Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Kvittre skrev (1 time siden):

Jeg leste konteksten. Jeg synes det med skrik fra kjelleren på nachspiel var så søkt og skjønner ikke hvor det kommer fra.  Det synes jeg hadde vært rart om de var vanligere borgere og, ut av det blå spørre barn om skrik om natten. 
Jeg er nysgjerrig på kronprinsen sin forklaring på tinderdaten , den delen han var med, og generelt om hva han har oppfattet av Marius sine gjerninger. Kronprinsen svarer til kongen, og kongen har ikke spurt så det får vi ikke svar på. 

At prinsen og prinsessen kan ha hørt skrik fra kjelleren og burde bli spurt om det , var absurd for meg.  

Selv synes ikke jeg der er søkt at Marius som er en mann helt uten sperringer, en mann som ikke engang betrakter det å kvele noen som å være voldelig kan ha skadet noen på nachspielene  i kjelleren til foreldrene som kontaktet Epstein etter de hadde funnet ut at han var en av tidenes verste barnevoldtektsmenn. 

Det er en ærlig sak om du synes det er så utenkelig at Marius kan ha gjort noe slikt at man i et forsøk på få oppklart omfanget av volden Marius har begått  ikke engang burde spørre kronprinsparet  om de har hørt noen tegn til vold.

Men det er  ikke slik at det er kongen som må spørre kronprinsen om han vil vitne.  Det er politiet som skal spørre. Det er kronprinsparet som kan takke nei til å vitne.   Om kronprinsparet takker nei fordi de er foreldre eller kongelige har ikke noe praktisk betydning. 

At kronprinsparet hverken ble spurt om informasjon eller ga informasjon på eget initiativ er  vel fordi de ikke klarte å komme på noen troverdige løgner som ville vært til gunst for Marius.  Årsaken til at de aldri ble spurt er åpenbart ikke fordi politiet var ærlige da de sa at de aldri spurte kronprinsparet fordi politiet mente kronprinsparet ikke kan ha hatt noe relevant informasjon. 

Endret av SVK
  • Liker 4
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Nemigirl skrev (3 timer siden):

Begynner virkelig å lure på diagnosene til MBH. MM har vært i overkant opptatt av at "gutten" skal skjermes fra pressen etterhvert som han vokste seg til. Alt har blitt skjøvet under teppet i mange år og når man nå skal rydde opp i haugen under teppet ramler det ut den ene skambanka eks´en etter den andre, men også et utall knuste mobiler og nå også en knekt (totalt ødelagt!) pc. AT mannen har et anstrengt forhold til kvinner har jeg forstått, men at han har et så anstrengt forhold til elektronikk kan tyde på svært høy grad av paranoia og også mulige vrangforestillinger. Dette kombinert med kokainrus eller -abstinenser er en svært farlig kombo. Håper virkelig aktoratet ser sammenhengen også i alt av knust elektronikk da det vitner om et mønster som tyder på alvorlig sinneproblematikk som mulig også kan relateres til alvorlig paranoia med mulig dertilhørende alvorlige diagnoser (som jeg bevisst velger å unngå å nevne her 😉).

Han har ikke bare knust mengder med elektronikk i hysterisk sinne, han har også knust speil, glassdører, slått hull i dører, røsket en lysekrone ned fra taket så den knuste, kastet en kniv i en vegg  osv. 

Ninaen skrev (49 minutter siden):

Utrolig sterkt, og godt, vitnemål i dag. Jeg har null tro på at han ikke blir dømt nå. Mønstrene er entydige. Og han trenger åpenbart hjelp, av hensyn til både samfunnet og seg selv. At han har sinnemestringproblemer, som han sa selv, er jo bare fornavnet. Har man utfordringer med regulering og sinne i utgangspunktet, og så pøser masse kokain og alkohol oppå det over tid, så er det oppskriften på det vi hører om i retten nå. Ingen unnskyldning. Tvert imot. Han har kommet fullstendig ut av kontroll, og det er bare flaks at han ikke har forårsaket andres eller egen død så langt. Både med vold, narkotikabruk og ikke minst med atferden i bil og på motorsykkel. 
Det er på mange måter bra at denne rettssaken er åpen. For dette er virkelig lærebokeksempel på vold i nære relasjoner, dysfunksjonelle forhold, voldelig og dyssosial atferd, traumereaksjoner osv.

Det hun beskriver om å bli nummen, stenge ute volumet på stemmen osv er klassisk dissosiative reaksjoner (ikke diagnose, men fenomen alle kan oppleve, uten at man har utviklet det som kalles dissosiativ lidelse). 

MBH fremviser et helt rabiat sinne som minner sterkt om en ekstremt trassete og sint 3-åring. Men dessverre så er ikke MBH en liten 3-åring. Han er en diger mann som flyr rundt og tar kvelertak på ulike kvinner mens han skriker at de er utro horer. 

Sgirl skrev (45 minutter siden):

Aftenposten refererer nå fra rettssaken: Frogner-kvinnen sier at Haakon hjalp til med å skrive unnskyldningen Marius publiserte etter at sistnevnte i realiteten var to sekunder unna å bli drapsmann. Flott det, Haakon. Du blir en konge med de rette verdier. 

Står det virkelig det? At HM var med på å utforme meldingen?

Endret av Rastebenk
  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Det var jo en del som reagerte på bruken av ordet kroppskrenkelse i beklagelsesposten til MBH.

https://www.dagbladet.no/kjendis/innrommer-vold/81789663

Men det høres jo mer ut som om det er en jurist enn en PR-rådgiver som har hjulpet han. Kanskje det er den forrige advokaten.

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
JustAsking skrev (2 minutter siden):

I tillegg, det er 0 sjanser for at kronprinsparet ikke har hørt enten rykter eller mottatt noen meldinger om forskjellige ting opp igjennom. De har både nære venner, omgangsvenner, fortrolige og familiemedlemmer i vestkantmiljøet. Selvfølgelig har de visst mye. Det blir en selvmotsigelse hvis ikke - de har hjulpet alt de kan, i følge både MM i Året med kongefamilien, og i følge MBH selv gjennom rettssaken. For å hjelpe så må de først vite. Det sier seg selv. 

Jeg tenker som så. To av kvinnene har forsøkt å si i fra til MM. Hvis det var min sønn og jeg hadde fått meldinger av min sønns kjærester om bekymringsfulle ting, hadde jeg villet hjulpet sønnen min med å få orden på livet og vært lei meg på vegne av disse jentene. Skammet meg ganske så mye. Selv om han hadde vært voksen. Og jeg hadde tvangsinnlagt sønnen min. Med årsak at han utgjør skade for andre. Deretter måtte han få ganske mye hjelp. Har det ikke vært noen hjemme på Skaugum som brydde seg? De har visst garantert. De har bare ikke gjort noe. Det er jo sånn volden og misbruk har fått spire og gro. MBH har aldri fått konsekvenser for hva han har gjort. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Gjest Ninaen
Skrevet (endret)
Rastebenk skrev (4 minutter siden):

Han har ikke bare knust mengder med elektronikk i hysterisk sinne, han har også knust speil, glassdør, slått hull i en dør, revet en lysekrone ned fra taket, kastet en kniv i en vegg osv. 

MBH fremviser et helt rabiat sinne som minner sterkt om en ekstremt trassete og sint 3-åring. Men dessverre så er ikke MBH en liten 3-åring, han er en diger mann som flyr rundt og tar kvelertak på ulike kvinner mens han skriker at de er utro horer. 

Nei, det er ikke det hun har sagt. Se min kommentar med link til vg over+sitat. Og her fra nrk:

kl.15.40.

I utkastet som kvinnen leste, åpnet han med å bruke navnet hennes. Da det ble publisert, hadde uttalelsen blitt endret, slik at navnet var erstattet med «kjæresten min», sier hun.

– Så det var noe Haakon, tror jeg kanskje, eller noe PR, i hvert fall noen som endret fra N.N. (navnet) til «kjæresten min». Så det var det ikke Marius som skrev. Bortsett fra det, så var det som Marius sine ord, sier kvinnen.

https://www.tv2.no/nyheter/hoiby-rettssaken/?mode=app&app=tv2no&_sp_pass_consent=true#/616co/69a8482d2fb65860371b1162/sendte-melding-til-mettemarit

Endret av Ninaen
Skrevet
Leonaen skrev (1 minutt siden):

Og jeg hadde tvangsinnlagt sønnen min. 

Hvordan tenker du at det skulle foregått?

• Liker 11
Skrevet
Rastebenk skrev (3 minutter siden):

Fra VG 15:38

– Men i det utkastet han viste meg sto det N.N. (Frogner-kvinnens navn) og ikke “kjæresten min”. 

– Så det var noe Haakon tror jeg kanskje, eller PR noen et eller en annen person endret fra «N.N.»  til «kjæresten min». Så det var det ikke Marius som skrev.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Leonaen skrev (Akkurat nå):

Og jeg hadde tvangsinnlagt sønnen min.

Du kan ikke tvangsinnlegge sønnen din. Det fungerer ikke sånn.

Jeg er absolutt med på at kronprinsparet kan lastes for å ha latt han feste i hjemmet deres, gitt han masse penger og stoppet pressen i å skrive om han. Masse andre ting også. Men de kontrollerer bare seg selv, ikke han.

• Liker 20
  • Hjerte 4
Gjest Juraibura
Skrevet
Nymerïa skrev (1 minutt siden):

Det var jo en del som reagerte på bruken av ordet kroppskrenkelse i beklagelsesposten til MBH.

https://www.dagbladet.no/kjendis/innrommer-vold/81789663

Men det høres jo mer ut som om det er en jurist enn en PR-rådgiver som har hjulpet han. Kanskje det er den forrige advokaten.

Kanskje det bor en liten jurist i Marius. At han er en sann poet som er flink til å skrive.
Jeg ser referat fra journalister som er  tilstede i rettssalen med MBH. At han stort sett sitter og tegner når fornærmede forklarer seg. Kanskje de kan fortelle hva han tegner? Tegner han blomster, nakne damer eller illustrasjoner fra keiserens nye klær. 

Skrevet
Juraibura skrev (14 minutter siden):

Men uansett hvor mye eller lite kronprinsen har bidratt med på brevet, så har igrunn Norges tronarving indirekte blandet seg i en pågående straffesak. 
Her har jo HM ettertrykkelig gjentatt gang på gang at her er det rettsapparatet som må ta seg av saken. Om så HM bare har hjulpet med ett ord korrektur så er det en skandale. 

Det er rett og slett så man ikke tror det man ser.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Fra VG 15:38

– Men i det utkastet han viste meg sto det N.N. (Frogner-kvinnens navn) og ikke “kjæresten min”. 

– Så det var noe Haakon tror jeg kanskje, eller PR noen et eller en annen person endret fra «N.N.»  til «kjæresten min». Så det var det ikke Marius som skrev.

Takk 😊

• Liker 2
  • Hjerte 1
Gjest Avispapir
Skrevet

Jeg har ikke fulgt saken slavisk, men av det jeg har lest får jeg inntrykk av at M er flink til å sette ord på egne følelser, særlig "lei meg". Det virker som flere har gått i "han ble lei seg"-fella og da får dårlig samvittighet. Det virker også som "andre" i livet hand har vært veldig opptatt av at han ikke skal være lei seg. 

Skrevet
Rastebenk skrev (Akkurat nå):

Takk 😊

No problem.

Forsto det sånn at det var "korrekturlesing" det ble hjulpet med, ellers var det Marius sine egne ord som ble brukt. Minus det med navnet hennes/kjæresten min.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hørte at P4 meldte at MBH og Frognerkvinnen hadde kranglet under dronning Sonja sitt bursdagsselskap, noen som har link til dette? Jeg finner det ikke. 

• Liker 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

No problem.

