Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
velociraptor skrev (1 time siden):

Helt utrolig, skulle gjerne hørt forklaringen for det valget der. Kan ikke fatte og begripe at ikke Juliannes vitnemål ville hjulpet til å se et mønster, og kan virkelig ikke se hvilken relevans eksene til det ene offeret har. 

Enig, men tror at de to eksene som aktoratet førte var pga at forsvaret førte den forsmådde eksen som tydeligvis hater NH flere år etter bruddet. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
Zenhouse skrev (35 minutter siden):

Har han erkjent det som skjedde helgen før rettsaken startet? 

Det husker jeg ikke.

• Liker 1
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (På 6.3.2026 den 18.50):

Hva skjedde mellom kl 16-16:20 i dag? Har du link? 

Hei, hadde tenkt å svare i helgen men da virket ikke tråden. Slik jeg har forstått det, så hadde / har TV2 er fast sending daglig i det klokkeslettet, for å oppsummere dagen i Tingretten. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
JustAsking skrev (På 6.3.2026 den 19.03):

Var dette på TV2 sine nettsider? Jeg har lett etter tidspunktet, det er ikke oppgitt annet enn at retten ble hevet kl 16.05.

Fint om du lenker :) 

Hei, hadde tenkt å svare i helgen men da virket ikke tråden. Slik jeg har forstått det, så hadde / har TV2 er fast sending daglig i det klokkeslettet, for å oppsummere dagen i Tingretten. Hva jeg skrev er basert på hva journalister har oppsummert, fra "dagen i retten". 

Skrevet
Sinsiew skrev (På 27.2.2026 den 21.17):

Uten mamma hadde han tross alt aldri vært i den sirkelen han er i. 

Det er et stort problem, ja. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (5 timer siden):

Ikke sant. Jeg tenker de har gode grunner til at han sitter i varetekt i utgangspunktet, og kan ikke se at det så langt er noen endring på det. Men hvem vet.

Jeg bare lurer på om dette er vanlig prosedyre, at en som er i varetekt "selvsagt søker om å løslates", bare for å ha gjort det. Forsvarerne må tydeligvis synes dette er lurt; kanskje de har anbefalt det. Det gir en psykologisk effekt i i opinionen: "Kanskje han er uskyldig, siden han søker å å bli løslatt". 

Eller kanskje er det slik i Norge at alle, uansett skyldige eller uskyldige, søker om en frifinnelse., bare for å ha prøvd det.

• Liker 6
Skrevet

Jeg ville bare si at jeg ikke er klar for flere tegninger og tatoveringer. Synes det har vært nok fokus på det. "Trist som faen", "Fuck the police"...og hva blir det neste; "Alt for Norge": Det er bare ikke greit. 

Lurer også på om medisinering av Marius B. Høiby fører til at han ikke får abstinenser fra ketamin, kokain og annet.

• Liker 11
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Skrevet
Forumaktivitet skrev (2 minutter siden):

Jeg bare lurer på om dette er vanlig prosedyre, at en som er i varetekt "selvsagt søker om å løslates", bare for å ha gjort det. Forsvarerne må tydeligvis synes dette er lurt; kanskje de har anbefalt det. Det gir en psykologisk effekt i i opinionen: "Kanskje han er uskyldig, siden han søker å å bli løslatt". 

Eller kanskje er det slik i Norge at alle, uansett skyldige eller uskyldige, søker om en frifinnelse., bare for å ha prøvd det.

Nå har jo MBH er rimelig forvrengt bilde av seg selv og egne handlinger, så det kan jo hende han rett og slett ikke skjønner vitsen med å være i varetekt. Og jeg vet ikke om forsvarerne har oppmuntret eller advart mot dette, det er jo MBH sitt valg uansett? Tror ikke de kan nekte ham å begjære seg løslatt hvis han virkelig mener han burde være det.

• Liker 21
Skrevet
Zenhouse skrev (1 time siden):

Har han erkjent det som skjedde helgen før rettsaken startet? 

Ja.

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for identifiserende informasjon, bilder av tekst med opphavsrett og avsporinger. 

• Nyttig 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 time siden):

Nå har jo MBH er rimelig forvrengt bilde av seg selv og egne handlinger, så det kan jo hende han rett og slett ikke skjønner vitsen med å være i varetekt. Og jeg vet ikke om forsvarerne har oppmuntret eller advart mot dette, det er jo MBH sitt valg uansett? Tror ikke de kan nekte ham å begjære seg løslatt hvis han virkelig mener han burde være det.

Ok. Er ikke mitt område, hvor grensene går for straffeforsvarere versus klient, moralsk ansvar hos forsvarere, beskytte klient mot se selv, osv. Interessant å følge disse prosessene! 

Skrevet

Frognerkvinnen er hans kroptonitt. Han er svak for henne, derfor erkjenner han hennes anklager, derfor blir han så lei seg.

• Liker 13
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (11 timer siden):

Han har erkjent volden mot Frognerkvinnen, både i uttalelsen i august 2024, og i retten.

Aktor: - Preget av selvmedlidenhet

Nja, han har erkjent noen få forhold, ikke på langt nær i nærheten av alt mot henne heller. Og jeg syns egendlig aktor har gode poenger når han sier at forklaringen Marius kommer med er preget av selvmedlidenhet og "husker ikke" når det kommer til handlinger han skal ha utført. Det er ikke mye erkjennelse i "husker ikke" eller i å påpeke at offeret er redd for sin bistandsadvokat. Så har vi det poenget da at det han evt har erkjent i et brev eller i et avhør er ikke det samme som at han erkjenner i retten. Jeg tenker som aktor at han ikkehar erkjent noe særlig men at han ser seg selv som et offer oppi det hele, og han gjentar jo at han "ikke slo hardt" elker at "det var ikke vold slik han oppfatter vold" for ikke å snakke om voldtektene som jo ikke er voldtekter siden de hadde sex tidligere osv osv.. det ligger i grunnen ekstremt lite anerkjennelse tilstede til nå i hans forklaringer men det ligger en hel del selvmedlidenhet der. 

Endret av Carrot
  • Liker 22
  • Hjerte 4
  • Nyttig 10
Skrevet
Ella Grisella skrev (8 timer siden):

Frognerkvinnen er hans kroptonitt. Han er svak for henne, derfor erkjenner han hennes anklager, derfor blir han så lei seg.

Ja. Og jeg vet ikke helt hvor oppriktig beklagelsene hans er, han vil bare ha henne tilbake. Og da kan han ikke kalle henne en løgner.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Carrot skrev (59 minutter siden):

Aktor: - Preget av selvmedlidenhet

Nja, han har erkjent noen få forhold, ikke på langt nær i nærheten av alt mot henne heller. Og jeg syns egendlig aktor har gode poenger når han sier at forklaringen Marius kommer med er preget av selvmedlidenhet og "husker ikke" når det kommer til handlinger han skal ha utført. Det er ikke mye erkjennelse i "husker ikke" eller i å påpeke at offeret er redd for sin bistandsadvokat. Så har vi det poenget da at det han evt har erkjent i et brev eller i et avhør er ikke det samme som at han erkjenner i retten. Jeg tenker som aktor at han ikkehar erkjent noe særlig men at han ser seg selv som et offer oppi det hele, og han gjentar jo at han "ikke slo hardt" elker at "det var ikke vold slik han oppfatter vold" for ikke å snakke om voldtektene som jo ikke er voldtekter siden de hadde sex tidligere osv osv.. det ligger i grunnen ekstremt lite anerkjennelse tilstede til nå i hans forklaringer men det ligger en hel del selvmedlidenhet der. 

Nå var  det ikke selvmedlidenhet som var temaet her, men om han har erkjent volden mot Frognerkvinnen. 

Dette skriver NRK før han forklarte seg på torsdag:

Han erkjenner helt og delvis straffskyld for det aller meste, men nekter for blant annet to tilfeller av ulovlig filming og noen brudd på besøksforbud.

https://www.nrk.no/norge/hoiby-forklarer-seg-om-tiltalepunkter-om-frogner-kvinnen-1.17795794

• Liker 2
Skrevet
MissLucy skrev (20 minutter siden):

Nå var  det ikke selvmedlidenhet som var temaet her, men om han har erkjent volden mot Frognerkvinnen. 

hentet fra google:

Sitat

Høiby er tiltalt for 20 lovbrudd der Frogner-kvinnen er fornærmet. Han erkjenner helt eller delvis straffskyld for 14 lovbrudd, inkludert det mest alvorlige som gjelder grov kroppskrenkelse.6 days ago

Så vi får være enig om at vi ser ulikt på informasjonen og hva du og jeg legger i at han har erkjent..  

- Jeg erkjenner..

Sitat

Tiltalen mot som gjelder Frogner-kvinnen:

Dette erkjenner han: 

Kroppskrenkelse i leiligheten på Frogner den 25. juni 2024

Hensynsløs adferd i leiligheten på Frogner natt til 4. august 2024

Hensynsløs adferd over telefon fra 24. august til 1. september

Hensynsløs adferd i leiligheten hans i Oslo 2. februar

Skadeverk i leiligheten på Frogner 4. august 2024

Skadeverk på Strandafjellet 24. februar 2024

Seksuelt krenkende adferd i leiligheten på Frogner 2. desember 2023

Fem brudd av sju brudd på besøksforbud

Dette erkjenner han delvis:

Grov kroppskrenkelse i leiligheten på Frogner natt til 4. august 2024

Hensynsløs adferd den 25. juni 2024

Hensynsløs adferd på utestedet Michaels natt til 24. mars 2024

Hensynsløs adferd i Oslo 13. november 2024 

Dette erkjenner han ikke: 

Seksuelt krenkende adferd i Berlin 21. og 22. november 2024

Seksuelt krenkende adferd i leiligheten på Frogner 26. november 2023

To av sju brudd på besøksforbud 

• Liker 9
Skrevet (endret)

Hvis politiet har bevis for at Marius har bestilt eskorte ( kilde rettsdokument vitnemål i retten fra Frognerkvinnen) hvorfor er han ikke sikta for det? Kjøp av sex er ulovlig i Norge.

Endret av FruR
  • Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg bryr meg ikke om hva motivasjonen til Frognerkvinnen og familien hennes var for å tvinge disse innrømmelsene ut av han, det viktige er at dette er BEVIS. Og da står de andres saker sterkere også.

Heia Frognerkvinnen!

• Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Carrot skrev (1 time siden):

hentet fra google:

Så vi får være enig om at vi ser ulikt på informasjonen og hva du og jeg legger i at han har erkjent..  

- Jeg erkjenner..

Jeg forstår ikke hva du skal frem til? Dette viser jo at han erkjent den delen som handler om vold.

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...