Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Nymerïa skrev (På 26.2.2026 den 16.26):

Enda en perle fra dette høyst tillitsvekkende vitnet.

– Nei, jeg føler i hvert fall det så det så når det er sånn at man føler det hele tiden at jeg leste i går at man følte at at hun hadde følt at hun gikk på bananskall i store deler jeg...

– Ikke banan, avbryter Andenæs

.

– Nei, eggeskall ja, sier han.

Nymerïa skrev (På 26.2.2026 den 16.26):

Herregud som eg ler! "ikke bananskall" 🤣🤣🤣

Lurer jo på hva forsvaret sitter der å tenker underveis? "Dette går etter planen" eller "vi skulle ikke tatt inn han der" 

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
VibeckeST skrev (11 minutter siden):

– Nei, jeg føler i hvert fall det så det så når det er sånn at man føler det hele tiden at jeg leste i går at man følte at at hun hadde følt at hun gikk på bananskall i store deler jeg...

– Ikke banan, avbryter Andenæs

.

– Nei, eggeskall ja, sier han.

Herregud som eg ler! "ikke bananskall" 🤣🤣🤣

Lurer jo på hva forsvaret sitter der å tenker underveis? "Dette går etter planen" eller "vi skulle ikke tatt inn han der" 

Jeg vet det. Jeg tenkte det samme. Har Holager Andenæs noen gang stått i en sånn situasjon før?

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Skrevet (endret)

Ikke rart rettsaken tar lang tid. Denne rettsaken begynnee jo å ligne mindre og mindre på den saken dette omhandler. 

Dette er en rettsak med over 30 tiltalepunkter. Der vold i nær relasjon,  vold og voldtekt er det mest alvorlige.

Ja jeg kan være enig i at, hva sa marius til haakon når han kom tilbake fra nach i henningsvær etc er av interesse. Men flere av punktene tv2, tar opp her som man ønsker svar på, handler da votterlig ingenting om hva selve straffesaken handler om. 

Hvis marius sa til haakon at han har vært på et gøy nach og er sliten, så er isåfall ikke det av relevans heller. Ser liksom ikke helt for meg at det er vanlig at avkom eller stebarn, informerer om at de har pult og filmet underliv hele natten. Så aklurat hva marius sa og ikke sa til haakon etter festen i henningsvær, finner jeg av svært liten relevans, og lite opplysende om saken, utover hva sjåføren og de andre deltagerne hadde å si.

https://www.tv2.no/mening-og-analyse/derfor-far-vi-aldri-hore-dem/18611527/?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwdGRzaAQSIfljbGNrBBIguGV4dG4DYWVtAjExAHNydGMGYXBwX2lkDDM1MDY4NTUzMTcyOAABHqkH9-6xp1TxNKx53_lcPNwNTnuryts3o7md5MySd8_JI3QQp4CChRUj-i0W_aem_9L6X6_1cai3suffAJpRSvw

Jeg er litt usikker på relevansen er i å evnt skulle bruke mye tid på hvorfor de flyttet til skaugum.

Hun mener det var for å få han lengre vekk fra miljøet, han mener det var for å bo gratis. Og at vekk fra miljøet ikke var et tema. 

Endret av Krokenguri
  • Liker 3
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (27 minutter siden):

Ikke rart rettsaken tar lang tid. Denne rettsaken begynnee jo å ligne mindre og mindre på den saken dette omhandler. 

Dette er en rettsak med over 30 tiltalepunkter. Der vold i nær relasjon,  vold og voldtekt er det mest alvorlige.

Ja jeg kan være enig i at, hva sa marius til haakon når han kom tilbake fra nach i henningsvær etc er av interesse. Men flere av punktene tv2, tar opp her som man ønsker svar på, handler da votterlig ingenting om hva selve straffesaken handler om. 

Hvis marius sa til haakon at han har vært på et gøy nach og er sliten, så er isåfall ikke det av relevans heller. Ser liksom ikke helt for meg at det er vanlig at avkom eller stebarn, informerer om at de har pult og filmet underliv hele natten. Så aklurat hva marius sa og ikke sa til haakon etter festen i henningsvær, finner jeg av svært liten relevans, og lite opplysende om saken, utover hva sjåføren og de andre deltagerne hadde å si.

https://www.tv2.no/mening-og-analyse/derfor-far-vi-aldri-hore-dem/18611527/?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwdGRzaAQSIfljbGNrBBIguGV4dG4DYWVtAjExAHNydGMGYXBwX2lkDDM1MDY4NTUzMTcyOAABHqkH9-6xp1TxNKx53_lcPNwNTnuryts3o7md5MySd8_JI3QQp4CChRUj-i0W_aem_9L6X6_1cai3suffAJpRSvw

Jeg er litt usikker på relevansen er i å evnt skulle bruke mye tid på hvorfor de flyttet til skaugum.

Hun mener det var for å få han lengre vekk fra miljøet, han mener det var for å bo gratis. Og at vekk fra miljøet ikke var et tema. 

Du syntes ikke det er av relevans at en fyr som vet om 'problemkompleksene', tar med seg stesønnen med problemkomplekser på øldrikking og kos i Henningsvær?

Jeg tror MBHs advokater legger opp til to ting. En, MBHs foreldre har enablet og sydd puter under hans armer så til de grader at han ikke vet rett fra galt.

To, kjærestene hans har prøvd å utnytte statusen hans for egen vinning.

Begge faller totalt på sin urimelighet. Men HM bør forklare hvorfor han forer en han vet er rusmisbruker med alokohol og fest på en ferie som skulle handle om surfing. Hva gjorde de så i Portugal? 

Endret av 1600
  • Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 21
Skrevet

Skulle de ikke gå igjenom tekstmeldinger pluss et ekstra vitne i dag? Tiltross for ellers rettsfrie mandager?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Selv om jeg støtter Nora her og tror Marius har vært voldig her så  sliter jeg  forøvrig litt med å tro på det SE sa om at de ikke innså at de visste at  posen var synlig  på bildet. Det hovedsakelig fordi jeg mener teksten om at livet blir mer morsomere når man gir litt f*en henspiller på posen.   

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
FruR skrev (32 minutter siden):

Selv om jeg støtter Nora her og tror Marius har vært voldig her så  sliter jeg  forøvrig litt med å tro på det SE sa om at de ikke innså at de visste at  posen var synlig  på bildet. Det hovedsakelig fordi jeg mener teksten om at livet blir mer morsomere når man gir litt f*en henspiller på posen.   

Du vet at bildet var ett av mange i en bildekarusell?

Jeg synes det er vanskelig å se for meg at SE, som er så dreven på SoMe, hadde lagt den ut med vilje. Man kan si hva man vil om mange av hennes mer tvilsomme metoder, men jeg tror hun visste veldig godt at all PR ikke er god PR. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
pøbelsara skrev (11 minutter siden):

Jeg synes det er vanskelig å se for meg at SE, som er så dreven på SoMe, hadde lagt den ut med vilje. Man kan si hva man vil om mange av hennes mer tvilsomme metoder, men jeg tror hun visste veldig godt at all PR ikke er god PR. 

Jeg synes det er vanskelig å si om det var med vilje eller ei. Det vet kun SE.

Men jeg vet at hun vurderer alt hun legger ut før det kommer ut, såpass dreven er SE. Ingenting er overlatt til tilfeldighetene og hun skaper mye blest rundt egen person helt bevisst. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
pøbelsara skrev (19 minutter siden):

Tror heller ikke at hun så den posen. SÅ dum tror jeg ikke hun klarer å være.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
K_mb skrev (4 minutter siden):

Jeg synes det er vanskelig å si om det var med vilje eller ei. Det vet kun SE.

Men jeg vet at hun vurderer alt hun legger ut før det kommer ut, såpass dreven er SE. Ingenting er overlatt til tilfeldighetene og hun skaper mye blest rundt egen person helt bevisst. 

Hun snakker om dette i podkasten EkstraLars,  https://www.podplay.com/no-no/podcasts/ekstra-lars-1333311

Forøvrig enig med @-Pusheen- over her - jeg tror ikke hun er så dum. Hun vet jo at negativ oppmerksomhet ikke gir penger i kassa i form av samarbeid og troverdighet.

