Gå til innhold

Ringer dere på hos foreldrene deres?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei. Men de bor i ei lita bygd der nesten ingen ringer på. De fleste går rett inn og banker på kjøkkendøra i det de går inn. 

Anonymkode: c393d...1ba

Slik der vi bor og.

Altid en kopp kaffe eller noe annet å få. Og en liten prat før en går igjen

Anonymkode: 39501...f69

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, har ikke nøkkel, og som regel må jeg slippes inn i garasjen når jeg kommer kjørende. Er jeg heldig er det en bil på vei inn eller ut av garasjen når jeg kommer, og da kommer jeg meg opp i etasjen uten problem men døren inn til leiligheten deres er alltid låst.

Anonymkode: 565f6...23c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Går dere rett inn til deres foreldre ved uanmeldt besøk? Her er jeg og min mann helt delt, jeg mener man som minimum må ringe på, mens han trasker rett inn. Han kan til og med finne på å låse seg inn for å hente noe tidlig en morgen, uten å varsle.

Anonymkode: 2c340...5ab

Går inn og ut hjemme hos mine foreldre akkurat når jeg føler for det😂 Har egen nøkkel.. 

Er gift, 42 år, og har selv 3 barn.. Mannen min gjør det samme hos mine foreldre😂

Aldri tenkt over det egentlig, det er bare sånn.. Foreldrene til mannen bor ett annet sted i landet, men når de vet vi er på vei, så går vi bare inn uansett når på døgnet vi kommer..

Anonymkode: 6ab8b...146

• Liker 2
Skrevet

Nei, de har ikke ringeklokke. Vi har egen nøkkel til både de og svigers. Men begge bor ganske langt unna, så de vet stort sett alltid når vi kommer :) 

Anonymkode: 6e5b9...95a

Skrevet

Ringer på, også går jeg rett inn. Kan og låse meg inn for å hente noe, om de ikke er hjemme. Gjelder hos mine foreldre og svigerforeldre.

Skrevet

Jeg har såpass respekt for folk at jeg ringer på.

Gjør mot andre det du vil at andre skal gjøre mot deg - var det en som sa en gang.. 
Jeg hadde ikke likt om noen gikk rett inn hos meg; at det kanskje plutselig sto noen i stua når jeg kom ut fra badet el.l. Det hadde vært forferdelig.

Anonymkode: 453ca...6bd

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Kommer aldri uanmeldt, men varsler min ankomst med å ringe på, ja. 

Jeg har noen familiemedlemmer som har en sånn open-door-policy, men jeg ville likevel aldri gått om jeg kom uanmeldt. Har en eldre tante som hører dårlig og uansett er vant med å bli invadert når som helst, sånn sett lever hun vel slik at det ikke er til skjems for noen, så der kan jeg gå rett inn og gjøre meg til kjenne høyt og tydelig med der samme. Tror for øvrig ikke at hun har ringeklokke heller. Hun bor på landet. 

De som har sånn open-door-policy og er vant til at ungene (eller andre) kan gå rett inn, vil nok aldri drive noen lyssky aktiviteter sånn helt uten videre. 

Anonymkode: f0a9d...122

Skrevet
micromaya skrev (15 minutter siden):

Gosj. Sånn hadde jeg fått angst av 😅

Det var slik alle gjorde før. Da jeg var barn på bygda hadde nesten ingen dørklokke. Vi gikk inn i gangen og banka på det og svarte de ikke så gikk vi inn ei dør til og banka på. 

Og av og til gikk vi inn og ropte ",hallo" , Ingen som fikk angst av det. 

Anonymkode: 1b588...878

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Snakker ofte med dem på telefon, og da blir uanmeldt besøk i praksis sjeldent. Vet de at jeg kommer, og er forberedt på når, går jeg bare rett inn - noe jeg vet de synes er ok. Skulle jeg kommet uanmeldt ville jeg enten ringt fra utsiden (bor i leilighet) eller ringt på. 

Anonymkode: e28e2...0fd

• Liker 1
Skrevet

Nå har mor og far et liv då jeg ringer å avtaler om det passer å komme på besøk den dagen, jeg gidder ikke å reise langt for komme til tomt hus 

Moren min har også blitt verge å han virker veldig slitsom så har heller ikke lyst til å møte på han 

Anonymkode: 7febb...83b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det var slik alle gjorde før. Da jeg var barn på bygda hadde nesten ingen dørklokke. Vi gikk inn i gangen og banka på det og svarte de ikke så gikk vi inn ei dør til og banka på. 

Er fullstendig klar over det, altså. Men er oppvokst i blokk på østkanten av Oslo – der lærte man tidlig at både dører og alt av eiendeler måtte låses forsvarlig ;). Så det å ha noen som bare kommer inn døra uventet høres skremmende ut for meg. Jeg hadde blitt livredd.

Skrevet

Foreldrene mine bor i blokk, så vi ringer på, ja, selv om vi har nøkkel. Det ville aldri falt meg inn å bare låse meg inn. Det samme gjorde vi da de bodde i enebolig.

Vi kommer heller aldri uanmeldt på besøk.

Hvis noen hadde låst seg inn hos oss uten at jeg eksplisitt har bedt dem om å gjøre, ville jeg bedt om å få nøkkelen min tilbake. Hadde følt det som et overtramp.

Anonymkode: 658d7...396

• Nyttig 1
Skrevet

Går bare inn ja, aldri vært et tema engang. Men mine unger kan komme når de vil her og, har en som har flyttet ut, alltid, alltid velkommen (uanmeldt og). 

Anonymkode: 0e6d3...961

• Liker 1
Skrevet

Går bare inn og sier høyt hallo.

Anonymkode: f5888...0cd

• Liker 1
Skrevet

Går rett inn, men de vet alltid sånn ca når vi kommer så det er ikke store overraskelsen for dem. 

Anonymkode: c7e66...228

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Blir litt sjokka av svarene her. Jeg er 46 år og har en datter som har flyttet hjemmefra. Hvis hun bare låser seg inn hos meg uten å ha sagt ifra at hun kommer, så kan hun få mange ubehagelige overraskelser.... Man buser ikke rett inn til folk hvis de ikke vet at du kommer.. Privatliv har alle, selv om de er 80 år.

Anonymkode: 720e1...069

Javel, og jeg hadde ikke hatt noe problem med at mitt voksne barn låste seg inn uanmeldt.  Jeg driver ikke med noe som kan gi ubehagelige overraskelser.

Anonymkode: 7eab2...bcc

• Liker 3
Skrevet

I praksis vet de alltid at jeg kommer, men hadde jeg tilfeldigvis vært i området hadde jeg bare gått rett inn/låst meg inn.

Skrevet

Ser for meg Günter og Else nå 😂  Lurer litt på hva andre foreldre driver med bak ulåst dør, som kan gi "ubehagelige overraskelser". Og så lurer jeg på om jeg har verdens kjedeligste foreldre. 

Anonymkode: bc0f9...ce6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ja, besteforeldrene mine hadde ikke ringeklokke. 

Anonymkode: bc0f9...ce6

Skrevet

Jeg tror foreldrene mine hadde lurt fælt hvis jeg hadde begynt å ringe på døra og stått der og venta på at de skulle åpne. 😄 Det har igrunn aldri falt meg inn å gjøre, bortsett fra hvis det er kvelden og døra er låst selvfølgelig! Søsknene mine gjør det samme. Det er barndomshjemmet vårt, vi er der ganske ofte, og vi har alltid avtalt besøk på forhånd, så det er helt naturlig. :) 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...