Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 05:00


Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
SVK skrev (23 minutter siden):

Jeg lurer på hvorfor Marius bruker trusler for å få henne til å gjøre det han vil om hun ikke blir  redd. 

Hun er sikkert redd, men vil nok ikke innrømme det, hun vil jo ikke at Marius skal i fengsel. Tviler sterkt på dette med at hun aldri er redd han.

Ser forresten at han nå begjærer seg løslatt fra varetekt, håper ikke han får medhold for han kommer nok til å gjøre alt i sin makt for å påvirke Frognerkvinnen, alternarivt kan han komme på kjøret igjen, noe som ikke taler til hans fordel. Vil tro det er best for han å sitte i varetekt under rettsaken, og dette vil jo også komme til fordel seinere om han blir dømt, og noe blir han jo dømt for, for noe har han jo innrømmet.

Endret av timbar
  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
lajlaj skrev (1 time siden):

Det skjønner du selv. Han fjerner seg selv fra problemet. Det er ekstremt sjeldent tiltalte sitter i et annet rom og overhører rettssaken, det er kun når fornærmede ber om det - og selv da diskuterer dommerne om det skal tillates. At han får "friminutt" når sakkyndige uttaler seg om noe som er ekstremt faglig relevant for hans sak, viser at han er bortskjemt.

Tøv. Det eneste det viser er at dommeren har fokus på å få gjennomført rettssaken på en måte som det er mulig for tiltalte å gjennomføre.

  • Nyttig 2
Skrevet
Agurk skrev (1 time siden):

Sitter han ikke inne for å ikke skulle kunne påvirke vitner også? 

Nei.

  • Liker 3
Skrevet
Nymerïa skrev (Akkurat nå):

Jeg sliter med å se at dommeren kan tøre å gå med på dette. Jeg hadde aldri i livet kunne leve med konsekvensene hvis han gjorde noe galt på nytt. Og de har jo mer enn nok av årsaker til å holde han i varetekt.

Nemlig.

  • Liker 7
Skrevet
lajlaj skrev (1 time siden):

Frogner-kvinnen som ikke er redd for noe annet enn edderkopper, er ifølge MBH "livredd" bistandsadvokaten sin? Make it make sense. Det er åpenbart at de prøver å unngå ordet "redd" fordi det gjør at tiltalen svekkes. 

Godt vurdert, "Mette Yvonne Larsen er jo så skummel" ironi 

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (7 minutter siden):

Håper han får avslag. Tror ikke noen er trygge nå mens alt står på.

Drar rett til Frogner-kvinnen og blir der 😬

Da kommer hun seg aldri bort. De to der er langt fra ferdig. 

  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Nymerïa skrev (6 minutter siden):

Jeg sliter med å se at dommeren kan tøre å gå med på dette. Jeg hadde aldri i livet kunne leve med konsekvensene hvis han gjorde noe galt på nytt. Og de har jo mer enn nok av årsaker til å holde han i varetekt.

Jeg tenker likt som deg. Men det er mange som har aktivt jobbet for at politiet ikke skulle stoppe han og at offentligheten ikke skulle vite hvor farlig han er.  Så jeg frykter det verste. 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
JustAsking skrev (2 minutter siden):

Drar rett til Frogner-kvinnen og blir der 😬

Da kommer hun seg aldri bort. De to der er langt fra ferdig. 

Er akkurat det som kommer til å skje. Det håper jeg dommeren også skjønner.

  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Eyr skrev (1 time siden):

For et paradoks.
Samme med MBH som ifølge seg selv har blitt forfulgt av pressen hele livet men aldri opplevd det før han sto på flyplassen i Italia etter at sannheten kom frem…

Det er jo ikke engang sant. Leste svært lite om unge Høyby før denne saken sprakk, så klarer ikke helt å se at han har vært forfulgt av pressen hele livet da, med mindre pressen har løpt etter han og ikke publisert det de har vært vitne til da, men hvorfor skulle de bruke ressurser på noe de ikke skal skrive om mon tro?

Flere medier har jo skrevet at de har visst mye om Høybys liv uten å skrive om det i mange år. 

Det riktige svaret her er vel at han har vært forfulgt av pressen siden denne saken sprakk, og det er vel ca 1,5 år. At han deltok på balkongen med mor på 17 mai som barn valgte de vel selv.

  • Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
SVK skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker likt som deg. Men det er mange som har aktivt jobbet for at politiet ikke skulle stoppe han og at offentligheten ikke skulle vite hvor farlig han er.  Så jeg frykter det verste. 

Men nå vet offentligheten hvor farlig han er. Hvis han slippes ut og går og stikker noen med en kniv eller kjører på noen i ruspåvirket tilstand, så kommer det en del pekefingre.

Det er ikke like lett å være sint på Politiet eller Biltilsynet. Det er institusjoner. Men her har man en spesifikk dommer med navn (forutsatt at det er han som tar avgjørelsen). Jeg hadde ikke turt å slippe ut Høiby. For det er stor sannsynlighet at han begår nye lovbrudd, det skjønner jo han også når han har jobbet med kriminalitet.

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
timbar skrev (På 7.3.2026 den 14.44):

Det er jeg helt enig i faktisk, men det innebærer at hun er villig til det selv. Jeg tenker det beste som kan skje er at MBH får noen år bak murene, også for sin egen del faktisk.

Det er da jeg lurer på hvor hennes støttenettverk er. Nære venninner, familie. Jeg hadde gått ganske langt for å mobilisere nettverket hvis en av ungene hadde kommet oppi noe slikt, og der de ikke er villige til å høre på foreldre, kan venner nå frem. Håper så sterkt på at noen når frem til henne før han får gå fritt. 

  • Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
timbar skrev (28 minutter siden):

Hun er sikkert redd, men vil nok ikke innrømme det, hun vil jo ikke at Marius skal i fengsel. Tviler sterkt på dette med at hun aldri er redd han.

Ser forresten at han nå begjærer seg løslatt fra varetekt, håper ikke han får medhold for han kommer nok til å gjøre alt i sin makt for å påvirke Frognerkvinnen, alternarivt kan han komme på kjøret igjen, noe som ikke taler til hans fordel. Vil tro det er best for han å sitte i varetekt under rettsaken, og dette vil jo også komme til fordel seinere om han blir dømt, og noe blir han jo dømt for, for noe har han jo innrømmet.

Selvfølgelig er hun redd for han. Han kveler henne og slår henne i hodet. Alle blir redde om de blir utsatt for sånt, man får dødsangst. Det er ren biologi. Å tro noe annet er latterlig naivt og jeg håper virkelig dommerne gjennomskuer hennes forsøk på å nok en gang redde stakkars lille Marius. Slipper han ut lever hun farlig. Han kan godt finne på å drepe henne, ikke med vilje men han har jo åpenbart null kontroll over hva han gjør og det er ikke mange sekunder mellom liv og død når man tar kvelertak på noen. 

  • Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Nymerïa skrev (14 minutter siden):

Men nå vet offentligheten hvor farlig han er. Hvis han slippes ut og går og stikker noen med en kniv eller kjører på noen i ruspåvirket tilstand, så kommer det en del pekefingre.

Det er ikke like lett å være sint på Politiet eller Biltilsynet. Det er institusjoner. Men her har man en spesifikk dommer med navn (forutsatt at det er han som tar avgjørelsen). Jeg hadde ikke turt å slippe ut Høiby. For det er stor sannsynlighet at han begår nye lovbrudd, det skjønner jo han også når han har jobbet med kriminalitet.

Jeg ser poenget ditt og jeg er på en måte enig. Men jeg stoler ikke på systemet. Så jeg frykter det verste.

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
timbar skrev (40 minutter siden):

Hun er sikkert redd, men vil nok ikke innrømme det, hun vil jo ikke at Marius skal i fengsel. Tviler sterkt på dette med at hun aldri er redd han.

Jeg er helt enig med deg. Det var egentlig derfor jeg stilte spørsmålet. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
SVK skrev (14 minutter siden):

Jeg ser poenget ditt og jeg er på en måte enig. Men jeg stoler ikke på systemet. Så jeg frykter det verste.

Det kan gå liv. Det er dessverre ikke usannsynlig ut fra det vi vet nå.

  • Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
JessicaL skrev (19 minutter siden):

Selvfølgelig er hun redd for han. Han kveler henne og slår henne i hodet. Alle blir redde om de blir utsatt for sånt, man får dødsangst. Det er ren biologi. Å tro noe annet er latterlig naivt og jeg håper virkelig dommerne gjennomskuer hennes forsøk på å nok en gang redde stakkars lille Marius. Slipper han ut lever hun farlig. Han kan godt finne på å drepe henne, ikke med vilje men han har jo åpenbart null kontroll over hva han gjør og det er ikke mange sekunder mellom liv og død når man tar kvelertak på noen. 

Ja visst, helt enig, og helt åpenbart. Kroppen går inn i panikkmodus, overlevelsesmodus. Det er ikke å komme bort ifra. Noe annet går faktisk ikke an rent biologisk, med mindre det er noe alvorlig galt genetisk. 

  • Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet
JustAsking skrev (52 minutter siden):

Drar rett til Frogner-kvinnen og blir der 😬

Da kommer hun seg aldri bort. De to der er langt fra ferdig. 

 

-Pusheen- skrev (50 minutter siden):

Er akkurat det som kommer til å skje. Det håper jeg dommeren også skjønner.

Ikke sikkert. Mulig de føler seg bedre skjermet på Skaugum? 🤔

 

  • Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...