Forsto det sånn at det var "korrekturlesing" det ble hjulpet med, ellers var det Marius sine egne ord som ble brukt. Minus det med navnet hennes/kjæresten min.

Tja. Det var korrektur på et utkast han må ha fått hjelp med. Ingen vanlige mennesker artikulerer at de har begått kroppskrenkelse.

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
Leonaen skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker som så. To av kvinnene har forsøkt å si i fra til MM. Hvis det var min sønn og jeg hadde fått meldinger av min sønns kjærester om bekymringsfulle ting, hadde jeg villet hjulpet sønnen min med å få orden på livet og vært lei meg på vegne av disse jentene. Skammet meg ganske så mye. Selv om han hadde vært voksen. Og jeg hadde tvangsinnlagt sønnen min. Med årsak at han utgjør skade for andre. Deretter måtte han få ganske mye hjelp. Har det ikke vært noen hjemme på Skaugum som brydde seg? De har visst garantert. De har bare ikke gjort noe. Det er jo sånn volden og misbruk har fått spire og gro. MBH har aldri fått konsekvenser for hva han har gjort. 

Jeg tror de har prøvd etter beste evne. Hvilket er nettopp det som er litt skremmende, at våre kongelige til tross for milliardformue og kort vei til førsteklasses behandlinger, ikke har fått dette til. (Godt hjulpet av at ingen har tatt tak i problematikken rundt et bonusbarn i en slik familie, og at resten av mors- og farssiden til MBH ikke akkurat er stabile greier.)

Og på et tidspunkt må de faktisk la en voksen mann være den voksne mannen han tar egne valg om å være. For alt vi vet vil de puste lettet ut den dagen MBH havner bak lås og slå en stund, da vet de iallfall hvor han er og hva han gjør.

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet
Nymerïa skrev (3 minutter siden):

Du kan ikke tvangsinnlegge sønnen din. Det fungerer ikke sånn.

Jeg er absolutt med på at kronprinsparet kan lastes for å ha latt han feste i hjemmet deres, gitt han masse penger og stoppet pressen i å skrive om han. Masse andre ting også. Men de kontrollerer bare seg selv, ikke han.

Jeg har tvangsinnlagt mammaen min før. Visste ikke at det ikke gikk med en sønn. Mamma var til fare for seg selv eller andre. Vi kontaktet helseapparatet og hu ble tvangsinnlagt. Men det er en stund siden.

• Liker 1
  • Hjerte 12
Skrevet (endret)
Juraibura skrev (5 timer siden):

Marius er en voksen baby. Derfor.
Mette Marit og Haakon Magnus har gjort en glimrende jobb som oppdragere. 

🎯

MBH hyler og skriker, slår vilt rundt seg og er helt rabiat. Men der hvor en unge med trassanfall spreller i sandkassa og kaster spader, så stormer MBH rundt og knuser telefoner, pc'er, hodetelefoner, lysekroner, kveler kvinner osv. 

Endret av Rastebenk
  • Liker 18
  • Nyttig 9
Skrevet
Juraibura skrev (20 minutter siden):

Men uansett hvor mye eller lite kronprinsen har bidratt med på brevet, så har igrunn Norges tronarving indirekte blandet seg i en pågående straffesak. 
Her har jo HM ettertrykkelig gjentatt gang på gang at her er det rettsapparatet som må ta seg av saken. Om så HM bare har hjulpet med ett ord korrektur så er det en skandale. 

Selvsagt har hele gjengen vært involvert i uttalelsen, inkludert pr-rådgivere. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Leonaen skrev (Akkurat nå):

Jeg har tvangsinnlagt mammaen min før. Visste ikke at det ikke gikk med en sønn. Mamma var til fare for seg selv eller andre. Vi kontaktet helseapparatet og hu ble tvangsinnlagt. Men det er en stund siden.

Men da var det ikke du som tvangsinnla henne. Det er kjempestrengt.

De i tråden som jobber med sånt må gjerne uttale seg, men jeg tviler på at MBH har oppfylt kriteriene.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...