april #250 Skrevet 5. april Da har jeg prøvd, og skjønner at Netflix åpenbart tror at Norge- Sverige - Danmark er samme land.. Anonymkode: 13b2d...b9b
Saralie Skrevet 5. april #251 Skrevet 5. april Terningkast 6 helt frem til nest siste episode. Usannsynlig slutt som etterlater en masse røde tråder. 2
AnonymBruker Skrevet 5. april #252 Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Enig, det er noen løse tråder her, selvom noen hardnakket mener at alt er forklart og oppklart. Hun politidama feks. Ante meg at hun var involvert på et vis, men hvordan? Maskene og den mystiske mannen i kirken, hvem var det? Nei jeg sitter igjen med følelsen av at vi ikke fikk alle svar og jeg vil ha mer! 😅 Anonymkode: 1e629...9ff Men altså har du ikke sett tv serier før? Sorry hvis det er litt frekt men det du nevner her er jo veldig tydelig ting de skal spille videre på i sesong 2. Så det at vi ikke fikk alle svarene gir mening, sånn funker det med cliffhangers. det jeg mener er oppklart er drapssaken, som var hovedplottet. Noen av de andre sakene har fortsatt løse tråder sånn at man kan spille videre på det. Og de tingene forventet hvertfall ikke jeg noe svar på i sesong 1. sånn er det jo med bøkene til Jo Nesbø også. Anonymkode: bcb24...d8a 3
AnonymBruker Skrevet 5. april #253 Skrevet 5. april Saralie skrev (2 minutter siden): Terningkast 6 helt frem til nest siste episode. Usannsynlig slutt som etterlater en masse røde tråder. Ikke røde tråder, løse tråder aka cliffhangers som er helt normalt Anonymkode: bcb24...d8a 2
AnonymBruker Skrevet 5. april #254 Skrevet 5. april Jeg irriterer meg over treffene i Pingvinklubben 🐧 Topphemmelig møte, hvor alle er anonyme. Hvor mennesker i «eliten» møtes. Ingen skal vite om hverandre. Men de dukker opp i svart dress, hvit skjorte, svart sløyfe, alle sammen, midt på lyse dagen. De drar fra stedet uten å skifte. For da er det vanskelig å oppdage hvem som er med? Anonymkode: f4a64...36e 7
Gulline Skrevet 6. april #255 Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Da har jeg prøvd, og skjønner at Netflix åpenbart tror at Norge- Sverige - Danmark er samme land.. Anonymkode: 13b2d...b9b Det finnes da mange filmer og serier med forskjellige skandinaviske skuespillere. Ser ingen problem med det. 2
AnonymBruker Skrevet 6. april #256 Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Men altså har du ikke sett tv serier før? Sorry hvis det er litt frekt men det du nevner her er jo veldig tydelig ting de skal spille videre på i sesong 2. Så det at vi ikke fikk alle svarene gir mening, sånn funker det med cliffhangers. det jeg mener er oppklart er drapssaken, som var hovedplottet. Noen av de andre sakene har fortsatt løse tråder sånn at man kan spille videre på det. Og de tingene forventet hvertfall ikke jeg noe svar på i sesong 1. sånn er det jo med bøkene til Jo Nesbø også. Anonymkode: bcb24...d8a Jo selvsagt har jeg det, jeezez! Jeg sier jo jeg håper på en sesong til, for å få mer svar. Du trenger ikke være ekkel i måten du svarer på, selvom vi sitter igjen med forskjellig opplevelse av slutten. Anonymkode: 1e629...9ff
AnonymBruker Skrevet 6. april #257 Skrevet 6. april Det gledes! har hørt mye bra Anonymkode: 66373...0ff
AnonymBruker Skrevet 6. april #258 Skrevet 6. april Savner Jon Øigarden i serien. Håper han dukker opp i neste! Anonymkode: b7242...307 1
enkefru Skrevet 6. april #259 Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg irriterer meg over treffene i Pingvinklubben 🐧 Topphemmelig møte, hvor alle er anonyme. Hvor mennesker i «eliten» møtes. Ingen skal vite om hverandre. Men de dukker opp i svart dress, hvit skjorte, svart sløyfe, alle sammen, midt på lyse dagen. De drar fra stedet uten å skifte. For da er det vanskelig å oppdage hvem som er med? Anonymkode: f4a64...36e Jeg synes det var teit (og unødvendig) at Agnes Kittelsen tok av masken helt til slutt der… hun skulle beholdt den på og bare pratet, det ville holdt i massevis. Likte dette, ser frem til sesong 2 4
AnonymBruker Skrevet 6. april #260 Skrevet 6. april enkefru skrev (1 time siden): Jeg synes det var teit (og unødvendig) at Agnes Kittelsen tok av masken helt til slutt der… hun skulle beholdt den på og bare pratet, det ville holdt i massevis. Likte dette, ser frem til sesong 2 Det ville vært nok for nordmenn, som kjenner igjen stemmen og dialekten hennes. Ikke sikkert det ville vært nok for en som ikke snakker norsk, eller ser en dubbet versjon. Men jeg er enig i at det var litt over the top. Anonymkode: 753de...ed3 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå