Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Reisejenta skrev (7 minutter siden):

Jeg husker også dette ekstremt godt. Det var en gjeng her inne som var faste forsvarere og bagatellisere alt som kom frem. Og ikke minst hvor uskyldige HM og MM hadde vært og hvor lite de hadde visst. Nå kommer sannheten for dagen og virkeligheten i denne saken er helt forferdelig. Enda verre enn jeg kunne forestilt meg til og med. Og HM står og sier at de er glade i Marius og drar på besøk i fengselet. Det er ikke til å tro, det er en regelrett skam for kongehuset. 

Og bare tenk på alt som ikke er kommet frem om hans oppførsel. En kan bli mørkredd av mindre.. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Ninaen skrev (35 minutter siden):

Jeg gruer meg…Andenæs er jo ikke akkurat noen mild sommervind heller… 

Håper hun får tilsnakk av dommeren hvis hun blir for hersketeknisk. Så en video på tiktok (sikkert postet andre steder også) at hun kalte de fornærmede for "piker", liksom for å gjøre dem mindre enn de allerede sikkert føler seg (fikk jeg inntrykk av), og snakket om dette miljøet han vanket i. Som om det skulle være en legitim årsak til det som har foregått...

Edit: Ser at klippet er fra NRK, så hvis man leter litt der kan det hende man finner det.

Endret av -Pusheen-
  • Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Gjest Ninaen
Skrevet
TigerK skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde et så godt inntrykk av henne, og er så ufattelig skuffet over at en kvinnelig forsvarer kan synke ned til det nivået.

Ja, alle fortjener et godt forsvar og alle er uskyldige til det motsatte er bevist, men hørte aldri at forsvareren til ABB brukte tid på å beskrive ofrene, hva de hadde på seg, hva de gjorde, om de forsvarte seg eller provoserte ham. Det er så nedrig å basere forsvar av vold ved å stille spørsmål ved ofrenes intensjoner. 

P.S en ting er forsvaret de fører i rettssalen. Det jeg synes er verst er alle de stikkene i kommentarer til pressen utenfor rettssalen. Som da Nora gikk ut hovedinngangen, om øyekontakt mellom Frogner-kvinnen og MBH, kommentaren om influensere ved starten av rettssaken +++

Skrevet
Ninaen skrev (14 minutter siden):

ing er forsvaret de fører i rettssalen. Det jeg synes er verst er alle de stikkene i kommentarer til pressen utenfor rettssalen. Som da Nora gikk ut hovedinngangen, om øyekontakt mellom Frogner-kvinnen og MBH, kommentaren om influensere ved starten av rettssaken

Forsvaret har kanskje fått klar beskjed fra Slottet, at "denne saken taper dere ikke!"

(jeg har fullstendig mistet tilliten til visse instanser som dere kanskje skjønner 😑 😆)

• Liker 20
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
TigerK skrev (36 minutter siden):

Etter å ha kvalt henne en tre-fire ganger, måker Marius til henne med en styrkegrad hun beskriver som 8 på en skala fra 1-10.

«– Det tok et par sekunder før jeg fikk hørselen tilbake, så tok han tak i håret mitt og sa noe dritt. Jeg vet ikke hva han sier. Jeg tror jeg bare ble liggende og gråt en stund før jeg turte å reise meg igjen, for da skulle vi dra til N.N (kompisen) og drepe ham, visstnok.»https://www.nettavisen.no/nyheter/folg-rettssaken-mot-marius-borg-hoiby-her/s/5-95-2914261 14:12

Jadda, mildeste form for vold. 

Hun ble også dratt på gulvet etter håret… :(  det ser ille ut når man ser det for seg…!

• Liker 10
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Virker som han har hatt mye tid og penger til å drive dank. Ingen krav. Ingen jobb. Fritt spillerom. Mye rus. Dyre ferier og klær. Jeg klarer ikke forstå at de rundt han har latt han holde på. Å gi en voksen mann et hus på Skaugum og en månedeslønn i ukepenger. Skattebetalernes penger. Ingen forpliktelser. Det måtte gå som det måtte gå.. 

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
SVK skrev (15 minutter siden):

Det man vet er at Marius har null sperringer og ikke engang ser på det å kvele noen som vold.  Det politiet etterforsket var blant annet Marius sin voldsbruk. Måten politiet kan finne ut om voldsbruken er å spørre folk som  kan ha blitt utsatt for vold eller ha observert vold  eller hørt vold fra Marius.  Det har blitt stevnet over 50 vitner i denne rettsaken. Det er neppe over 50 personer som har hatt bedre kontakt med Marius enn hans familie. 

Er det mulig at noen i hans familie har sett eller hørt noe vold? Ja, det kan ikke utelukkes. Da er spørsmålet  "Har dere noengang sett eller hørt noe som kan være vold fra Marius?" naturlig å stille.  Dette med nachspielene var kun et eksempel på hvor det kan ha foregått vold og det hadde vært mulig for kronprinsparet og halvsøskene å høre volden. Om volden har skjedd et annet sted er det selvsagt like relevant. 

Når man ser på kronprinsparet så taler alt for at de har prøvd å skjule volden til Marius. De har også økt volden ved å kjøpe rusmidler til Marius som gjør han mer voldelig. Så det at kronprinsparet aldri på eget initiativ har gått til politiet og sagt at de har observert eller hørt vold er ikke et argument for at de ikke har hørt eller observert vold. 

Man vet at Marius truer ofre til taushet og at minst en av kompisene hans prøver å få ofre til å endre forklaring.  Så det at ikke kompisene hans har gått til politiet med informasjonen er ikke noe tegn på at de aldri har sett eller hør vold på steder hvor kronprinsparet eller hans halvsøsken kan ha sett eller hørt vold.  Det er heller ingen som vet hvor mange av ofrene Marius og kompisene hans har klart å stoppe fra å si noe til politiet.   Der de lykkes vil man per definisjon ikke få noe informasjon fra ofrene. 

Det er ikke mulig å vite om kronprinsparet eller halvsøskene har observert eller hørt volden uten å spørre dem. 
Det er mange av vitner som har blitt innkalt som sier de ikke har sett noe. Det er også mest sannsynlig mange som har blitt innkalt til avhør uten å ha blitt brukt som vitner.  Det er ikke slik at det er krav om at man må ha sett eller hørt noe for å bli spurt om man har sett eller hørt volden.  

I noen tidligere innlegg skrev du at det er spørsmål kronprinsparet burde blitt spurt om,men det er andre spørsmål enn spørsmålet om kronprinsparet har sett eller hørt vold på Skaugum.  Når man først kaller inn noen til avhør. Så tar det 10 sekunder å spørre om de noensinne har sett eller hørt Marius utføre vold mot noen.  Jeg synes ikke det å bruke 10 sekunder på dette er bortkastet tid.   Dette er en rettssak som går over 7 uker, det er innkalt over 50 vitner og det har blitt brukt gud vet hvor mange årsverk på å etterforske saken. Det står også mye på spill. Det er svært alvorlige forbrytelser med svært høy strafferamme.  Å si at det ikke er verdt 10 sekunder av kronprinsparets tid er jeg ikke med på. 

At kronprinsparet og halvsøsknene ville ha nektet å svare på om de har hørt eller sett noe vold er ikke et argument for at de ikke skulle blitt spurt. Å nekte å svare er også et svar. 

Nå skrev jeg i innlegget du svarte på at jeg ikke skulle prøve å overbevise deg til å endre mening. Jeg skrev at jeg ga meg.  Jeg svarer deg kun nå fordi du spurte meg om hvorfor jeg mener kronprinsparet og halvsøskene burde blitt spurt.   Jeg  svarte deg ikke for at du eller noen andre i tråden skal endre mening. 

Har du noen grunn til å tro at søsknene har hørt skrik fra nachspiel? Nei? Ok, da har du jo ikke overbevist meg. Ja, de kunne være noe jeg hadde gått glipp av , det er MYE i den saken her, men du vil de skulle bli spurt om de har hørt skrik bare fordi … ? Nei, da har du ikke overbevist meg. 
ja, jeg skrev at jeg synes det hadde vært interessant å høre om hvorfor kronprinsen var med Marius på Tinder date , og om hva de visste om Marius generelt. Ja, det hadde tatt dem 10 sekunder å opplyse politiet om at småsøsknene har hørt skrik fra nach,  men om politet skulle spurt om alt mulig hadde det jo tatt for alltid, det er derfor jeg fortsatt lurer på om det er noe hold i den mistanken . 
Hva politiet har spurt om vet vi jo ikke , vi vet bare hva politiet har sagt offentlig. Mye jeg er nysgjerrig på, men det med småsøsknene som har hørt skrik fra nach har jeg ikke tenkt på. 

du trenger ikke svare, med og sitere uten å svare. Ja, jeg har spurt og jeg får ikke svar . 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Anne Liese Braun skrev (3 minutter siden):

Forsvaret har kanskje fått klar beskjed fra Slottet, at "denne saken taper dere ikke!"

(jeg har fullstendig mistet tilliten til visse instanser som dere kanskje skjønner 😑 😆)

Dessverre for Marius, så fører denne taktikken til at han taper saken selv om han skulle vinne den i retten.

Det er INGEN scenarioer i verden som vil lede til at Marius kommer fra dette med æren og ryktet sitt i behold! Alle i hele Norge (og resten av verden) har nå sett og hørt ham avbryt, banne, sverte, flire og kverulere i retten, sett ham skylde på pressen for alt han har gjort og opplevd av vonde ting i livet og opplevd hvordan han forsøker å manipulere retten med gråt og selvmedlidenhet. Og alle har hørt de ukontrollerte raserianfallene hans på lydopptak, sett bilder av raserte leiligheter, kniv i veggen samt hans egne innrømmelser av bruk av og transport av narkotika, vennskap med folk knyttet til organisert kriminalitet, forkvaklede syn på kvinner og hensynsløse atferd. 

Tap - Tap for Marius

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Skrevet
Andrea59 skrev (10 minutter siden):

Hun ble også dratt på gulvet etter håret… :(  det ser ille ut når man ser det for seg…!

Det er ingenting mindre enn hjerteskjærende

• Liker 7
  • Hjerte 15
Skrevet
JessicaL skrev (38 minutter siden):

Gutten er jo bare litt hardhendt stakkar!  Og så satt han jo helt mutters føckings alene på Skaugum og ingen kom for å leke med ham. Stakkar liten.

(Han glemte visst at han var i Italia, Monaco, Danmark, Hemsedal, hytteturer og på et ukjent antall fester og overgrep.)

Vet det er jobben deres men blir utrolig provosert av forsvarsadvokatenes forsøk på å sverte ofrene. Som om noen kunne synes det er en kul greie å bli kjendis for å bli banket opp, spyttet og tisset på og få de mest intime delene av livet sitt vrengt ut og inn til allmenn beskuelse. 

Enig! Tenkte det samme. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet
TigerK skrev (1 minutt siden):

Fikk vondt i magen av å lese hva hun hadde vært igjennom. 

• Liker 11
  • Hjerte 6
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
TigerK skrev (23 minutter siden):

Han er en tikkende bombe . Bare flaks at han ikke har drept noen . Kvelertak burde sidestilles med drapsforsøk . 

Endret av NiceOrNothing
  • Liker 33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Gjest Avispapir
Skrevet
Andrea59 skrev (12 minutter siden):

Tenk på hvordan det må føles. Hvor redd man er. Eller se for deg at det skjer mef datteren, søsteren eller moren din. 

Noen burde spørre Marius

"Hva ville du tenkt, følt og gjort dersom noen gjorde disse tingene mot moren eller søsteren din?"

Aktoratet burde jo virkelig stille det spørsmålet for å se om det ringer noen bjeller hos ham angående om det han har gjort er vold eller ikke. 

Skrevet
SVK skrev (45 minutter siden):

Det man vet er at Marius har null sperringer og ikke engang ser på det å kvele noen som vold.  Det politiet etterforsket var blant annet Marius sin voldsbruk. Måten politiet kan finne ut om voldsbruken er å spørre folk som  kan ha blitt utsatt for vold eller ha observert vold  eller hørt vold fra Marius.  Det har blitt stevnet over 50 vitner i denne rettsaken. Det er neppe over 50 personer som har hatt bedre kontakt med Marius enn hans familie. 

Er det mulig at noen i hans familie har sett eller hørt noe vold? Ja, det kan ikke utelukkes. Da er spørsmålet  "Har dere noengang sett eller hørt noe som kan være vold fra Marius?" naturlig å stille.  Dette med nachspielene var kun et eksempel på hvor det kan ha foregått vold og det hadde vært mulig for kronprinsparet og halvsøskene å høre volden. Om volden har skjedd et annet sted er det selvsagt like relevant. 

Når man ser på kronprinsparet så taler alt for at de har prøvd å skjule volden til Marius. De har også økt volden ved å kjøpe rusmidler til Marius som gjør han mer voldelig. Så det at kronprinsparet aldri på eget initiativ har gått til politiet og sagt at de har observert eller hørt vold er ikke et argument for at de ikke har hørt eller observert vold. 

Man vet at Marius truer ofre til taushet og at minst en av kompisene hans prøver å få ofre til å endre forklaring.  Så det at ikke kompisene hans har gått til politiet med informasjonen er ikke noe tegn på at de aldri har sett eller hør vold på steder hvor kronprinsparet eller hans halvsøsken kan ha sett eller hørt vold.  Det er heller ingen som vet hvor mange av ofrene Marius og kompisene hans har klart å stoppe fra å si noe til politiet.   Der de lykkes vil man per definisjon ikke få noe informasjon fra ofrene. 

Det er ikke mulig å vite om kronprinsparet eller halvsøskene har observert eller hørt volden uten å spørre dem. 
Det er mange av vitner som har blitt innkalt som sier de ikke har sett noe. Det er også mest sannsynlig mange som har blitt innkalt til avhør uten å ha blitt brukt som vitner.  Det er ikke slik at det er krav om at man må ha sett eller hørt noe for å bli spurt om man har sett eller hørt volden.  

I noen tidligere innlegg skrev du at det er spørsmål kronprinsparet burde blitt spurt om,men det er andre spørsmål enn spørsmålet om kronprinsparet har sett eller hørt vold på Skaugum.  Når man først kaller inn noen til avhør. Så tar det 10 sekunder å spørre om de noensinne har sett eller hørt Marius utføre vold mot noen.  Jeg synes ikke det å bruke 10 sekunder på dette er bortkastet tid.   Dette er en rettssak som går over 7 uker, det er innkalt over 50 vitner og det har blitt brukt gud vet hvor mange årsverk på å etterforske saken. Det står også mye på spill. Det er svært alvorlige forbrytelser med svært høy strafferamme.  Å si at det ikke er verdt 10 sekunder av kronprinsparets tid er jeg ikke med på. 

At kronprinsparet og halvsøsknene ville ha nektet å svare på om de har hørt eller sett noe vold er ikke et argument for at de ikke skulle blitt spurt. Å nekte å svare er også et svar. 

Nå skrev jeg i innlegget du svarte på at jeg ikke skulle prøve å overbevise deg til å endre mening. Jeg skrev at jeg ga meg.  Jeg svarer deg kun nå fordi du spurte meg om hvorfor jeg mener kronprinsparet og halvsøskene burde blitt spurt.   Jeg  svarte deg ikke for at du eller noen andre i tråden skal endre mening. 

Kan jo minne om denne saken fra turen til Lofoten med kongeskipet i 2020, hvor Marius utagerte så voldsomt mot JS at mamma’n hans (kronprinsessen altså) måtte komme på lugaren for å roe ham ned. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/etterforsker-hendelse-pa-kongeskipet-vanskelig/17358187/

Marius sin forklaring var at det var han som ble utsatt for vold av JS!

Så, ja, selvfølgelig har hele familien visst!

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
Avispapir skrev (7 minutter siden):

Tenk på hvordan det må føles. Hvor redd man er. Eller se for deg at det skjer mef datteren, søsteren eller moren din. 

Noen burde spørre Marius

"Hva ville du tenkt, følt og gjort dersom noen gjorde disse tingene mot moren eller søsteren din?"

Aktoratet burde jo virkelig stille det spørsmålet for å se om det ringer noen bjeller hos ham angående om det han har gjort er vold eller ikke. 

Enig . Noen burde absolutt spørre han om det. Men han hverken innrømmer det , ser på det som galt , eller har evnen til å føle empati . = livsfarlig . 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
TigerK skrev (2 minutter siden):

Kan jo minne om denne saken fra turen til Lofoten med kongeskipet i 2020, hvor Marius utagerte så voldsomt mot JS at mamma’n hans (kronprinsessen altså) måtte komme på lugaren for å roe ham ned. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/etterforsker-hendelse-pa-kongeskipet-vanskelig/17358187/

Marius sin forklaring var at det var han som ble utsatt for vold av JS!

Så, ja, selvfølgelig har hele familien visst!

Og noen år etterpå fikset kronprinsessen opp i hærverk utført av MBH under et sinneutbrudd hos Nora, og etter det så var det en episode på feriestedet til Kongen og dronningen der hele kongefamilien også var tilstede. Når skal kongehuset stilles til veggs for den grove unnfallenheten? Er det NRK som skal stille seg til disposisjon med en rekke ferdig avtalte spørsmål der hele gjengen nok en gang skal settes i en offerrolle? 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Sunbrain skrev (På 26.2.2026 den 21.11):

Ironisk at han var engstelig for at Nora skulle drive med ting som kunne sette kongehuset i forlegenhet….. Lurer på hva han har tenkt om det han har gjort oppigjennom årene kunne ført til det 😂

Han mente vell at pressen ikke hadde lov å skrive om han på daværende tidspunkt og da var det vell verre hva de kunne skrive om Nora. Han mener vell og at han ikke har gjort noe galt og at pressen har plaget han siden han var 3 år så det samhandler jo ikke helt. 

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet
Frøken fjong skrev (36 minutter siden):

Virker som han har hatt mye tid og penger til å drive dank. Ingen krav. Ingen jobb. Fritt spillerom. Mye rus. Dyre ferier og klær. Jeg klarer ikke forstå at de rundt han har latt han holde på. Å gi en voksen mann et hus på Skaugum og en månedeslønn i ukepenger. Skattebetalernes penger. Ingen forpliktelser. Det måtte gå som det måtte gå.. 

Ja, det blir vel gjerne sånn når man har tilgang på all verdens ressurser samtidig som at det ikke blir stilt noen krav til oppførsel/livsførsel. Alt for mange har visst uten å foreta seg noe som helst. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Gjest Avispapir
Skrevet

Kongehuset må også ta ned det brevet MM skrev om M. Det et veldig rart at det ikke er fjernet allerede.

Skrevet

Når man leser alt det som har kommet frem under rettssaken , så tenker jeg at dette må være en person som også er vanskelig å forholde seg til for nærmeste familie også🤷‍♀️ Så tenker da at de, MM og HM, må i hvert fall ha hatt en mistanke…, har man ikke plikt til å forsøke å avverge slikt?

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...