Gå til innhold

Sensommerbrudens forsøk på bryllupsdagbok


Susan Sto Helit

Anbefalte innlegg

Det med hans tempo, og ikke mitt kjenner jeg til! ;) Kan til tider gjøre meg helt gal.. :ler:

Det stoffet dere har kjøpt hørtes kjempefint ut!! Det ser ut til at det ordner seg nå, må bare sende ut noen fra venneflokken i Bergen på oppdrag. ;)

Ha en flott 17.mai! :flagg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da var bordplasseringen faktisk ferdig.... Gikk mye lettere enn planlagt. Brudgommen var "ganske enig", og flyttet bare på noen få.

Så får vi se hva foreldre sier da, om det er noe vi ikke har tenkt på.

Blir sikkert noen endringer i siste liten uansett, men så langt ferdig hvertfall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oppdatert liste over ting jeg må huske å gjøre snart!

- Må spørre forloveren min om hun har lyst til å ha blomst i håret som matcher brudebuketten og knapphullsblomstene. (Snakker med henne på lørdag, så kan jo spørre da.)

- Begynne å tenke på "førstehjelpskuver" til toalettene i selskapslokalet.

Skal vi ha dette, og hva trenger vi i så fall å putte i dem? Regner med det er forskjellige behov på dame og herretoalettet. (Trenger mannfolka noe egentlig?)

Har tenkt litt, må ta dette med "mødre". Muligens blir det en felles kurv i gangen?

- Har lurt litt på å lage en "flekkfjerningsguide" og henge opp på toalettet, men tanken er vel mest for de som søler rødvin på seg. (For å få dem til å gå på kjøkkenet og få litt hvitvin de kan helle på.)

Ellers kunne det jo være morsomt å ha tilsvarende "tulletips" for hver av middagsrettene.

- Bestemme antall kirkeprogram vi trenger. Starte å utforme det, og bestemme meg for hvilke salmer vi skal ha i kirken. (Haster ikke, men er fint å ha gjort nå, når jeg har litt tid.) Tror jeg har bestemt salmer. (Har stjålet litt fra Kitekatt... ;) ) Regner med det blir ca 60 program, så har vi litt i overkant. (Ca 40 gjester som kommer.) Regner med nevøene skal dele ut disse. (Må spørre dem!)

- Få avgjort om vi klarer å ha en liten "samle vennene våre" fest før bryllupet. Dette krever planlegging for mange, og jeg vet ikke om Gommen har tid til det. Bør helst ha pent vær til dette, så vi kan sitte ute.

- Få scannet inn bilder til scrapbooken som skal være gjestebok. Bestemme oss for hvordan gesteboken skal være. (Skal gjestene få en eller mange sider å skrive på? Vi må jo være åpne for at noen kanskje vil skrive inn hilsner, men at andre helst vil slippe med å skrive navnet sitt.)

Se på muligheten for å klippe opp noen av sidene senere, og lime dem på andre sider som kontrast?

Trenger vi en litt pen penn til denne jobben? Kanskje to, for å ha en i reserve? Få signaturene med sølvpenn på svart bakgrunn?

Maste på Elsklingen, som skal hjelpe meg å scanne... Han lovte å ordne dette en av dagene.

- Få kjøpt inn det som trengs til gaveoppakkingen. (Bok med linjeark, klistremerker med tall, saks, tape...?)

- Må få begynt ordentlig på talen min snart! Den kommer til å ta tid, og det blir vanskeligere og vanskeligere å bestemme hva jeg egentlig vil si.

- Må få snakket med toastmaster ang. talerekkefølge, og servering. Når synes han det passer med pauser.

- Reise på besøk til vennepar som har giftet seg. Hvilke ideer kan vi stjele fra dem?

- Informere venner og familie om at vi setter pris på om de tar bilder med egne digitalkameraer på dagen, og at vi ønsker bilder etterpå!

(Fargekodene er for "intern bruk")

Endret av Sensommerbruden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har stakkars Brudgommen måttet ringe og mase på kirken. Vi ville få bekreftet at de hadde satt av tid og dato, og at det var ordnet prest.

Presten kommer fra vår kirkekrets, men det er kirken der vi skal gifte oss som har gjort avtalen.

Vi lurte også på når vi kunne forvente å bli kalt inn til samtale med prest, for å avtale det praktiske rundt vielsen. Fikk beskjed om at de normalt kalte inn ca 2 UKER før!

Og jeg som sliter med salmer, og er veldig usikker på om vi kan få organisten til å spille inngangsmarsjen vi ønsker. (Hadde trengt litt hjelp av presten til dette, så jeg hadde hatt mulighet til å lage et ferdig kirkeprogram. Vil ikke sitte med det en uke før bryllupet, og fortsatt ikke vite hvilken inngangsmarsj vi skal ha!)

Da blir det vel laget et kirkeprogram ut ifra sånn vi VIL ha det, og så får vi endre det vi må etterpå.

Ble litt frustrert jeg nå, ønsker å ha så få gjøremål som mulig siste ukene før bryllupet. (Er jo gravid også, og kan ikke ta på meg altfor mye!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nevèsta

Kan dere ikke få litt hjelp fra presten til å finne salmer før samtaletimen, da? Kan jo hende de er hjelpsomme. Burde være det, i hvertfall, er jobben deres.

De førstehjelpskurvene høres smarte ut. Tror jeg skal stjele ideen. Fortell gjerne hva dere putter i dem ;)

Kjenner til dette med "hans tempo". Skal gifte meg med en som er mer engasjert enn gjennomsnittet, og ordner med mye, men han ordner helst ikke ting når jeg vil snakke om det, virker det som. Får vel bare leve med det, tenker jeg. De vil bestemme selv disse menna, vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å stjele ideèr nevèsta!

Jeg har som regel stjålet dem selv også.... ;) Er det ikke det dette forumet er til for?

Følgende har jeg planer om å ha i disse kurvene: (Blir vel mer etter hvert)

Mascara

Neglelakk (blank, til å redde strømpebukser o.l.)

Sminkefjerner

Hårspray

Plaster

Hårbørste

Bomullspads

Sysaker

Kanskje et par billige hårnåler og/eller hårstrikker?

Dekkstift

Tar gjerne tips om jeg burde ha med mer...

Regner med vi hvertfall kontakter kirke/organist om ca en mnd. (5-6 uker før) Da skal vi spørre om dette med inngangs og utgangsmarsj. (Har en backup til inngangsmarsjen, for den er litt "sær".)

Salmene får vi heller ta på sparket.

Kirkeprogrammet setter jeg vel opp denne helgen, slik vi vi ha det, og så får vi endre senere, om det er noe.

(Kirken ville forresten ikke gi oss kontaktinfo til presten engang, så de var visst redde for at vi skulle mase på han! Men vi vet navnet, så en mail hadde kanskje gått.)

Scanningen ble ordnet igår, så nå er neste steg kontakt med Svigermor, for hun skulle hjelpe med Scrapbookingen!

Tror også de andre tingene jeg maste på Elsklingen om her om dagen er i boks. Han mente visst han fikk litt berettiget kjeft, selv om det kom på feil tidspunkt, og på feil måte! :)

Så, ting tar fortsatt tid, men han gjør det han blir bedt om!

Men det lønner seg med lister og "åpne frister". Pleier å si at han har ca 2 uker på å gjøre en ting. Da kan han ta det når han vil, men jeg vet at det er gjort innen 2 uker. Det fungerer faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg laget et ganske ferdig utkast til kirkeprogram.

Det ble ganske bra!

Jeg brukte Kitekatts kirkeprogram som utganspunkt, og forandret navn, bilder, fonter og litt annet. Og så endret jeg på litt etter inspirasjon fra det programmet et vennepar hadde for to år siden.

Ble veldig fornøyd selv!

Er fortsatt usikker på om vi må ha tre salmer, eller om vi slipper unna med to. Jeg har puttet inn tre for sikkerhets skyld. (Og så er det jo det store spørsmålstegnet ved inngangsmarsjen, men det tar vi senere.)

Har en flott "akvarelltegning" av kirken, som jeg fant på nett. Den passet perfekt til forsiden! Kanskje det var derfor den lå på nett? ;)

Har begynt å avtale handling av endel ting også, så nå begynner vi snart å shoppe duker, servietter og alkoholfrie drikkevarer. (Snart betyr vel i begynnelsen av juni, men.... :ler: )

Foreldrene mine her begynt å tenke "backup-løsning" hvis det skulle vise seg at vi ikke kan ha festen i det lokalet vi har bestillt. (Det skal muligens legge ned driften fra 1.juli.... Pengekrangel) Hyggelig, men jeg håper jo det ikke blir nødvendig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nevèsta

Tannpirkere eller tanntråd? Til kurven, altså. Fuktighetskrem?

Godt at alt går framover, også fra kjæresten din sin side ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje bind og tamponger til kurven? Parfyme, paracet? Bare forslag jeg kom på som folk kan få bruk for, kan bli fulle de kurvene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk nevèsta og Litjtuppa!

Bind trodde jeg jeg hadde på lista, men jeg hadde visst glemt å skrive det ned... ;)

Paracet, parfyme og tamponger er notert!

Det samme er tanntråd og kanskje fuktighetskrem. (Tannpirkere får vi heller ha på bordet.)

Kan fort bli fulle disse kurvene ja! Men det er hverfall noe jeg hadde satt pris på! Så slipper jeg å ha alle "krise løsninger" med meg selv! :ler:

Flere tips taes imot med takk!

(Bør det være parfyme til både hankjønn og hunkjønn, eller er dette et dameproblem? :forvirret: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har plutselg fått kjempehjelp med sprit-kjøpet!

Den ene gjesten vi har fra Sverige, kom til Oslo for et par dager siden. Hun hadde da med seg litt sprit. Hun regner også med å ta et par-tre turer til før bryllupet, og lurte på hva vi trengte av sprit!

Setter veldig stor pris på sånne ting, for det sparer oss for masse penger!

Det ser ut som det bare er vin vi er nødt til å kjøpe på polet! Og det er jo ikke SÅ dyrt som sprit da!

Regner med at blir det sprit til overs, så deles det ut til toastmaster, foreldre og forlovere som takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Bør det være parfyme til både hankjønn og hunkjønn, eller er dette et dameproblem?  :forvirret: )

Et lite tips fra meg:

Jeg ville ikke hatt parfyme i kurvene, siden det fort kan bli mye spraying og det er mange som er allergiske og kan få pusteproblemer. (minst to i familien min) Kan fort bli ubehagelig for dem å gå på toalettet da...

I tillegg er nok parfyme noe man kan leve med å ha glemt, så jeg ville kanskje tenkt igjennom om det virkelig er nødvendig?

Så supert at venninnen deres handler for dere da, det er jo kjempesnilt! Deilig å spare alle de avgiftskronene som man må punge ut med på polet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips fra meg:

Jeg ville ikke hatt parfyme i kurvene, siden det fort kan bli mye spraying og det er mange som er allergiske og kan få pusteproblemer. (minst to i familien min) Kan fort bli ubehagelig for dem å gå på toalettet da...

I tillegg er nok parfyme noe man kan leve med å ha glemt, så jeg ville kanskje tenkt igjennom om det virkelig er nødvendig?

Så supert at venninnen deres handler for dere da, det er jo kjempesnilt! Deilig å spare alle de avgiftskronene som man må punge ut med på polet. :)

Godt tips med parfymen! (Får tenke gjennom det, for jeg reagerer på sterk parfymelukt selv nå når jeg er gravid.)

Er ikke så mye venninne, mer "nesten familie" av Elsklingen. (Strengt tatt venninne av moren hans!)

Synes uansett at det er kjempekoselig at hun gjør noe sånt! (Hun har jo ikke engang møtt meg!) Setter stor pris på alle bidrag! Vi regnet med å ordne og betale MYE mer enn det vi ser ut til å ende med! :hjerte::gullengel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med overstått 3 mnd(12 ukerstiden) Sensommerbruden :hoppe:

Deilig tenker jeg :Nikke:

Så kjekt å få hjelp til spritinnkjøpet da, det skader jo ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sensommerbruden!

Her var det mye gode tips.... :) Kul idé med førstehjelpskurven! :ler:

Imorgen er det to uker igjen for min del ,og jeg begynner å bli stressa... :sjenert:

Men, det er vel naturlig..?Venninna mi gifter seg imorgen, og hun har først fått nervene nå denne uka. Hun har tatt hele bryllupsgreia så piano som det går an, men har forandret MASSE av planene de siste dagene, så der kan jeg takke meg selv for at jeg har vært ute i god tid. :sjarmor:

Lykke til fremover!

(Svarte deg forresten i dagboka mi også)

:klem::klem::klem::klem::klem::klem::klem::klem::klem::klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Er berre innom med eit livsteikn, på torsdag 1. juni er eg tilbake for FULLT for å planlegge dei siste 24. dagane fram mot bryllupet!!!! :hjerte:

Noe nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! Så på en gammel tråd i bryllupsforumet at du skal ha kort slør til kjolen..lurer på om du har bilde og om jeg kunne få se?? Leter etter kort slør til ca midt på ryggen, men jeg er såpass liten at alle "korte" slør går nedom rumpa mi :ler:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre ikke noe bilde av sløret jeg, Litjtuppa!

Men det må vel være bare å måle hvor langt du vil ha sløret, og så spesialbestille det? (ebay har endel fine annonser på dette, mener jeg å huske.)

Var bare i salong jeg, og kjøpte det som passet best. 2-lags, med det underste laget omtrent til rumpa, siden jeg er litt kort i overkroppen. (Men jeg tenkte lenge på å få det spesialsydd.)

Ellers ville jeg bare gi en god :klem: til Maibrud`06, Bethina og Veslo! Det er utrolig hyggelig at dere stikker innom!

Jeg skal forsøke å bli litt mere aktiv i tiden framover, og kanskje få skrevet litt i bøkene deres også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til helga skal Elsklingen drikkes ut! Han blir borte fra fredag til søndag.

Og så snakker han om å ta med en flaske musserende vin, og "feire" at han skal bli pappa i samme slengen!

(Det er ingen av kompisene hans som vet det ennå!)

Jeg regner med jeg benytter sjansen og blir med noen venner på båttur. (Stor seilbåt!) Har vært med noen ganger før, og det er bare helt herlig! (Så da må vel de informeres om at det er et lite knøtt på gang også!)

Lurer masse på når det er planlagt å "drikke ut" meg. Høres ut som det planlegges noe, men jeg vet hvertfall ingenting! (Morro det!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg først er her inne, så får jeg vel samtidig notere meg at jeg må huske å se etter nytt undertøy til brudekjolen.

(Korsettet har blitt litt mer passe, enn så lenge... Men jeg tror ikke jeg satser på at det blir plass til det under kjolen!) Brukte det i helgen, og det er overraskende behagelig å gå i over til. (Men sitte i bil, det var ikke tingen!)

Det store spørsmålet er hvor og hvordan jeg skal få tak i en passende BH til kjolen? Og hvilken størrelse er jeg egentlig om 2 mnd? Har gått opp en Cup, og ned (igjen) en størrelse... Går jeg mer opp, så må jeg vel opp i 75D... Og det er vel ikke det letteste å finne i hvit, stoppeløs, som holder ting på plass?

Toastmasteren kom "plutselig" på at han har gode kontakter når det gjelder mat... Og vi som nesten hadde bestillt! :)

Må jo be han om å skaffe tilbud, men det var mest interessant i.f.t bryllupskake! De hadde akkurat det jeg ønsker meg! (Muligheten til å velge forskjellige kaker i forskjellige deler av kaka, og et godt og fristende utvalg! Hva med f.eks. tobleronemousse?)

Ja, ja... Spennende å høre hva slags tilbud vi kan få! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...