Gå til innhold

Sensommerbrudens forsøk på bryllupsdagbok


Susan Sto Helit

Anbefalte innlegg

Gjest gjesta

Ja, greitt å høre med andre også, så har du noe å tenke på ;)

Tilslutt bestemmer du deg uansett for det DU vil.

Men greitt på innspill på veien ;)

Skal kose meg med spiren min :hjerte:

Blir en rolig helg!

Hva med deg? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal til byen og se på ting og tang til borddekningen i helga.

Må innom en visning og se om dette muligens kan være drømmehuset også. (Tvilsomt, men vi må jo se.)

Får besøk av venninner i kveld, så jeg vet ikke helt hva kvelden bringer, men koselig blir det nok.

Ellers stille og rolig! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Markblomsten

Så dere er også på husjakt? Vi må bestemme oss i helga om vi skal kjøpe tomt og nøkkelferdig hus eller ikke vi... Vanskelig!

Skulle egnetlig innom for å ønske deg en riktig god helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svimle

:vinke:

Nå har jeg leste meg gjennom ALLE sidene dine! ;) Gratulerer med dagbok!

Var noen utrolig flotte sko du hadde funnet deg! Håper de passer perfekt og er gode på!

Ang navn; Jeg stryker mitt nåværende mellomnavn (pikenavnet til mamma), så tar jeg mitt nåværende navn som mellomnavn, og mannens navn som etternavn. Det viktigste er at dere gjør det som dere synes er best! Og skulle du endre navn, og få sånn passe noia av det etter en stund, så er det jo ikke være enn at du bytter tilbake?

Og diskusjonene under bryllup holder jeg meg stort sett langt unna.. Vi legger opp bryllupet vårt slik vi vil, så får andre gjøre det de vil. At ikke noen kan respektere det, får egentlig være deres problem, ikke sant?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært innom og lest her tidligere, men har visst ikke lagt igjen noen spor etter meg.. :sjenert: Nydelige sko du har funnet! :)

Jeg er heldig med navnebytte jeg, Tromsgutten klarte i en fyllaprat med kompisene å si at det er ikke navnet det skal stå på, jeg skifter jeg for å få ho til å gifte seg! Så han skal skifte til mitt, og jeg tar muligens hans som mellomnavn. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så dere er også på husjakt?

Skulle egnetlig innom for å ønske deg en riktig god helg :klem:

:klem: Kjempegod helg til deg også!

Husjakten har pågått i et år, vi er storkrevende og bor så bra at vi egentlig ikke trenger å flytte. Men det hadde nå vært fint med hage!

:vinke:

Nå har jeg leste meg gjennom ALLE sidene dine! ;) Gratulerer med dagbok!

Var noen utrolig flotte sko du hadde funnet deg! Håper de passer perfekt og er gode på!

skulle du endre navn, og få sånn passe noia av det etter en stund, så er det jo ikke være enn at du bytter tilbake?

Og diskusjonene under bryllup holder jeg meg stort sett langt unna.. Vi legger opp bryllupet vårt slik vi vil, så får andre gjøre det de vil. At ikke noen kan respektere det, får egentlig være deres problem, ikke sant?

:klem: Hyggelig at du tar deg tid til å lese alle sidene mine! (Jay, jeg har flere sider :hoppe: )

Greit å kunne bytte tilbake hvis jeg ikke føler meg vel med valget, men jeg håper jo å velge riktig med en gang... ;)

Blir lett provosert at debatter, men hører sjelden på andre med mindre de har veldig gode argumenter. Og når det gjelder bryllup, er det nesten kun min kjære som blir hørt. Det blir som vi vil!

Ha en kjempegod helg!

Jeg er heldig med navnebytte jeg, Tromsgutten klarte i en fyllaprat med kompisene å si at det er ikke navnet det skal stå på, jeg skifter jeg for å få ho til å gifte seg! Så han skal skifte til mitt, og jeg tar muligens hans som mellomnavn. :ler:

Hyggelig at du er innom! :klem:

Morsomt det med navnet! :ler: Vi får håpe han ikke angrer da!

Gjekk byturen fint idag?

Hei Veslo! Byturen er i morgen. Gir referat da jeg! :klem:

Endret av Sensommerbruden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et litt dårlig bilde at hva slags borddekorasjoner vi har lyst til å ha. De er små og lave, og enkle, og gjør mye ut av få blomster.

Forutsatt at svigermor klarer å lage noen ved å se på dette kjempedårlige bildet da... :ler:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da her jeg og a mor vært ute og kjøpt noen stoffer som vi skel teste ut som borddekor. Masse flott flortynnt stoff som krølles lett med små strass-steiner på f.eks. Og noen som skifter litt farge med lyset.

Det er så utrolig mye flotte stoff i de butikkene på Grønland.

Fikk meg ny pynteklokke også, som jeg tenker å bruke på den store dagen. Var kjempebillig! Utolig søt med små utskårne hjerter å stålremmen.

Har også sett på huset som vi var litt skeptiske til. Nå er vi forelsket! (Desverre var det mange der, og mange av dem var interessert også! :tristbla: )

Håper dere har en god helg dere også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var kjolen prøvd med korsett under, og sløret til.

Litt rart med både kjole og korsett. Når kjolen ble åpnet igjen føltes det som om jeg hadde holdt pusten, men det var ikke noe problem mens jeg hadde det på meg. Merkelig. Prøvde litt til, og fant ut at det ikke plagde meg på noen måte, så da var det nok bare uvant.

:) Sløret var perfekt, så nå går jeg bare rundt og lurer på hvordan håret skal bli. (Har lyst til å gi frisøren litt frihet.)

Desverre var ikke skoene kommet, så kjolen ble prøvd med de gode gamle penskoene mine... :tristbla:

Har begynt å se litt på hva vi er villige til å gi for huset. Det er ikke ordentlig hage på det sånn som vi vil ha, men vi har falt for det alikevel.... Blir spennede med budrunden i morgen.

Litt deprimert nå fordi helgen er over... :tristbla: Blir alltid det søndag kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny oppdatering på skofronten.

Ble oppringt fra Posten og spurt om jeg ville ha pakken kjørt hjem på døren i morgen kveld, eller om jeg ville hente den på postkontoret.

Hurra! Da er den hos meg i morgen! :hoppe::hoppe::hoppe: Gleder meg masse!

Tror vi har kommet fram til sannsynlig "pynteduk" på bordene. (Skal ha sånn farget stoff midt på bordet, og hvit papirduk under.)

Må se hvordan det blir med det som skal stå oppå også. Fant egentlig et stoff som hadde gjort seg veldig, men som desverre har litt feil farge.

Forresten noen andre som føler at foreldre henger seg opp i ting i HELT feil rekkefølge? Moren min startet en lenger diskusjon om hvilke kaker og hvilket tilbehør vi skulle ha til kakene på kakebordet. (Insisterte på at vi MÅTTE ha jordbær, for det kunne jo være gjester som ikke likte kake..?):sur:

For det første, hvis det haster med noe kake-messig, må det være bryllupskaka. Den må jo bestilles litt tid i forveien. Jordbær? Får man ikke det på butikken dagen før om man bestemmer seg for å ha det da?

Har jo masse ting som ikke er klare ennå, frisør, blomster, hans antrekk, bryllupsreise...

Mye å tenke på, men vil ikke si at det haster med kakebordet 4 mnd før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempe stilig bord dekorasjon :Nikke: Vi skal også ha noe enkelt,men har gidd svigermot ganske frie hender,men hun spør meg litt av og til så tenkte kasnkje på at jeg kan finne noen alternativ og gi henne så hun slipper og gå og lure om vi kommer til og synst det blir fint :) Men hun er kjempe flink da så :)

Angående det med folk så bryr seg så har jeg ikke opplevd det,vi startet og snakke om kaker for en måned siden,for jeg synest det er bedre og ta det litt etter litt enn og stresse,nå er det i boks da,hvet hva som blir og hvem som skal lage dei :)

Gleder meg til og høre om skoene passer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er huset utenfor rekkevidde, så da slipper jeg å tenke mer på det.

