Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.4.2026 den 17.47):

Det har sstått hva jeg har til gode på skatteetaten ganske lenge nå, Flere uker. Har fortsatt ikke fått oppgjøret. Så mulig du får penger denne uken, men det har ingenting med det å gjøre.

Anonymkode: 345b3...a19

Men har det stått det inne på krav og betalinger eller mener du at det står på forsiden der med en gang man logger inn? Det er en forskjell på de to tingene. 

Anonymkode: eeecb...775

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

At den er levert. Mulig du har brukt noen hjelp på siden deres. Ikke noe å bry seg om.

Anonymkode: 36088...084

Ah, for jeg leverte den jo selv med en gang jeg fikk den omtrent, så skjønner ikke helt hvorfor de har levert den på nytt for meg 

Anonymkode: e23b4...6d9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ah, for jeg leverte den jo selv med en gang jeg fikk den omtrent, så skjønner ikke helt hvorfor de har levert den på nytt for meg 

De har gått gjennom den manuelt. 

Anonymkode: 7a7a1...1ea

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det samme står på min nå også nå, at

den ble levert med hjelp fra Skatteetaten. Ikke opplevd at det har stått før. Går også på aap hvis det har noe si. 
Håper det går fort å få de herfra og at det ikke blir noe lenger ventetid. Pengene hadde kommet godt med 😩

Anonymkode: d88f9...717

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.4.2026 den 9.57):

Dere andre som har planlagt baksmell og betaler ut i mai, betaler dere hele eller trekker fra 97-98 eller noe deromkring kroner? Synes det er rart vi fortsatt har lov og de ikke bare lar det gå over til neste oppgjør, men enn så lenge er det jo gratis penger.

Anonymkode: a6566...ea1

Grønnsaksvaffel skrev (På 16.4.2026 den 16.51):

Jeg trekker fra litt, ja.

Hva mener dere trekker fra litt, betaler dere ikke alt dere skylder? 

Anonymkode: 10737...547

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hva mener dere trekker fra litt, betaler dere ikke alt dere skylder? 

Nei, jeg trekker fra litt under hundrelappen fordi skatteetaten ikke krever inn restskatt under kr. 100,-.

Dette gjelder tilleggsforskudd som betales innen 31. mai.

AnonymBruker
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (10 minutter siden):

Nei, jeg trekker fra litt under hundrelappen fordi skatteetaten ikke krever inn restskatt under kr. 100,-.

Dette gjelder tilleggsforskudd som betales innen 31. mai.

Det visste ikke jeg og betalte hele beløpet blæh. Kan jeg ringe og be de overføre det tilbake? :fnise:

Skrevet

Sendte inn skattemeldingen forrige uke og i dag var pengene kommet på konto 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

den ble levert med hjelp fra Skatteetaten. Ikke opplevd at det har stått før. Går også på aap hvis det har noe si. 
Håper det går fort å få de herfra og at det ikke blir noe lenger ventetid. Pengene hadde kommet godt med 😩

Fikk du noe tilbakebetaling fra NAV i 2025? 

Tror det muligens har noe med det å gjøre, en får jo ganske høy skatt på tilbakebetalinger, og det du betalte for mye da, skal du få tilbake på skatten i år.

De som har fått tilbakebetalinger i 2025 blir kontrollert for att de skal få rett tilbakebetalt .

Anonymkode: a08d0...a4b

AnonymBruker
Skrevet

Det samme står det her nå, "Levert av Skatteetaten 28.04.26), selv om jeg leverte den selv uten endringer 30.mars.

Går på AAP, det registrert en liten etterbetaling (tundt 10 000 fra 2024) i år som før. Har fått oppgjøret i juni siste årene.

Det er kjipt, men forventet.

Syns det burde ordne opp i denne manuelle saksbehandlingen de tydeligvis driver med for AAP, ekler at NAV forenkler systemene sike for hva de betaler ut og hvordan dette regisreres. Sånn det er nå med meldekort hver 14. dag, og utbetaling mandag etter innsendt meldekort, vil det alltid bli en etterbetaling fra "året før".

Jeg har i utgangpunktet verdens enkleste skattemelding, kun én inntekt, fra NAV, samt studielån som gjeld. Ikke noe fuzz.

Irriterende. Men men, sånn er det.

Anonymkode: cb8cf...817

AnonymBruker
Skrevet

Beklager skrivefeil over, gikk litt fort i svingene😊

Anonymkode: cb8cf...817

AnonymBruker
Skrevet

Forstår ikke hvorfor min tar så forbanna lang tid. Jeg fikk skattemeldingen første dagen og sendte inn samme kveld og alikevel er det ingenting hverken på utbetalinger eller penger til gode. Blitt tatt ut til kontroll? Det er isåfall andre gangen det skjer meg på 3 år. 

Anonymkode: 3ba99...028

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Forstår ikke hvorfor min tar så forbanna lang tid. Jeg fikk skattemeldingen første dagen og sendte inn samme kveld og alikevel er det ingenting hverken på utbetalinger eller penger til gode. Blitt tatt ut til kontroll? Det er isåfall andre gangen det skjer meg på 3 år. 

Rettelse. 

Nå står det faktisk 

«Levert:28.04.2026, klokken 16.10 med hjelp fra Skatteetaten«. 

Rart. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Rettelse. 

Nå står det faktisk 

Rart. 

Flere her nå som har samme meldingen nå. Samme dato, bare forskjellige klokkeslett. 

Du har ikke AAP? 

Anonymkode: c5903...bc5

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Flere her nå som har samme meldingen nå. Samme dato, bare forskjellige klokkeslett. 

Du har ikke AAP? 

Sammen her...aap her

Skrevet

Rettelse. 

Nå står det faktisk 

Rart. 

Har også fått samme melding, datert 28.04.26 kl.13.10

har ikke aap, men fikk en etterbetaling av sykepenger fra 2024.

levert skattemelding selv 12.03, uten endringer, og relativt enkel :)

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags konsekvenser får det eventuelt å søke om utsatt frist? 

Jeg vet man da får frist til 31. mai, men hva er eventuelt ulempene? 

Jeg har restskatt å betale uansett (planlagt sådan), og denne har jeg tenkt å betale før 31. mai. 

Men jeg trenger kanskje litt tid på å bli helt sikker på at alt i skattemeldingen er riktig. 

Fordeler? Ulemper? 

Anonymkode: b5afb...eb4

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen ulemper med å utsette fristen dersom du uansett får restskatt og planlegger å betale denne før 31. mai. 

Anonymkode: c1539...322

AnonymBruker
Skrevet

Hvis noen av dere som har fått opp samme varsel med «levert med hjelp fra Skatteetaten» plutselig får opp melding med beløp til gode, ville dere gitt en lyd? Slik at vi andre også kan huske sjekke 🙂 er innom daglig sjekker, men ingenting enda 😅

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Du har ikke AAP? 

Nei, vanlig lønnsmottaker. Men jeg gikk i fjor fra en godt betalt jobb (januar og februar) til en dårligere betalt jobb i mars uten å justere skattekortet så har snaue 40k til gode, om det har noe å si. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis noen av dere som har fått opp samme varsel med «levert med hjelp fra Skatteetaten» plutselig får opp melding med beløp til gode, ville dere gitt en lyd? Slik at vi andre også kan huske sjekke 🙂 er innom daglig sjekker, men ingenting enda 😅

Will do. Ingenting nytt i dag. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...