Gå til innhold

Sensommerbrudens forsøk på bryllupsdagbok


Susan Sto Helit

Anbefalte innlegg

Så elegant frisyre, stilig!  :hoppe:

Takk! Er veldig fornøyd selv også! Frisøren min mente det var en flott frisyre som passet bra til min type hår, og såpass langt som mitt er!

(Og etter å ha hatt noen prøvetimer ser jeg jo at hun har heeelt rett! Blir veldig stilig på meg! :sjarmor: )

Blir rart å ikke ha bryllupsting å styre med, ja... Men nå har jo vi babyer å forberede oss på da. ;)

Ellers går det jo an å håpe på at noen av venninnene skal gifte seg snart, så vi kan komme inn som rådgivere? :) Tvilsomt blandt mine, men.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:grine: Ringen min er borte! :grine:

Vel, altså... :sjenert: Den er til gravering og oppussing, så nå får jeg den ikke tilbake før onsdag.

(Fikk høre noen rykter om at de som graverte på dagen hadde syk gravør (Tror egentlig dette bare var et salgstriks! :sjenert: ) så da måtte vi bare ta det vi fikk.)

Fikk ordnet masse i går kveld. Har fått noen av gjestene til å holde et ekstra øye med baren. Har hørt om en av kameratene til Elsklingen kan filme i kirken. (Og kanskje litt andre steder. )

Fått svar fra de "små" nevøene at de gjerne vil dele ut programmene på kirketrappa.

Fått løfte fra svigerinna om at hun gjerne baker... (Hva som helst.)

Dessuten ringte Svigermor og lurte på litt om planene for blomsteroppsatsene.

Og så fikk vi testet dansing og sko litt. :danse:

Og så har vi gått over tidplanen vår igjen, og fått innjustert litt tider og planer. (Ser ut til at det er Elsklingen som henter blomstene.)

Mye småting, altså... Men det er godt å få det unna!

Idag skal vi ha ordentlig kjærestekveld, og bare ta livet med ro og kose oss! Kanskje leie en film og slappe av! :)

Endret av Sensommerbruden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag skal vi ha ordentlig kjærestekveld, og bare ta livet med ro og kose oss! Kanskje leie en film og slappe av!  :)

så koselig :)

vi derimot skal sitte med papir, saks og lim og lage innbydelser, men det er jo veldig koselig det også da (tror jeg? :forvirret: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så koselig :)

vi derimot skal sitte med papir, saks og lim og lage innbydelser, men det er jo veldig koselig det også da (tror jeg?  :forvirret: )

Blir nok kjempekos det også, ja! :klem: Syntes hvertfall det var en kosejobb da vi holdt på med det.

(Blir spennende når dere får sendt dem, og svarene begynner å komme! :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så det er varslet... Jeg har litt planer om å bytte brukernavn etter bryllupet.

Satser på å ta det mellom bryllup og bryllupsreise!

(Ikke glem meg for det da! :sjenert: )

Ikke helt sikker på hva navnet blir, men en bokkarakter fra en av favorittbøkene mine blir det nok! (Har begynt å søke etter brukendes bilder allerede... :sjarmor: )

Skal ikke bytte dagbøker eller noe sånt, så de kommer vel til å være de samme. (Skifter nok ikke navn på bryllupsdagboka heller. )

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så rart med det der! :ler:

Litt synd å skulle lukke dagboken og starte en ny en også.. Har egentlig ikke tenkt på at det er et problem jeg må ta stilling til... Kan man ikke bare beholde den man har?

Hjelpe meg! Nå har jeg laget for mange menyer!! Plutselig så jeg at dette innlegget var omsluttet av grønn tyll! :hoho:

Kan godt skjønne hvorfor bryllupsreise oppstod! For man trenger jammen meg ferie etter dette!!! :legrine:

Hvilken karakter skal du ta navnet til?! *veldig spent og nysgjerrig*

:klem:

Endret av vimse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

afr0dite: :klem:

Ja, jeg vet hvor rart det er når folk bytter navn. Man blir liksom litt forvirret, og det går en god stund før man venner seg til det nye!

Jeg har jo en dagbok å fortsette på jeg da... Julegaven sin. Så det blir ikke den store overgangen. (Men det blir jo en dagbok mindre da.) :sjenert:

Må bare le litt av deg og innlegget omsluttet av tyll! :legrine:

Jeg regner vel med at det blir en karrakter fra Terry Pratchetts Discworld... Men ettersom det er godt over 30 bøker, så har jeg vel endel å velge i, tror du ikke?

(Er jo litt redd for at noen skal stikke av med førstevalget mitt da, så jeg vet ikke helt om det er lurt å skrive det her! ;) Hvertfall ikke ennå! )

Spennede med innspurt da, du er hvertfall mye nærmere enn meg! Gleder meg masse til å lese referatet ditt! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og snakket med presten igår! En gammel, hyggelig fyr, som ikke vil noen noe vondt...

Men, jeg ble litt satt ut da, for han snakket veldig mye om gud og dette med å ta et standpunkt til religion. (Til tross for at da vi spurte, så sa vi at vi seriøst hadde vurdert ikke-kirkelig vielse!)

Han likte heldigvis tekstvalgene våre, og ga oss god forklaring på hva som kom til å skje på dagen. Godt å vite.

Han syntes programmet vårt så bra ut, men hadde endel endringer i rekkefølgen.

Og så var han litt usikker på salmevalgene våre. Den ene salmen var fin, og veldig vanlig. De to andre er hentet fra salmer-97, som er et tillegg til salmeboka. (Han likte teksten, men mente vi burde velge salmer som gikk på kjente melodier.)

Ettersom vi ikke kjenner så mange salme-melodier, så har vi brydd oss lite om dette.

Men, men... Vi får se hva det blir til. Han var hvertfall ikke negativ til dem. Han bare lurte på melodiene. Har ikke så lyst til å bytte dem ut med noen av de han foreslo, for vi har jo valgt ut ifra tekster som går på kjærlighet og ikke gud og slikt.

Ligger jo mye tanke bak, og dette er VÅR vielse! Den bør gjenspeile oss.

Ha en fortsatt flott helg jenter! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er mail sendt til organisten, og hvis hun ikke har problemer med å spille salmene vi valgte selv, så ser det ut til at vi er enige om at vi holder oss til disse.

(Så får presten heller lære dem!)

Ellers:

Vi har kommet fram til ca hvor mange ark vi trenger til kirkeprogrammene. (Presten skulle ha 3 eller 4? ) Og jeg regner med at fra min side kommer det nok noen "ikke inviterte" og muligens et par av de som ikke kunne komme på festen.

Så da bør vi ha minst 10-15 mer enn det som er antall gjester. (Vil heller lage for mange enn for få.)

Skal prøve å få kjøpt ark etter jobb idag.

Svigers har skaffet "Huspasser" til å passe på ting og tang i lokalet mens vi er i kirken. Så da slipper vi å bekymre oss mer for det!

Savner fortsatt ringen min, og synes det er litt rart at jeg ikke skal bruke den igjen før om 13 dager! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte jo å si at frisøren var kjempeflink på lørdag, og nå ser jeg ordentlig "solbleket" ut på håret. (Pleier å bli omtrent sånn etter ei uke eller to i sola!) Så nå mangler bare fargen i ansiktet.

Oppdatert liste:

Kjøpe inn en kasse med solo el.l. brus.

Vinkarrafler? (Låne eller kjøpe)

Handle snacks og frukt. (Dagen før?)

Handle inn roser til bordene. (Dagen før, og disse må stå kjølig til neste dag!)

Fryse isbiter

Tenke på kjølemuligheter for drikkevarer. (Ikke viktig, men kjekt! Kanskje en stor balje med isbiter og vann til ølen? Hva er det egentlig på stedet?)

Skaffe "bartender"?

Trene på dansing!

Ordne spilleliste ferdig.

Klippe til stoff til bordet.

Kjøpe inn det som trengs til "førstehjelpskurv på badet".

Gravere ringene. (Er til gravering, får dem igjen onsdag.)

Avklare salmer endelig med presten. (Han var jo positiv, men ikke så positiv jo jeg hadde ønsket.)

Avklare salmer med organist. (Mail sendt, venter på svar. )

Passe på at forloverene har antrekk. (Ser ut til å være i orden!)

Kjøpe juice og det som ellers skulle trenges til baren.

Hente blomstene forloveren skal ha i håret. (Dagen før)

Avtale hvem som ordner hva av frisørutstyr. (Nesten klar)

Brunfarge på meg og mannen.

Få tilpasset kjolen (Tid er avtalt)

Sette opp plan for dagen.

Informere alle involverte, og få bekreftet avtaler.

Tale brud og brudgom.

Skrive menyer med "vinliste".

Printe menyer, bordkart med forklaringer til gjestene og evt. sanger vi har kontroll på selv. (Ha vanlige hvite ark, og printe på dekor? Kjøpe egne ark også til dette? )

Synes lista blir lenger og ikke kortere jeg, men det er kanskje fordi jeg legger på ting jeg husker på etter hvert? Regner jo med at det snur snart, og at vi får en kortere og kortere liste etter hvert! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i innspurten!

Takk, veslo, det trengs! :klem:

Oppdatert liste:

Kjøpe inn en kasse med solo el.l. brus.

Vinkarrafler? (Låne eller kjøpe)

Handle snacks og frukt. (Dagen før?)

Handle inn roser til bordene. (Dagen før, og disse må stå kjølig til neste dag!)

Fryse isbiter

Tenke på kjølemuligheter for drikkevarer. (Ikke viktig, men kjekt! Kanskje en stor balje med isbiter og vann til ølen? Hva er det egentlig på stedet?)

Trene på dansing!

Ordne spilleliste ferdig.

Klippe til stoff til bordet.

Kjøpe inn det som trengs til "førstehjelpskurv på badet".

Gravere ringene. (Er til gravering, får dem igjen onsdag.)

Avklare salmer endelig med presten. (Han var jo positiv, men ikke så positiv jo jeg hadde ønsket.)

Avklare salmer med organist. (Mail sendt, venter på svar. )

Printe 60 kirkeprogram.

Passe på at forloverene har antrekk. (Ser ut til å være i orden!)

Kjøpe juice og det som ellers skulle trenges til baren.

Hente blomstene forloveren skal ha i håret. (Dagen før)

Avtale hvem som ordner hva av frisørutstyr. (Nesten klar)

Brunfarge på meg og mannen.

Få tilpasset kjolen (Tid er avtalt)

Avklare at onkel kan ta takk for maten talen. (Han tar den sikkert, mannen har munndiare!)

Snakke med tante om opp-pakking av gaver. (Hvordan merke, hva gjør vi med esker og annen innpakking.)

Informere alle involverte, og få bekreftet avtaler. (Har begynt med dette.)

Tale brud og brudgom.

Skrive menyer med "vinliste".

Printe menyer, bordkart med forklaringer til gjestene og evt. sanger vi har kontroll på selv. (Ha vanlige hvite ark, og printe på dekor? Kjøpe egne ark også til dette? )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

:overrasket: Oi jeg trodde du hadde mista ringen!

:ler:

Flink å skrive liste! :kyss:

Nå er det ikke lenge igjen.

Tenk, NESTE lørdag står du der i stasen!! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååå, hele stasen!!! :grine: (Ekstremt lettrørt her om dagen... :plystre: )

Skulle ønske den dagen kunne vart og vart, den er over så fort, men herregud for en dag!!! Det er bare ikke mulig å forstå hvor helt fantastisk det er på forhånd!!!!!!!!

:hoppe: Og nå er det ikke lenge igjen!!!!!!

(Og nå begynner jeg å grine igjen... :hoho: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket: Allerede neste lørdag... Oi.... :overrasket::hoppe:

Gleder meg masse, men er litt usikker på om vi rekker alt vi burde gjøre først! (Det gjør vi sikkert ikke! :ler: )

afr0dite:

Takk for at du er innom og får meg til å glede meg ennå mer! :hoppe:

Epica: :legrine: Neida, har ikke mistet ringen, har bare måttet gi den bort for en liten stund! Men det blir betryggende å få begge ringene tilbake igjen. Jeg tror det at ringene er borte kan være en av de tingene som kan ødelegge dagen litt! :tristbla:

Satser på å begynne å korte inn lista snart nå! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nå måtte jo problemene komme! :grine:

Jeg gjorde alle de siste avtalene med serveringspersonalet igår, og idag skulle Elsklingen si ifra om endelig antall og tidsplan til cateringen og kokken. (Og få avklart dette med allergier, for det har jeg mast om i evigheter!)

Og hva skjer? Jo, cateringfyren begynner å si at vi ikke har snakket om hvordan hovedretten skal serveres... (Vi har valgt kun en servering av hovedretten, etter å ha fått beskjed om at den ble servert ferdig lagt opp på den enkeltes tallerken, så det ble nok mat til alle av det.)

Hadde i utgangspunktet planer om servering fra fat, med to serveringer av hovedretten, så alle ble mette! (Men endret altså det, siden maten ble servert direkte på tallerknen. )

Men nå var dette plutselig et spørmål. (Kokken var visst ikke villig til å gjøre mer ennå legg på fat uten hjelp, og helst burde det visst være flere kokker for å få ting til å se pent ut på enkelttallerkner...)

Uff, uansett hva vi velger her, så blir enten serveringspersonalet eller cateringen sure på oss! (Evt. så blir dette veldig mye dyrere enn planlagt! Og tar mye lenger tid!) :sur:

Vi har vært litt sinte på cateringen tidligere, for de lovte å ringe, men gjorde det aldri.

:frustrert: Blir så frustrert av at dette skal skje så kort tid før, og at de ikke kunne snakket med oss om det tidligere da vi har vært i kontakt med dem om forkjellige ting minst 5 ganger allerede!

Vi skal snakke om dette i kveld, men jeg begynner å helle mot å bytte catering igjen... (Tilbake til det vi hadde tenkt.) :frustrert:

Men da er problemet bryllupskaka... For vi har tatt den også gjennom cateringen, og det er vel ikke bare å få noen til å ta på seg en ekstra bryllupskake nå? :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjesta

:frustrert: At de kan holde på sånn!

Nå må de skjerpe seg!!

Ikke bli stressa vennen, det ordner seg alltid!! :kose:

Dere kan jo prøve, å høre om noen vil ta på seg en ekstra bryllupskake.

De fleste vil jo yte best mulig service og få bra rykte! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... ser ut som den diplomaten av en forlovede jeg har forsøker å få alt til å ordne seg! Med den cateringen vi har.

Jeg er ikke særlig diplomatisk, men heller vant til å forholde meg til kravstore kontrakter, og det å få leverandører til å levere akkurat det de har lovt!

Har vært ganske flink til å få ting akkurat som jeg vil også! :sjenert::sjarmor:

Skal ta alt med ro, og satse på at vi kommer fram til noe lurt i kveld!

Og nå skal jeg hvertfall kjøpe med meg is på veien hjem! Massevis, så vi har i lang tid framover! Jeg fortjener å ha masse saftis i fryseren helt til vi reiser på bryllupsreise! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj.. kjipt når uventede problemer oppstår... Men prøv å ikke stresse! (Lettere sagt enn gjort - jeg vet!) Det ordner seg for snille jenter (og gutter)!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.... kjempeproblemet mitt viste seg å være en bagatell, heldigvis! :)

Det eneste som skjer er at jeg må fortelle serveringsjentene at kokken må ha hjelp til å legge maten på tallerknene. :ler:

Var visst mest en kombo av hormoner hos meg, og dårlig og litt rask videreformidling av Elsklingen. :sjenert:

Så da var det visst ikke cateringens skyld alikevel... :sjenert:

Ja, ja... det ordnet seg hvertfall! :)

Ellers har vi begynt å tenke på morsomme dataljer, og danset litt i kveld, så nå er jeg rolig og blid igjen! ;)

Takk for trøstende ord jenter! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...