Capazitet Skrevet 3. april #201 Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (På 2.4.2026 den 10.00): Jeg likte serien veldig godt, selv om det ble litt andpustent og kaotisk på slutten. Musikken var fantastisk 🥰 Jeg synes dessverre ikke Kittelsen er så god skuespiller. Er hun ikke helt lik i alle rollene sine? Jeg håper hun ikke leser dette og blir lei seg, men for meg personlig blir det veldig stivt og opplest, med lite mimikk og alltid samme dialekt. Hovedrollene var derimot kjempebra 💫 Anonymkode: d49a1...cb0 Syns også Agnes ikkje er ein god skodespelar. Men ho blir mykje nytta merkeleg nok. 9
AnonymBruker Skrevet 3. april #202 Skrevet 3. april Margit777 skrev (På 2.4.2026 den 1.15): Datt ut etter manne dama. Fikk sett den ferdig. Bra musikk husker ingen manne-dame ? Anonymkode: 8764c...185
Mezzosoprena Skrevet 3. april #203 Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Enig, spesielt Tjelta og Dahl Torp. Samt halve hotel Cæsar og Exit..👎 Jeg liker ikke det lille jeg har lest av Nesbøs bøker og hadde ikke særlig tro på at denne serien var noe for meg. Men så og si alle jeg kjenner ser den nå, og er veldig begeistra. Så jeg ga den en sjanse. 2 episoder var mer enn nok. Dette må da være det mest opphausa og oppskrytte på en stund? Anonymkode: eceb5...bb1 Men siden de fleste faktisk liker serien (i hvert fall de som uttaler seg), så er den jo verken opphausa eller oppskrytt - da er den jo en suksess, selv om noen ikke liker den? 10 1
AnonymBruker Skrevet 3. april #204 Skrevet 3. april Heip skrev (På 2.4.2026 den 15.55): Trond Espen Seim er jo Varg Veum, han kan jo ikke være Harry Hole da ☺️ Men hun leieboerne til moren til han Abinov, hva skjedde med henne? Skulle hun blitt femte offer? Hvor ble det av henne? Dette lurer jeg også på! Anonymkode: 69655...1ec 4
AnonymBruker Skrevet 4. april #205 Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (11 timer siden): husker ingen manne-dame ? Anonymkode: 8764c...185 Han som blir spilt av Frank Kjosås. Anonymkode: b491e...2a5
AnonymBruker Skrevet 4. april #206 Skrevet 4. april den eneste årsaken til at dette opplegget er såpass populært i Norge er selvfølgelig fordi den er basert på bøkene til en NORSK forfater (jo nesbø) og skuespillerne er selvfølgelig norske. dersom hele greia hadde vært utenlandsk, så ville det sikkert blitt stemplet som forbanna ræl i Norge - og det ville neppe vært ssærlig mange nordmenn som gidder å følge med... Anonymkode: 8dc3b...02d 4 1
AnonymBruker Skrevet 4. april #207 Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Han som blir spilt av Frank Kjosås. Anonymkode: b491e...2a5 Det er en dame-mann. Anonymkode: 56d73...f01 3
AnonymBruker Skrevet 4. april #208 Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (1 time siden): den eneste årsaken til at dette opplegget er såpass populært i Norge er selvfølgelig fordi den er basert på bøkene til en NORSK forfater (jo nesbø) og skuespillerne er selvfølgelig norske. dersom hele greia hadde vært utenlandsk, så ville det sikkert blitt stemplet som forbanna ræl i Norge - og det ville neppe vært ssærlig mange nordmenn som gidder å følge med... Anonymkode: 8dc3b...02d Det har da slått rimelig greit an internasjonalt, også. Kanskje bedre, fordi det er ikke en gjeng surmaga folk som skal klage over alle de norske kjendisene, samt klisjeene og "mat seerne med teskje"-opplegget Netflix helt sikkert krever. Litt som at mange nordmenn er flaue over Jens Stoltenbergs engelsk-uttale, noe neppe mange i andre land engang har tenkt over. Anonymkode: 56d73...f01 8 2
AnonymBruker Skrevet 4. april #209 Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er en dame-mann. Anonymkode: 56d73...f01 Educate yourself. Anonymkode: 5a916...100 1
