Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Lorieen skrev (9 minutter siden):

Ordsalaten til Danby er det verste jeg har hørt noensinne. Fikk assosiasjoner til en FrP-politiker. 

Samme inntrykk fikk  jeg . Men jeg tenkte AP . At her har vi arvtageren til Tåkefyrsten 😆

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lorieen skrev (2 minutter siden):

Ordsalaten til Danby er det verste jeg har hørt noensinne. Fikk assosiasjoner til en FrP-politiker. 

Man kan sammenlikne det med kommentarene han kommer med til pressen når han forlater retten. Korte klare setninger. Rent bortsett fra at han ikke vil svare på om kokain blir brukt på Subjekt-fester. Der er svaret «ingen kommentar». Høh.

Eller enig med @NiceOrNothing. Denne kulturen der sex er valuta, der kokain er normalisert og det er hard festing hele tiden er ikke mye glamorøs. For er miljø å være en del av. Det gir et innblikk i influencerverden som vi ikke har sett så mye av før. Det er en studie i seg selv. Lurer på mekanismene her. Er det livstomhet, penger, mangelen på forventninger, ingen utdannelse eller hva? Sidespor i denne tråden da, men sjokkerende. (Og ja, jeg er nok naiv)

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet

Annikken Jørgensen sitt vitnemål var godt gjennomført. Hun tegner et bilde av en fyr som ikke har fått noen grenser fra foreldrene men med full tilgang til alt av privilegiene et medlem av kongehuset har. Mest skremt over hvor internalisert testing av grenser er i Marius og i vestkant kulturen. Være seg sex, rus eller annen type grenseoverskridende atferd. 

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 17
Skrevet
Gulline skrev (10 timer siden):

Må si at jeg blir litt forundret over at så mange kvinner finner ham tiltrekkende. En voksen mann som får store beløp overført fra foreldrene hver måned - og ikke gidder å jobbe for føden. Det er vel så lite tilterkkende som det kan få bli i min verden. Når man i tillegg oppfører seg som verdens største drittsekk så bare gjør det inntrykket om mulig enda verre. 

Tenker at det kun er en liten elite som finner han tiltrekkende . Han selv har jo tydeligvis et veldig grandiost selvbilde , som mener at de vil henge med han for « fame» . Litt villedende markedsføring av seg selv . De aller fleste  kvinner vil nok ha en mann som forsørger seg selv , ikke har rusproblemer , og ikke er så infantil i sin adferd . 

• Liker 21
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg har lyst til å bare si, at å ikke vise frykt, betyr ikke at man ikke nødvendigvis blir redd, det kan også bety at man skjuler den.

Om man skjuler en frykt, så vet jo ikke de som ser det at noe skjules.  Om man ikke er redd,så er jo et langvarig disfunksjonelt forhold svært utmattende og utslettende.

Hvorvidt dette ender opp i en dom ang vold i nær relasjon eller ikke er  veldig uvisst, da også mye tyder på endel gjensidig konflikt. Basert på sjalusi og kontroll hos begge. Ref felles skriking, måten å konfrontere hverandre på, telefoner, kontroll, tråkke på hverandres grenser osv.

Det er iallefall åpenbart at marius bør ikke være med noen som lever av å være offentlig, og n bør finne en som tåler å se rumpa til dama på nett , og forstår innholdet av hva influenser jobb innebærer. 

Et slikt forhold over tid vil gjøre noe med deg, og ikke bare en men begge. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Hebbe-lille skrev (4 minutter siden):

Annikken Jørgensen sitt vitnemål var godt gjennomført. Hun tegner et bilde av en fyr som ikke har fått noen grenser fra foreldrene men med full tilgang til alt av privilegiene et medlem av kongehuset har. Mest skremt over hvor internalisert testing av grenser er i Marius og i vestkant kulturen. Være seg sex, rus eller annen type grenseoverskridende atferd. 

Hun står seg godt i min oppfatning av henne . Hun fremstår som å ha en solid ryggrad . Ikke så opptatt av å være venn med alle, men mer en en venn som vet forskjellen på rett og galt . 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Krokenguri skrev (3 minutter siden):

Jeg har lyst til å bare si, at å ikke vise frykt, betyr ikke at man ikke nødvendigvis blir redd, det kan også bety at man skjuler den.

Om man skjuler en frykt, så vet jo ikke de som ser det at noe skjules.  Om man ikke er redd,så er jo et langvarig disfunksjonelt forhold svært utmattende og utslettende.

Hvorvidt dette ender opp i en dom ang vold i nær relasjon eller ikke er  veldig uvisst, da også mye tyder på endel gjensidig konflikt. Basert på sjalusi og kontroll hos begge. Ref felles skriking, måten å konfrontere hverandre på, telefoner, kontroll, tråkke på hverandres grenser osv.

Det er iallefall åpenbart at marius bør ikke være med noen som lever av å være offentlig, og n bør finne en som tåler å se rumpa til dama på nett , og forstår innholdet av hva influenser jobb innebærer. 

