Gå til innhold

Sensommerbrudens forsøk på bryllupsdagbok


Susan Sto Helit

Anbefalte innlegg

Uff, nå tar den "bong-diskusjonen" på forumet helt av... Jeg skjønner ikke hvorfor folk har så mye imot bonger?

Det er jo ørten gjester som alle er hypernegative, og tydeligvis mener at alle bruder som velger bonger bruker de pengene de sparer på dette til å kjøpe seg dyr kjole..? :roll:

Blir lei meg på vegne av dem denne debatten rammer! Det burde ikke bli en sånn stygg debatt av at noen spør om tips til utforming av bonger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei,vi har ikke åpen bar,jeg mener deter er en prioriteringssak....vi har heller valgt og ha plass til maaaange isteden for å bruke mange tusen på alkohol,på den måten får jo mange ver med ,men må drikke på egen rekning,ser ikke noe negativt i det.....

Men er vel mange meninger på dette som alt annet her inne :)

Hurra for side 2!! :hoppe::danse::gratulerer::blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke noe problem med bonger vi da, for vi har kun leid et lokale. Det betyr at vi kan (Må er kanskje mer riktig) ordne alt av mat og drikke selv.

Skal ha catreing, og må vel ta en kjempetur på polet før dagen. Kanskje blir det litt rester, men jeg vet ikke helt hva vi trenger dem for heller.

Men det er jo nesten mer tilfeldig at dette var vårt drømmested?

Jeg synes det er kjempehyggelig å bli bedt i bryllup til folk jeg kjenner, og ville ikke reagert på om jeg måtte betale for det jeg drakk hvis jeg ble påspandert alt det andre. Det er da ikke "å spandere mest mulig alkohol på venner og familie" slike begivenheter handler om!

Prøver å holde meg langt utenfor diskusjonen nå, så det er litt deilig å kunne ta ut frustrasjon her istedenfor! Irriterende gjester som bare skal provosere! :sur:

Over til noe helt annet...

Noen andre enn meg som tenker på dette med om man skal bytte etternavn?

Sliter veldig! Har lyst til at hele familien skal ha et felles etternavn hvis vi får barn. (Og det håper vi jo at vi gjør snart.) Men så vet jeg ikke om jeg klarer å gi helt opp det jeg har fra før...

Desverre har både han og jeg uvanlige etternavn. (Og lange!) Dermed kan man ikke argumentere med at han burde bytte til mitt navn for det er mest uvanlig... Vet ikke om jeg vil det heller. (Har alltid sagt at mine barn skulle få farens etternavn, uansett om jeg var gift eller samboer.)

Kombinasjon kan jo bli litt slitsomt, siden navnet mitt er langt nok fra før. Helt uaktuelt at flere enn meg får dobbelt etternavn hvertfall!

Er det dumt å putte etternavnet hans inn før mitt? Slik:

<Fornavn> <Mellomnavn> <Hans etternavn><Mitt etternavn>

Det klinger best, men føles litt som om jeg egentlig bare gjemmer navnet hans inne blandt de andre. (Kan jo ikke bruke 4 navn til daglig heller?)

Hvis jeg skal bytte navn til sommeren, må jeg sikkert få meg nytt pass rett etterpå... Og jeg må ha nytt pass nå, for det gamle går ut. Pass er dyrt, men jeg kan ikke vente. (Kan hende jeg må reise i jobb!) :tristbla:

Noen råd og tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Ikke tenk på hva som er dumt.

Bare gjør det DERE har lyst til!! :kyss:

Jeg syns ikke det er dumt! ;)

Jeg har et kjeeedelig etternavn og vil ha samme etternavn til våre barn, + jeg syns det er romantisk (gammeldags der), derfor tar jeg hans navn, og dropper mitt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Enig med Epica, velg det de føler for!!

Eg tar mannens etternamn i tillegg til mitt, fordi vi begge har sjeldne og tradisjonsbundne namn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtte begge to!

Han sier dette er mitt valg. Han er like glad i meg uansett hva jeg velger. Men jeg tror han hadde syntes det var hyggelig hvis jeg tok navnet hans. Det er mest dette at jeg ikke vet om det bare blir dumt å legge til navnet hans inni mitt, sånn som jeg kanskje føler mest for å gjøre.

*Huff*

Tror jeg får bruke tida framover til å tenke videre. Kommer vel til å bytte navn etter bryllupet hvis jeg bestemmer meg for det.

Litt deppa idag, fikk brev om at skoene mine ligger i tollen, og at de trenger opplysninger fra meg for å få dem derfra!

Jeg vil ha dem nå! :sur:

Får ikke sendt det skjemaet før i morgen, så da får jeg dem vel tidligst over helga!

*sukk*

Og jeg som hadde så lyst til å vise dem fram til venninnene som kommer i morgen, og mamma når jeg skal prøve kjolen med korsettet i helga! :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Markblomsten

Ang navnediskusjonen, så tar jeg mannens etternavn og han tar mitt. Vi ender opp med <fornavn> <mitt etternavn> <hans etternavn>. Rekkefølgen på navnene er bestemt pga at hans er sen-navn. Ble aldri noen diskusjon i grunnen hos oss. Jeg var litt bestemt på at vi skulle ende opp med samme etternavn, enter det var at vi begge hadde begge eller at en av oss byttet.

Dette ble langt og klønete, men håper poenget kom fram.

Så kjipt med skoene da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :klem:

Ble kjempe nyskjerrig på kjolen din.. :) Vil også se... :Nikke:

Skoene var veldig fine, dumt du ikke får henta de!! ikke kjøpt det enda jeg.. veldig usikker på hvordan jeg vil ha de..

Ang. navnebytte så kommer jeg til å ta hans navn i tillegg til mitt tror jeg, men kommer ikke til å bytte før etter vi har vært på bryllupsreise pga pass kostnader og slikt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :klem:

Ble kjempe nyskjerrig på kjolen din.. :) Vil også se... :Nikke:

Skoene var veldig fine, dumt du ikke får henta de!! ikke kjøpt det enda jeg.. veldig usikker på hvordan jeg vil ha de..

Ang. navnebytte så kommer jeg til å ta hans navn i tillegg til mitt tror jeg, men kommer ikke til å bytte før etter vi har vært på bryllupsreise pga pass kostnader og slikt..

Har sendt deg også PM jeg...

Lykke til med skojakten! Finnes mye fine brudesko der ute. Det er jo ikke sikkert du har like noia som meg når det gjelder spisse tupper. (Jeg klarer dem bare ikke, men vet ikke hvorfor..)

Nå er fortollingsskjema sendt, så hvis jeg er kjempeheldig, så er det en ørliten sjanse for at de dukker opp på lørdag... :sjenert:

Synes navnebytte er veldig vanskelig jeg, spesielt fordi jeg liker både hans og mitt navn så godt. Men, det blir nok ikke noe bytte før etter bryllupsreisen her heller. (Mulig jeg venter til vi skal ha barn.)

Ikke helt uvanlig av meg å gjøre utradisjonelle ting da, så det er ikke uaktuellt å sette etternavnene i "feil" rekkefølge.

Det er bare det at jeg føler det blir en hverken-eller situasjon.

Takk for kjoleskryt Markblomsten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for hilsen i db'en min. Kan jeg også få se kjolen din?? Likte skoene dine veldig godt - har også noia for spisse sko. :ler: Har hverken sko eller kjole i orden, men kjolen er på tegnebordet og tenkte jeg skulle se etter sko i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, takk for hilsen i db'en min. Kan jeg også få se kjolen din?? Likte skoene dine veldig godt - har også noia for spisse sko.  :ler: Har hverken sko eller kjole i orden, men kjolen er på tegnebordet og tenkte jeg skulle se etter sko i dag.

Lykke til i skojakten!

Kanskje det at det er flere av oss bruder som har noia for spisse sko vil føre til at det kommer fler brudesko med avrundet tupp framover?

Spennende med kjole på tegnebordet! Håper jeg får se resultatet en gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i skojakten!

Kanskje det at det er flere av oss bruder som har noia for spisse sko vil føre til at det kommer fler brudesko med avrundet tupp framover?

Jeg skal ikke ha tradisjonelle sko, så jeg har nok ingen innvirkning på brudesko moten.

Spennende med kjole på tegnebordet! Håper jeg får se resultatet en gang! :)

Har fått sett første forslaget til utseende, var med da designeren laget de første skissene. Skal ikke ha hvit kjole nemlig, min kjole blir en smaragd- eller flaskegrønn viktoriansk kjole.

Kjolen din var fin, men overhodet ikke min stil i det hele tatt. Men det viktigste er jo at du er fornøyd.

Endret av Lythande
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke ha tradisjonelle sko, så jeg har nok ingen innvirkning på brudesko moten.

Har fått sett første forslaget til utseende, var med da designeren laget de første skissene. Skal ikke ha hvit kjole nemlig, min kjole blir en smaragd- eller flaskegrønn viktoriansk kjole.

Kjolen din var fin, men overhodet ikke min stil i det hele tatt. Men det viktigste er jo at du er fornøyd.

Synes kjolen din høres kjempeflott ut!

Jeg har alltid syntes det er kjempestilig med utradisjonelle kjoler. (Det viste seg bare at jeg av en eller annen grunn ønsket meg en ganske tradisjonell en selv.) Jeg startet med en plan om å ha vinrød kjole, gikk via hvit med mye vinrødt på, og endte på hvit... :rodme:

Men det er jo deilig at vi ikke har samme smak alle sammen. Tenk så kjedelig bryllup ville vært da?

Heldig i forhold til sko er du også! Det finnes massevis av flotte "pensko" der ute i alle verdens farger. (Bortsett fra hvitt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men det er jo deilig at vi ikke har samme smak alle sammen. Tenk så kjedelig bryllup ville vært da?

Ja det hadde vært veldig kjedelig...

Heldig i forhold til sko er du også! Det finnes massevis av flotte "pensko" der ute i alle verdens farger. (Bortsett fra hvitt.)

Sånn sett er jeg heldig, men skal ha sorte sko orker ikke å ha et par sko jeg bare får brukt til den kjolen + at jeg har problemer med føttene så jeg bruker nok litt tid på å finne drømmeskoene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn sett er jeg heldig, men skal ha sorte sko orker ikke å ha et par sko jeg bare får brukt til den kjolen + at jeg har problemer med føttene så jeg bruker nok litt tid på å finne drømmeskoene.

Lykke til med skojakten da! Håper du finner et par kjempefine sko.

Her kommer du forresten med en av grunnene til at jeg ikke ønsket å kjøpe sko jeg ikke var fornøyd med. Jeg har nemlig planer om å farge skoene svarte etter bryllupet, så jeg kan fortsette å bruke dem.

Å kjøpe kjempedyre sko for en dag føles liksom feil. Spesielt når jeg ikke liker å betale mye for sko jeg bruker til vanlig engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Jeg fikk faktisk skoene mine gratis fordi de var brukt i salongen og på visninger ;)

Er helt enig ang det med sko. Mine kommer såvidt til syne uansett!

Håper du finner utav det med navnebytte!!

Ha en fin helg! :klem:

Endret av Epica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg til deg også!

Kose deg med spiren din!

Ang. navnegreiene, så her jeg etter diskusjonen her inne funnet ut at det nok er greiere for folk som vet hvilke navn det er snakk om å uttale seg. Så det blir nok til at jeg spør venninner, foreldre og min kjære om hva de mener, og hvoardan de ville føle det. Så får vi se!

Er egentlig ikke så lett å påvirke jeg da, hvis jeg spør om råd har jeg ofte bestemt meg. Kommer det ikke inn gode argumenter jeg ikke har tenkt på, så ombestemmer jeg meg ikke heller. Men jeg liker å spørre, for det hender jo jeg ikke tenker på ting. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...