Buxus Skrevet 4. april #210 Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (På 30.3.2026 den 1.37): Kvalitetsmessig og historien gir jeg terningkast 3. Men jeg syns den var utrolig spennende så hadde sett neste serie om det kom en del 2. Jeg hadde også anbefalt den for folk som liker krim/spenning. Den er altfor wannabe Hollywood/USA for min del, en felle så mange norske serier og filmer faller i. Jeg irriterer meg også at selv den miste statistrollen er spilt av en kjent skuespiller, hva med å gi noen andre en sjanse? Og som vanlig-i norske serier irriterer jeg meg over språket. Anonymkode: 820ac...423 Du irriterer deg voldsomt over serien, men syns den var utrolig spennede og vil gjerne se neste del. Jeg skjønner ikke hvorfor det er så kult å kritisere denne serien? Jeg synes det er så mange i denne tråden (og i andre kommentarfelt) som vil late som om de har så voldsomt peiling på film. Slapp av, len deg tilbake og se tv uten å irritere deg så mye! 😉 2 6
Miominoen Skrevet 4. april #211 Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (15 timer siden): husker ingen manne-dame ? Anonymkode: 8764c...185 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Han som blir spilt av Frank Kjosås. Anonymkode: b491e...2a5 Jeg vil tro " manne damen" det refereres til er en av naboene til Frank Kjosås. Linn Skåber og Henriette Steenstrup som bor i leiligheten rett overfor Kjosås. De vinket fra balkongen. En av dem, Steenstrup tror jeg, var transperson. AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er en dame-mann. Anonymkode: 56d73...f01 Denne usaklige ufine kommentaren sier det meste om deg ,og ingenting om personen du omtaler. 1
AnonymBruker Skrevet 4. april #212 Skrevet 4. april Da jeg først så taxisjåfør-kompisen til Harry, så tenkte jeg det var Calle Hellevang-Larsen/Agent Tørr. Anonymkode: 56d73...f01 4
AnonymBruker Skrevet 4. april #214 Skrevet 4. april Har sett de 5 første episodene og jeg blir underholdt. Litt småkomisk at de har klart å samle alt av norske kjendiser i en eller annen birolle....til og med Helge Jordal 😅 For øvrig synes jeg Anders Danielsen Lie sin karakter er utrolig creepy. Men, gøy at serien har slått an i flere land enn bare Norge. Anonymkode: 24597...fe0 8
badevakta Skrevet 5. april #215 Skrevet 5. april Slukte de tre siste episodene i går og sitter igjen med et veldig bra inntrykk. Mange solide skuespillerprestasjoner, Oleg, Waaler, Harry, Beate og Eikeland spesielt. Også Tjelta som Rakel voks på meg. Skulle gjerne hatt med Bolsø Berdal lengre. Hun er god. Stormare skuffet. Marekors var en av mine favoritter pga mønstrene og serien skuffet virkelig ikke. Nesten så jeg vil se den en gang til for detaljenes skyld. 4
AnonymBruker Skrevet 5. april #216 Skrevet 5. april Miominoen skrev (22 timer siden): Jeg vil tro " manne damen" det refereres til er en av naboene til Frank Kjosås. Linn Skåber og Henriette Steenstrup som bor i leiligheten rett overfor Kjosås. De vinket fra balkongen. En av dem, Steenstrup tror jeg, var transperson. Denne usaklige ufine kommentaren sier det meste om deg ,og ingenting om personen du omtaler. Henriette sin karakter var ikke trans, de spilte et lesbisk par. Anonymkode: bcb24...d8a 3
AnonymBruker Skrevet 5. april #217 Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Henriette sin karakter var ikke trans, de spilte et lesbisk par. Anonymkode: bcb24...d8a En av de kalte seg jo Frank. Så ja, en transperson. Anonymkode: 257b5...711 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. april #218 Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (På 4.4.2026 den 9.29): Han som blir spilt av Frank Kjosås. Anonymkode: b491e...2a5 men er det ikke bare sånn han ser ut da? hva var det som liksom gjorde ham til en dame-mann eller manne-dame? Anonymkode: 8764c...185
AnonymBruker Skrevet 5. april #219 Skrevet 5. april jeg sliter jo litt med Santelmann da, men antar jo at det er på grunn av hans "sjarmerende" vesen eller noe som slår an. jeg skjønner ikke appellen da. Anonymkode: 8764c...185
AnonymBruker Skrevet 5. april #220 Skrevet 5. april Sett den ferdig. Jeg syns den var utrolig dårlig. Jeg har ikke lest bøkene. Anonymkode: 92124...759 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå