Fiskeburger Skrevet fredag kl. 18:06 #301 Skrevet fredag kl. 18:06 -Pusheen- skrev (6 minutter siden): Ikke sant. Synes dessuten det passer seg mer på et personlig plan hvis det er hun som kommer. Hun kjente vel kong Harald langt bedre enn William gjør? Ja, det er 13 års forskjell mellom Anne og Harald, hun er dessuten gudmor til kong Haakon, så det hadde absolutr vært passende. 5
SusieDerkins Skrevet fredag kl. 18:32 #302 Skrevet fredag kl. 18:32 Fiskeburger skrev (46 minutter siden): Men prinsesse Anne har også høye militære grader, blant annet admiral i sjøforsvaret og general i hæren, det samme som Kong Harald hadde. Så tror ikke det blir diplomatisk rabalder om kong Charles sender henne. Det handler jo ikke om militær grad. Men nei, det blir nok ikke rabalder. Men det korrekte diplomatiske nivået er nok kronprins eller regent, ikke nummer 15 i arverekken.
-Pusheen- Skrevet fredag kl. 18:35 #303 Skrevet fredag kl. 18:35 SusieDerkins skrev (2 minutter siden): Det handler jo ikke om militær grad. Men nei, det blir nok ikke rabalder. Men det korrekte diplomatiske nivået er nok kronprins eller regent, ikke nummer 15 i arverekken. Det har ikke kommet noen signaler om hvem de velger at skal komme?
Fiskeburger Skrevet fredag kl. 20:56 #304 Skrevet fredag kl. 20:56 SusieDerkins skrev (2 timer siden): Det handler jo ikke om militær grad. Men nei, det blir nok ikke rabalder. Men det korrekte diplomatiske nivået er nok kronprins eller regent, ikke nummer 15 i arverekken. Jeg mente gradene i tillegg til å være prinsesse og representant for det britiske kongehuset. 🙂 2
SusieDerkins Skrevet fredag kl. 21:19 #305 Skrevet fredag kl. 21:19 -Pusheen- skrev (2 timer siden): Det har ikke kommet noen signaler om hvem de velger at skal komme? Googlet litt og fant ut at de eneste som pleier å publisere programmet sitt lenge i forveien er prinsesse Anne og noen av de mindre kjente kongelige i UK. Kongeparet og prinseparet av Wales pleier ikke å poste programmet sitt før et par dager før, visstnok av sikkerhetshensyn. Det betyr vel da at hvis det er noen av dem som kommer, så vil det ikke bli bekreftet før begynnelsen av neste uke. Hvis det blir bekreftet i det hele tatt. Det står at slottet holder gjestelisten hemmelig, så alle de vi vet kommer er folk som har bekreftet det selv. 1 1
-Pusheen- Skrevet lørdag kl. 04:12 #306 Skrevet lørdag kl. 04:12 SusieDerkins skrev (6 timer siden): Googlet litt og fant ut at de eneste som pleier å publisere programmet sitt lenge i forveien er prinsesse Anne og noen av de mindre kjente kongelige i UK. Kongeparet og prinseparet av Wales pleier ikke å poste programmet sitt før et par dager før, visstnok av sikkerhetshensyn. Det betyr vel da at hvis det er noen av dem som kommer, så vil det ikke bli bekreftet før begynnelsen av neste uke. Hvis det blir bekreftet i det hele tatt. Det står at slottet holder gjestelisten hemmelig, så alle de vi vet kommer er folk som har bekreftet det selv. Okei, vi får vente å se da.
Olsen Skrevet i går, 09:20 #307 Skrevet i går, 09:20 Prins William og prinsesse Anne kommer i kong Haralds gravferd Noen her trodde riktig. Passer godt at det er disse to som kommer. 4
-Pusheen- Skrevet i går, 09:23 #308 Skrevet i går, 09:23 Olsen skrev (2 minutter siden): Prins William og prinsesse Anne kommer i kong Haralds gravferd Noen her trodde riktig. Passer godt at det er disse to som kommer. Så fint at begge kommer. 2
Miss Meilir Skrevet i går, 11:55 #309 Skrevet i går, 11:55 -Pusheen- skrev (2 timer siden): Så fint at begge kommer. Enig 😊 Og så har jeg lest at både Dronning Margrethe og søsteren hennes, prinsesse Benedikte kommer. Dette likte jeg å høre, at dronning Margrethe får støtte av søsteren sin på denne triste reisen til Norge 🥹 3
-Pusheen- Skrevet i går, 12:36 #310 Skrevet i går, 12:36 Miss Meilir skrev (40 minutter siden): Enig 😊 Og så har jeg lest at både Dronning Margrethe og søsteren hennes, prinsesse Benedikte kommer. Dette likte jeg å høre, at dronning Margrethe får støtte av søsteren sin på denne triste reisen til Norge 🥹 Enig❤️ 2
Hirondelle Skrevet 21 timer siden #311 Skrevet 21 timer siden God bedring, dronning Margrethe ❤️ synd å høre hun ikke kommer, men helsa først. Resten av det danske kongehuset kommer mannsterke, slik som det svenske ❤️ 2
SusieDerkins Skrevet 7 timer siden #312 Skrevet 7 timer siden Snublet nettopp over en artikkel som sa at kong Charles er oppkalt etter kong Haakon VII, som ble kalt onkel Charles av familien i UK. Det hadde jeg ikke hørt før, men han het jo Carl, så det blir vel Charles på engelsk. Men litt rart å oversette et navn. https://www.nrk.no/urix/dette-visste-du-kanskje-ikke-om-dronning-elizabeth_-1.15985664
-Pusheen- Skrevet 7 timer siden #313 Skrevet 7 timer siden SusieDerkins skrev (44 minutter siden): Snublet nettopp over en artikkel som sa at kong Charles er oppkalt etter kong Haakon VII, som ble kalt onkel Charles av familien i UK. Det hadde jeg ikke hørt før, men han het jo Carl, så det blir vel Charles på engelsk. Men litt rart å oversette et navn. https://www.nrk.no/urix/dette-visste-du-kanskje-ikke-om-dronning-elizabeth_-1.15985664 Carl funker jo også helt fint på engelsk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå