blåtimen Skrevet 10. januar #621 Skrevet 10. januar Det må være enormt frustrerende å ikke få noe ordentlig svar på hvorfor det skjer. 💔 Og som Sinusen sier, heng her gjerne, kom i det minste innom og si hei i blant hvis ikke det blir for sårt for deg. Snodig nok(eller ikke?) så blir man jo litt glad i disse fremmede på internett man skriver mye med. ❤️ 1
lillemeg90 Skrevet 10. januar Forfatter #622 Skrevet 10. januar Huff så frustrerende @Parv. Jeg må si at jeg synes du har vært veldig rolig utad her mot oss, tenker nok at du sikkert har hatt det mer kaotisk på innsiden. Det er fint at du ikke ønsker å skremme oss, men realiteten er jo at dette dessverre skjer og du har også behov for å lufte tankene dine ❤️ jeg også synes det er fint om du blir værende eller kommer innom. Men forstår at det kan bli for sårt å bli også. Kommer i såfall til å savne deg her inne. Som @blåtimensier blei man jo fort glad i hverandre selv om det bare er over nett.
Parv Skrevet 10. januar #623 Skrevet 10. januar Helt enig, @blåtimen og @lillemeg90. Man blir faktisk glad i hverandre til tross for at man er fremmede. Samholdet blir veldig sterkt og man blir godt kjent med hverandres følelser og tanker. Jeg har nok på et vis vært nokså rolig, men samtidig gått rundt med et forbehold om at ting kanskje ikke kom til å bli noe av. Kanskje er det erfaringen, eller så er det faktisk en magefølelse som har sagt at dette ikke skulle gå veien som har ligget der hele tiden. Jeg føler meg akkurat like gravid som jeg har gjort hele tiden. Kvalmen er konstant og puppene er ømme. Det er vanskelig å akseptere at jeg faktisk går rundt med en ikke-levende baby i magen. 💔 På tirsdag fikk jeg en intens hodepine som aldri slapp taket og som heller ikke har latt seg lindre av smertestillende. Det er tydelig at noe ikke er helt som det skal i kroppen. Har tenkt en del på at om timen min bare hadde vært noen dager tidligere, hadde jeg kanskje gått rundt og trodd at alt var fint i flere uker til. Det kan nok godt hende at jeg stikker innom for å se hvordan det går med dere litt sporadisk. Det er jo faktisk ingen som har fulgt meg gjennom denne graviditeten sånn som dere har ❤️🩹 3
sinusen Skrevet 10. januar #624 Skrevet 10. januar Parv skrev (19 minutter siden): Jeg føler meg akkurat like gravid som jeg har gjort hele tiden. Kvalmen er konstant og puppene er ømme. Det er vanskelig å akseptere at jeg faktisk går rundt med en ikke-levende baby i magen. 💔 På tirsdag fikk jeg en intens hodepine som aldri slapp taket og som heller ikke har latt seg lindre av smertestillende. Det er tydelig at noe ikke er helt som det skal i kroppen. Har tenkt en del på at om timen min bare hadde vært noen dager tidligere, hadde jeg kanskje gått rundt og trodd at alt var fint i flere uker til. Uff, det er vondt å tenke på. ❤️ Jeg går jo og tenker at det samme skal skje med meg neste uke... Kan jeg spørre hva som skjer framover? Bare vær ærlig hvis du helst ikke vil snakke om det.
Parv Skrevet 10. januar #625 Skrevet 10. januar sinusen skrev (1 minutt siden): Uff, det er vondt å tenke på. ❤️ Jeg går jo og tenker at det samme skal skje med meg neste uke... Kan jeg spørre hva som skjer framover? Bare vær ærlig hvis du helst ikke vil snakke om det. Jeg har troa på at dette går bra for deg. ❤️ skjønner du er engstelig, men som sagt er jo ikke dette så vanlig og du har jo fått se et bankende hjerte tidligere, som i seg selv er veldig bra. Jeg fikk med meg en forberedende pille (mifrgyne) fra sykehuset som jeg skal ta to dager før jeg blir innlagt. Denne har jeg skjønt at skal klargjøre/myke opp livmorhalsen. På tirsdag reiser jeg til sykehuset, blir innlagt og blir satt på en tablettkur (cytotec) som skal starte utdrivelsen for å få babyen ut, så blir jeg nok der til prosessen er oversått. jeg har gjort dette to ganger tidligere og har måttet overnattet begge gangene fordi det har tatt lang tid og krevd mye smertelindring/medisinering. Da har jeg vært litt lengre på vei, så forhåpentligvis blir ikke dette like smertefult og langvarig som tidligere.. dette er jo noe av det jeg gruer meg aller mest til, men er på et vis glad for å vite hva jeg går til.. Unner ingen å måtte gå gjennom denne prosessen.
sinusen Skrevet 10. januar #626 Skrevet 10. januar @ParvSkjønner. Jeg håper det føles overkommelig ut og at det går ganske greit for deg denne gangen. Sender en god klem ❤️ Og takk for at du har troa. Jeg krysser fingrene selv. 1
lillemeg90 Skrevet 10. januar Forfatter #627 Skrevet 10. januar @sinusentror vi må holde oss fast i det som @Parvsier ❤️ de fleste ganger går det jo fint når man har sett hjertet slå. Sannsynligheten for at det går bra med oss andre er STOR. Om ikke så kan vi likevel ikke styre det, og mye bekymringer gjør oss bare slitne. Jeg kjenner meg veldig igjen i tankene, men prøver å skyve det bort og heller tenke at sist var det liv. Og mest sannsynlig er det også det neste gang ❤️ Får vondt av deg @Parvsom må gjennom dette igjen. Fy søren så sterk du er, som velger å prøve igjen og igjen. Håper virkelig at det snart går deres vei ❤️ skal de undersøke foster og morkake for å se etter årsak nå? Om jeg kan spør?
Parv Skrevet 10. januar #628 Skrevet 10. januar Veldig sant @lillemeg90. Det er viktig å ikke la bekymringene styre mer enn de trenger. Bekymringene blir sjeldent en realltet, og hvis de blir det må man ta det da. Men det er jo enklere sagt enn gjort… Jeg husker dagen i går som en slags tåke, men forstod det som at vi vil kunne få tilbud om mer utredning om vi ønsker da dette er tredje abort. Er litt usikker på om vi ønsker å bruke veldig mye tid på det når sjansene for å få konkrete svar er nokså små pga alder på fosteret.. Jeg fikk spørsmål om jeg ville ta en morkakeprøve, men forstod det da som at det måtte gjøres der og da og Det var jeg ikke klar for å gjennomgå i går. Usikker på om det er mulig igjen på tirsdag om jeg ønsker. OM vi velger å prøve på nytt vil jo disse erfaringene fortsatt ligge der og påvirke, men vet vi at dette tilfellet var på grunn av en genfeil eller kromosom-feil har vi i alle fall en forklaring som er lettere å svelge enn at vi tilfeldig mistet en helt frisk baby..
lillemeg90 Skrevet 10. januar Forfatter #629 Skrevet 10. januar Parv skrev (8 minutter siden): Veldig sant @lillemeg90. Det er viktig å ikke la bekymringene styre mer enn de trenger. Bekymringene blir sjeldent en realltet, og hvis de blir det må man ta det da. Men det er jo enklere sagt enn gjort… Jeg husker dagen i går som en slags tåke, men forstod det som at vi vil kunne få tilbud om mer utredning om vi ønsker da dette er tredje abort. Er litt usikker på om vi ønsker å bruke veldig mye tid på det når sjansene for å få konkrete svar er nokså små pga alder på fosteret.. Jeg fikk spørsmål om jeg ville ta en morkakeprøve, men forstod det da som at det måtte gjøres der og da og Det var jeg ikke klar for å gjennomgå i går. Usikker på om det er mulig igjen på tirsdag om jeg ønsker. OM vi velger å prøve på nytt vil jo disse erfaringene fortsatt ligge der og påvirke, men vet vi at dette tilfellet var på grunn av en genfeil eller kromosom-feil har vi i alle fall en forklaring som er lettere å svelge enn at vi tilfeldig mistet en helt frisk baby.. ❤️ Jeg tenker likt som deg. Men forstår godt du ikke var klar for å ta stilling til noe i går i hvertfall. Det bør vel være mulig på tirsdag også ville jeg trodd? Får dere tilbud om å snakke med noen?
Parv Skrevet 11. januar #630 Skrevet 11. januar @lillemeg90 vi kommer nok i alle fall til å spørre dem om det er tester vi kan ta for å få svar på om det er noen avvik uforenelig med liv. Vet ikke hvor lenge morkaken er funksjonell nok til å kunne testes etter at utviklingen stopper, men kanskje det var derfor jeg fikk inntrykk av at den måtte tas med en gang? Samtidig vil det være tøft om de ikke finner ut noe, og da sitter jeg jo igjen med spørsmål om det kan være at det er min kropp som er problemet. Tror vi vil få tilbud om noe oppfølging, men usikker på hva det innebærer denne gangen. Forrige gang vi mistet fikk vi tilbud om samtaler både med sosionom på sykehuset og hos fastlege og jordmor.
lillemeg90 Skrevet 11. januar Forfatter #631 Skrevet 11. januar @Parv ja, det kan jo faktisk ha noe med det å gjøre. Jeg tenkte ikke på det. Og som du sier må man tenke på hvordan det blir om de ikke finner noe. Kanskje det noen ganger er like greit å leve i uvisshet? Sikkert lurt å ta i mot tilbudet om å snakke med noen ❤️
Parv Skrevet 11. januar #632 Skrevet 11. januar @lillemeg90Jeg prøver å tenke at vi ikke kan kontrollere alt i livet og at det kanskje ikke hjelper oss så mye å vite. Vi har kanskje vært uheldige i tillegg til at jeg har en livmor som ikke er anatomisk ideell. Alt trenger ikke å ha samme årsak. En påvist kromosomfeil vil kanskje gjøre det lettere å akseptere at utfallet ble som det ble, men samtidig blir det kanskje enda en faktor man bekymrer seg for i neste runde (om vi skulle være så heldige.) Nå går jeg egentlig bare rundt og utsetter å ta den pilla som skal blokkere gravidhormonene… Greier liksom ikke å legge fra meg tanken om at de kan ha tatt feil og at det faktisk er et lite liv der inne.. 3
lillemeg90 Skrevet 11. januar Forfatter #633 Skrevet 11. januar @Parv forstår godt følelsen med å ta den tabletten. Om du kjenner deg skikkelig i tvil bør det vel være hjelp og få? Og en ultralyd til. 1
Overthinking Skrevet 12. januar #634 Skrevet 12. januar Ånei, så utrolig leit å høre @Parv 😢 Det var jo ikke sånn det skulle gå. Satser på det var helt tilfeldig at det gikk galt denne gangen, eller kromosonfeil som du sier, slik at du ikke trenger å tenke på at det er kroppen din det er noe galt med. 1
Kaizerr Skrevet 12. januar #635 Skrevet 12. januar Nå ble jeg ordentlig lei meg, @Parv💔 dette var virkelig hjerteskjærende og så utrolig urettferdig. Jeg sender deg en stor klem, og håper du har god støtte rundt deg nå. Jeg tenker på deg❤️ 1
sisini Skrevet 13. januar #637 Skrevet 13. januar Hei dere! Melder meg inn her. Gravid med andre barn, termin 6. august. Ser at her har det vært mye aktivitet allerede! For min del har jeg ikke tatt helt innover meg at jeg er gravid, for jeg har hatt mye mindre symptomer enn ved første graviditet. Men nå føler jeg faktisk at jeg kan begynne å se det litt på magen (11uker) så begynner å bli mer ekte. Sist kom ikke magen før uke 18-20, så synes det er tidlig🙈 Og så er det 2 uker til TUL.
blåtimen Skrevet 13. januar #638 Skrevet 13. januar sisini skrev (1 minutt siden): Hei dere! Melder meg inn her. Gravid med andre barn, termin 6. august. Ser at her har det vært mye aktivitet allerede! For min del har jeg ikke tatt helt innover meg at jeg er gravid, for jeg har hatt mye mindre symptomer enn ved første graviditet. Men nå føler jeg faktisk at jeg kan begynne å se det litt på magen (11uker) så begynner å bli mer ekte. Sist kom ikke magen før uke 18-20, så synes det er tidlig🙈 Og så er det 2 uker til TUL. Velkommen hit, så hyggelig at du vil henge her 🥰 Så deilig med lite symptomer da! Klarer du å nyte det eller har det gjort deg bekymret? Har du vært på ultralyd privat? Jeg visste at jeg var gravid fra 6dpo(!!) og fikk symptomer tidlig så jeg føler jeg har vært gravid i en liten evighet nå 😂 Kvalmen virker endelig ut som den begynner å bli litt mildere(bank i bordet!) nå så det er deilig. Har et par rolige uker fremover også, så håper energien tar seg opp litt og.
sisini Skrevet 13. januar #639 Skrevet 13. januar blåtimen skrev (2 minutter siden): Velkommen hit, så hyggelig at du vil henge her 🥰 Så deilig med lite symptomer da! Klarer du å nyte det eller har det gjort deg bekymret? Har du vært på ultralyd privat? Jeg visste at jeg var gravid fra 6dpo(!!) og fikk symptomer tidlig så jeg føler jeg har vært gravid i en liten evighet nå 😂 Kvalmen virker endelig ut som den begynner å bli litt mildere(bank i bordet!) nå så det er deilig. Har et par rolige uker fremover også, så håper energien tar seg opp litt og. Har vært litt bekymret, ja! Men valgte å ikke gå på privat ultralyd, så ikke sååå ille bekymret. En del av meg håper det betyr at det er motsatt kjønn fra sist, hadde vært gøy med en av hver😂 Krysser fingrene for deg! Husker godt hvordan jeg fikk «livet» tilbake da kvalmen ga seg og energien kom tilbake første gang 🌱 1
lillemeg90 Skrevet 13. januar Forfatter #640 Skrevet 13. januar Velkommen @sisini! ❤️ Når har du foreløpig termin? Høres deilig ut med lite symptomer. Jeg er som @blåtimenplaget av kvalme og det har ikke sluppet enda. 15 uker på torsdag. Men slik var det med de to andre barna mine også så jeg visste hva jeg gikk til 🙈🤰🏻 hvor gammel er det andre barnet ditt?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå