Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Pilaff skrev (4 minutter siden):

Tja. Det var korrektur på et utkast han må ha fått hjelp med. Ingen vanlige mennesker artikulerer at de har begått kroppskrenkelse.

Ganske sykt, det som står der. At han sender utkast til en beklagelse for kroppskrenkelse. Som det var Frognerkvinnen som ønsket at han skulle skrive. Han kom ikke på det selv engang...

15:38, VG

Det var et ønske fra meg, og jeg husker han drev og sendte noen utkast. Han satt jo og skrev den selv. Han sendte noen utkast, så møttes vi på Skaugum, hvor han hadde skrevet ferdig det utkastet man ser der. 

Endret av -Pusheen-
  • Liker 12
Videoannonse
Annonse
Gjest Ninaen
Skrevet
Pilaff skrev (1 minutt siden):

Tja. Det var korrektur på et utkast han må ha fått hjelp med. Ingen vanlige mennesker artikulerer at de har begått kroppskrenkelse.

Nå er det linket og gjengitt sitater flere ganger, det du driver med her er spekulasjon. Det er kun endring fra navnet hennes til «kjæresten min» som er gjort av noen andre. Hun har heller ikke stadfestet at det var HM, men at det var han eller PR. Hvis PR her henspeiler på kronprinsparets PR-apparat er det uansett krise. Men husk også at han har en onkel i PR-bransjen (First House), som flere av oss pekte på allerede da meldingen kom ut mtp hvem som eventuelt hadde hjulpet ham.

Skrevet
Ninaen skrev (39 minutter siden):

Hun sier at Marius har skrevet det selv. Men at han hadde brukt navnet hennes, ikke «kjæresten min», og at det ble rettet. Mer som korrekturlesing. Var vel mange av oss som trodde han ikke var i stand til å skrive den uttalelsen selv, at det måtte være advokaten, men det har jo kommet fram gjennom rettssaken at han er god med ord og slett ikke dum. 

Det kan godt hende han er god med ord og ikke dum. Men å bruke ordet kroppskrenkelse er veldig spesielt.
Det virket som om han/de som skrev denne uttalelsen ikke trodde at volden skulle bli politianmeldt. Brevet var i prinsippet en innrømmelse av vold. Han klarte å inkriminere seg selv.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Leonaen skrev (10 minutter siden):

Jeg tenker som så. To av kvinnene har forsøkt å si i fra til MM. Hvis det var min sønn og jeg hadde fått meldinger av min sønns kjærester om bekymringsfulle ting, hadde jeg villet hjulpet sønnen min med å få orden på livet og vært lei meg på vegne av disse jentene. Skammet meg ganske så mye. Selv om han hadde vært voksen. Og jeg hadde tvangsinnlagt sønnen min. Med årsak at han utgjør skade for andre. Deretter måtte han få ganske mye hjelp. Har det ikke vært noen hjemme på Skaugum som brydde seg? De har visst garantert. De har bare ikke gjort noe. Det er jo sånn volden og misbruk har fått spire og gro. MBH har aldri fått konsekvenser for hva han har gjort. 

Hvor skulle du tvangsinnlagt denne sønnen din, tenker du? Det er så inderlig enkelt å sitte på sin høye hest og mene om hva andre skulle og burde! 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Gjest Ninaen
Skrevet (endret)
Junijulia skrev (3 minutter siden):

Det kan godt hende han er god med ord og ikke dum. Men å bruke ordet kroppskrenkelse er veldig spesielt.
Det virket som om han/de som skrev denne uttalelsen ikke trodde at volden skulle bli politianmeldt. Brevet var i prinsippet en innrømmelse av vold. Han klarte å inkriminere seg selv.

Det er ikke dumt hvis du er bittelite grann smart, når det er det du ordrett er siktet for, for da innrømmer du ikke noe mer enn det du absolutt må og som allerede er stadfestet. Det er tvert imot jævlig smart gjort, sånn rent teknisk. Og brevet kom da etter at han hadde vært varetektsfengslet og var siktet.

se på datoene

https://www.aftenposten.no/norge/i/zAOpzq/marius-borg-hoeiby-siktet-for-kroppskrenkelse-etter-voldshendelse

https://www.aftenposten.no/norge/i/KMrb9e/marius-borg-hoeiby-innroemmer-bruk-av-vold

Endret av Ninaen
Skrevet
Andrea59 skrev (33 minutter siden):

De var vel så slu at de ikke sa akkurat det, de sa vel vi vet det marius har fortalt. Ikke at det bare var det. Sånn at de ikke egentlig løy, men ga oss det inntrykket av at de ikke visste noenting mer enn det.

beklager, min feil, "bare" skulle nok ikke vært med.. 

Skrevet
Ninaen skrev (2 minutter siden):

Nå er det linket og gjengitt sitater flere ganger, det du driver med her er spekulasjon. Det er kun endring fra navnet hennes til «kjæresten min» som er gjort av noen andre. Hun har heller ikke stadfestet at det var HM, men at det var han eller PR. Hvis PR her henspeiler på kronprinsparets PR-apparat er det uansett krise. Men husk også at han har en onkel i PR-bransjen (First House), som flere av oss pekte på allerede da meldingen kom ut mtp hvem som eventuelt hadde hjulpet ham.

Sånn leser jeg også det.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Leonaen skrev (6 minutter siden):

Jeg har tvangsinnlagt mammaen min før. Visste ikke at det ikke gikk med en sønn. Mamma var til fare for seg selv eller andre. Vi kontaktet helseapparatet og hu ble tvangsinnlagt. Men det er en stund siden.

Nymerïa skrev (4 minutter siden):

Men da var det ikke du som tvangsinnla henne. Det er kjempestrengt.

De i tråden som jobber med sånt må gjerne uttale seg, men jeg tviler på at MBH har oppfylt kriteriene.

Her for eksempel har du en historie som er enda verre. Sønnen blir lagt inn et par timer og så er det påen igjen. Det er skikkelig vanskelig å tvangsinnlegge folk. Og det er selvfølgelig helsepersonell som tar avgjørelsen, ikke familien.

https://www.nrk.no/ytring/en-dag-i-en-familie-med-rus-og-psykiatri-1.15741983

• Liker 3
  • Nyttig 2
Gjest Ninaen
Skrevet
Nymerïa skrev (2 minutter siden):

Her for eksempel har du en historie som er enda verre. Sønnen blir lagt inn et par timer og så er det påen igjen. Det er skikkelig vanskelig å tvangsinnlegge folk. Og det er selvfølgelig helsepersonell som tar avgjørelsen, ikke familien.

Det er blitt veldig strengt. Så lenge personen vurderes som samtykkekompetent skal det ekstremt mye til for at farekriteriet alene kan brukes som grunn. I tillegg skal frivillighet uansett forsøkes først. 

Skrevet
Hebbe-lille skrev (10 minutter siden):

Hørte at P4 meldte at MBH og Frognerkvinnen hadde kranglet under dronning Sonja sitt bursdagsselskap, noen som har link til dette? Jeg finner det ikke. 

Det sto i det løpende referatet i Nettavisen (kl 13.35 i dag). De dusjet sammen og plutselig luktet hun urin, det viste seg at Marius tisset på henne. Hun syntes det var ekkelt (tidligere i dag sto det også først ydmykende, deretter rettet til nedverdigende, men dette er nå fjernet. Han skjønte ikke hvorfor det var galt og hun klappet til ham. 

https://www.nettavisen.no/nyheter/folg-rettssaken-mot-marius-borg-hoiby-her/s/5-95-2914261

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Gjest Juraibura
Skrevet
Rastebenk skrev (8 minutter siden):

🎯

MBH hyler og skriker, slår vilt rundt seg og er helt rabiat. Men der hvor en unge med trassanfall spreller i sandkassa og kaster spader, så stormer MBH rundt og knuser telefoner, pc'er, hodetelefoner, lysekroner, kveler kvinner osv. 

Her kan det virke som MBH er en god kandidat for et godt gammelt galehus. Men i dag, selvfølgelig, på en psykiatrisk institusjon. I et vanlig fengsel blir det i hvert fall ikke mange lysekroner å ødelegge. 
Dumt at Skaugum er kronprinsens private eiendom, ellers kunne kanskje Norges befolkning fått sett bilde av kåken MBH disponerte etter at han flyttet ut. Den var visst moden for totalrenovering innvendig etter Marius sine herjinger. 

Skrevet
Fabienne skrev (2 minutter siden):

Det sto i det løpende referatet i Nettavisen (kl 13.35 i dag). De dusjet sammen og plutselig luktet hun urin, det viste seg at Marius tisset på henne. Hun syntes det var ekkelt (tidligere i dag sto det også først ydmykende, deretter rettet til nedverdigende, men dette er nå fjernet. Han skjønte ikke hvorfor det var galt og hun klappet til ham. 

https://www.nettavisen.no/nyheter/folg-rettssaken-mot-marius-borg-hoiby-her/s/5-95-2914261

Herregud for en type han er.... Har nesten ikke ord for hvor vemmelig jeg synes hans syn på kvinner er. 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Ninaen skrev (7 minutter siden):

Det er ikke dumt hvis du er bittelite grann smart, når det er det du ordrett er siktet for, for da innrømmer du ikke noe mer enn det du absolutt må og som allerede er stadfestet. Det er tvert imot jævlig smart gjort, sånn rent teknisk. Og brevet kom da etter at han hadde vært varetektsfengslet og var siktet.

se på datoene

https://www.aftenposten.no/norge/i/zAOpzq/marius-borg-hoeiby-siktet-for-kroppskrenkelse-etter-voldshendelse

https://www.aftenposten.no/norge/i/KMrb9e/marius-borg-hoeiby-innroemmer-bruk-av-vold

Sorry. Trodde den skriftlige uttalelsen kom før han ble siktet. 

• Liker 2
Skrevet
Hebbe-lille skrev (16 minutter siden):

Hørte at P4 meldte at MBH og Frognerkvinnen hadde kranglet under dronning Sonja sitt bursdagsselskap, noen som har link til dette? Jeg finner det ikke. 

Leste det i referat fra Nettavisen, Marius hadde tisset på henne, og hun hadde blitt sint og klappet til han. Heeeelt utrolig. Har ikke tid å finne link og klslett

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
Nymerïa skrev (6 minutter siden):

Jeg vet at det er vanskelig. Det trenger du ikke fortelle meg. Og jeg vet at det er helsepersonell som tar avgjørelsen. Men hun hadde ikke blitt det om vi ikke kontaktet helsepersonell. Jeg ønsker ikke å fortelle min historie og om hvor tøft det var for oss alle. Og jeg forstår godt at det ikke trenger å gjelde alle. Jeg ønsker ikke å lese om forferdelige historier. Jeg bærer min egen. 

• Liker 1
  • Hjerte 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Fabienne skrev (8 minutter siden):

Takk. Det er info der som ikke var med i VGs live oppdatering. Som for eksempel at den TV-serien hun snakket om var en TV-serie som MBH og en kompis skulle ha. Så mye for at han ikke vil være en profilert person.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Fabienne skrev (2 minutter siden):

WTAF 😳 

Får lyst til å gni klor rett i øynene av hele saken. Hele kongefamilien og alt rundt er helt umulig å forholde seg til til nå, uten å assossiere dem med kjipe ting. Den broen er brent. 
Det bryr sikkert ikke de yngre generasjonene seg om, men for oss som forbinder kongen og dronningen med nasjonaldagen, nyttårsaften, høytidelige anledninger, lang historie og god representasjon, så er dette virkelig trist. Jeg vil si det rokker ved en del av vårt verdigrunnlag, slik amerikanerne må oppleve det etter disse årene med Trump - alt man identifiserer seg med som norsk eksisterer ikke lenger. 

• Liker 12
  • Hjerte 5
  • Nyttig 13
Gjest Ninaen
Skrevet
Leonaen skrev (3 minutter siden):

Jeg vet at det er vanskelig. Det trenger du ikke fortelle meg. Og jeg vet at det er helsepersonell som tar avgjørelsen. Men hun hadde ikke blitt det om vi ikke kontaktet helsepersonell. Jeg ønsker ikke å fortelle min historie og om hvor tøft det var for oss alle. Og jeg forstår godt at det ikke trenger å gjelde alle. Jeg ønsker ikke å lese om forferdelige historier. Jeg bærer min egen. 

Vi vet jo ikke om de har prøvd, dvs kontaktet helsepersonell og ønsket det/prøvd det. Det var jo MM som varslet helsevesenet som så førte til at våpenlisens og førerkort ble inndratt høsten 2024.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...