Ble så frustrert på moren min igår. For en måned siden, da jeg snakket om at vi kunne leie serveringshjelp og kokk fra cateringen, så mente hun det var bedre å la noen vi kjenner ta den jobben. Nå når jeg er innstillt på det, og tenker det er greit å spare inn litt på den måten, så er hun i fyr og flamme over å ha funnet ut at man kan leie kokk og servitører gjennom cateringen... :sur: Blir gal jeg...

Når det gjelder jordbær sammen med kakene, så skal vi ha jorbær til velkomstdrinken når gjestene kommer. Sannsynligvis blir det litt igjen, som kan settes fram til kakene. (Vi kjøper sikkert altfor mye!)

Bare så rart at foreldre som maser om at men ikke må ha så mye på kakebordet, for da får man så mye rester, plutselig skal legge til masse man ikke har tenkt på... (Jeg har jo tenkt å bake det meste av kaker selv, og har tenkt på hva som er lett å fryse eller spise opp etterpå.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var skoene kommet, de sitter perfekt! (Tror jeg skal være glad jeg ikke bestilte de mindre!):icon_razz:

Ikke fullt så fine som jeg syntes de så ut på bildet, men kjempegode å gå i! Litt lavere enn jeg hadde trodd, men siden det går an å justere kjolen litt med underskjørtet, så blir nok det bra også. :)

De hadde jo selvfølgelig glemt å skrive gave på toll-lappen fra dyable shoe store da, selv om de lovte å gjøre det. Litt synd! kostet litt ekstra i toll. Så da er jeg vel oppe i det jeg måtte betalt for sko her i Norge. :tristbla:

Gleder meg til å prøvedanse med dem. Det blir spennende. Må jo gå dem til også!

Samtidig kom strømpebåndet. Lot godgutten pakke opp, og han syntes det var kjempemorro med navnene våre på! :ler:

Ja, ja... litt uflaks må man vel ha når man handler på nett. Kan ikke gå like bra med alt heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har stjålet meg en liten planleggingsoversikt, og forsøker å tilpasse den til mitt eget behov.

INVITASJONER: ferdige og sendt ut..De fleste har allerede svart ja.

KJOLE: Kjøpt, trenger en bitteliten tilpassning bak.

SLØR,SKO,SMYKKE:Slør, sko og sansynlig tiara er i hus. Smykke mangler, men har muligheter.

STRØMPE,STRØMPEBAND: strømpebånd har jeg kjøpt på e-bay, og dette har kommet. Strømper er kjøpt inn. To par i tilfelle...

UNDERTØY:Korsett er kjøpt, og prøvd til kjolen.

DRESS: Prøver å si sjakett, men det kan bli dress eller smoking. Jeg tenkte leie, men han får kanskje kjøpt billig.

BLOMSTER: Trenger ikke å bestille før 2mnd. før. Blir blomsterbutikk rett ved oss. Brudebukett med liljer, eføy og roser. Knapphullsblomster og kanskje blomst i håret til min forlover. (Lilje og rose? Bare lilje?) Bukett til bestemorgrav?

KIRKE: kirke og prest er klar. Må kanskje etterspørre samtale og prøvedag hvis vi ikke blir kontaktet.

FORLOVERE OG TOASTMASTER: er avklart og har svart ja.

MARSJ INN:

MARSJ UT:

TRANSPORT OG SJÅFØR:Har vært avttalt lenge, må huske å minne han på det.

BILDER I OG UTENFOR KIRKEN: Bror/Samboer

FOTOGRAF: Har bestilt samtale og booket dem på riktig dato.

LOKALET: OK. Har lokalet fra fredag til søndag...

PYNTING AV LOKALET:Dagen før

BORD DEKKING: Dagen før

BORD KORT: Klare, må skrive på navn.

