Gå til innhold

Sensommerbrudens forsøk på bryllupsdagbok


Susan Sto Helit

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg har tenkt på dette lenge nå, men føler vel det begynner å bli på tide å lage min egen dagbok. (Så kanskje jeg husker å gå innom her også og lese i deres.)

Forhåpentligvis kan jeg bruke denne til å holde styr på litt tanker og oppgaver fram mot den store dagen. Selv om ganske mye er klart, er det jo masse igjen.

Så mange av dere andre lever jeg litt i frykt for å bli gjenkjent av venner og familie. (Min kjære vet at jeg er her inne, og jeg kan derfor ikke legge ut ting jeg ikke vil han skal vite. Så brudekjolen får dere desverre ikke se.)

Forrige uke og i helgen gikk jeg litt berserk på ebay, så nå sitter jeg bare å venter på at ting skal ramle inn i posten... Gleder meg som en liten unge!

Min største utfordring så langt ser også ut til å løse seg. Sko har vært et absolutt mareritt! Jeg "hater" dagens brudesko, og finner ikke noe som kan nærme seg min stil her i landet. Forstår ikke hvorfor det skal være så vanskelig!

Fant etter mye leting et par tilsynelatende perfekte sko fra Colloriffics. Fant en nettbutikk som selger dem. (Ferdig farget mot et lite gebyr.) Og etter mye om og men og tanker rundt størrelse har de blitt bestillt.

I følge tracking av pakker, kom de til Norge igår, og jeg gleder meg som en unge til å få hentet dem! (Tenk om de ikke passer.... *Gruer litt for det*)

Link med bilde av skoene kan dere jo få...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Markblomsten

Gratulerer med dagbok! Skal bli spennende å følge mer her fremover :)

Så fiiiine sko. Skal se etter sko selv i helga jeg. Håper jeg finner noen fine *krysser fingra*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Håper bare skoene passer nå! Har fått høre fra en annen som kjøpte samme sko fra samme sted. Hennes passet perfekt!

*gleder meg* :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo forsøke å fortelle hvor langt jeg har kommet med planleggingen.

Vi hadde egentlig planer om å vente ca 2 år fra vi forlovet oss til vi giftet oss, og informerte egentlig "alle" om det.

Etter litt drodling fram og tilbake, så bestemte vi oss for at det ble kirkebryllup på oss. (Jeg elsker sånne formelle kirkegreier, så det ble jo jeg glad for!)

Men plutselig så fikk min kjære det for seg at vi kunne jo se om vi fikk tid i kirken på sensommeren i år, selv om jeg ikke trodde det var mulig. (Vi har valgt en populær kirke, og tenkte ikke å avvike fra lørdagsbryllup ideen.) Og så viste det seg at vi fikk både kirken vi ønsket, lokalet vi ønsket og fotografen vi ønsket den dagen, så da var det jo bare å sette igang med resten.

De fleste ble jo litt overrasket da de fikk innbydelsene, for det var jo ikke akkurat den datoen de ventet.

Kjolen fikk jeg tak i brukt fra ei hyggelig jente i Stockholm. Hun la ut sin i riktig størrelse bare en ukes tid etter at jeg fant det jeg mente måtte være drømmekjolen på nettet.

Hadde spurt om priser både på ebay-store og butikker i Sverige og Norge, og regnet vel med å måtte betale en ca 8000 for kjolen. (Av merke Sincerity)

Fikk kjolen rett etterpå, og hadde første prøving med alle venninnene tilstede hjemme hos mine foreldre. (Det er der kjolen skal være frem til bryllupet.)

Ellers har vi en tidligere kollega av meg som stiller med veteranbil.

Har vært ute og handlet slør, korsett og strømper i butikk. Og strømpebånd med navnene våre fra ebay. (Ble litt inspirert av andre her.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Så bra at det ordnet seg med både kirke, fotograf & lokale! :klem:

Grattis med dagbok forresten!! :klappe::hoppe:

Veldig greitt å ha et sted å "samle" alt. ;)

Håper du joiner meg i G-nabolaget etterhvert... :sjarmor:

:hjerte:

Så bra at du fikk kjolen til en så bra pris da!

Kanskje du kan sende meg PM, hvilken kjole det er....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Kosligt med besøk i dagboken min :)

Du har jo komt langt da :)

Å kjeeeempe søøte sko da :Nikke:

Kanskje jeg også får vite hvilken kjole det er :sjenert: ? *nysjerrig* :sjarmor:

Hvilken dato er bryllupet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at du fikk kjolen til en så bra pris da!

Kanskje du kan sende meg PM, hvilken kjole det er....?

Sendte deg en PM jeg. Så kan du jo gå og titte. (Selv om bildet der er dårlig.)

Fikk faktisk kjolen med underskjørt for under 4000.... Så det er nesten så tilbehøret blir like dyrt.. Litt morsomt det! ;)

Skoene ble dyre, og jeg vet ikke hvor dyre ennå. Kan jo hende jeg slipper å betale noe ekstra hvis de sendte dem som gave. (Jeg ba om det.) Er jeg heldig slipper jeg unna med ca 100dollar. inklusive farging og frakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Kosligt med besøk i dagboken min :)

Du har jo komt langt da :)

Å kjeeeempe søøte sko da :Nikke:

Kanskje jeg også får vite hvilken kjole det er  :sjenert:  ? *nysjerrig*  :sjarmor:

Hvilken dato er bryllupet da?

Sendte PM til deg også.

Datoen er 29.juli. Som viste seg å treffe veldig på året og måneden til endel "jubileer" i familien. (Rund bryllupsdag og bursdagen til min avdøde bestemor.) Vi tenkte egentlig bare at august var en fin måned å ha ferie i vi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig har vi nå avtalt å snakke litt med fotografen rundt hva vi tenker oss. Har time til det lørdag 1.april (Håper ikke det er aprilsnarr... ;) )

Har tatt bilder der før jeg da, så jeg visste det var dem jeg ville ha.

Forloverene og toastmaster er også på plass. Toastmaster hadde vi egentlig tenkt å skrive på innbydelsene, så han ble spurt tidlig. (Kamerat av min kjære, men begges valg.) Var litt vanskelig valg, for det sto mellom to. Vi spurte den ene først, og han lurte på om han kunne bruke han andre til å hjelpe seg. hi,hi :ler:;)

Forloveren min ble lokket med at hun slipper tale, dersom jeg slipper "utdritningslag", men krever at jeg må trene sammen med henne før bryllupet så hun også kan se bra ut den dagen.

Trenger det litt selv også, så det gjør ingenting.

Vi startet med ønskelistene igår. Det ser ut til å bli to, og muligens en uoffisiell en på siden. (Glassmagasinet og Tilbords)

Men fordi min kjære ikke liker at ting koster mer enn på ikea, så kom vi ikke så veldig langt. (Søte, rare elsklingen min!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Nyyydelig kjole! :hjerte:

Du blir en lekker brud! ;)

29. juli... Fin dato.

:ler: Høres ut som samboeren min.

Vertfall når det gjelder service og bestikk.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takketakk Epica og Jettes!

Tror det er en ganske generell ting når det gjelder mannfolk, det her med servise og sånn. Det ene argumentet er at vi har masse fra før, og det neste er at vi kan kjøpe det billigere på ikea.

Kanskje jeg burde knuse litt av det gamle serviset for å klare å overtale han til at vi trenger nytt?

Heldigvis er vi enige om at vi skal ønske oss vinglass. Men sliter med å finne fine "burgundglass" altså sånne store rødvinsglass med god og rund kuppel(?). Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare sånt jeg.

Har fått lov til å ønske meg masse vaser, og det er bra, for det trenger jeg. Alltid like slitsomt å få en blomsterbukett, for alle vasene er for lave og vide i toppen. (Kan bare få tulipaner og markblomster!)

Gleder meg til å prøve kjolen igjen til helgen. (Må teste korsettet så jeg ikke får samme problem som Kitekatt.)

Håper jeg har skoene til det også, så vi får se om kjolen må justeres opp eller ikke. Det sies at vi kan justere litt i høyden med underskjørtet. (Sånn med spiler)

Endret av Sensommerbruden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem, og nå var tiaraene mine kommet.:) (Ikke skoene desverre! :()

Hadde bestillt to, for jeg visste ikke helt hvem jeg vil ha.

De var mye finere enn jeg hadde ventet! Tror ikke det bli noe behov for å kjøpe dyr salong-tiara her nei!

Søte gutten min hadde hjemmekontor idag, og fant lappen i postkassa. Fordi han vet hvor mye jeg gleder meg til å få skoene, så hentet han pakken! Kjempesnill! :hjerter: Derfor lå de og ventet på meg når jeg kom hjem.

Pakken var altfor liten til å være sko, så det var det helt klart at det ikke var. Men jeg var kjempeglad alikevel jeg!

Snille menneskene hadde satt lav verdi på pakken også, så den ikke brøt grensene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis med dagbok!! :smilyblomst: Må informere om at det er en viss risiko for å bli avhengig.. ;):ler: Blir spennende å følge med på planlegginga deres framover! Ikke så lenge mellom bryllupene våre!

De skoene dine var bare kjempelekre!! Kunne virkelig tenkt meg slike!! (men har allrede kjøpt sko.. :sjenert: ) Vil gjerne se kjolen jeg også, så bare send meg en pm ;) Ha en fin kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med dagbok!!  :smilyblomst: Må informere om at det er en viss risiko for å bli avhengig..  ;)  :ler: Blir spennende å følge med på planlegginga deres framover! Ikke så lenge mellom bryllupene våre!

De skoene dine var bare kjempelekre!! Kunne virkelig tenkt meg slike!! (men har allrede kjøpt sko..  :sjenert: ) Vil gjerne se kjolen jeg også, så bare send meg en pm  ;) Ha en fin kveld! :klem:

Takk!

Hyggelig med besøk her da!

Avhengigheten er nok mer årsaken til dagboken enn dagboken er årsaken til avhengigheten.... :ler::ler::ler:

Har sendt deg en pm, så nå er det bare å gå og titte på kjolen! Jeg synes selvfølgelig den er perfekt, og at det virker utrolig praktisk med avtagbart slep. (Det sitter bare med borrelås, og er kjempeenkelt å ta av og på.)

Gleder meg fortsatt masse til skoene kommer. *Håper det blir idag* Har ventet en hel uke nå!

Elsklingen min er så søt, han snakket med moren sin på telefon igår, og fortalte henne at jeg hadde fått kjempefine tiaraer i posten! Kjempesnill gutt!

Hun hadde skaffet det hun trengte til bordpynten, så nå gleder jeg meg masse til å se hvor flott det blir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God morgen til deg også!

Men nå tror jeg dere må slutte å snakke om skoene mine, for ellers må jeg reise hjem fra jobb og stå ved postkassa for å vente på posten!

Idag er det nemlig ingen snill gutt hjemme, for han er også på jobb, så da må jeg finne pakkelapp selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi,hi... Nei, det var liksom det jeg tenkte også! ;)

Spennede å sett reaksjonen da! (Må gå tidlig idag jeg, venter en pakke!)

Riktignok har jeg fleksitid, men det er da grenser.. :ler::ler:

Ingen som har tips om fine glasserier med fine store rødvinslass da? Vi ligger foreløpig på Vino Classico fra Spiegelau. (Tilbords)

Finner dem selvfølgelig ikke på nett.

Ellers liker vi Line fra Costa Boda, men de har ikke dette burgundglasset! (æsj...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...