Endret av pøbelsara
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Huff. Alle vitnemålene så langt, er klassisk vold i nære relasjoner. 

venner, naboer - alle vitner om det samme. Og jeg blir himla provosert av forsvarernes "hva gjorde hun?"-spørsmål. Ja, jeg vet det er jobben deres. Men hva mener de egentlig er handlinger i forkant som legitimerer brøling og kvelertak? 

• Liker 10
  • Nyttig 22
Skrevet
missLynch skrev (Akkurat nå):

Uansett om MBH blir dømt eller ei, så kan vi slå fast at fyren er er en fullstendig uspiselig, kvinnehatende fyr. Det er et eller annet som må ha skåret seg kraftig under oppveksten, noe har sviktet ikke bare litt, men voldsomt. At søsteren hans valgte  å fremsnakke han som et «forbilde», det er bare trist når vi nå hører vitnene i retten. Og ordet «problemkomplekser» dekker ikke halvparten av det som kommer frem. Jeg synes også det er utrolig at kronprinsessen «sto godt i det» i perioden etter 4. august 2024. Nei dette her er så vilt, jeg kan ikke tro det. Hva slags mennesker er dette her?? 

Det var da virkelig ikke "dette" kronprinsessen sa hun sto godt i.

Det var kritikken om at hun ikke uttalte seg om saken hun sto godt i. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
missLynch skrev (1 minutt siden):

Uansett om MBH blir dømt eller ei, så kan vi slå fast at fyren er er en fullstendig uspiselig, kvinnehatende fyr. Det er et eller annet som må ha skåret seg kraftig under oppveksten, noe har sviktet ikke bare litt, men voldsomt. At søsteren hans valgte  å fremsnakke han som et «forbilde», det er bare trist når vi nå hører vitnene i retten. Og ordet «problemkomplekser» dekker ikke halvparten av det som kommer frem. Jeg synes også det er utrolig at kronprinsessen «sto godt i det» i perioden etter 4. august 2024. Nei dette her er så vilt, jeg kan ikke tro det. Hva slags mennesker er dette her?? 

Hun sto godt i kritikken hun fikk for å ikke snakke om saken - hun sa virkelig ingenting om handlingene han er tiltalt for.

Og dessuten trenger vi ALLE å vite at folk som oppfører seg slik på det verste, også har gode egenskaper og kan være hyggelige å være sammen med. De reserverer ofte drittoppførselen tl enerom og den de hevder å elske aller høyest.

Det er en grunn til at de havner i forhold. Ingen innleder et forhold med folk som oppfører seg som brølende, truende gærninger i en datingperiode. de venter med slik oppførsel til de har kjærlighetsbombet og etablert sterke følelsesmessige bånd. Dette er grunnleggende kunnskap alle burde ha om slike forhold. 

• Liker 6
  • Nyttig 12
Skrevet (endret)

Ok, skjønner konteksten hvor kronprinsessen uttalte at hun sto godt i det 😊
Ble ikke kronprinsen kontaktet av Snekkestad sin mor om mishandling allerede i januar 2023? Lurer på hva de gjorde/ikke gjorde med denne informasjonen. 

Endret av missLynch
  • Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet
Nymerïa skrev (På 27.2.2026 den 16.18):

Gisele Pelicot har jo utgitt bok og jeg synes det er helt greit om hun tjener på det. Haukland, Snekkestad og Frognerkvinnen må gjerne få en Netflix dokumentar etter dette er ferdig og tjene godt på det. Jeg synes ikke det er noe galt i det men jeg håper det blir skikkelig kvalitet av det.

"Haukland, Snekkestad og Frognerkvinnen". Lite håp om "skikkelig kvalitet"...

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
missLynch skrev (42 minutter siden):

Ok, skjønner konteksten hvor kronprinsessen uttalte at hun sto godt i det 😊
Ble ikke kronprinsen kontaktet av Snekkestad sin mor om mishandling allerede i januar 2023? Lurer på hva de gjorde/ikke gjorde med denne informasjonen. 

Allerede og allerede, fru Blom. Det var jo ett år etter at forholdet var slutt.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
MissLucy skrev (15 minutter siden):

Allerede og allerede, fru Blom. Det var jo ett år etter at forholdet var slutt.

Ja skjønner det, men de kunne advart Frognerkvinnen, så hadde hun sluppet spetakkelet MBH

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...