NordicViking Skrevet 20. mai Forfatter #642 Skrevet 20. mai Jeg kom over et interessant innslag fra TV2 som viser hvordan man kan beregne hvor mange publikumstemmer som er igjen mot slutten. Med det som utgangspunkt kunne man fastslå - i dette tilfellet - at det var igjen nok stemmer til at Bulgaria ville vinne til slutt. Neste år skal vi bruke dette her i forumet, og da skal vi kjapt regne oss fram til hvem som vinner til slutt. 😁 .. https://www.tv2.no/video/underholdning/slik-kan-du-fa-vite-eurovison-vinneren-for-alle-an/20341072 1
Valyria83 Skrevet 21. mai #643 Skrevet 21. mai Romania var jo helt rååå. Sinnsyk bra stemme på den dama. Den har gått på repeat hos meg. Fikk jo nest mest publikum stemmer. ❤️ 2
brainstorm Skrevet 21. mai #644 Skrevet 21. mai NordicViking skrev (12 timer siden): Jeg kom over et interessant innslag fra TV2 som viser hvordan man kan beregne hvor mange publikumstemmer som er igjen mot slutten. Med det som utgangspunkt kunne man fastslå - i dette tilfellet - at det var igjen nok stemmer til at Bulgaria ville vinne til slutt. Neste år skal vi bruke dette her i forumet, og da skal vi kjapt regne oss fram til hvem som vinner til slutt. 😁 Det er jo ikke så vanskelig, hvis man først ønsker at 3-4 timers tv-gloing skal krones med å ødelegge spenningen helt på tampen. 5 2
B-hunter Skrevet 21. mai #645 Skrevet 21. mai Hørte alle låtene for første gang når eurovision gikk på tv den 16 mai. Dette var min toppliste: 🇧🇬1. Bulgaria - fader for en fengende låt, jeg synger fortsatt på den en uke senere. Gråt av glede da de vant over Israel🤭 🇷🇴2. Romania - ble en favoritt blant flere i stua hos oss, og sangen var veldig kul! 🇳🇴3. Norge - selv om Jonas ikke hadde den beste stemmen akkurat den kvelden så digget vi sangen! En sang jeg har fått på hjernen! Kan forstå hvorfor den ikke kom høyrere da flere sikkert reagerte på at Jonas sang surt dessverre. 🇬🇷4. Hellas - Ferto!! Føler jeg var ganske alene om å like denne, men den fikk meg hvertfall til å vrikke og danse i sofaen! Artig sang! 🇧🇪5. Belgia - Jeg kunne ikke fatte å begripe hvordan de fikk så få poeng! Tenkte at her måtte det ha skjedd en feil. Veldig skuffende. Utrolig bra sang! 🇲🇩6. Moldova - Helt rå sang, artig, leken og full av trøkk og energi! Kult at sangteksten var på mange forskjellige språk. Her reiste jeg meg faktisk opp for å danse og digge til sangen, fengende som fy! Sanger jeg overhode ikke forsto at folk kunne like SÅ godt var Italia, Danmark, Sverige og Israel. 🇸🇪Eneste positive med Sverige var lysshowet som jeg syns var noe av det bedre ifht alle de andre landene i år. 🇮🇹Italia var bare kjedelig. Skikkelig snork. 🇮🇱Israel, ja ok da, han var en kjempe flink sanger! Og låten var helt grei. Men ikke fader om den fortjente en 2 plass. Hadde de vunnet hadde jeg vært i dårlig humør helt til 18 mai. Sjeleglad for at europa har musikksmak og moralene i orden! 🇩🇰Danmark. Skvip. Kan ikke skjønne at de kom så høyt. Nei. Bare nei.. 1
NordicViking Skrevet 12. juli Forfatter #646 Skrevet 12. juli Canada ble nylig tatt opp som fullverdig medlem av EBU. (LINK) Kort tid etterpå ble det bekreftet at Canada vil delta i Eurovision 2027 i Bulgaria. (LINK) 6 1
NordicViking Skrevet 14. august Forfatter #647 Skrevet 14. august Etter Bulgarias seier i Wien tidligere i år vil landet for første gang være vertsland for Eurovision Song Contest. Og det er nå klart at det blir kystbyen Burgas som får æren av å huse den 71. utgaven av verdens største musikkonkurranse. Det opplyser Den europeiske kringkastingsunionen (EBU) i en pressemelding. Så neste år blir det Eurovision 2027 Burgas. 😄 https://www.ebu.ch/news/2026/08/burgas-to-host-eurovision-song-contest-2027 1
CeXNS Skrevet 15. august #648 Skrevet 15. august NordicViking skrev (På 12.7.2026 den 22.11): Canada ble nylig tatt opp som fullverdig medlem av EBU. (LINK) Kort tid etterpå ble det bekreftet at Canada vil delta i Eurovision 2027 i Bulgaria. (LINK) Jeg synes dette er feil vei å gå, det er allerede for mange land med. 20 land i hver semi blir langtekkelig, så å dra inn enda flere vil vanne ut konkurransen. Du husker jo knapt første sang når du er kommet halvveis. Ren økonomisk transaksjon å ta inn Australia og Canada. Hva hvis de vinner, skal vi ha Eurovision på morgenkvisten da? Og fansen, skal de måtte reise jorda rundt for å delta i festen? Det er en Europeisk konkurranse, og slik bør det fortsette å være. 3 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå