Gå til innhold

Sensommerbrudens forsøk på bryllupsdagbok

Susan Sto Helit

Anbefalte innlegg

Snakket med sjåføren vår i helgen. Hadde spurt om han trengte noe til bilen, og om det var greit for han at fotografen ville bruke den på noen bilder.

Han sa han tenkte å pynte bilen som han pleier til 17.mai, med bjørkekvister og flagg, og så hadde han en "Nygift" plakat til å sette på reservehjulet.

Fotografering av bilen var helt greit.

Så da var det lite for meg å planlegge der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakket med foreldrene våre om planlegging igår. Nevnte litt hvilke oppgaver vi så for oss at de forskjellige hadde på dagen, og sa at de gjerne måtte protestere hvis de var uenige. (Det meste var visst greit.)

Har igjen litt vi må spørre tanter og onkler om de kan ta seg av.

Har fått innkalling til å høre musikkforslag o.l. sammen med alle andre brudepar i kirken neste uke, men er i Stocholm, så dagen passer ikke.

Dermed må vi nok ringe og spørre om det er greit med de inn/utgangsmasjene vi hadde sett for oss, og få forslag om salmer og sånn.

Rett før de skulle gå hjem, fortalte vi at vi også inviterte dem for å fortelle at de skal bli besteforeldre. De ble selvfølgelig kjempeglade!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, nå har jeg sittet og lest i dagboken din og begynte å gråte da jeg leste innlegget om at du er gravid! :grine2:

GRATULERER!!!!! :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, nå har jeg sittet og lest i dagboken din og begynte å gråte da jeg leste innlegget om at du er gravid!  :grine2:

GRATULERER!!!!!  :babysmokk:

Takk! :klem:

Hyggelig at du tar deg tid til å lese hele dagboka mi!

Blir lite bryllupsplanlegging for tida. Har en liten "snylter" i magen som tar all energien min... ;)

Men er jo bare glad for å være gravid, så det ordner seg nok!

Vi har forresten snakket med foreldrene våre, og de var helt imot å splitte par når det gjelder bordplassering av gjestene. Så da blir det nok ingen splitting. Tror ikke det skaper noe stort problem, for de få som ikke er par, er gjerne folk i omtrent samme alder og livssituasjon, så de kan nok plasseres sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig det må være å fortelle de kommende besteforeldrene den store nyheten da! Jeg må innrømme at alt baby-pratet her inne har fått meg til å leke litt mer alvorlig med tanken selv også. Vi får vel prøve vi også, etter bryllupet. Tenk å ha en baby i magen, det må jo være helt utrolig!

Vi har også veid for og imot par-splitting, og endte opp med det samme som dere. Vi regner jo med at folk ikke lenker seg sammen med partneren sin hele kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nevèsta

Jeg tror mange vil bli glade for å få sitte med partneren sin - særlig hvis de ikke kjenner så mange/er sjenerte og usikre. Jeg har i hvertfall satt pris på å ha min kjære å "støtte meg til" i mange sammenhenger, uten at vi har hengt sammen noe mer av den grunn. Bør helst tenke trivsel for alle i bryllup, tenker jeg, ikke følge boka til punkt og prikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde uansett latt folk sitte nær partneren sin, i snakkeavstand, vet hvor viktig det er!

Men liker ikke foreldrene våre tanken på splitting, så splitter vi ikke!

Ser fordeler og ulemper med begge løsninger jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, BecomingBride!

Gleder meg masse til å bli mamma, og håper dette går problemfritt herfra og ut!

Nå nærmer svarfristen vår seg, og jeg fikk beskjed om at de av mine venner jeg hadde nærmest gjettet på at ville takke nei faktisk kommer.

(De kjenner nesten ingen andre der, så da begynte jeg å tenke på bordplassering.)

Har tenkt på hvem som bør og hvem som ikke bør sitte sammen. Det ser ut til å være veldig få single, og disse viste seg å "måtte" sitte på en bestemt måte.

Har singel forlover, noe som gjør at min kjæres forlovers samboer opptar en av de single gutta.

Har noen venner som definitivt bør holdes fra hverandre, for jeg tror noen kunne fått skikkelig sjokk av hva noen andre kunne finne på å si. (Har hatt bakoversveis noen ganger selv.) Heldigvis passer disse godt sammen med noen andre.

Det ser faktisk ut som kabalen ikke er så vanskelig å legge opp som jeg hadde trodd.

Men hvordan plasserer dere egentlig forlovere og toastmaster?

Har foreløpig besteforeldre på hovedbordet, og ønsker å ha toastmasteren nærmest kjøkkenet.

Men vil gjerne at forloveren min skal få ha noen hun kjenner i nærheten av seg, og da havner de fort langt ned på ene bordbenet... Hmmmm... Var ikke lett dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Bordplassering, ja...

Vi har jo småproblemer med familien (nærmere bestemt pappa) som såklart forplanter seg i alt når det gjelder bryllupet... Han kommer ikke, så vi får et stort hull der ja. Men hovedbordet ser foreløpig slik ut:

forlovers partner - Brudg forlover - brudg far - brudg mor - brudg -

brud - brud mor - brud bror - brud forlover - forlovers partner

Min bror skal jo følge meg opp, så det er egentlig naturlig at han tar pappas plass ved bordet også. Forloverne sitter ved hovedbordet sammen med oss. Vi skal ikke splitte par, det synes jeg er en uting, så de har sine respektive ved siden av. Så følger søsken (for brudgommens del) og øvrig familie på. Venner og fettere / kusiner blander vi nedover på bordene. :-D

Endret av Ithaca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Bordplassering er jammen ingen enkel greie! Vi skal kose oss med den når vi har fått inn svar frå alle gjestene... Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ganske vanskelig dette, Ithaca.

Vi vil jo at folk skal ha det hyggelig ved bordet når de må sitte så lenge.

Vi splitter jo for så vidt noen par.... Mine foreldre, hans foreldre og muligens et sett av mine besteforeldre, samt at hans forlover (hans bror) ikke får sitte ved siden av sin samboer, men må ha min forlover til bords. :ler:

Tror ikke de tar akkurat det som noe problem.

Ellers blir det sannsynligvis vennebord og familiebord. (Min bror og hans kjære og min kjæres bror og hans samboer havner nok på vennebordet hvis det ikke skaper for mye "ubalanse" i hesteskoen.)

Ser litt på alder også. er synd å være de eneste "ungdommene" blandt onkler og tanter. (Onkler og tanter er jo hyggelige, men de kan jo få menge seg mad andre onkler og tanter.)

Mulig jeg kommer til å ha noen kusiner og "kusiner" til å servere. (Så slipper vi kanskje litt billigere unna.)

Dere får kose dere med dette når alle svarene kommer inn dere også, veslo!

Traff på hun jeg ønsker som frisør i går, og fikk spurt om hun ville. Hun hørtes postiv ut, men tok litt betenkningstid. (Det er jo midt i fellesferien.)

Hun er nemlig en venninne av min forlover, så jeg kjenner henne litt, men vi er ikke egentlig venninner selv... ;) Håper hun tar det på seg!

Hun kunne sikkert tatt sminken også, men jeg har en venninne som er hudpleier/sminkør som meldte seg til dette for lenge siden, og jeg vet hun ville blitt lei seg hvis jeg sa nei. (Så da blir det flere kokker og sikkert masse styr med flytting av halvferdig brud hit og dit! :ler::ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har egentlig frisøren min takket ja.... :hoppe::hoppe:

Hun ønsket at vi tok en prøvetime først, og det vil jeg jo gjerne. Glemte bare å si det da jeg traff henne.

Det er jo best for oss begge, for da vet vi hva vi går til å den store dagen. (Så blir det ikke så mye stress da.)

Hørtes ut som forloveren min gjerne var med og hjalp til å se hva som kledde meg og ikke. (Hyggelig, for hun og jeg har litt lik smak, og jeg stoler på henne!)

