Gå til innhold

Skravletråd juli/august 2026

Fremhevede innlegg

Skrevet
Overthinking skrev (3 timer siden):

Så smart! Det skal jeg prøve å huske 😁 Takk for tips!

Er det jente du venter denne gangen? 💗 Eller er det en av de du har fra før?

Det ser ut som jente denne gangen ja :) har to gutter fra før. 

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ultralyd gikk fint og det er fortsatt en gutt med liv i seg der inne 💙 

Veldig gøy å lese deres planer om barnerom! Vårt "barnerom" er både kontor og gjesterom nå, så vi har en stor omorganiseringsjobb å gjøre.

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet
sinusen skrev (3 timer siden):

Veldig gøy å lese deres planer om barnerom! Vårt "barnerom" er både kontor og gjesterom nå, så vi har en stor omorganiseringsjobb å gjøre.

Så stas! Gratulerer med en liten frisk gutt i magen ❤️

• Hjerte 1
Skrevet
sinusen skrev (5 timer siden):

Hurra for en frisk og fin guttebaby i magen 🥰🥰

• Hjerte 1
Skrevet

I dag har jeg endelig fått vært hos fysio for bekkenet og det var veldig fint! Hun konstaterte en tydelig bekkenløsning i høyre ledd, men heldigvis relativt mildt foreløpig. Hun sa at jeg har gode prognoser til å holde det i sjakk hvis jeg gjør øvelsene og er bevisst på hvordan jeg beveger meg og belaster i månedene fremover. 🤞🏻

Skrevet
blåtimen skrev (27 minutter siden):

I dag har jeg endelig fått vært hos fysio for bekkenet og det var veldig fint! Hun konstaterte en tydelig bekkenløsning i høyre ledd, men heldigvis relativt mildt foreløpig. Hun sa at jeg har gode prognoser til å holde det i sjakk hvis jeg gjør øvelsene og er bevisst på hvordan jeg beveger meg og belaster i månedene fremover. 🤞🏻

Så bra! Jeg skal passe på å komme meg til en fysioterapeut selv, hvis jeg merker noe...

Skrevet
sinusen skrev (2 timer siden):

Så bra! Jeg skal passe på å komme meg til en fysioterapeut selv, hvis jeg merker noe...

Ja, gjør det! Absolutt verdt å ta tak i det tidlig hvis det gjør at man kan hindre det i å bli veldig ille. 

Skrevet

Da har jeg fått time for en ekstra ultralyd, og det kjenner jeg at var veldig deilig 😊 
Håper alt ser bra ut og at jeg kan legge det hele bak meg.

• Hjerte 2
Skrevet
Overthinking skrev (2 timer siden):

Da har jeg fått time for en ekstra ultralyd, og det kjenner jeg at var veldig deilig 😊 
Håper alt ser bra ut og at jeg kan legge det hele bak meg.

Så godt å høre. Krysser fingrene for det ❤️🤞🏻

• Hjerte 1
Skrevet

Så bra @Overthinking! Må du vente lenge? 

Og så godt du får hjelp for bekkenet nå @blåtimen👌🏻

Jeg har tatt vare på ALT av klær som guttene har brukt, og har nå gått gjennom det. Fytti for en jobb 😂 veldig mye frem til 1 år skal lillesøster ha, men ser etter det så endrer snittene seg veldig så har lagt mye ut til salgs. Godt å ha ett gjort, har brukt mange dager 🙈

• Hjerte 1
Skrevet
lillemeg90 skrev (45 minutter siden):

Og så godt du får hjelp for bekkenet nå @blåtimen👌🏻

Jeg har tatt vare på ALT av klær som guttene har brukt, og har nå gått gjennom det. Fytti for en jobb 😂 veldig mye frem til 1 år skal lillesøster ha, men ser etter det så endrer snittene seg veldig så har lagt mye ut til salgs. Godt å ha ett gjort, har brukt mange dager 🙈

Full applaus til deg 👏🏼👏🏼👏🏼 Håper du har kost deg bittelitt med det også.

Skrevet

Det ser ut som vi også får jente etter to gutter @lillemeg90 Har ikke spart på noen særlig klær eller utstyr, så må shoppe litt etterhvert. 

• Liker 1
Skrevet

Tiden går igjen sakte til ultralyd neste uke… Men har bestemt meg for å gå for positiv fødsel sitt fødselsforberedende kurs selv om det sikkert er mye som ikke er nytt. Var tilbud nå så da føltes det ikke så ille priset 😅

Tror jeg har begynt å kjenne bevegelser nesten hver kveld siste uken. I går tror mannen han også kjente det med en hånd på magen 🥰

• Hjerte 2
Skrevet
lillemeg90 skrev (På 27.2.2026 den 16.16):

Jeg fikk egentlig time allerede onsdag denne uken, men vi reiser på ferie. Så jeg ringte inn for å få byttet den. Først svarte hun på telefonen at da måtte jeg vente lenge, for de var veldig travelt opptatt. Men så tok hun detaljene mine og leste papirene, så antar at hun så at jeg ikke burde vente flere uker. Så jeg fikk time neste uke igjen ☺️

Skrevet
sisini skrev (9 timer siden):

Tiden går igjen sakte til ultralyd neste uke… Men har bestemt meg for å gå for positiv fødsel sitt fødselsforberedende kurs selv om det sikkert er mye som ikke er nytt. Var tilbud nå så da føltes det ikke så ille priset 😅

Tror jeg har begynt å kjenne bevegelser nesten hver kveld siste uken. I går tror mannen han også kjente det med en hånd på magen 🥰

Jeg putler litt med kurset her og der om dagen og liker det godt foreløpig 😊

Det er så koselig å kjenne liv! Her er det også daglig nå og mannen her har også følt at han har kjent det én gang. Merker hvor utrolig mye det har gjort for tilknytningen de siste ukene å faktisk føle at det er noen der inne ❤️

• Hjerte 1
Skrevet
blåtimen skrev (3 timer siden):

Jeg putler litt med kurset her og der om dagen og liker det godt foreløpig 😊

Det er så koselig å kjenne liv! Her er det også daglig nå og mannen her har også følt at han har kjent det én gang. Merker hvor utrolig mye det har gjort for tilknytningen de siste ukene å faktisk føle at det er noen der inne ❤️

Ååå. At den kommende pappaen også kan kjenne må jo være ganske magisk 🥹🥹

Jeg kjenner også definitivt litt bobler nå! Veldig koselig.

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg syns det er veldig tungt om dagen, jeg. Er lykkelig over at alt ser bra ut med babyen, men rent fysisk kan jeg ikke huske sist jeg var så utslitt. Har tatt på meg pulsklokken litt igjen for å sjekke og hvilepulsen min ligger på rundt 100, så det er jo egentlig ikke rart at jeg er sliten etter å ha hatt så høy puls i månedsvis. I dag fikk jeg anbefalt 8 timer restitusjonstid etter å ha sovet i 7 timer fordi stresset er så høyt 🥲 

Legen syns også pulsen var bekymringsverdig, så jeg skal tilbake på betablokkere og se om det hjelper nå. Det innebærer dessverre en liten risiko for lav fødselsvekt, så jeg må ha hyppigere vekstkontroller i tredje trimester...

Føles fryktelig lenge ut med 4 måneder til termin hvis det fortsetter i denne tralten.

Skrevet
blåtimen skrev (5 timer siden):

Jeg syns det er veldig tungt om dagen, jeg. Er lykkelig over at alt ser bra ut med babyen, men rent fysisk kan jeg ikke huske sist jeg var så utslitt. Har tatt på meg pulsklokken litt igjen for å sjekke og hvilepulsen min ligger på rundt 100, så det er jo egentlig ikke rart at jeg er sliten etter å ha hatt så høy puls i månedsvis. I dag fikk jeg anbefalt 8 timer restitusjonstid etter å ha sovet i 7 timer fordi stresset er så høyt 🥲 

Legen syns også pulsen var bekymringsverdig, så jeg skal tilbake på betablokkere og se om det hjelper nå. Det innebærer dessverre en liten risiko for lav fødselsvekt, så jeg må ha hyppigere vekstkontroller i tredje trimester...

Føles fryktelig lenge ut med 4 måneder til termin hvis det fortsetter i denne tralten.

Åh det høres fryktelig slitsomt ut. Ser min hvilepuls også har gått opp, men ikke mer enn 8 slag i minuttet, så er fremdeles på 60-tallet. 
Så godt at legen din følger opp og tar deg seriøst. Er slitsomt med ekstra kontroller, men det er heldigvis bare for å være heeelt sikre på at man fanger opp ting tidlig hvis veksten skulle stagnere.  Kanskje det også blir litt fint å skulle få sjekk av mini jevnlig også 🥰

Skrevet

Så leit å høre at du har det tungt @blåtimen❤️‍🩹 Jeg vet at det er ingen trøst, men jeg har også veldig høy hvilepuls som ligger på rundt det samme. Fastlegen min har reagert på det siden starten av svangerskapet, så kanskje jeg burde ta det opp med jordmor neste gang jeg snakker med henne. Stor klem til deg❤️

Jeg var på OUL i dag, og dessverre hadde jeg ikke verdens beste opplevelse, og nå er jeg bare lei meg av hele greia. Heldigvis så slår hjertet til babyen og det lille hun fikk sjekket såg fint ut. Det som gjør meg lei meg er at jordmor var så utrolig hardhendt og hun svarte ikke på spørsmålene og bekymringene mine. Hun trykket så utrolig hardt at jeg spente meg sånn at jeg følte jeg skulle svime av, begynte å kaldsvette og var på nippet til å kaste opp. Da jeg sa jeg ønsket en pause ba hun meg om å legge meg på siden i to minutter og så var det samme reglen om igjen. Jeg ble så dårlig til slutt at jeg måtte spørre om jeg kunne gå på toalettet fordi jeg var sikker på at jeg kom til å kaste opp. Babyen lå også veldig feil og var så sta at hele timen gikk med på å få den til å snu seg, uten hell… Så jeg må tilbake om 8 dager for en ny ultralyd, hos samme jordmor🥹 jeg har visst en ekstremt sta baby som har lagt vanskelig til ved alle ultralydene jeg har hatt. Når jeg var på ekstra ultralyd i uke 14 ble jeg fortalt at det så ut som en gutt, med forbehold selvsagt, men i dag fikk jeg vite at det var en jente, da hun sjekket tre forskjellige vinkler og var sikker på det. Nå vet jeg ikke hva jeg skal tro, da jeg så selv sist gang at det lignet veldig på en gutt. Har gått rundt å kalt ham for navnet sitt i fire uker nå, så dette ble en liten omstilling. Jeg er selvfølgelig veldig takknemlig uavhengig av hvilket kjønn det er, men nå får jeg bare vente ei uke til før jeg forhåpentligvis kan slå meg til ro med svaret. Jeg er uansett utrolig glad for at hjertet slår hos den lille❤️

Uff, ble litt av en rant dette her, men jeg trengte bare å ventilere litt. 

Skrevet (endret)

Takk, dere ❤️ Ja, jeg er glad legen følger opp og tar det seriøst! Er det noen som vet hva slike vekstkontroller innebærer, er det ultralyd eller kun utvendig mål? 

Ååå, @Kaizerr❤️‍🩹 Så forferdelig kjip opplevelse! Her syns jeg absolutt du bør klage til sykehuset og fortelle hvordan du opplevde det, sånn skal det jo ikke være. Skjønner godt at du er lei deg, det skal jo liksom være en gledens dag å få bekreftet at alt ser bra ut med lille. Og absolutt forvirrende med forskjellige beskjeder på kjønn! Syns du bør høre om det er mulig å få en annen jordmor på neste time 🤞🏻❤️ Stor klem

Endret av blåtimen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...