Miominoen Skrevet 7. april #281 Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg tror jo ikke det var det den opprinnelige kommentaren handlet om. Hva skjedde med naboen som noen fikk med seg at het Frank? Må si jeg ikke har tenkt mye på det. Og heller ikke om personen er trans eller ikke. Anonymkode: 413b5...5e3 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det var jo Linn sin karakter noen mente var trans? Og det er hennes karakter som heter Frank. Men hvorfor det blir diskutert vet jeg ikke Anonymkode: bcb24...d8a Karakteren til Linn Skåber kom opp som svar til en bruker som lurte på hvem "Manne damen" var. "Manne damen" er et begrep som ble brukt av en person som beskrev hvorfor vedkommende ikke likte serien. Jeg dro da frem karakteren til Linn Skåber som et alternativ til hvem jeg tror vedkommende referte til som "manne damen". Ingen dypere mening en det. 2
AnonymBruker Skrevet 7. april #282 Skrevet 7. april Hva var relasjonen mellom Waaler og politimannen som døde i bilulykken? Jeg kan ikke huske det fra bøkene, og sånn jeg tolker det i serien er det en av grunnene til at Waaler misliker Harry 🤔 Anonymkode: e10b1...ced
AnonymBruker Skrevet 7. april #283 Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hva var relasjonen mellom Waaler og politimannen som døde i bilulykken? Jeg kan ikke huske det fra bøkene, og sånn jeg tolker det i serien er det en av grunnene til at Waaler misliker Harry 🤔 Anonymkode: e10b1...ced Var ikke det kjæresten/samboeren hans? Anonymkode: be933...424 1
AnonymBruker Skrevet 7. april #284 Skrevet 7. april Miominoen skrev (2 timer siden): Karakteren til Linn Skåber kom opp som svar til en bruker som lurte på hvem "Manne damen" var. "Manne damen" er et begrep som ble brukt av en person som beskrev hvorfor vedkommende ikke likte serien. Jeg dro da frem karakteren til Linn Skåber som et alternativ til hvem jeg tror vedkommende referte til som "manne damen". Ingen dypere mening en det. Mannedamen er vel regissøren Anonymkode: 319cb...cc8 1
AnonymBruker Skrevet 7. april #285 Skrevet 7. april Mannedamen er Frank Kjosås sin karakter. Androgyn type, uten at det er noe feil. En av de flinkeste skuespillerne vi har i landet! Anonymkode: f0c8d...857 4 3
AnonymBruker Skrevet 7. april #286 Skrevet 7. april Jeg har ikke lest de 15sidene i tråden, så dersom noen har spurt før så beklager jeg. Er serien veldig bestialsk, eller egner den seg å se sammen med tenåringen? (Jeg har lest boka, så vet hvor bestialsk de kunne gjort det..) Anonymkode: b9b53...f67
enkefru Skrevet 7. april #287 Skrevet 7. april (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har ikke lest de 15sidene i tråden, så dersom noen har spurt før så beklager jeg. Er serien veldig bestialsk, eller egner den seg å se sammen med tenåringen? (Jeg har lest boka, så vet hvor bestialsk de kunne gjort det..) Anonymkode: b9b53...f67 Ja, ganske. De legger ikke akkurat noe i mellom… i forhold til bøkene. Jeg måtte dypdykke (flykte) ned i mobilen noen ganger, en skjønner liksom hva som kommer 🙈 Endret 7. april av enkefru 2
AnonymBruker Skrevet 7. april #288 Skrevet 7. april Har hørt at Netflix hadde som krav at det skulle være litt bredde i nasjonalitetene til skuespillerne for å fenge et bredere publikum, derav også svenske og danske skuespillere, ikke bare norske. Anonymkode: 0c0ef...2f5 3 2
AnonymBruker Skrevet 7. april #289 Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva var relasjonen mellom Waaler og politimannen som døde i bilulykken? Jeg kan ikke huske det fra bøkene, og sånn jeg tolker det i serien er det en av grunnene til at Waaler misliker Harry 🤔 Anonymkode: e10b1...ced Waaler avslørte for han homogutten på Kirkeristen at han var glad i en Lars som døde. Han politimannen het jo Lars så det var nok han. Derfor hadde nok Waaler en grunn til å ikke like Hole som hadde promille i den politijakten der han døde. Dette ble dekket over slik at Hole slapp straff (annet enn straffen han påførte seg selv), de flyttet liket til førersetet så det skulle se ut som han kjørte. Anonymkode: b24aa...3ce 1
AnonymBruker Skrevet 7. april #290 Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har ikke lest de 15sidene i tråden, så dersom noen har spurt før så beklager jeg. Er serien veldig bestialsk, eller egner den seg å se sammen med tenåringen? (Jeg har lest boka, så vet hvor bestialsk de kunne gjort det..) Anonymkode: b9b53...f67 Kanskje ikke 13-åringen. Men 19 burde vel gå. Anonymkode: b24aa...3ce 2
AnonymBruker Skrevet 7. april #291 Skrevet 7. april Capazitet skrev (På 3.4.2026 den 20.38): Syns også Agnes ikkje er ein god skodespelar. Men ho blir mykje nytta merkeleg nok. Enig. Og hun får mange roller. Ane Dahl Torp derimot!! Fantastisk skuespiller😍 Anonymkode: e3f1a...b41 1
AnonymBruker Skrevet 7. april #292 Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): Mannedamen er Frank Kjosås sin karakter. Androgyn type, uten at det er noe feil. En av de flinkeste skuespillerne vi har i landet! Anonymkode: f0c8d...857 Santelmann og Kjosås byttet side fra Exit. Der var jo Kjosås etterforskerhelten som jaget skurkene, deriblant Santelmann. Nå var det omvendt. Ser frem til å se Santelmann i White Lotus. Håper han blir skurk igjen Anonymkode: b24aa...3ce 3 2
AnonymBruker Skrevet 7. april #293 Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kanskje ikke 13-åringen. Men 19 burde vel gå. Anonymkode: b24aa...3ce Har ikke serien 18 års grense? Jeg synes den var grotesk, bra, men forferdelige sener. Mange jeh måtte seg bort fra. Har mareritt enda… Glad jeg ikke sover alene. Anonymkode: c7cb1...154
AnonymBruker Skrevet 7. april #294 Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Santelmann og Kjosås byttet side fra Exit. Der var jo Kjosås etterforskerhelten som jaget skurkene, deriblant Santelmann. Nå var det omvendt. Ser frem til å se Santelmann i White Lotus. Håper han blir skurk igjen Anonymkode: b24aa...3ce Morsomt at de bruker halve rollebesetningen til Exit da. Anonymkode: c7cb1...154 1
AnonymBruker Skrevet 7. april #295 Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (På 6.4.2026 den 8.55): Savner Jon Øigarden i serien. Håper han dukker opp i neste! Anonymkode: b7242...307 Enig. Og Aksel Hennie. Det var jo den reneste paraden av norske skuespillere. For noen ble dette kanskje litt komedie, men jeg likte det. Litt sjangerblanding må tåles. Lo da Thomas Seltzer og Atle Antonsen dukket opp. Anonymkode: b24aa...3ce 4 1
AnonymBruker Skrevet 7. april #296 Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (På 5.4.2026 den 18.10): Men men! Det må komme en sesong til? Altså- jeg har så mange spørsmål! Veit vi hvem sykkelbudet var? Anonymkode: 1e629...9ff Seriemorderen! Frank Kjosås. Som ikke har en klassisk sykkebudkropp. Meeen sykler har jo fått batteri nå til dags så jeg kan akseptere det. Anonymkode: b24aa...3ce 1
AnonymBruker Skrevet 7. april #297 Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (På 6.4.2026 den 10.23): Dette er jo ikke Tom Waaler, men Michael Bellmann. Han blir introdusert i en senere bok (husker ikke nå akkurat hvilken, er så mange år siden jeg leste disse bøkene 😅) og er med i mange videre bøker helt frem til han blir avslørt. Anonymkode: 61c5b...130 Å takk, da har jeg blandet sammen de to. Men Tom Waaler var vel også med i flere bøker, var han ikke? I starten? Anonymkode: 753de...ed3
AnonymBruker Skrevet 7. april #298 Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Seriemorderen! Frank Kjosås. Som ikke har en klassisk sykkebudkropp. Meeen sykler har jo fått batteri nå til dags så jeg kan akseptere det. Anonymkode: b24aa...3ce Men jeg aksepterer ikke helt at sykkelbudet det var bilder av helt klart HADDE sykkelbud-kropp… 🙈 Og lignet ikke på noen måte på Frank Kjosås. Anonymkode: 753de...ed3 9
AnonymBruker Skrevet 7. april #299 Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Morsomt at de bruker halve rollebesetningen til Exit da. Anonymkode: c7cb1...154 Og 2/3 av rollebesetningen i Lykkeland! 🤣 Av og til merkes det virkelig at Norge er et lite land. Anonymkode: 753de...ed3 2
AnonymBruker Skrevet 7. april #300 Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (På 1.4.2026 den 11.31): Med alle mulige forbehold; hva er greia med den gamle drittbilen han kjører? Jeg har ikke lest bøkene (vel, leste Snømannen for hundre år siden), så jeg er ikke så kjent med universet. Jeg tolker det som at Harry er ujålete, lite snobbete og gir en lang faen i biler og derfor kjører et gammelt vrak, og det er et greit poeng. Han er tøff nok til å kjøre en drittbil, liksom. Men å kjøre en bil fra tidlig 90-tallet er liksom ikke bare å være "usnobbete". Det er vel knapt realistisk for de av oss som ikke bryr oss om biler. Eller har han en side-personlighet som råner og den gamle kjerra er et slags tweaka statussymbol i råne-kretser? Jeg tar meg i å forestille meg at jeg er en amerikaner som har snublet over denne serien. De vil nok stusse over bilen han kjører og ikke forstå symbolikken (hvis der er en). Anonymkode: 723c1...d62 Poenget med bilene til Waaler og Hole var vel at de skulle vært den rake motsetning til hverandre. Waaler med selvdiggersk psykopatkjerre som skriker se på meg og Hole med et "vrak" fordi han har null forfengelighet. Når det gjelder bil i hvert fall. Anonymkode: b24aa...3ce 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå