Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kruszewski presser han hardt nå. Bra. Utrolig så lite Høiby husker da. 

• Liker 30
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Dette er altså kronprinsparets sønn/bonussønn i samtale med offentlige myndigheter 10.18

Sitat

Politiadvokaten leser fra et avhør Høibyhar avgitt:

– «Han tenkte: «Har hun drittkjerringen anmeldt ham fra i går? Er hun så jævla psyko?» (..) Han hadde ikke tenkt at N.N. (Frogner-kvinnen, journ.anm) skulle anmelde ham for vold», står det i avhøret.

https://www.vg.no/spesial/2026/rettssaken-mot-marius-borg-hoiby/?storvideo=&entry=71110

Kanskje han sa det med et åpent blikk.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 22
Skrevet

Kan Høiby ringe og motta samtaler i varetekt?

• Liker 1
Skrevet

Nåh... Kjempemorsom joke.

(10:44) Ang videoen av Marius som viser slag "med flat hånd"
VG

Det var en joke, tull, legger han til.

– Sier den noe om kvinnesynet ditt?

Om den sier noe om kvinnesynet mitt?

– Ja.

Nei.

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

MYL er god.

• Liker 14
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Nymerïa skrev (Akkurat nå):

MYL er god.

Enig!

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (18 minutter siden):

Nåh... Kjempemorsom joke.

(10:44) Ang videoen av Marius som viser slag "med flat hånd"
VG

Det var en joke, tull, legger han til.

– Sier den noe om kvinnesynet ditt?

Om den sier noe om kvinnesynet mitt?

– Ja.

Nei.

Jo Marius den gjør det

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Skrevet
Nymerïa skrev (Akkurat nå):

MYL er god.

Skulle akkurat til å skrive det samme 😊

Hun er fantastisk god til å stille spørsmål på den rette måten ❤️

• Liker 16
  • Hjerte 4
  • Nyttig 10
Skrevet
FruR skrev (Akkurat nå):

Jo Marius den gjør det

Fullstendig bakvendt syn på ting, den mannen...

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Ønsker å løslates da han mener det ikke er fare for gjentakelse, også brutt besøksforbud mot FK med å få en bekjent til å sende blomster og kort på valentines🫣 For en film dette kommer til å bli en dag

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Skrevet
Nymerïa skrev (1 time siden):

10.04

https://www.vg.no/spesial/2026/rettssaken-mot-marius-borg-hoiby/?storvideo=&entry=71110

Så han innrømmer både hendelsen og at han skjønner at det er galt.

Leste i linken, interessant når det står direkte skrevet hva som ble sagt. 

Da jeg var barn lærte vi å si «Jeg sa det til henne.»

Mulig det er vanlig i dag å si «jeg sa det til hun»?

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Når han blir konfrontert med handlinger som personer med normal virkelighetsoppfatning og mentaliseringsevne ville skammet seg dypt og inderlig over, og han svarer textbook kvinnemishandler: "Hun vet hvordan hun skal trykke på knappene mine". Det er ingen genuin anger å spore, kun nøye overveide innrømmelser av det han må si for å fremdeles ha en sjanse hos NN. Til og med da klarer han ikke å unngå selvmedlidenhet, og det meste minimeres eller benektes. Håper inderlig for NN sin del at mannen holdes bak lås og slå.

Endret av Chestnut
  • Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 19
Skrevet
Forumaktivitet skrev (2 minutter siden):

Det kan være de som skriver på vg som bommer. Mange gjør feil på dette. Enda flere skriver de når det skal være dem, det har jeg til og med fått fra offentlig etat.

• Liker 4
Skrevet
Nymerïa skrev (1 time siden):

10.04

Så han innrømmer både hendelsen og at han skjønner at det er galt.

Ja, det er klart man sier man forstår. Alternativet er å si «nei, jeg tenker dette er helt greit og forstår ikke hva du tenker på».

Forsvarere pleier generelt å be sine klienter om å opptre samarbeidsvillige og vise selvinnsikt utad. 

Når får vi spørsmålene som avdekker om voldtektene med filming v underliv var uten samtykke? Er det tvil ennå? 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
Chestnut skrev (1 minutt siden):

Når han blir konfrontert med handlinger som personer med normal virkelighetsoppfatning og mentaliseringsevne ville skammet seg dypt og inderlig over, og han svarer textbook kvinnemishandler: "Hun vet hvordan hun skal trykke på knappene mine". Det er ingen genuin anger å spore, kun nøye overveide innrømmelser av det han må si for å fremdeles ha en sjanse hos NN. Til og med da klarer han å ikke å unngå selvmedlidenhet, og det meste minimeres eller benektes. Håper inderlig for N.N sin del at mannen holdes bak lås og slå. 

Og «hun vet jeg ikke mener det». Han som fikk dødstrussel visste også at han ikke mente det. Fryktelig praktisk for Høiby.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 25
Skrevet
Nymerïa skrev (1 minutt siden):

Det kan være de som skriver på vg som bommer. Mange gjør feil på dette. Enda flere skriver de når det skal være dem, det har jeg til og med fått fra offentlig etat.

😲 

Hvis Marius B.Høiby sa «Jeg sa det til henne», og en journalist har sitert dette som «Jeg sa det til hun», 

Så er det språkhærverk i min bok. 

Jeg tror det er mest sannsynlig at det er Marius B. Høiby som sier «Jeg sa det til hun». 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Forumaktivitet skrev (Akkurat nå):

😲

Hvis Marius B.Høiby sa «Jeg sa det til henne», og en journalist har sitert dette som «Jeg sa det til hun», 

Så er det språkhærverk i min bok. 

Jeg tror det er mest sannsynlig at det er Marius B. Høiby som sier «Jeg sa det til hun». 

Særlig siden dette har vært ganske konsekvent. Det er vel et produkt av hans sosiolekt, tenker jeg.

• Liker 8
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Særlig siden dette har vært ganske konsekvent. Det er vel et produkt av hans sosiolekt, tenker jeg.

Ja, enig. 

• Liker 1
Skrevet
Forumaktivitet skrev (11 minutter siden):

Det er ikke uvanlig blant helt unge mennesker i enkelte deler av landet, men veldig uvanlig blant 30-åringer uavhengig av hvor man bor. Men nå snakker jeg om normalt oppegående 30-åringer da, ikke om 30-åringer uten noen som helst form for utdanning, som aldri har hatt en vanlig jobb, som aldri har blitt stilt krav til, og som sikkert har ødelagt det ørlille de måtte ha hatt av fornuft gjennom tiår med rusmisbruk.

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...