Frøkenfryden Skrevet 14. mai #261 Skrevet 14. mai enkefru skrev (1 time siden): Refrenget (?) i den danske høres veldig kjent ut, minner om en annen dansk låt (hit) fra noen år tilbake… irriterer meg at jeg ikke kommer på hvilken, uhhrgh…. Jeg syns den har en dæsj av «du fortener ein som meg». 1
Frøkenfryden Skrevet 14. mai #263 Skrevet 14. mai jukkapalme skrev (6 minutter siden): Jaaaaaa! 🥳🥳🥳🇳🇴🇳🇴🇳🇴 Stas! Jeg er 75 min over leggetid nå men det får gå🙃 4
NordicViking Skrevet 14. mai Forfatter #264 Skrevet 14. mai NordicViking skrev (17 minutter siden): Norge og Jonas har klatret opp fra 10. plass til 8. plass på oddslista for semifinale 2. Her skjer ting fort, men det er ingen garanti for at Norge går til finalen. https://eurovisionworld.com/odds/eurovision-semi-final-2 Det ble full pott på oddsmakerne for semifinale 2. De plukket alle de 10 landene som skal til finalen. 😁 5
Børste Skrevet 14. mai #266 Skrevet 14. mai Kan ikke tro at Armenia ikke gikk videre😭 Han hadde jo så mye sjarm på scenen. Likte sangen og var mye bedre enn mye av det andre som er med i mine øyne. Huff, trist! 3
coralgol Skrevet 14. mai #268 Skrevet 14. mai Frøkenfryden skrev (10 minutter siden): Jeg syns den har en dæsj av «du fortener ein som meg». Refrenget var helt lik melodi i refrenget som den synne i team pølsa ga ut 1
lillsunshine Skrevet 14. mai #269 Skrevet 14. mai (endret) Trodde egentlig ikke at Jonas kom til å gå videre, men etter fremføringa så fikk jeg et lite håp og likte egentlig låta bedre. Dette er en sånn låt som trenger et skikkelig publikum for å løfte den opp. Responsen fra salen var veldig god, noe som ofte kan være en indikator på om sangen går videre. Egentlig perfekt låt å avslutte semifinalen med. Blir spennende å se i ettertid om det faktisk var publikumsstemmene som ble veldig avgjørende. Det at han fremførte sist kan hatt noe å si for utfallet. Norge har vært nærme å ikke komme videre mange ganger de siste årene. Nemo har satt en trend iallfall, det er mye operagreier med, så det blir litt intetsigende selv om jeg også synest det var kule låter. Jeg har ikke fulgt med på bidragene før i år, og jeg må si jeg er positivt overrasket over låtene. Trodde det skulle være mye mer dårlig. Ellers likte jeg spesielt Tsjekkia sin låt i dag. Jeg synest det var dumt at Portugal ikke kom videre fra semi final 1. Liker Danmark sin låt bra også, håper fortsatt den kan vinne men ser at oddsen har endret seg. Jeg ble ikke så veldig imponert av Finland sin låt egentlig under semi 1, kan ikke helt skjønne at det er vinnerlåt. Kanskje jeg må høre den flere ganger for å skjønne greia. Endret 14. mai av lillsunshine 3
ella morax Skrevet 14. mai #270 Skrevet 14. mai enkefru skrev (2 timer siden): Refrenget (?) i den danske høres veldig kjent ut, minner om en annen dansk låt (hit) fra noen år tilbake… irriterer meg at jeg ikke kommer på hvilken, uhhrgh…. Natteravn? 6
Sugerøret Skrevet 14. mai #271 Skrevet 14. mai Liker ikke den danske eller finske. Mulig øra mine er rare. Heia Norge. Tror den vinner 🤞🤞 3
Hanne67 Skrevet 15. mai #272 Skrevet 15. mai NordicViking skrev (8 timer siden): De er en av "de fem store". De går alltid direkte til finalen. Men iår er det bare de 4 store, som er direkte kvalifisert, som er med: Storbritannia, Frankrike, Tyskland og Italia. Spania boikotter pga. Israel (i likhet med Irland, Nederland, Island og Slovenia) 2 1
sommermor Skrevet 15. mai #273 Skrevet 15. mai Jubel her da Norge gikk videre til finalen. jeg tenker at Jonas og Norge er i favoritt siktet siden de ble lest opp som land nr 3 som gikk videre fra 2 delfinale. I finalen starter Danmark som nr 1 og Norge som nr 23. Men vi skjønner ikke at Bulgaria gikk videre. 2
Titania Skrevet 15. mai #274 Skrevet 15. mai sommermor skrev (2 timer siden): Jubel her da Norge gikk videre til finalen. jeg tenker at Jonas og Norge er i favoritt siktet siden de ble lest opp som land nr 3 som gikk videre fra 2 delfinale. I finalen starter Danmark som nr 1 og Norge som nr 23. Men vi skjønner ikke at Bulgaria gikk videre. Jeg vil heller tro Danmark ble lest opp sist for å lage spenning, siden de er blant favorittene 8
lillsunshine Skrevet 15. mai #275 Skrevet 15. mai (endret) Rekkefølge på hva som blir lest opp i semifinalen har ikke noe å si, det sier jo vertene selv før de leser opp. Og sånn har det vært i alle år. Norge vinner ikke, de ligger foreløpig på 18.plass på Eurovision oddsen så om noen virkelig tror at Norge vinner så bør dere tippe på resultatet for oddsen er kjempehøy. Når det er sagt, Eurovision oddsen sier at Finland har størst sjanse for å vinne, men de to siste årene har førsteplass på Oddsen tatt grundig feil på vinneren. Jeg håper derfor at Danmark fortsatt kan vinne, men de har fått start nr. 1 som jeg tror potensielt kan koste dem seieren. Kanskje det blir ein sjokkseier til Australia? Endret 15. mai av lillsunshine 6
Hanne67 Skrevet 15. mai #276 Skrevet 15. mai lillsunshine skrev (31 minutter siden): Rekkefølge på hva som blir lest opp i semifinalen har ikke noe å si, det sier jo vertene selv før de leser opp. Og sånn har det vært i alle år. Norge vinner ikke, de ligger foreløpig på 18.plass på Eurovision oddsen så om noen virkelig tror at Norge vinner så bør dere tippe på resultatet for oddsen er kjempehøy. Når det er sagt, Eurovision oddsen sier at Finland har størst sjanse for å vinne, men de to siste årene har førsteplass på Oddsen tatt grundig feil på vinneren. Jeg håper derfor at Danmark fortsatt kan vinne, men de har fått start nr. 1 som jeg tror potensielt kan koste dem seieren. Kanskje det blir ein sjokkseier til Australia? Australia har bare 15% vinnersjanse og starter som nr 8. Samtidig er Danmark bare ført om med 4%, mens Finland er på topp med 43%. De som har startnr. fra 15 og utover har en fordel, og Finland starter som nr 17.. Jeg håper også Danmark vinner, for tror dessverre ikke Jonas kan hevde seg helt i toppen.
