Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
JustAsking skrev (2 minutter siden):

Den ene etter den andre av Noras ekser (fornærmet i saken, ikke tiltalt) må vitne, familie og venner osv, mens Marius har noen få vitner, samtlige tvilsomme? Slangen Danby, Morten Borg, en håndfull kriminelle. Det må ha vært flere ekser på Marius’ side som har en oppfatning av hans atferd. 

Når man er redd for forhåndsdømming, og saken viser seg å være ti ganger verre enn noen trodde… Er det fortsatt noen som tror han er uskyldig, eller bare litt uheldig med damene? Er det noen reell sjanse for at han slipper fri pga at de trekker fra varetekt og legger vekt på mediedekning?

Nå er jo 2 av eksene til NH påtalemyndighetens vitner, så jeg forstår ikke helt hvor du skal med uttalelsen at NHs ekser "Må vitne"?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
JustAsking skrev (5 minutter siden):

Den ene etter den andre av Noras ekser (fornærmet i saken, ikke tiltalt) må vitne, familie og venner osv, mens Marius har noen få vitner, samtlige tvilsomme? Slangen Danby, Morten Borg, en håndfull kriminelle. Det må ha vært flere ekser på Marius’ side som har en oppfatning av hans atferd. 

Når man er redd for forhåndsdømming, og saken viser seg å være ti ganger verre enn noen trodde… Er det fortsatt noen som tror han er uskyldig, eller bare litt uheldig med damene? Er det noen reell sjanse for at han slipper fri pga at de trekker fra varetekt og legger vekt på mediedekning?

Hvorfor i all verden stevner ikke påtalemyndigheten Julianne Snekkestad? Hele 3 ekser av NH vitner, og hun er ikke engang tiltalt.

Endret av Rastebenk
  • Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
MissLucy skrev (1 minutt siden):

Nå er jo 2 av eksene til NH påtalemyndighetens vitner, så jeg forstår ikke helt hvor du skal med uttalelsen at NHs ekser "Må vitne"?

Hvis man er stevnet som vitne så er det ikke frivillig å dukke opp eller ikke. 

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet
Rastebenk skrev (3 minutter siden):

Hvis man er stevnet som vitne så er det ikke frivillig å dukke opp eller ikke. 

Det vet jeg.

• Liker 1
Skrevet

Slik jeg ser det, er hele morgendagen satt av for at Frognerkvinnen skal komme med sin forklaring. Jeg ønsker henne masse lykke til, og heier på at hun klarer å gjennomføre uten for mye stress. Marius skal sitte sånn at de ikke har øyekontakt, og jeg håper det gjør ting bittelitt lettere. 

• Liker 12
  • Hjerte 8
  • Nyttig 7
Skrevet
CeXNS skrev (37 minutter siden):

For å svare på spørsmålet ditt. For å vurdere sannhetsgehalten så må man jo vurdere hvorvidt det å snakke sant har noen konsekvenser. Hvis det har store konsekvenser så er det større sannsynlighet for at man lyver for å slippe unna nevnte konsekvenser. 

MBH har i ditt tilfelle kommet med to påstander:

- Han fikk 70.000 kr av kronprinsparet

- Han har ikke utøvd vold. 

I det første tilfellet så har det i samtalen på festen om pengene ingen store konsekvenser. 

I det andre tilfellet så vil selvfølgelig det å innrømme vold mot NH ha store konsekvrnser. 

Ser du ikke forskjellen? Det er jo ikke så svart hvitt at et menneske enten kategorisk snakker sant, eller er notorisk løgner. Det handler om hva som fremstiller en best mulig

Nora sier jo at han var konstant blakk. 

• Liker 7
Skrevet

Nå har ikke jeg så veldig inngående kjennskap til dop- bruk og virkningen av det , men noe har jeg selvsagt fått med meg. Det er jo slik at Høiby har brukt dop  i mange år , vet ikke om det er daglig eller bare til fest , men når han nå sitter varetekt( og senere i fengsel) hva skjer med han , da ? Når han ikke får dopet sitt ? Er det noe slags avrusnings opplegg i fengsel og varetekt ? 

• Liker 9
Skrevet
pøbelsara skrev (3 timer siden):

MBH må har relativt heftige utgifter til telefon. 

Tror jeg aldri han har reagert på; mamma betaler , vet du

Leste et sted at han ikke ante hvordan han skulle bruke nettbanken

• Liker 6
  • Nyttig 8
Skrevet
Hekken skrev (4 minutter siden):

Nå har ikke jeg så veldig inngående kjennskap til dop- bruk og virkningen av det , men noe har jeg selvsagt fått med meg. Det er jo slik at Høiby har brukt dop  i mange år , vet ikke om det er daglig eller bare til fest , men når han nå sitter varetekt( og senere i fengsel) hva skjer med han , da ? Når han ikke får dopet sitt ? Er det noe slags avrusnings opplegg i fengsel og varetekt ? 

Han får nok medisiner mot de verste abstinensene. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Han har vel ca null naturlig dopaminproduksjon pga all kokainen. Ikke rart han griner mye.

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
Hekken skrev (7 minutter siden):

Han er helt sikkert medisinert. Han har jo en lang og tung historie med rus og da kan han ikke bare kutte tvert av. 

• Liker 14
Skrevet
pøbelsara skrev (7 minutter siden):

Det er nok Nora som som snakker usant. Det er jo en etablert tråd sannhet at mannen fikk 70 000 fra sin mor hver måned. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
MissLucy skrev (23 minutter siden):

Bare at det er et faktum, det var ikke noe utover at man som fornærmet antagelig føler seg minst like plukket fra hverandre som tiltalte. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
pøbelsara skrev (6 minutter siden):

Litt usikker på hvor du vil med dette. 

Tenker du det beviser at han løy på festen? 

Det er jo mange ulike ting som kan være sanne. At han var blakk og at han fikk penger av kronprinsparet kan begge deler være sant. Han har jo hatt et stort forbruk knyttet til kokain, så evt penger kan jo ha gått dit. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
-Pusheen- skrev (20 minutter siden):

Slik jeg ser det, er hele morgendagen satt av for at Frognerkvinnen skal komme med sin forklaring. Jeg ønsker henne masse lykke til, og heier på at hun klarer å gjennomføre uten for mye stress. Marius skal sitte sånn at de ikke har øyekontakt, og jeg håper det gjør ting bittelitt lettere. 

Sender henne varme vibber, så utrolig tøft dette må være for henne. Håper virkelig hun er sterk nok til å komme seg bort fra MBH for alltid nå. 

• Liker 10
  • Hjerte 5
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (5 minutter siden):

Han er helt sikkert medisinert. Han har jo en lang og tung historie med rus og da kan han ikke bare kutte tvert av. 

Han har selv sagt at han er tungt medisinert under rettsaken.

• Liker 8
Skrevet
CeXNS skrev (2 minutter siden):

Litt usikker på hvor du vil med dette. 

Tenker du det beviser at han løy på festen? 

Det er jo mange ulike ting som kan være sanne. At han var blakk og at han fikk penger av kronprinsparet kan begge deler være sant. Han har jo hatt et stort forbruk knyttet til kokain, så evt penger kan jo ha gått dit. 

Enig med deg, begge deler kan jo være sant samtidig. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (1 minutt siden):

Sender henne varme vibber, så utrolig tøft dette må være for henne. Håper virkelig hun er sterk nok til å komme seg bort fra MBH for alltid nå. 

Om noe, så håper jeg Skaugumkvinnen og Nora sine forklaringer hjelper henne med å gi henne styrke til å komme seg bort. 

• Liker 14
  • Hjerte 4
Skrevet
CeXNS skrev (57 minutter siden):

MBH har i ditt tilfelle kommet med to påstander:

- Han fikk 70.000 kr av kronprinsparet

- Han har ikke utøvd vold. 

I det første tilfellet så har det i samtalen på festen om pengene ingen store konsekvenser. 

I det andre tilfellet så vil selvfølgelig det å innrømme vold mot NH ha store konsekvrnser. 

Ser du ikke forskjellen? Det er jo ikke så svart hvitt at et menneske enten kategorisk snakker sant, eller er notorisk løgner. Det handler om hva som fremstiller en best mulig

Hvor er dette tallet fra? Har bare fått med meg disse angivelige 20 000,-? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...