Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor Danmark synker på oddsen. Både det og at de skal synge som nr 1 indikerer at de ikke gjorde det så bra i semien som mange trodde tror jeg. Jeg tipper Australia vant 2 semifinale, det er en typisk esc sang som juryene elsker, men sååå kjedelig etter min smak. Jeg vil det skal stå mlm Finland og Danmark, men tror ikke det lenger… Håper fortsatt Finland vinner, men er ikke like sikker. Tror Bulgaria kommer langt opp selv om jeg ikke håper det. Tsjekkia tror jeg også er en outsider, den får en del jurypoeng.
Litt åpent nå føler jeg, selv om oddsen er på Finland og det er også de jeg kommer til å stemme på. Hvis man deler stemmer mlm Danmark og Finland kan Israel plutselig vinne slik de fortsetter med propagandaen sin, det må unngås. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva synes folk om LBTQ-professor-innslaget? M. Stokstad mente det var "umusikalsk". Jeg forstod det slik at det ikke nødvendigvis var umusikalsk, men kanskje litt dårlig pga. den noe påtatte skuespillerperformativiteten til programlederen, samt at de tar opp en stereotypi som strengt tatt er litt gårsdagens nytt - eller tar jeg helt feil her? Hva mener folk?

• Liker 3
Skrevet
Fjord skrev (4 timer siden):

Hva synes folk om LBTQ-professor-innslaget? M. Stokstad mente det var "umusikalsk". Jeg forstod det slik at det ikke nødvendigvis var umusikalsk, men kanskje litt dårlig pga. den noe påtatte skuespillerperformativiteten til programlederen, samt at de tar opp en stereotypi som strengt tatt er litt gårsdagens nytt - eller tar jeg helt feil her? Hva mener folk?

Følte det var nødvendig beskjed til østblokk land og ymse konservative land. For det blir jo "sagt" at Eurovision blir bare mer og mer gay for hvert år. Seer tallene er synkende, og har mistet 100 mill seere siste 20 år? Synd folk synes det. Jeg personlig synes det er sin sjarm og humor. 

• Liker 6
Skrevet

Jeg syntes ikke det var noe rart med det innslaget, jeg syntes det som ble sagt var fint. Hørte jo litt ekstra etter når Marte introduserte med at dette burde vært revurdert, og så fikk jeg ikke tak i problemet.

Det at det "bare er homoer" i Eurovision er jo ikke en påstand de selv kom opp med, det er noe folk slenger rundt støtt og stadig. Jeg føler jeg hører det hele tida. Typisk fra gamle onkler uten filter, gretne gubber og i kommentarfelt generelt. 

• Liker 5
Skrevet

Leste et sted at Australia toppet en eller annen liste. 

Håper virkelig ikke at de vinner. 

Pen dame, flott stemme - men gud hjelpe meg for en kjedelig sang... 😵‍💫

• Liker 10
Skrevet
Bingo Bongo skrev (16 minutter siden):

Leste et sted at Australia toppet en eller annen liste. 

Håper virkelig ikke at de vinner. 

Pen dame, flott stemme - men gud hjelpe meg for en kjedelig sang... 😵‍💫

Det er mye som tyder på at de vant semi 2 og de stiger stadig litt i vinnersjanse på oddsen. Tipper juryen har de øverst, men er så enig med deg det er såååå kjedelig….

• Liker 4
Skrevet (endret)
os Maxilla skrev (9 timer siden):

Jeg syntes ikke det var noe rart med det innslaget, jeg syntes det som ble sagt var fint. Hørte jo litt ekstra etter når Marte introduserte med at dette burde vært revurdert, og så fikk jeg ikke tak i problemet.

Det at det "bare er homoer" i Eurovision er jo ikke en påstand de selv kom opp med, det er noe folk slenger rundt støtt og stadig. Jeg føler jeg hører det hele tida. Typisk fra gamle onkler uten filter, gretne gubber og i kommentarfelt generelt. 

jeg leser i Eurovision- kommentarfelt i andre land stadig noen   kommentarer om at det er så fokus på «de homofile» i programmet ( der for øvrig Jonas Lovv blir nevnt som en av dem). 

Endret av Zenhouse
  • Liker 2
Skrevet

Jeg heier på Danmark!

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet
murray skrev (5 minutter siden):

Jeg heier på Danmark!

Jeg også 🙂. Danmark på første, og Finland på andre. Men er redd det blir omvendt 🙃. Danmark har fin sang, og fint at den er på dansk. I tillegg virker artisten så veldig sympatisk 🙂.

• Liker 5
Skrevet
Viki6 skrev (14 minutter siden):

Jeg også 🙂. Danmark på første, og Finland på andre. Men er redd det blir omvendt 🙃. Danmark har fin sang, og fint at den er på dansk. I tillegg virker artisten så veldig sympatisk 🙂.

Og jeg er redd Australia vinner 😖

Pen dame og kjent artist, - synger bra, men en kjedelig sang! 

Heia Norge 🇧🇻 og Danmark! 🇩🇰

• Liker 5
Skrevet

Jeg har fått den australske låta på hjernen. Er jo en fin sang, men såååå kjedelig! Heier på Danmark. Og Norge, selvfølgelig 🇳🇴

I dag er det nøyaktig 17 (!) år siden Rybak vant. Var på 16.mai det også og husker de spilte fairytale i 17.mai toget dagen etterpå. Tror neppe Norge vinner i dag, men hadde vært veldig gøy da. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
Skrevet
Viki6 skrev (8 timer siden):

Tror dessverre Danmark kommer lengre ned, de synker stadig på odds og vinnersjanse. Men Finland kan vinne, men tror de har flere utfordrere; Australia, Romania, Bulgaria bla. 