lillsunshine Skrevet 15. mai #277 Skrevet 15. mai Norge har kvalifisert seg 9 år på rad, og er på 3.plass bak Ukraina med 16 år på rad og Sverige på 12 år på rad med kvalifisering til finalen fra seminfinalen. På 4.plass ligger Finland med som "bare" har kvalifisert seg 6 år på rad. Det har vært nære på mange år på rad nå, 10.plass i semi med både Tix og Gåte. Tipper Jonas også enten lå på 9.plass eller 10.plass i semien. Blir spennende å se. Neste år må vi virkelig sende noe skikkelig bra sånn at vi faktisk får 10 års jubileum på å kvalifisering på rad 🥳 3
lillsunshine Skrevet 15. mai #278 Skrevet 15. mai Hanne67 skrev (7 minutter siden): Australia har bare 15% vinnersjanse og starter som nr 8. Samtidig er Danmark bare ført om med 4%, mens Finland er på topp med 43%. De som har startnr. fra 15 og utover har en fordel, og Finland starter som nr 17.. Jeg håper også Danmark vinner, for tror dessverre ikke Jonas kan hevde seg helt i toppen. Jo, men det er verdt å nevne at Sverige hadde vel 50% vinnersjanse med Kaj og de vant heller ikke i fjor, så selv om 43% virker overbevisende, så har oddsen tatt feil de to siste årene. Litt fakta fra startnummer og vinnere de 2 siste årene: Kaj som lå på førsteplass på oddsen i fjor hadde start nr. 23 og burde egentlig hatt gode odds, JJ hadde start nr. 9 og vant. Snur litt rundt på dette med startnummer, men tror nr. 9 er muligens det tidligste startnummeret som har vunnet. Så kanskje Australia kan slå den rekorden i år med start nr. 8? Noe som taler i mot at Australia kan vinne, er jo at de ikke har den samme ryggstøtten fra naboland som stemmer på naboland... JJ fikk vel mye jurystemmer i fjor også mener jeg? Australia tror jeg muligens kan komme høyt på jurystemmer i år sammen ned Danmark. Finland tror jeg kommer nr. 5 eller noe hos juryen. Baby Lasagne hadde start nr. 23 for 2 år siden og hadde ganske høy odds på å vinne også. Men da hadde Nemo start nr. 21, og Nemo vant. Både Nemo og JJ mener jeg lå lenger ned på oddsen en man skulle ha trodd, men de hadde jo mer enn 1% sjans til å vinne da. Avstemningene de to siste årene har jo vært litt ødelagt av at mange gir Israel sympatistemmer, de vant jo på publikumstemmer i fjor og var vel nr. 2 året før, men totalen ble lavere siden de havnet lavt på jurystemmer. Nå husker jeg ikke om det det i fjor også var maks 10 stemmer per land eller om man kunne stemme mer enn det? Jeg vet de snakket om å endre på stemmegivningen og og endre på maks stemmer. Er det en endring i år kan det jo være at vi er tilbake til mer "normale" resultater der Oddsen stemmer mer. Ellers kan det jo fort bli Romania eller Hellas som vinner. 1 1
Gulline Skrevet 15. mai #279 Skrevet 15. mai lillsunshine skrev (51 minutter siden): Norge har kvalifisert seg 9 år på rad, og er på 3.plass bak Ukraina med 16 år på rad og Sverige på 12 år på rad med kvalifisering til finalen fra seminfinalen. På 4.plass ligger Finland med som "bare" har kvalifisert seg 6 år på rad. Det har vært nære på mange år på rad nå, 10.plass i semi med både Tix og Gåte. Tipper Jonas også enten lå på 9.plass eller 10.plass i semien. Blir spennende å se. Neste år må vi virkelig sende noe skikkelig bra sånn at vi faktisk får 10 års jubileum på å kvalifisering på rad 🥳 Synes de hadde noe virkelig bra med Gåte - men tydeligvis så likte ikke Europa det. 4
lillsunshine Skrevet 15. mai #280 Skrevet 15. mai Gulline skrev (1 time siden): Synes de hadde noe virkelig bra med Gåte - men tydeligvis så likte ikke Europa det. Enig, der var det veldig stort sprik med oddsen også. Mener Norge lå på 15.plass eller høyere. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå