Gå til innhold

Ringer dere på hos foreldrene deres?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det kommer jo an på hvor man bor. Bor man sentrumsnært hvor det ferdes mye folk er det annerledes enn om man bor langt utenfor allfarvei. Hvis jeg er i en annen etasje og holder på med noe, er det ikke sikkert at jeg hører om noen kommer inn ytterdøren. Jeg har ikke lyst til at fremmede skal kunne spasere rett inn i huset mitt.

Anonymkode: 7eab2...bcc

Det har ingen ting å si om man bor langt ute i gokk eller mitt i byen 

Anonymkode: 7febb...83b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Klart det har! 

Anonymkode: 1b588...878

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri besøkt foreldrene mine (de er skilt og gift på nytt, to husstander) uten å ringe på forhånd. Når jeg besøker går jeg bare rett inn, men som sagt vet de da jeg kommer på besøk.

Hos mine svigerforeldre må vi ringe på og vente på at de åpner, selv om besøket er avtalt på forhånd. Det har vært noen ganger jeg har glemt meg og bare ringt på og gått inn, og de syntes jeg er gal.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sånn er jeg vokst opp også, og drømmer om å flytte tilbake til et sånt sted 😍

Anonymkode: 8ec9b...6c7

Elsker å bo slik. Angrer i hvertfall ikke for valget jeg tok for 26 år siden. Da jeg tok å flyttet fra byen jeg vokste opp i

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men det er jo skummelt å ikke låse døra, plutselig så står det noen der som ikke har noe der å gjøre 

Mine foreldre bor en km fra hovedveien midt i et åpent område og man må være usynlig for komme helt opp til huset usett.

Skrevet

Har nøkkel, så ringer på og låser opp selv. Foreldrene mine har alltid døra låst. Heldigvis elsker mine foreldre at vi bare kommer innom 🥰

Anonymkode: 7f236...5f9

Skrevet

Jeg må reise en dag for å komme dit (gjelder uavhenglg av metode bil/fly/tog). Oppdaterer hyppig underveis, så de vet hvor vi er i lende. Der de bodde før, gikk jeg derfor bare rett inn.

De flyttet for et drøyt år siden. Av ymse årsaker har jeg ikke vært I den nye boligen ennå, men jeg tror kanskje man må ha nøkkel for å komme inn der. Så det begrenser nok seg selv. 

Anonymkode: c07cd...c28

Skrevet

Har aldri ringt på hos mine foreldre, går rett inn. Er som regel avtalt besøk hos min mor som nå er igjen alene. Uansett om det er uanmeldt besøk kommer man seg ikke usett eller uhørt inn på gårdsplassen til min mor. Hvis hun får besøk av sine søsken eller andre i familien og de ringer på døren så sier hun alltid "jeg håper nå de har vett på å gå rett inn", og de gjør jo det, ringer på også går inn. 

Anonymkode: db8a0...bb8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Joda. Det finnes flere «løsgjengere» og tyver i sentrumsnære områder. Folk får stjålet pakker og blomsterkrukker.

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Joda. Det finnes flere «løsgjengere» og tyver i sentrumsnære områder. Folk får stjålet pakker og blomsterkrukker.

Hvis man følger med litt så har det blitt veldig jevnt ut over landet 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.12.2025 den 20.19):

Går dere rett inn til deres foreldre ved uanmeldt besøk? Her er jeg og min mann helt delt, jeg mener man som minimum må ringe på, mens han trasker rett inn. Han kan til og med finne på å låse seg inn for å hente noe tidlig en morgen, uten å varsle.

Anonymkode: 2c340...5ab

Ringer på for å signalisere min ankomst for så å gå inn

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.12.2025 den 20.23):

Er det helt usannsynlig for dere at foreldrene deres kanskje har et aktivt sexliv?

Ja

• Liker 1
Skrevet

Mine bor i 3dje etasje i blokk på Sagene i Oslo så kommer ikke inn uten å ringe på…

Anonymkode: 5b67e...bdc

Skrevet

Ringer på før jeg går inn. De bor såpass langt unna at vi alltid avtaler før besøk, så de vet jo at vi kommer. Men ringer altså alltid på først. Hater selv når folk bare går rett inn.

Anonymkode: 8e9e5...3c5

Skrevet

Vi kommer aldri uanmeldt, og ringer på før vi låser oss selv inn 

Anonymkode: 7346f...4a6

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.12.2025 den 20.19):

Går dere rett inn til deres foreldre ved uanmeldt besøk? Her er jeg og min mann helt delt, jeg mener man som minimum må ringe på, mens han trasker rett inn. Han kan til og med finne på å låse seg inn for å hente noe tidlig en morgen, uten å varsle.

ja låser meg inn om jeg tenger noe raskt.... er det fare for de har sex, så roper jeg før jeg går inn, ber de ikke anstrenge seg å låser når jeg går, for å ikke avbryte..... samme hjemme hos meg. alle går inn, å låser når de går

Anonymkode: 003d0...d46

Skrevet

Pleide å gå rett inn inntil en formiddag jeg og min tidligere samboer tok dem på fersken i stua, var 2 nakne foreldre i 50-60 årene som løp opp trappa (så desverre det meste) har siden da alltid fortalt at jeg kommer og dinger på hvis jeg ikke sendte melding om min ankomst 10 min i forveien selvom det var avtalt. Har kåte foreldre, tydeligvis 🫣

Anonymkode: fa676...cb2

Skrevet

Vi bor ikke i samme by, så besøk er alltid planlagt. Men når vi kommer så går vi bare rett inn. Vi har også egen nøkkel. Samme når de skal besøke oss, de bare går rett inn. 

Anonymkode: 20632...1ef

Skrevet

Mine er borte, men ringte så klart på siden de ellers ikke er synske og vet når de skal åpne 😅

Men får alltid inntrykk av at det er mest folk fra landet som svarer i sånne tråder, "ringer på og går inn". Men selv på landet er det vel ikke alle som har ulåst dør. 

Anonymkode: aa50d...f97

Skrevet

Går inn og roper hallo,døra er som regel ulåst.

Anonymkode: 991e6...2b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...