SERVIETTER,LYS,LYSESTAKER: Må på Tybring eller binders for servietter, lys fra nille? Lysestaker/glassfat fra ikea?

DEKORASJONER: Svigermor ordner, rosene kjøpes samme dag? Bestille roser sammen med buketten? Kjøpe på Mester Grønn?

VELKOMST DRINK OG FRUKT: Ønsker "champagne" med jordbær i (og/eller farge/smak tilsatt) Fruktfat må ordnes, og bør være tilgjengelig hele kvelden.

MIDDAG: Stek, huske å bestille catering

SERVITØRER: Skal spørre litt kjente, evt leie med catering.

VIN:

DRIKKEVARER:

BLANDEVANN: Brus. Kjøpe på butikken, sommertilbud?

GAVEANSVARLIGE: "tanter"?

KAKEBORD: Baker det meste selv. Dekorere med det fine prøvestoffet vårt?

BRUDEVALS: Må trene litt!

GJESTEBOK: Del av bryllupsalbum? (Sansynligvis!)

BRYLLUPSALBUM: Jeg og Svigermor ordner sammen? Må skaffe et album. Plass til bilde på forsiden?

OVERNATTING:Hjemme?

RYDDING DAGEN ETTER: Foreldre?

FRAKT AV GAVER HJEM: Vi selv? Foreldre? Søsken?

Endret av Sensommerbruden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er borddekoreringen nesten planlagt. De "blomsteroppsatsene" svigermor skulle lage ble inspisert av meg og min kjære igår, og han syntes de var kjempefine! Det gjorde jeg også, de var mye finere enn de jeg og hun så på messa. :hoppe::hoppe:

Avklarte antall, størrelser og at hun får full kunstnerisk frihet. (Alle kan gjerne være forskjellige.) :tommelsmil:

Hun var enig i det pyntestoffet jeg og mamma hadde plukket ut, og hadde også forslag til hva vi kunne bruke den fineste stoffprøven til. (Den passer ikke i farge med bordkort og annen bordpynt.)

Min kjære tok også sjefsavgjørelsen om at pyntestoffet på bordet skulle være grønnt, slik at vi slipper å lete etter et likt stoff i en riktigere rødnyanse. (Deilig at han sier ifra sånn, for det er så mye kreative ideer rundt oss som kan ta litt tid.) :hoppe:

I tillegg har Svigermor masse ideer om ting vi kan gjøre i bryllupsalbumet jeg har lyst til å lage. (Det høres nesten ut som hun har lyst til å gjøre masse av jobben for meg! :icon_smile: ) :hoppe:

Har valgt blomsterforretning også. Den vi vurderte sterkest hadde sommerstengt, så de kunne ikke ta det på seg. Dermed ble det en annen som ligger nærmere der vi bor.

Hun likte blomster ideene mine, og mente at hun kunne få til en kjempefin bukett av de blomstene jeg helst vil ha. Så det blir helt sikkert liljer og roser, med eføy for å få "heng" under.

Passer bra med blomsterspråket også! Blir kjemperomantisk tror jeg!

Skal tilbake to måneder før og bestille. (Har ikke engang spurt på pris, for de pleier å være konkurransedyktige der.)

Gleder meg! :hoppe: Nå faller ting på plass! Håper alle dere andre har samme følelsen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Så gøy at borddekorasjonen begynner å bli klar! ;)

Blir sikker kjempefint! :sjarmor:

Så kul Svigermor du har da!

Gleder meg også masse til å lage album. Scrapbook :)

Tenk såmange fine bilder vi får :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjempebra svigermor! Hun er hjemme og kjeder seg for tiden, sessuten er hun kjempeflink med alt håndarbeide! :-D

Gleder meg til å lage album! Det blir sikkert kjempebra! Mye bedre enn et kjøpt fra fotografen! Blir sikkert masse flotte bilder fra dagen!

Forstår godt at du gleder deg, du har ikke så lenge igjen heller! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...