lillemeg90 Skrevet 8. april Forfatter #1021 Skrevet 8. april Jeg er også usikker på RS vaksinen pga prisen men vil heller ikke angre i vinter på at vi ikke tok den. Så ender nok opp med å ta den, men ikke før ut i mai en gang. @Overthinking bilstol adapter er ikke så dyrt nei og kan også kjøpes brukt! Betalte vel 175 på tise, den vi må ha koster ca 700 kr ny. Men jeg har virkelig brukt det mye med de andre, for det er veldig praktisk Tenker meg det blir deilig å gå ut i permisjon for deg snart 🥰 1
sinusen Skrevet 9. april #1022 Skrevet 9. april Wow, @Overthinking! Snart permisjon for deg! Tiden flyr. Jeg skal jo ikke starte permisjon før sommerferien, så det er en stund til. Du sa noe om gratis babypakker - har du noen tips?
Overthinking Skrevet 9. april #1023 Skrevet 9. april lillemeg90 skrev (12 timer siden): Jeg er også usikker på RS vaksinen pga prisen men vil heller ikke angre i vinter på at vi ikke tok den. Så ender nok opp med å ta den, men ikke før ut i mai en gang. @Overthinking bilstol adapter er ikke så dyrt nei og kan også kjøpes brukt! Betalte vel 175 på tise, den vi må ha koster ca 700 kr ny. Men jeg har virkelig brukt det mye med de andre, for det er veldig praktisk Tenker meg det blir deilig å gå ut i permisjon for deg snart 🥰 Ja, må sjekke om vi får tak i noe brukt, det er jo helt gull så lenge den ikke er ødelagt eller noe 😊 Det skal bli deilig! Kjenner motivasjonen for jobb om dagen er lav når man vet det er så kort tid igjen 😅 sinusen skrev (1 time siden): Wow, @Overthinking! Snart permisjon for deg! Tiden flyr. Jeg skal jo ikke starte permisjon før sommerferien, så det er en stund til. Du sa noe om gratis babypakker - har du noen tips? Jeg har hentet gratispakker fra Rema, Kiwi og Apotek 1. Syns man fikk mye bra i alle, kanskje Kiwi sin var aller best! 😊 Du må bestille de via app eller nettsiden deres, men det gikk egentlig greit. Man finner all informasjonen om hvordan det gjøres på nettsiden deres. Her har du en oversikt over hva som finnes av babypakker der ute: https://babypakker.no/?gad_source=1&gad_campaignid=295918451&gbraid=0AAAAADinhdXXdVQD28zsorGaKySuClFZJ&gclid=EAIaIQobChMI-ej5k57gkwMVmBeiAx0NRA1gEAAYAiAAEgKGR_D_BwE
blåtimen Skrevet 9. april #1024 Skrevet 9. april Må få surret meg til å hente babypakker jeg og. Eneste vi har tatt til nå er Libero sin, siden den kunne bestilles hjem 😂 1
Overthinking Skrevet 9. april #1025 Skrevet 9. april blåtimen skrev (40 minutter siden): Må få surret meg til å hente babypakker jeg og. Eneste vi har tatt til nå er Libero sin, siden den kunne bestilles hjem 😂 Takk for tips! Meldte meg nettopp inn i Libero klubben, men tenkte ikke på at de og hadde en babypakke. Så nå er den bestilt! 😊
alli634 Skrevet 9. april #1026 Skrevet 9. april Lenge siden jeg har vært her inne nå, kjekt å lese om hvordan det går med dere Vi har også startet på en del innkjøp nå som barnerommet er ferdig oppusset. Sprinkelseng med madrass og litt møbler er på plass. Badet er ikke helt ferdig enda, så vi venter med stellebord til vi er helt sikre på plass og hvor stort det kan være. I påsken var vi på Barnas Hus og Babycare for å kikke på vogner og bilstol, og tror vi landet på hvilken modell vi ønsker. 27+2 her nå, masse aktivitet i magen fra den lille jenta. Ingen kynnere her (tror jeg, hvordan kjennes det?), litt vondt i bekkenet, men klarer fortsatt et par treningsøkter i uka 1
blåtimen Skrevet 9. april #1027 Skrevet 9. april alli634 skrev (1 time siden): Lenge siden jeg har vært her inne nå, kjekt å lese om hvordan det går med dere Vi har også startet på en del innkjøp nå som barnerommet er ferdig oppusset. Sprinkelseng med madrass og litt møbler er på plass. Badet er ikke helt ferdig enda, så vi venter med stellebord til vi er helt sikre på plass og hvor stort det kan være. I påsken var vi på Barnas Hus og Babycare for å kikke på vogner og bilstol, og tror vi landet på hvilken modell vi ønsker. 27+2 her nå, masse aktivitet i magen fra den lille jenta. Ingen kynnere her (tror jeg, hvordan kjennes det?), litt vondt i bekkenet, men klarer fortsatt et par treningsøkter i uka Hyggelig med en oppdatering fra deg 🥰 Bra du får inn litt bevegelse selv om bekkenet krangler litt 🙌🏻 Tips fra fysioen min var å fokusere mest mulig på symmetriske øvelser, altså ikke ting hvor man bruker ett og ett bein. Med kynnere så blir hele livmoren knallhard i 30-60 sekunder før det slipper igjen. Skal i utgangspunktet ikke gjøre særlig vondt, men litt ubehagelig syns jeg det er, spesielt fordi det gjerne trykker en del på blæra. 1
lillemeg90 Skrevet 10. april Forfatter #1028 Skrevet 10. april Ingen gratis babypakker ennå her heller @sinusen og @blåtimen, men tenker det skal jeg gjøre med rundt uke 34 typ 😅 @alli634så fint å høre fra deg! Ser du har termin bare en dag før meg da, og blir jente her også ❤️
alli634 Skrevet 10. april #1029 Skrevet 10. april lillemeg90 skrev (10 timer siden): Ingen gratis babypakker ennå her heller @sinusen og @blåtimen, men tenker det skal jeg gjøre med rundt uke 34 typ 😅 @alli634så fint å høre fra deg! Ser du har termin bare en dag før meg da, og blir jente her også ❤️ Så koselig! 🥰 Hvordan går dine forberedelser? Begynner ting å komme på plass? 😊
blåtimen Skrevet 11. april #1030 Skrevet 11. april Jeg er 27+0 i dag, offisielt i 3. trimester i følge Nørs 🥹 Merker godt den ekstra vekten nå, har mye vondt i ryggen, ribbeina og føttene. Formen går generelt bare nedover også, så det føles mentalt litt godt at vi går mot siste etappe 😊 Selv om en annen del av meg helst skulle vært gravid for alltid, syns det er helt magisk på tross av de fysiske plagene. 1
lillemeg90 Skrevet 11. april Forfatter #1031 Skrevet 11. april @alli634 ja, har kjøpt litt inn nå hver måned siden januar for å unngå de store utgiftene samtidig 😅 så nå mangler vel egentlig bare seng/madrass, moonboon, tripptrapp med nyfødtsete/kaos (har ikke helt bestemt oss), babycall, babygym og forbruksmateriell. Så har jeg ventet litt med å gjøre ting klar da, har lyst å tutle med det i mai/juni ❤️ jeg klarer ikke å huske, hadde du barn fra før? @blåtimen tredje trimester her også nå ❤️ litt forvirrende akkurat det 😅 men jordmor sa også 27+0 så jeg har forholdt meg til det. Ble litt skremt av lillesøster her for noen dager siden. Hun bevegde seg men såpass mye svakere at jeg valgte å ringe føden en kveld, alt var heldigvis fint ❤️ ble tatt CTG men de sa det var litt tidlig enda så ble ingen fullgod undersøkelse. Men fin hjertelyd med variasjoner og hun våknet til liv. Etter det har hun bevegd seg så mye at det har gjort vondt 😅😂 foretrekker absolutt det over lite bevegelser any day! 2
sinusen Skrevet 11. april #1032 Skrevet 11. april lillemeg90 skrev (11 timer siden): @alli634 ja, har kjøpt litt inn nå hver måned siden januar for å unngå de store utgiftene samtidig 😅 så nå mangler vel egentlig bare seng/madrass, moonboon, tripptrapp med nyfødtsete/kaos (har ikke helt bestemt oss), babycall, babygym og forbruksmateriell. Så har jeg ventet litt med å gjøre ting klar da, har lyst å tutle med det i mai/juni ❤️ jeg klarer ikke å huske, hadde du barn fra før? @blåtimen tredje trimester her også nå ❤️ litt forvirrende akkurat det 😅 men jordmor sa også 27+0 så jeg har forholdt meg til det. Ble litt skremt av lillesøster her for noen dager siden. Hun bevegde seg men såpass mye svakere at jeg valgte å ringe føden en kveld, alt var heldigvis fint ❤️ ble tatt CTG men de sa det var litt tidlig enda så ble ingen fullgod undersøkelse. Men fin hjertelyd med variasjoner og hun våknet til liv. Etter det har hun bevegd seg så mye at det har gjort vondt 😅😂 foretrekker absolutt det over lite bevegelser any day! Godt å høre at du fikk det sjekket ut og sånn! Jeg kjenner ikke system eller mønster på bevegelsene til lillegutt enda (er det vanlig å kjenne det egentlig?), men jeg kjenner ham hver dag og ganske mye, synes jeg. I begynnelsen så føltes det jo ganske ømt, men nå går det fint. Jordmor sa dog at såpass tidlig (er i uke 24 snart 25) så kan han snu seg og bli liggende sånn at alle spark er innover og dermed ikke kjennes så godt - og sånn kan de ligge en stund.
lillemeg90 Skrevet 11. april Forfatter #1033 Skrevet 11. april sinusen skrev (27 minutter siden): Godt å høre at du fikk det sjekket ut og sånn! Jeg kjenner ikke system eller mønster på bevegelsene til lillegutt enda (er det vanlig å kjenne det egentlig?), men jeg kjenner ham hver dag og ganske mye, synes jeg. I begynnelsen så føltes det jo ganske ømt, men nå går det fint. Jordmor sa dog at såpass tidlig (er i uke 24 snart 25) så kan han snu seg og bli liggende sånn at alle spark er innover og dermed ikke kjennes så godt - og sånn kan de ligge en stund. Ja, jeg regnet jo med at det bare var noe slik. Men jeg har kjent mønster fra rundt uke 24, med stille rundt 1-1,5 time før bevegelser igjen. Altså ikke helt slavisk men mye tidligere mønster enn med de to andre. Og sterke bevegelser, rumpa/ryggen hennes står ut av magen flere ganger til dagen. Så det bekymret meg når de ble så mye svakere. Heldigvis hadde hun nok bare lagt seg til på en annerledes måte ❤️ følte meg hysterisk men ble møtt på en veldig fin måte. De sier vel egentlig at man kan merke mønster etter uke 28, og at man bør kunne telle 10 bevegelser på 2 timer. Og at det er mors følelse som avgjør om det skal sjekkes eller ikke, heldigvis ❤️🥰 1
Kaizerr Skrevet 13. april #1034 Skrevet 13. april Tenk at flere av dere er i tredje trimester allerede! Jeg har endelig kommet meg til uke 24, og er 24+1 i dag. Jeg merker at jeg endelig kan puste litt nå, og kynnerne har roet seg litt ned. Jeg kjenner mye bevegelse jeg også, og det er så utrolig koselig🥰 jeg tok glukosebelastningstesten i dag, og den gikk heldigvis kjempe fint, selv om jeg var veldig nervøs for å bli dårlig. Jeg er spent på svaret, men jeg orker ikke stresse unødvendig med det før jeg har fått det.
blåtimen Skrevet 13. april #1035 Skrevet 13. april Kaizerr skrev (25 minutter siden): Tenk at flere av dere er i tredje trimester allerede! Jeg har endelig kommet meg til uke 24, og er 24+1 i dag. Jeg merker at jeg endelig kan puste litt nå, og kynnerne har roet seg litt ned. Jeg kjenner mye bevegelse jeg også, og det er så utrolig koselig🥰 jeg tok glukosebelastningstesten i dag, og den gikk heldigvis kjempe fint, selv om jeg var veldig nervøs for å bli dårlig. Jeg er spent på svaret, men jeg orker ikke stresse unødvendig med det før jeg har fått det. Hurra for uke 24! Og så fint å kjenne mye liv, det er veldig betryggende ❤️ Godt at det gikk fint med glukosebelastningstesten, krysser fingrene for godt resultat også 🤞🏻🤞🏻
alli634 Skrevet 13. april #1036 Skrevet 13. april lillemeg90 skrev (På 11.4.2026 den 10.13): @alli634 ja, har kjøpt litt inn nå hver måned siden januar for å unngå de store utgiftene samtidig 😅 så nå mangler vel egentlig bare seng/madrass, moonboon, tripptrapp med nyfødtsete/kaos (har ikke helt bestemt oss), babycall, babygym og forbruksmateriell. Så har jeg ventet litt med å gjøre ting klar da, har lyst å tutle med det i mai/juni ❤️ jeg klarer ikke å huske, hadde du barn fra før? @blåtimen tredje trimester her også nå ❤️ litt forvirrende akkurat det 😅 men jordmor sa også 27+0 så jeg har forholdt meg til det. Ble litt skremt av lillesøster her for noen dager siden. Hun bevegde seg men såpass mye svakere at jeg valgte å ringe føden en kveld, alt var heldigvis fint ❤️ ble tatt CTG men de sa det var litt tidlig enda så ble ingen fullgod undersøkelse. Men fin hjertelyd med variasjoner og hun våknet til liv. Etter det har hun bevegd seg så mye at det har gjort vondt 😅😂 foretrekker absolutt det over lite bevegelser any day! Kjekt å være i tredje trimester, selv om jeg ikke merker så store forskjeller helt enda. Magen vokser jevnt og trutt, det er veldig koselig 🥰 Første barnet hos oss
lillemeg90 Skrevet 14. april Forfatter #1037 Skrevet 14. april @Kaizerr håper resultatet på Glukosebelastningen er fint 🤞🏻det er så fint å kjenne mye liv ❤️ @alli634spennede da! Merker at magen vokser godt her også nå 😅 var hos jordmor i går og kanten på livmor er nå helt oppe ved mellomgulvet. Merker det når jeg får kynnere nå, for føler det blir tyngre å puste. Kontroll på fødepol i dag 🤞🏻 håper hun vokser som hun skal!
blåtimen Skrevet 14. april #1038 Skrevet 14. april lillemeg90 skrev (4 timer siden): @Kaizerr håper resultatet på Glukosebelastningen er fint 🤞🏻det er så fint å kjenne mye liv ❤️ @alli634spennede da! Merker at magen vokser godt her også nå 😅 var hos jordmor i går og kanten på livmor er nå helt oppe ved mellomgulvet. Merker det når jeg får kynnere nå, for føler det blir tyngre å puste. Kontroll på fødepol i dag 🤞🏻 håper hun vokser som hun skal! Lykke til på kontroll ❤️🙏🏻 Jeg skal inn på torsdag, spent på det!
sisini Skrevet 14. april #1039 Skrevet 14. april Jeg var på første kontroll hos jordmor i dag og alt var fint. Ble litt forvirret for hun spurte om dokumentasjon på blodtype for det sto ikke på blodprøve-arket fra labben. Blir så usikker på om det er noe som lagres i journaler noe sted, så ender vel opp med at jeg må ringe legekontoret og høre. Føles bra å være i uke 24 og vite at fra nå vil de prøve å redde babyen om fødselen starter (vil selvfølgelig at baby skal være inne i magen mange måneder til).
sinusen Skrevet 15. april #1040 Skrevet 15. april sisini skrev (20 timer siden): Jeg var på første kontroll hos jordmor i dag og alt var fint. Ble litt forvirret for hun spurte om dokumentasjon på blodtype for det sto ikke på blodprøve-arket fra labben. Blir så usikker på om det er noe som lagres i journaler noe sted, så ender vel opp med at jeg må ringe legekontoret og høre. Føles bra å være i uke 24 og vite at fra nå vil de prøve å redde babyen om fødselen starter (vil selvfølgelig at baby skal være inne i magen mange måneder til). Har du hatt noe oppfølging hos lege, hvis dette var første time hos jordmor?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå