Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hatsumomo skrev (4 minutter siden):

Må si jeg syntes det er veldig spesielt å sitte å le av at noen knekker pc'en i to foran deg, og at noen slår med knyttneven inn i en glassdør så blodet spruter.

Tyder jo på at kvinnen er vant med litt av hvert fra før av, dessverre.

Det kan jo være en forsvarsmekanisme også. Hvis hun reagerer kan han bli enda sintere.

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hatsumomo skrev (1 minutt siden):

Må si jeg syntes det er veldig spesielt å sitte å le av at noen knekker pc'en i to foran deg, og at noen slår med knyttneven inn i en glassdør så blodet spruter.

Tyder jo på at kvinnen er vant med litt av hvert fra før av, dessverre.

Latter er ikke så uvanlig måte  å takle følser på. Det handler ikke om at det er så gøy, men latter etc er veldig avvæpende.

Noen av oss er bare sånn. At jo mer nervøs man blir, jo mer latter tilføres. Er sånn selv. Og var sånn som baby, så er medfødt,  ikke opplært. Kan bryte ut i latter om jeg slår meg kraftig også. Ganske vanlig ikke så opplyst.

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
Juraibura skrev (4 minutter siden):

Marius må da være et dysfunksjonelt menneske sånn ellers? Altså ikke bare med kjærester? Han virker å fullstendig klikke om han ikke får viljen sin. 

Jeg lurer ærlig talt på hvordan det har vært for de yngre søsknene.

• Liker 14
  • Nyttig 19
Skrevet (endret)

Har lest igjennom til nå. Og intrykket jeg har hatt iht å ha skrevet om tidligere her at han har hatt en utvikling, ser ut til å stemme godt. 

J, sa i en podcast episode at første året var bra , da var det ingenting. Ang N så er det bra i starten, noen små redflag, og det blir værre spesielt siste halvåret.

Med frogner kvinnen vil jeg vel si det gikk rett på og værre med en gang. Slik jeg leser det, er at han mest sannsynlig strekker strikken iht rus, og når han først har gått over disse grensene, så blir han bare enda farligere om han ikke blir stoppet nå. Han er straks 30, så kanskje er det et håp, men værre å snu jo eldre han er. Mye kan endre seg med å kutte ut rus, men han har gått over noen grenser som ikke forsvinner. 

Stemmer forsåvidt med typ ufrivillig filming også. Ser ut som litt mer forsiktig, til mer arogant rundt det også. 

Endret av Krokenguri
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger og kommentar til moderering.

Det er på ingen måte lov å poste noe som kan føre til identifisering av ofrene. Heller ikke sensurert skjermbilder. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Gjest Juraibura
Skrevet

Flere her som mener Haukelands vitnemål i retten gjorde et fullstendig karakterdrap av MBHs mors potensielle oppdragerrolle? At MM sa sønnen ikke kunne legges inn på rehab fordi han ville kjede seg der.

Skrevet
Juraibura skrev (1 minutt siden):

Flere her som mener Haukelands vitnemål i retten gjorde et fullstendig karakterdrap av MBHs mors potensielle oppdragerrolle? At MM sa sønnen ikke kunne legges inn på rehab fordi han ville kjede seg der.

Karakterdrapet på seg selv begikk hun jo gjennom kontakten og korrespondansen med Epstein, Noras vitnemål understreker kun det mange av oss allerede tenker.

• Liker 22
  • Hjerte 3
  • Nyttig 21
Skrevet (endret)
Chestnut skrev (23 minutter siden):

Det er slående hvor mye uforbeholden raushet og tålmodighet denne voldsmannen har blitt møtt med fra alle hold. Så er det jo et betimelig spørsmål hva som er grunnen til at han har valgt å fortsette sin grenseløse livsførsel med vold og antisosial atferd, selv med tilgang på hjelp andre bare kan drømme om. Kan det være at det rett og slett ikke har vært så mange incentiver for å endre seg? Pengene tikket inn uansett, kvinnene fikk han alltid en ny sjanse med, politiet blandet seg ikke så lenge han holdt en lav profil. Ble tilværelsen ensformig kunne han alltids pakke diplomatpasset sitt og ta seg en ferietur. 

Hva er problemet? Går da helt an å se ting fra han sin side , uten å anerkjenne hans handlinger.

Hans forklaringer må jo sees i lys med av en koktail av rus, diagnioser, type selvtilitt, livs situasjon og ikke minst sjalusi. Det syntes jeg også er svært riktig.

Nå er det ikke slik at selv med det ene og det andre her at det er gitt at han har endt opp som han gjør. Da det handler jo om egne grenser. 

Det er jo litt som hun frognerkvinnen startet med i dag, at marius er også stort sett så mye mer enn det monsteret han er tegnet som i media. Og det er kanskje litt viktig å forstå det også. Mange tror jo i dag, at man kan se på folk at de er voldsutlvere og voldtektsmenn etc. Det kan man jo ikke. Og man kan iallefall ikke se det kun ved å se noens blide fjes og gode lynne. Selv stoler jeg skjeldent på folk før jeg har sett de sinna

Marius har hatt mange som har sagt fra, både familie og venner og bekjente. Det har ikke hjulpet så mye

Endret av Krokenguri
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Juraibura skrev (6 minutter siden):

Ja men jeg tror det største karakterdrapet på MM sin opdragerrolle er MBH selv med måten han oppfører seg pluss at  MM utad viser å ikke ta kritikk eller selvinnsikt på noen områder. Marius ligner på mor på det punktet.  Pluss at MM viser igjennom det epsteinfiles at hun har like lite respekt for kvinners rettigheter som sønnen. Noras vitnemål bekrefter det. 

Endret av FruR
  • Liker 30
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Chestnut skrev (23 minutter siden):

Det er slående hvor mye uforbeholden raushet og tålmodighet denne voldsmannen har blitt møtt med fra alle hold. Så er det jo et betimelig spørsmål hva som er grunnen til at han har valgt å fortsette sin grenseløse livsførsel med vold og antisosial atferd, selv med tilgang på hjelp andre bare kan drømme om. Kan det være at det rett og slett ikke har vært så mange incentiver for å endre seg? Pengene tikket inn uansett, kvinnene fikk han alltid en ny sjanse med, politiet blandet seg ikke så lenge han holdt en lav profil. Ble tilværelsen ensformig kunne han alltids pakke diplomatpasset sitt og ta seg en ferietur. 

Dette tror jeg er riktig.
Hvis man også legger til manglende grensesetting og ingen konsekvenser for utførte handlinger, hvorfor skal han da ønske å endre seg.

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Eyr skrev (4 timer siden):

https://www.dagbladet.no/nyheter/tar-stadig-vekk-kontakt/84317283

Spennende vinkling fra forsvarerne. Vanskelig å overholde besøksforbudet fordi Frogner-kvinnen tar kontakt.

SVK skrev (4 timer siden):

Det er mulig Frogner-kvinnen har tatt kontakt med Marius, men forklaringen til forsvareren  forsvarer ikke hva slags kontakt Marius har hatt med Frogner-kvinnen:

Jeg synes Dagbladet-artikkelen er ren Marius-propaganda når den vinkler dette til å handle om at Frogner-kvinnen tok kontakt med Marius og han ved passivitet lot kontakten skje. 

Kanskje en idé å ta med alt Sekulic sa og ikke bare det som passer inn i eget narrativ.

- Går det bare én vei?

- Det går nok veldig mye den veien, sier forsvareren.

- Det er fortsatt hans ansvar, som er ilagt besøksforbudet?

- Absolutt, derfor er det også straffbart. Men det vil jo kunne være av interesse for straffeutmålingen at det i all hovedsak er hun som har tatt kontakt den siste tida.

Og det er ikke bare hun som har tatt kontakt, det har nok gått andre veien også.

https://www.dagbladet.no/nyheter/tar-stadig-vekk-kontakt/84317283

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
Juraibura skrev (19 minutter siden):

Jeg syns akkurat det dras fullstendig ut av kontekst. Vi vet jo bare hvordan NH oppfattet/tolket det, vi vet ikke hvilken institusjon de faktisk drøftet/snakket om, eller hvilke andre alternativer fagfolk har anbefalt. Syns ikke vi kan holde det mot MM når vi vet så lite. Det er ikke vits å sende han et sted han ikke er motivert for, så lenge det ikke er under tvang vil han jo bare forlate stedet. Det er svært viktig å finne et tilbud som passer mottakeren, uansett hvem de er og hvor slem man synes de er. 

Vi vet jo ingenting om hva de faktisk har forsøkt, selv om MM har avfeid dette ene alternativet. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 timer siden):

Nå skal han ha knekt en pc også... Ikke rart at han mener han får 70 000, han må jo ha såpass for å erstatte det han hele tiden ødelegger.

09.42Ingri Gudmundsen Bergo

Hyttetur på Strandafjellet

– Underveis på denne ferien skal Høiby ha knukket hennes bærbare PC, sier aktor Henriksbø.

– For denne posten har tiltalte erkjent straffskyld.

VG

Begynner virkelig å lure på diagnosene til MBH. MM har vært i overkant opptatt av at "gutten" skal skjermes fra pressen etterhvert som han vokste seg til. Alt har blitt skjøvet under teppet i mange år og når man nå skal rydde opp i haugen under teppet ramler det ut den ene skambanka eks´en etter den andre, men også et utall knuste mobiler og nå også en knekt (totalt ødelagt!) pc. AT mannen har et anstrengt forhold til kvinner har jeg forstått, men at han har et så anstrengt forhold til elektronikk kan tyde på svært høy grad av paranoia og også mulige vrangforestillinger. Dette kombinert med kokainrus eller -abstinenser er en svært farlig kombo. Håper virkelig aktoratet ser sammenhengen også i alt av knust elektronikk da det vitner om et mønster som tyder på alvorlig sinneproblematikk som mulig også kan relateres til alvorlig paranoia med mulig dertilhørende alvorlige diagnoser (som jeg bevisst velger å unngå å nevne her 😉).

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Mye snakk om taxi fra Frogner til Skaugum nattestid.
Tidligere tok folk buss/trikk, men da fantes ikke influencere.
Hva koster en slik tur?

• Liker 3
Gjest Ninaen
Skrevet
Spanky skrev (3 minutter siden):

https://www.tv2.no/nyheter/frogner-kvinnen-i-vitneboksen-det-startet-ikke-med-vold/18624573/

Frogner-kvinnen snakker om en bestått løgndetektortest?? Det må da være en typ tulletest på en app eller lignende?! 

Neida, man kan fint bestå en løgndetektortest selv om man har gjort ting. Hvis han selv ikke definerer det han gjorde som utroskap så vil jo ikke løgndetektoren fange det opp som løgn når han sier nei. Sånn kunne han fint bestått på «har du utøvd vold» og «har du voldtatt noen» også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...