Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken vil denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker i minst mulig grad å unngå dette. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
krikelikken skrev (1 time siden):

Føler også at det er veldig dårlig blod mellom Marius og moren. Et slags dysfunksjonelt forhold der hun er dominerende (hun skryter av dette til Epstein) og Marius føler seg kvelt og dirigert. 

Neppe. 

Han har aldri blitt satt grenser for og MM fungerer som en flying monkey. Google det, det finnes ikke medisiner som kan gjøre noe med de største problemene han har. Paradoksalt nok kan fengsel fungere for hans mentale helse

• Liker 10
  • Nyttig 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet
TigerK skrev (1 time siden):

Hvor lenge må man ha bodd sammen før det kan være aktuelt å bli tiltalt for «vold i nære relasjoner»? Spør fordi jeg har forstått det slik at Marius «bare» er tiltalt for mindre alvorlige lovbrudd mot Frognerkvinnen, og at den mer alvorlige «vold i nære relasjoner» ikke gjaldt for disse fordi de aldri hadde bodd sammen. 

Men nå sitter han jammen i retten i dag og forklarer med den største selvfølgelighet at han og Frognerkvinnen har bodd sammen i flere måneder før rettssaken startet, et samboerskap som da endte med vold og trusler bare to dager før han skulle i retten. Snakket Marius seg inn i en mer alvorlig situasjon her i dag? 

«Dommeren spør:

– Har det vært noe oppbrudd i forholdet deres etter denne perioden? Eller har dere hatt kontakt jevnlig?

– Det var vel to eller tre dager etter andre uke hvor vi ikke har hatt kontakt.

– Ellers har dere bodd sammen?» 

«– Bor dere sammen helt frem til hovedforhandling? Er det noe å si om det? spør dommeren

– Ja, vi hadde planlagt at jeg skulle flytte ut på mandag.» https://www.vg.no/spesial/2026/rettssaken-mot-marius-borg-hoiby/  13:16

At de bodde sammen i 2026, kan ikke brukes med tilbakevirkende kraft i forhold til det som skjedde i august 2024. Det er relevant for saken om brudd på besøksforbudet, men det endrer jo ikke det som var den faktiske situasjonen frem til bruddet i 2024.

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
Hallepalle2 skrev (1 time siden):

Du tror ikke at hun var borte fra barnet i et helt år uten kontakt? Denne tråden er noe av det verste jeg noen gang har lest, det er ikke grenser for hvor onde enkelte er! 

Takk for at du sier så tydelig fra om at spekulasjonene og ryktene og antagelsene og personkarakteristikkene i denne tråden er helt forferdelige.

Jeg ville gitt deg applaus, men har blitt fortalt at applaus-emojier er upassende. Antar det er en generasjonsgreie.

Endret av MissLucy
Fjernet emoji etter tilbakemelding.
  • Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
MissLucy skrev (10 minutter siden):

🫣:klappe:

Hva er det du klapper for i en tråd som omhandler en volds og voldtektsiktet mann? 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Hebbe-lille skrev (2 minutter siden):

Hva er det du klapper for i en tråd som omhandler en volds og voldtektsiktet mann? 

Jeg klapper for det innlegget jeg siterte. Det er slik du må lese et innlegg som siterer et annet.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
mia90 skrev (51 minutter siden):

Riktig, hun gjør det som er i klientens beste interesse, enten hun vil eller ikke. Det er hennes oppgave. Det er også av samme grunn et besøksforbud blir pålagt Marius, på tross av at hun ikke «ønsker» dette. 

Han er vant til at kvinner rundt han enabler han, inkludert søster og mor. Så når bistandsadvokaten hjelper Frognerkvinnen med å sette grenser så er det nok både uvanlig og upopulært. På samme måte som at han var sint på SE for at Nora bodde hos henne under bruddet. 

• Liker 14
  • Nyttig 6
Skrevet
MissLucy skrev (16 minutter siden):
Hallepalle2 skrev (1 time siden):

Du tror ikke at hun var borte fra barnet i et helt år uten kontakt? Denne tråden er noe av det verste jeg noen gang har lest, det er ikke grenser for hvor onde enkelte er! 

🫣:klappe:

Du klapper for at noen kaller tråden noe av det verste man har lest? Som omhandler en violdsmann og voldtektsiktet? Noe spesielle interesser for å si det pent. 

• Liker 9
  • Nyttig 6
Skrevet
Hebbe-lille skrev (2 minutter siden):

Du klapper for at noen kaller tråden noe av det verste man har lest? Som omhandler en violdsmann og voldtektsiktet? Noe spesielle interesser for å si det pent. 

Jeg klapper for at noen sier tydelig fra om at spekulasjonene og ryktene og antagelsene og personkarakteristikkene i denne tråden er helt forferdelige.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (8 minutter siden):

Jeg klapper for at noen sier tydelig fra om at spekulasjonene og ryktene og antagelsene og personkarakteristikkene i denne tråden er helt forferdelige.

Noe av det mest idiotiske jeg har lest hittil og det sier det meste. Det er virkelig  ikke det du påstår som er det forferdelige i denne tråden, det er de dokumenterte handlingene fra Marius Borg Høiby  som kommer frem  dag for dag de siste ukene som er forferdelig. Noen har mistet perspektivet fullstendig. 

https://www.vg.no/spesial/2026/rettssaken-mot-marius-borg-hoiby/

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Carrot skrev (12 timer siden):

HVIS han har et barn er det vel i barnets absolutt beste interesse at dets identitet IKKE blir kjent for det er jo overhode ikke noe positivt knyttet til å være et "ulegitimt barn" med relasjoner til slottet - det er vel MArius et "glansbildeeksempel" på egentlig.. 

SÅ jeg skjønner veldig godt at man i så fall ikke ønsker at dette skal få fokus for barnet sin del. 

Dersom Norges kommende dronning allerede er bestemor og har et barnebarn, og dersom arveprinsesse IA allerede er tante, så er da dette så absolutt av offentlig interesse!

Et barnebarn av kronprinsessen og en niese/nevø av arveprinsessen, vil naturligvis inngå som medlem av den utvidede kongefamilien. Det er tross alt slik monarkiet fungerer, altså at man fødes inn i en rolle man selv ikke har bedt om. Eventuelle barn har naturligvis også krav på å arv fra sine foreldre og besteforeldre. 

https://www.vg.no/nyheter/i/K8npdX/pastand-om-ukjent-barn-kom-frem-i-rettssaken-mot-marius-borg-hiby-slottet-tause

Endret av Rastebenk
  • Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Hebbe-lille skrev (5 minutter siden):

Noe av det mest idiotiske jeg har lest hittil og det sier det meste. Det er virkelig  ikke det du påstår som er det forferdelige i denne tråden, det er de dokumenterte handlingene fra Marius Borg Høiby  som kommer frem  dag for dag de siste ukene som er forferdelig. Noen har mistet perspektivet fullstendig. 

https://www.vg.no/spesial/2026/rettssaken-mot-marius-borg-hoiby/

Det er ikke sånn at det ene utelukker det andre. Begge deler kan være forferdelig samtidig.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
MissLucy skrev (14 minutter siden):

Dette kunne du kunne skrevet, istedenfor den upassende klappe emojien. 

• Nyttig 7
Skrevet
Hebbe-lille skrev (25 minutter siden):

Det er trollklapping

• Liker 1
  • Nyttig 7
Skrevet
MissLucy skrev (18 minutter siden):

Sa trollet

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Junijulia skrev (7 minutter siden):

Dette kunne du kunne skrevet, istedenfor den upassende klappe emojien. 

Hvorfor er klappe-emojien upassende :klo:??

Men takk for tilbakemeldingen. Jeg skal gjøre som du anbefaler.

Antar det er en generasjonsgreie. Det er ofte det med emojier.

Endret av MissLucy
  • Liker 3
Skrevet

https://www.vg.no/nyheter/i/zOEnXK/anklages-for-vitnepaavirking-klar-til-aa-stille-i-avhoer

Anklages for vitnepåvirking: –⁠ Klar til å stille i avhør

Høiby-vennen ser fram til å belyse saken – og nekter for å ha forsøkt å påvirke et vitne i straffesaken mot Marius Borg Høiby (29).

– Vi er trygge på at politiets etterforskning vil vise at det ikke har funnet sted vitnepåvirkning. Vi har bedt om at saken prioriteres, blant annet fordi min klients vitnemål kan være av betydning for rettens frie bevisvurdering i Høiby-saken.

Mannen har status som mistenkt i saken.

– Politiet bekrefter at det på bakgrunn av forklaring fra advokat Mette Yvonne Larsen er opprettet sak på mulig motarbeiding av rettsvesenet, skriver politiinspektør Kjersti Lauvsnes i en e-post til VG.

• Liker 6
Skrevet
krikelikken skrev (2 timer siden):

Tja.

Det kan nok virke ganske likegyldig.

Om noen satt og tegnet tigere og 'kule pantere' og 'fuck the police' mens voldsofferene gråt og fortalte hva de var utsatt for, ville jeg nok som meddommer tenkt at her ser jeg lite tegn til anger. 

Ja det har jeg også tenkt. Lurer på om det er vanlig i retten at hvis noen har problemer med å konsentrere seg så kan man drodle og tegne? Strikke? Kan nesten ikke se for meg at det er vanlig. Har tenkt at han tegner for å få sympati pga han har problemer med å konsentrere seg, at det er synd på han

• Liker 6
Skrevet
krikelikken skrev (5 minutter siden):

https://www.vg.no/nyheter/i/zOEnXK/anklages-for-vitnepaavirking-klar-til-aa-stille-i-avhoer

Høiby-vennen ser fram til å belyse saken – og nekter for å ha forsøkt å påvirke et vitne i straffesaken mot Marius Borg Høiby (29).

– Vi er trygge på at politiets etterforskning vil vise at det ikke har funnet sted vitnepåvirkning. Vi har bedt om at saken prioriteres, blant annet fordi min klients vitnemål kan være av betydning for rettens frie bevisvurdering i Høiby-saken.

– Politiet bekrefter at det på bakgrunn av forklaring fra advokat Mette Yvonne Larsen er opprettet sak på mulig motarbeiding av rettsvesenet, skriver politiinspektør Kjersti Lauvsnes i en e-post til VG.

Det er jo åpenbart vitnepåvirking, nobrainer det. Tror nok veldig mange har tenkt det og ikke blir så veldig sjokkerte akkurat. Lurer på hvor mange som  har forsøkt å påvirke vitner

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
MissLucy skrev (23 minutter siden):

Det er ikke sånn at det ene utelukker det andre. Begge deler kan være forferdelig samtidig.

Dine påstander om ryktespredning og mye annet vås om MBH i denne tråden er bare oppspinn. Du bygger stråmenn. Ikke bare upassende i denne tråden men også smått kvalmende. Ikke er det bare en uriktig påstand men du og din likesinnede undergraver den gode jobben moderator gjør med slike påstander. Ser du noe ryddemeldinger de siste ukene om «ryktespredning» og alt det andre våset dere hoster opp? Ikke? 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
krikelikken skrev (23 minutter siden):

Samme person som var «brevdue» i følge andre kilder. 

https://www.dagbladet.no/studio/78109-rettssaken-mot-marius-borg-høiby/11208732-innrømmer-brudd-på-besøksforbud-på-valentines-day (kl.10:55)

«Han fortsetter:

- Nå kommer det en innrømmelse av enda et brudd på besøksforbud her. Gjennom en kompis fikk jeg sendt et brev til NN (Frogner-kvinnen) på Valentines Day og noen blomster. Og så skrev jeg i det brevet at «Petar har fått en melding av Mette Yvonne at du ikke skal se på meg, men siden det kommer fra henne tenker jeg at det ikke er sant. Men si ifra til brevduen hvis du vil at jeg skal stoppe med det», sier han.» 

Endret av Hebbe-lille
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...