De er jo venninner, så det blir sikkert en kjempekoselig kveld!

Nå har nesten alle svart på invitasjonene. Har bare fått to klare nei, men regner med at et par av de som har svart tja ender på nei. (Det var midt i ferien dems.)

Ellers høres det ut som alle kommer! :overrasket:

Synes det blir litt skummelt jeg, hadde regnet med litt frafall, og så ser det ut til at vi blir fler enn vi hadde tenkt. (Har invitert et par ekstra på veien. :ler: )

Ha en riktig god langhelg alle sammen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvetime blir jo kjempegøy det!

Superdupert at det ordnet seg!

Ha en kjempegod langhelg du også, sensommerbruden!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest hele dagboka di :ler:

Gratulerer så mye med spiren.Gled deg,du har en flott tid i vente.Har selv en sønn på 11 mnd og er babysyk igjen :sjenert:

Kos deg med planlegginga.Håper det er greit at jeg leser her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Nå har jeg lest hele dagboka di :ler:

Gratulerer så mye med spiren.Gled deg,du har en flott tid i vente.Har selv en sønn på 11 mnd og er babysyk igjen :sjenert:

Kos deg med planlegginga.Håper det er greit at jeg leser her

Hyggelig med besøk!

Ikke alle som tar seg tid til å lese alt!

:klem:

Koser meg masse med spiren, og håper at den klamrer seg fast og vokser som den skal!

Nå har vi og begges foreldre begynt å shoppe taxfree til bryllupet, så blir alt litt billigere til slutt... Og så skal foreldrene mine begynne å se på vin som kan passe til hovedretten. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kommet meg litt ut av "gravid boblen" min, og begynt å tenke på bryllupet igjen. ;)

Satt og leste litt her igår, og begynte selvfølgelig å mase på Elsklingen om at han snart må gå og finne ut hva slags antrekk (Sjakett) han skal leie til bryllupet.

Dessuten har vi begynt å lage seriøse lister over hva som skal handles, hvor mye vi trenger av ting, og hvem som skal ordne hva på dagen.

(Og hva vi må gjøre så fort som mulig.)

Det jeg føler vi må få gjort snarest, er:

- å få sendt papirene. (Vi mangler en konvolutt med frimerke, som noen jo må kjøpe!)

- Snakke med kirken, siden vi ikke var på infomøte, og spørre om de godkjenner våre valg av inn og utgangsmarsj.

- Høre når vi kan forvente å skulle snakke med presten, og om vi blir kalt inn, eller må ta kontakt selv.

- Må bestemme oss for salmer snart. (Må sikkert ha tre, siden vi ikke har solistinnslag.)

- Ordne sjakett eller annet antrekk til Elsklingen. (Han synes 3mnd før er ALTFOR lenge, og tenker ikke det minste på at kjolen min allerede har vært klar i mange mnd...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Ordne sjakett eller annet antrekk til Elsklingen. (Han synes 3mnd før er ALTFOR lenge, og tenker ikke det minste på at kjolen min allerede har vært klar i mange mnd...)

:ler: Typisk mannfolk!! 3 mnd er jo et ÅR for dem, og de tenker ikke på at de kanskje ikke er de eneste som skal gifte seg den dagen og kanskje de beste antrekkene blir utleid.

Det er bra de har oss bruder til å passe på seg!! ;)

Lykke til med å finne konvolutt og frimerke, er ikke alltid like lett det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Typisk mannfolk!! 3 mnd er jo et ÅR for dem, og de tenker ikke på at de kanskje ikke er de eneste som skal gifte seg den dagen og kanskje de beste antrekkene blir utleid.

Ja, til og med fotografen vår hintet om at det var på tide da vi var der for en mnd. siden... :ler: Syntes det var herlig, for da er det ikke bare jeg som maser.

Skulle gjerne ha satt opp en tid til han, men jeg vet ikke når han kan, for han reiser endel i jobb. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...