Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Ser i den spørsmålsfanen på VG at Ruud sier at det tar et par mnd for dommerne å skrive dommen, han blir vel ikke sluppet ut de to mnd? Eller, hva er vanlig?

Hvor lenge ble varetekten forlenget, da? Han kan jo begjære seg løslatt hver gang perioden går mot slutten. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
pøbelsara skrev (Akkurat nå):

Hvor lenge ble varetekten forlenget, da? Han kan jo begjære seg løslatt hver gang perioden går mot slutten. 

Fikk ikke med meg hvor lenge, har bare fått med meg at han ikke ble begjært løslatt. Skal se om jeg finner det.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
pøbelsara skrev (1 minutt siden):

VG skriver dette, så det er vel enda i behandling:

"– Vi har tatt stilling til dette og har besluttet å ikke løslate ham av eget tiltak. Denne blir derfor oversendt til Oslo tingrett for videre behandling. Det er kort tid siden tingretten behandlet varetektsfengsling for Høiby og kom da til at grunnlaget for varetekt var til stede, uttalte politiadvokat Andreas Kruszewski til Aftenposten mandag."

• Liker 8
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner. 

• Liker 1
Skrevet
krikelikken skrev (1 time siden):

Underlig at alle andre mister førerkortet når de lever i rus og dus som Marius.

Har han fremdeles førerkortet? 😅

• Liker 6
Skrevet
krikelikken skrev (2 timer siden):

Han snur hendelsen der han urinerer på henne, hvor hun hylgråtende slår ham i frustrasjon, slik jenter av og til gjør med kjærester til en "voldhendelse" som viser at hun har mishandlet ham. 

Han forteller at hun ikke er redd ham. Men han er redd for henne, for av og til blir hun stille. Hun er "farlig" når hun er sur, for da kan hun se ham inn i øynene og si at hun aldri har elsket ham. 

Marius er som en slik omvendt mannsfigur fra disse kioskromanene som mamma og tante hadde liggende på hytta. Slike med en mann i bar overkropp og den kvinnelige hovedpersonen i armene. Gjerne i historisk setting, i scotland eller irland. Disse typene var alltid den tause sterke typen, men åh som han kunne erklære sin dypeste kjærlighet til akkurat den kvinnelige hovedpersonen. Marius er det motsatte av den sterke tause typen, hysterisk og manisk. Åh du VERDEN som han kan ordlegge seg når kjæresten skal skjelles ut! 

Har ikke fått med meg dette med at han urinerte på henne, er det sant og hvordan kan hun finne seg i noe slikt, ja alt det andre også.

• Liker 5
Skrevet (endret)
Henikka skrev (1 time siden):

Tenk å si:

"Jeg klarer å bli slått, jeg takler det"

(Ref.: Frogner-kvinnens venninne i rettsalen nå om FK)

Sterkt og trist å høre alt hun sier 💔

Håper FK får ordentlig god hjelp fra profesjonelle.

Kjempetrist håper virkelig MBH får noen år i fengsel som forhåpentligvis kan medføre at hun får dette på avstand og våkne opp.

Men bra venninnen sier det som det er, selv om FK muligens ikke liker det. 

Endret av timbar
  • Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
timbar skrev (18 minutter siden):

Har ikke fått med meg dette med at han urinerte på henne, er det sant og hvordan kan hun finne seg i noe slikt, ja alt det andre også.

Han skal ha urinert på henne i dusjen. Han mener han ikke gjorde det, og at han tisset dusjen, men ikke på henne.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
timbar skrev (25 minutter siden):

Det skjedde i dusjen på Mågerøy da de skulle feire bursdagen til Dronning Sonja.

Marius benektet at han tisset PÅ henne, han tisset visst "bare" i dusjen når de dusjet sammen.

Hun fant seg ikke i det, og hadde reagert.

Kl. 13.36:

https://www.dagbladet.no/studio/78109-rettssaken-mot-marius-borg-høiby/11193513-tisset-i-dusjen-nedverdigende#:~:text=Rettssaken mot Marius Borg Høiby&text=Frogner-kvinnen forteller om en,sa han%3A «Ja».

Endret av Henikka
La inn link til påstand
  • Liker 11
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
-Pusheen- skrev (1 time siden):

Fikk ikke med meg hvor lenge, har bare fått med meg at han ikke ble begjært løslatt. Skal se om jeg finner det.

Mener å huske at det var frem til 19.3? Leste det i en link jeg la inn her, men innlegget er endret. 

Endret av Hebbe-lille
Skrevet
Hebbe-lille skrev (10 minutter siden):

Mener å huske at det var frem til 19.3? Leste det i en link jeg la inn her, men innlegget er endret. 

Så da må de forlenge varetekten frem til dommen avgis? Han kan jo ikke slippe ut 😬

• Liker 4
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Så da må de forlenge varetekten frem til dommen avgis? Han kan jo ikke slippe ut 😬

Det ser slik ut. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg fik ikke sett dagens oppsummering men ser forsvarerne hans virker så fornøyd. Hvorfor er de det? 

Forklarte Marius B. Høiby seg så bra i dag?

Har ikke påtalemyndighetene mer å komme med? 

Er all argumentasjon brukt opp? 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Henikka skrev (57 minutter siden):

Det skjedde i dusjen på Mågerøy da de skulle feire bursdagen til Dronning Sonja.

Marius benektet at han tisset PÅ henne, han tisset visst "bare" i dusjen når de dusjet sammen.

Hun fant seg ikke i det, og hadde reagert.

Kl. 13.36:

https://www.dagbladet.no/studio/78109-rettssaken-mot-marius-borg-høiby/11193513-tisset-i-dusjen-nedverdigende#:~:text=Rettssaken mot Marius Borg Høiby&text=Frogner-kvinnen forteller om en,sa han%3A «Ja».

Jeg håper for dronningens skyld at de har mer enn én dusj på Mågerøy.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
krikelikken skrev (4 timer siden):

Han snur hendelsen der han urinerer på henne, hvor hun hylgråtende slår ham i frustrasjon, slik jenter av og til gjør med kjærester til en "voldhendelse" som viser at hun har mishandlet ham. 

Han forteller at hun ikke er redd ham. Men han er redd for henne, for av og til blir hun stille. Hun er "farlig" når hun er sur, for da kan hun se ham inn i øynene og si at hun aldri har elsket ham. 

Marius er som en slik omvendt mannsfigur fra disse kioskromanene som mamma og tante hadde liggende på hytta. Slike med en mann i bar overkropp og den kvinnelige hovedpersonen i armene. Gjerne i historisk setting, i scotland eller irland. Disse typene var alltid den tause sterke typen, men åh som han kunne erklære sin dypeste kjærlighet til akkurat den kvinnelige hovedpersonen. Marius er det motsatte av den sterke tause typen, hysterisk og manisk. Åh du VERDEN som han kan ordlegge seg når kjæresten skal skjelles ut! 

Jupp han snur om slik at ofrene skal se ut som de er gale eller har vært voldelige. Mens det i realiteten er han som er den voldelige. Narsissister elsker å provosere slik at den andre til slutt klikker og ser ut som den «gale» Her har vi manipulering, løgn, prosjisering, og null selvinnsikt på høyt nivå. Og dette kommer til å bli gjennomskuet og dømt. Han der er det null håp for. Han er en taper og han vet det selv. Og synes veldig synd på seg selv. Buhuu…De som ikke ser dette er jo blinde og har ikke mye livserfaring og kunnskap. 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (3 timer siden):

Så merker jeg meg at han flere ganger under rettssaken har sagt "..så kjørte jeg..", og noen ganger har han tenkt seg om etter at han har snakket og raskt rettet "så kjørte jeg, eller VI.." 

Mannen har fortsatt førerkortet, med inntak av kola og ketamin flere ganger i uken. 

Er det virkelig lov? 

Han utgjør da en stor fare for alle oss andre i trafikken, gående og kjørende! 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

.

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet (endret)
Fantorangen-Oslo skrev (2 timer siden):

Ja, førerkortet skulle de ha tatt for mange år siden ?! 

Spanere hadde en bekymringssamtale og der innrømmer han at det kan bli litt mye innimellom, og at han har et problem med narkotika. Han innrømmer også i denne samtalen at han er på Gaustad i samtaler innimellom fordi han trenger hjelp, men sier videre "jeg har kontroll". Han mener kanskje at han har kontroll slik at det ikke blir til at han blir narkoman, jeg vet ikke? Men, spanerne innrømmer at de har fått beskjed fra høyeste hold (above my f...paygrade) om å ha en samtale med ham og at de vet hvilket miljø han henger med. Så PST og politiet VET Marius bruker kokain og ruser seg jevnt, Nå er det blitt litt for mye, sier den ene spaneren, "derfor vi her for å ta en prat med deg, det skjønner du?"

Så innrømmer han det gang på gang i rettssalen. Andre vitner om det samme. Han er arrestert minst 2 ganger mens han har vært ruset. De (spanerne) og politifolk har fulgt med ham over lenger tid (flere år) og sett hvem han henger med, hvor han holder til osv. 

Men INGEN gjør noe med det. Mette Marit varslet én gang via en lege, stemmer det? Slik at det pga. helseloven mistet Marius førertillatelsen en periode, men det var en kort periode. Så vidt meg bekjent må andre vise til rene urinprøver over en periode hvis de mistenkes for å bruke rusmidler, og blir de tatt for kjøring i ruspåvirket tilstand, er det andre som får langt hardere straff. Han er ikke pr dags dato straffet av politiet på noen som helst måte for å ruse seg eller kjøre i ruspåvirket tilstand, det er nå èn ting, men de har heller ikke tatt førerkortet fra en som INNRØMMER å ta jevnlig RUS. Det har jeg aldri hørt skje med andre. 

Jeg har hørt at folk selv har innrømmet at de har kjøpt hasj en gang for et par år tilbake, og bare det er grunn nok til at politiet har lov til å inndra førerkortet ditt der og da, uansett om det var to år siden du tok den jointen. Så må du selv kjempe for å få det tilbake. Enten ved å vise til rene rustester eller ved at du på andre måter kontakter dem via advokat. Politiet trenger ikke annen skjellig grunn til å ta det enn at de mistenker at vedkommende benytter kjøretøy under ruspåvirket tilstand, og det er egentlig nok. 
Her skjer det ingenting! Så ja, han utgjør en stor risiko både for andre og seg selv, morgen som kveld, det har du helt rett i. 

for min del trengte jeg omtrent bare å fise hos psykologen før jeg mistet lappen, neida, men føles sånn i forhold til marius. i mitt tilfelle var det hasj. for å få tilbake sertifikatet må man ha vært rusfri og levert hyppige urinprøver i 6 måneder, jeg leverte ukentlig, og så får man sertifikat for 1 år om gangen de 3 første årene. deretter fornyelse med varighet i 5 år, og etter 5 år kan man få den "for alltid". totalt sett må jeg søke om fornyelse 5 ganger. ved hver fornyelse må man levere jevnlige urinprøver og det er obligatorisk med helseattest fra fastlegen. 

Endret av digggpizza
  • Liker 12
  • Nyttig 18
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...