• Liker 2
Skrevet

Ble ganske skuffet over Australia,  delta er en veldig flink artist , men sangen er sååå kjedelig. 

Jeg likte Sveits, men de gikk jo ikke videre.

Synes Danmark og Kypros er de beste nå da

• Liker 1
Skrevet
Sugerøret skrev (På 15.5.2026 den 0.28):

Liker ikke den danske eller finske. Mulig øra mine er rare.

Samme her! 😅 Greie låter og jeg kan godt heie på dem for naboskapets skyld, men de får ikke noen stemmer fra meg. Dersom jeg skal gi noen stemmer, så blir det til Romania og Sverige.
Australia er gørrkjedelig, jeg klarer ikke huske låta en gang.

Jeg har ikke så trua på Norge i år, dessverre. Låta er ikke helt min stil, men den er fengende, Jonas synger bra (og har veldig god sceneutstråling), sceneshowet er bra og jeg synes ikke den fortjener å ramle langt ned. Men jeg tror ikke det er en låt som som slår an i ESC. Jeg heier på Norge og håper jeg tar feil, men er forberedt på at vi blir skuffet.

Gleder meg til i kveld! Skal se finalen sammen med ei venninne, og vi pleier å sitte klare med stemmeskjema for å vurdere låtene/innslagene med kritisk blikk! :nigo:

Ønsker dere en riktig festlig ESC-kveld! :nordvesta:

• Liker 2
Skrevet
Ardwinna skrev (4 minutter siden):

Samme her! 😅 Greie låter og jeg kan godt heie på dem for naboskapets skyld, men de får ikke noen stemmer fra meg. Dersom jeg skal gi noen stemmer, så blir det til Romania og Sverige.
Australia er gørrkjedelig, jeg klarer ikke huske låta en gang.

Jeg har ikke så trua på Norge i år, dessverre. Låta er ikke helt min stil, men den er fengende, Jonas synger bra (og har veldig god sceneutstråling), sceneshowet er bra og jeg synes ikke den fortjener å ramle langt ned. Men jeg tror ikke det er en låt som som slår an i ESC. Jeg heier på Norge og håper jeg tar feil, men er forberedt på at vi blir skuffet.

Gleder meg til i kveld! Skal se finalen sammen med ei venninne, og vi pleier å sitte klare med stemmeskjema for å vurdere låtene/innslagene med kritisk blikk! :nigo:

Ønsker dere en riktig festlig ESC-kveld! :nordvesta:

Rykter om Finlands bidrag:

https://www.nettavisen.no/kjendis/ville-eurovision-anklager-vinneren-skal-vare-kjopt-og-betalt/s/5-95-3035156

• Liker 1
Skrevet

Gleder meg til i kveld 🤩 tror serien kommer til å bli mellom Finland og Australia. Tror Romania er en liten dark horse. De fikk producers choise og fikk ett bra start nummer. Mye som tyder på at de gjorde det veldig bra i sin semifinale. 

Mine favoritter er Danmark og Romania i år. Håper Norge får en grei plassering 😊❤️ 

• Liker 1
Skrevet

Sorry men Australia kan ikke vinne. Kan heller ikke tenke meg at det er såa mange som liker den sangen? Virkelig? For meg høres den ut som en Disney ballade.

• Liker 7
Skrevet
Gulline skrev (12 minutter siden):

Høres jo helt vilt ut. Rart at ikke YLE vil si annet enn "ingen kommentar". Dette burde jo være enkelt å avkrefte.

Har visst vært flere som har prøvd seg på lignende stunt tidligere:
https://www.nettavisen.no/kjendis/millionavsloring-om-israel-punget-ut-for-a-vinne-eurovision/s/5-95-3031415

Håper dette bare er tull og at EBU aldri lar seg bestikke til å utrope vinnere fordi noen med ræva full av penger vil ha vilja si.

• Liker 1
Skrevet
Ardwinna skrev (1 minutt siden):

Høres jo helt vilt ut. Rart at ikke YLE vil si annet enn "ingen kommentar". Dette burde jo være enkelt å avkrefte.

Har visst vært flere som har prøvd seg på lignende stunt tidligere:
https://www.nettavisen.no/kjendis/millionavsloring-om-israel-punget-ut-for-a-vinne-eurovision/s/5-95-3031415

Håper dette bare er tull og at EBU aldri lar seg bestikke til å utrope vinnere fordi noen med ræva full av penger vil ha vilja si.

Får håpe det bare er tull og oppspinn, ja.

Skrevet
Gulline skrev (41 minutter siden):

Oi. Håper det bare er tull og oppspinn.  

Ludovica- skrev (35 minutter siden):

Sorry men Australia kan ikke vinne. Kan heller ikke tenke meg at det er såa mange som liker den sangen? Virkelig? For meg høres den ut som en Disney ballade.

Helt enig, er akkurat det den høres ut som. Hadde passet bra i en eller annen Disney-film. Jeg har hatt den på hjernen i hele dag. Blir gæren snart :fnise: 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...