Gå til innhold

Sensommerbrudens forsøk på bryllupsdagbok


Susan Sto Helit

Anbefalte innlegg

Da har Elsklingen min sendt papirene kirken etterlyste. I tillegg har han snakket med organisten, som kunne spille hva som helst, bare vi hadde MP3-fil hun kunne høre. (Så da skal vi sende over i kveld. )

Og så regner jeg med vi bestiller bryllupsreisen i kveld også! Gleder meg til å reise! :hoppe: Tror vi får en fantastisk tur, uansett hvor vi skal!

Nå begynner ting å bli veldig klart, og folk begynner å snakke om at det nærmer seg. Får nesten nerver jeg! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi fikk ikke helt til håret akkurat som frisøren min ville idag, men vi ble enige om at jeg skal ha en frisyre som er ganske lik denne . Og så fester vi sløret under.

Har en helt annen tiara enn på bildet, men syntes denne frisyren lignet veldig.

Ellers skulle jeg ordne masse idag, men har ikke fått gjort noen ting, bortsett fra å shoppe. (Selvbruningskrem, peeling, fransk manikyr sett og neglelakkfjerner.)

Og så har jeg kjøpt klær til reisen da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Markblomsten

Så jo fin ut den oppsatsen da!

Og tenk bare 4 uker igjen, men det er dobbelt så lenge som jeg har igjen da ;)

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under 4 uker igjen nå! :overrasket: Beynner å bekymre meg for at det er masse jeg ikke har gjort, selv om jeg ikke vet hva... ;)

Kjolen og alt tilbehør ble prøvd igår. Kjolen og korsettet passer fortsatt fint, bortsett fra at kjolen er for lang oppe. (Men det har den vært hele tiden.)

Ser ut til at lille knøttet kommer til å være snill mot mamma'n sin, og la kjolen passe.

(Vi håper hvertfall det!)

Bryllupsreise bestilling har blitt utsatt fordi vi hadde noen spørsmål om turen. Så nå er det tenkt å bestille idag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bestiller i gammelt. Har akkurat fått meg nytt pass, og reiser nok bare et par dager etter bryllupet, så det blir ikke tid til å endre noe.

(Men nå får jo jeg bare et ekstra mellomnavn da, jeg bytter ikke etternavn.)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant, det er sånn det blir for meg også... Men vi skal jo reise bort i 5 måneder, så blir litt rart å ikke skulle begynne å bruke det nye navnet på så lang tid... Men tror ikke vi kommer til å rekke å få nytt.. Kanskje dumt å ta sjansen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bruke det nye navnet alikevel da, bare ikke på biletter o.l. som skal sjekkes opp mot passet.

Ta med vielsesattesten i tillegg, så er det sikkert ikke noe stort problem.

Hvis ikke finnes det jo "nødpass" som kan utstedes på dagen. (Men bare gjelder på en reise.) Men det er en dyr løsning hvis du har et gyldig og brukbart pass fra før.

Vi gir vel uansett beskjed når vi bestiler reisen at det er bryllupsreise, så satser vi på at hotellet behandler oss som ordentlig "honeymooners"! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

INVITASJONER: ferdige og sendt ut. Alle svar er inne, og de fleste kommer.

KJOLE: Kjøpt, trenger en bitteliten tilpassning oppe, og kanskje over magen?

SLØR,SKO,SMYKKE:Slør, sko og sansynlig tiara er i hus. Smykke mangler, men har muligheter. (Regner med å bruke gammelt gullsmykke etter farmor, selv om det ikke passer stilen.)

Må fortsatt gå inn skoene litt mer, men har begynt.

STRØMPE,STRØMPEBAND: strømpebånd har jeg kjøpt på e-bay, og dette har kommet. Strømper er kjøpt inn. To par i tilfelle... Må teste litt med strømper og strømpebånd før dagen.

UNDERTØY:Korsett er kjøpt, og prøvd til kjolen. Har også gått i det på en fest, og funnet ut at det sitter flott. Men p.g.a. baby kan det hende jeg må ut å finne alternativer! Ikke sikkert det er plass i kjolen.

DRESS: Ble bryllupsdress, og den er bestillt. Skal hentes to dager før!

BLOMSTER: Bestillt! Brudebukett med liljer, eføy og roser. 2 Knapphullsblomster og blomster til håret til min forlover. Bukett til bestemorgrav. (Må huske å få bestillt opp to knapphullsblomster til!)

KIRKE: kirke og prest er klar. Får ikke samtale med prest før ca 2 uker før. Organisten var positiv, og kunne visst spille hva som helst. Vigselserklæring sendt kirken.

FORLOVERE OG TOASTMASTER: er avklart og har svart ja.

KIRKEPROGRAM M/MARSJER OG SALMER:Har laget utkast. Må få godkjent dette når vi snakker med presten.

TRANSPORT OG SJÅFØR:Har vært avttalt lenge, må huske å minne han på det. (igjen.)

BILDER I OG UTENFOR KIRKEN: Bror/Samboer, og kanskje filming, hvis vi får onkler til å ta med kamera.

FOTOGRAF: Har hatt samtale og booket dem på riktig dato. De er veldig flinke, og virker positive og lette å samarbeide med.

LOKALET: OK. Har lokalet fra fredag til søndag...

PYNTING AV LOKALET:Dagen før

BORD DEKKING: Dagen før. (Det meste av det vi trenger er avklart.

BORD KORT: Klare, må skrive på navn.

SERVIETTER,LYS,LYSESTAKER:Alt er handlet, til og med karaffler til vann på bordet, og lysestaker

DEKORASJONER: Svigermor ordner, rosene kjøpes samme dag? Bestille roser sammen med buketten? Kjøpe på Mester Grønn?

VELKOMST DRINK OG FRUKT: Ønsker "champagne" med jordbær i. Fruktfat må ordnes, og bør være tilgjengelig hele kvelden. Må huske alkoholfritt alternativ til oss gravide o.l.

MIDDAG: Har funnet ny catering, og bestemt meny. Høres veldig bra ut!

SERVITØRER: Bekjent med fagbrev som kokk skal være hovedservitør, og vi må få henne til å få med 3 venninner. Hun har 2, og mangler bare den siste!

VIN: Dette ansvaret har falt på mine foreldre, som ordner vinen. Vi betaler dem tilbake etterpå.

DRIKKEVARER: Ser ut til at vi har det meste nå. Må toppe med litt småting, men det ordner seg.

BLANDEVANN: Brus m.m. Har handlet det meste, men mangler litt. Må også lage en stor haug isbiter like før!

GAVEANSVARLIGE: "tanter"? Må organisere litt. Dette ordner vi nærmere.

KAKEBORD: Få noen til å bake? Bestillt kjempestor bryllupskake sammen med catering. Dekorere bordet med det fine prøvestoffet vårt?

BARTENDER: Må finne noen til denne jobben. Ingen av brors kamerater som er aktuelle.

BRUDEVALS: Må trene litt mer! Med sko!

GJESTEBOK: Del av bryllupsalbum. Men trenger det vi skal ha der.

BRYLLUPSALBUM: Jeg og Svigermor ordner sammen? Har album, og har begynt å ordne.

OVERNATTING:Hjemme? Mannens ansvar.

RYDDING DAGEN ETTER: Foreldre?

FRAKT AV GAVER HJEM: Vi selv? Foreldre? Søsken? Få hjelp av noen venner litt utpå kvelden?

RINGER: Må få bestillt gravering av ringer. Dette haster! Tar ikke mer enn en uke, men det hadde vært greit å være ferdig med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bruke det nye navnet alikevel da, bare ikke på biletter o.l. som skal sjekkes opp mot passet.

Ta med vielsesattesten i tillegg, så er det sikkert ikke noe stort problem.

Hvis ikke finnes det jo "nødpass" som kan utstedes på dagen. (Men bare gjelder på en reise.) Men det er en dyr løsning hvis du har et gyldig og brukbart pass fra før.

Vi gir vel uansett beskjed når vi bestiler reisen at det er bryllupsreise, så satser vi på at hotellet behandler oss som ordentlig "honeymooners"!  :sjarmor:

Nå skal jo ikke vi på bryllupsreise før vi kommer hjem igjen. Nå skal vi nemlig på utveksling, og til tross for at det er i sørøst-asia, er det fortsatt studier, og det er ikke bryllupsreise! :ler:

Men tror nok det blir med de gamle navnene på pass og billetter. Hmm.. må huske å snakke om i morgen! Ikke noe særlig å ta sånt på natterstid!

Gleder meg til å høre hvordan man blir behandlet som "honeymooners"! :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håret ble mye bedre i går enn forrige gangen. Frisøren var også mer fornøyd. Hun fikk prøv et par ting med håret foran, men jeg er nok en litt for enkel sjel... :ler: Var mest fornøyd med enkle rene linjer jeg.

I kveld håper jeg å bli ferdig med en del av bordkortene. Hadde vært deilig å kunnet vite at det også var i orden.

Kanskje jeg må lage meg en list over hva som gjenstår? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllupsreisen er bestillt! Vi skal til Lefkas.

Om noen har vært der og har råd om hva vi bør oppleve, så er det bare å skrike ut! :) Ellers er vel planen å slappe av i to uker etter bryllupet. Det kan jo bli litt stress for knøttet i magen de siste dagene før, så det blir nok godt å slappe av i ro og mak på en hotellveranda i syden! :)

Reiser mandagen etter bryllupet, så det blir ikke noe langt opphold mellom, men heller ikke masse stress med å reise morgenen etter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tid til tilpassing av brudekjolen hos Goddess. (Etter anbefalingen fra Kitekatt inne på bryllupsforumet.)

Så nå blir kjolen tilpasset " i toppen" slik at den passer meg, og så skulle hun tilpasse den magen dersom det også trengtes. (Tar ikke dette før siste uka!)

Hun virket veldig hyggelig og positiv, og samtidig veldig rimelig!

Så da er det en ting mindre som må ordnes. (Må avspasere en halv dag for dette, men det ordner seg nok.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ting som må ordnes før dagen:

Kjøpe inn en kasse med solo el.l. brus.

Vinkarrafler? (Låne eller kjøpe)

Handle snacks og frukt.

Skaffe "bartender".

Trene på dansing!

Ordne spilleliste.

Skrive på bordkort.

Kjøpe stoff til bordet.

Kjøpe inn det vi trenger til gjestebok.

Gravere ringene.

Snakke med presten.

Passe på at forloverene har antrekk

Bestille de to siste brystbukettene.

Det var det jeg husket i farten... Får fylle på senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tilbakemelding fra organisten i kirka igår. Hun syntes våre valg av inn og utgangsmarsj var veldig fine, og spilte dem gjerne! :hoppe: Og det til tross for at hun ikke kunne inngangsmarsjen fra før, og vi ikke hadde noe bedre å gi henne enn en webside der hun kunne høre den! :)

Kjempehappy nå! :hoppe: Var redd for at det bare var meg som var vanskelig og nektet å ta noe tradisjonelt! :sjenert:

Og så fikk jeg laget ferdig 1/4 av bordkortene. Så hvis jeg er flink, tar jeg 1/4 til i kveld, og så er vi igang!

Lurer på om jeg skal begynne å småshoppe juice og snacks, eller om jeg ikke skal tenke på det før neste uke... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sur: Æsj, det er visst ingen som vet hvor i Oslo man han få gravert ringer på dagen! :tristbla:

Har virkelig ikke lyst til at ringen min skal sendes noe sted, uansett hvor kjent og pålitelig kjeden som tar på seg jobben er!

Det er ikke mulig å få erstattet ringene med identiske ringer før bryllupet nå, for det er så kort tid til. Så OM det skulle skje noe, så er vi plutselig i en værre situasjon enn vi er nå.

Nå har vi jo ringer, det er bare at de ikke er gravert inni. (Og det kan jeg leve med en stund til. Er ikke så mange som ser inni ringen!) :forvirret:

Blir så frustrert av dette. Spesielt siden jeg vet at det finnes steder som gjør dette mens man venter. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sur: Æsj, det er visst ingen som vet hvor i Oslo man han få gravert ringer på dagen!  :tristbla:

det enkleste er kanskje å slå opp i gule sider, finne noen som er i nærheten av deg, og ringe rundt...??

har desverre ikke noen tips :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...