Sånn han fremstår nå, er han jo ikke noe kjæreste -emne for noen . Han har jo ikke akkurat vært gjennomført «hyggelig « mot de som har valgt å være anonyme heller . 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Krokenguri skrev (4 minutter siden):

Tror egentlig ikke det har noe å si hva dama hans lever av, for å være ærlig. Han er fortsatt den sjalu og kontrollerende typen som han fremstår som. Hva som helst kan komme til å trigge ham, og i Noras tilfelle, er det jobben bl.a. Den neste dama kan være en nonne omså, men sånne typer finner alltid noe å bli krakilsk over. Jeg tror Marius burde holde seg langt unna damer generelt.

Ellers enig i at man ikke trenger å vise frykt selv om man faktisk er redd. Og hva er å vise frykt egentlig? Det er individuelt. Noen blir sinte, noen blir stille, noen gråter, noen trekker seg unna. Det er ikke et fasitsvar, og jeg tror det avhenger av situasjon også. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
AprilLudgate skrev (5 timer siden):

Takk! Den uttalelsen var jo…..ikke bra.

Det han gjør er å legitimere teoretisk voldsutøvelse

IMG_2005.thumb.jpeg.0ed9f4d7f748c5a27c81d4ad56a8ce70.jpeg

Ikke at jeg skal forsvare Danby her, men (som flere har nevnt?) så kan grunner her være to ting - grunner til å bli slått, eller grunner til å være redd for marius. Det er jo det siste som sies rett over i sitatet «legge til grunn for at hun skulle være redd»…

• Liker 4
Skrevet (endret)
-Pusheen- skrev (25 minutter siden):

Tror egentlig ikke det har noe å si hva dama hans lever av, for å være ærlig. Han er fortsatt den sjalu og kontrollerende typen som han fremstår som. Hva som helst kan komme til å trigge ham, og i Noras tilfelle, er det jobben bl.a. Den neste dama kan være en nonne omså, men sånne typer finner alltid noe å bli krakilsk over. Jeg tror Marius burde holde seg langt unna damer generelt.

Ellers enig i at man ikke trenger å vise frykt selv om man faktisk er redd. Og hva er å vise frykt egentlig? Det er individuelt. Noen blir sinte, noen blir stille, noen gråter, noen trekker seg unna. Det er ikke et fasitsvar, og jeg tror det avhenger av situasjon også. 

Nei. Han bør få kontroll på spøkrlsene sine, og skjønne at hans oppførsel uansett ikke er ok.  Selv om det skulle vise seg at dama er utro. 

Det er ikke godt å være så sykelig sjalu heller. Men det gir ingen en rett til å kontrollere andre med regler, trusler og vold .

Han må rett og  slett bli tørr bak øra, og bli voksen. Mange har nevnt at han blir som et barn

Endret av Krokenguri
  • Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Andrea59 skrev (22 minutter siden):

Ikke at jeg skal forsvare Danby her, men (som flere har nevnt?) så kan grunner her være to ting - grunner til å bli slått, eller grunner til å være redd for marius. Det er jo det siste som sies rett over i sitatet «legge til grunn for at hun skulle være redd»…

At du/andre kan tolke den som noe annet enn det som står?

……Aaaah, NÅ leste jeg og det du forklarer.

Han svarer på spørsmålet «grunner til å være redd» og - så sier han «om han har slått så kan det vøre en grunn, men vet ikke om det har skjedd».

Lett å misforstå når man leser det uten p relatere det direkte til spørsmålet.

Da gav det mening. Takk for oppklaring!

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Andrea59 skrev (25 minutter siden):

Det mangler noe i teksten til vg. Som er redegjort for, så det står egentlig noe annet

• Nyttig 1
Skrevet
AprilLudgate skrev (3 minutter siden):

At du/andre kan tolke den som noe annet enn det som står?

……Aaaah, NÅ leste jeg og det du forklarer.

Han svarer på spørsmålet «grunner til å være redd» og - så sier han «om han har slått så kan det vøre en grunn, men vet ikke om det har skjedd».

Lett å misforstå når man leser det uten p relatere det direkte til spørsmålet.

Da gav det mening. Takk for oppklaring!

Ja, den hadde vært i overkant grov og utiltalende om det var ment på andre måten. Selv for Choi som jo ikke alltid er så nøye med hvordan han oppfattes 😅

• Liker 4
Skrevet
Krokenguri skrev (4 minutter siden):

Det mangler noe i teksten til vg. Som er redegjort for, så det står egentlig noe annet

Ja, det var jo det jeg henviste til, da. 

• Nyttig 2
Skrevet
Krokenguri skrev (21 minutter siden):

Nei. Han bør få kontroll på spøkrlsene sine, og skjønne at hans oppførsel uansett ikke er ok.  Selv om det skulle vise seg at dama er utro. 

Det er ikke godt å være så sykelig sjalu heller. Men det gir ingen en rett til å kontrollere andre med regler, trusler og vold .

Han må rett og  slett bli tørr bak øra, og bli voksen. Mange har nevnt at han blir som et barn

Jepp, det må han. Skikkelig soul searching er det som må til, og så må han lære seg å ta ansvar for det han blir konfrontert med, og ikke slenge tilbake "men hun gjorde sånn og sånn, hun gjorde også det og det". Det spiller ingen rolle, alle har ansvar for seg selv og det de selv gjør. Man kan ikke endre andre, man kan kun endre seg selv.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
CeXNS skrev (2 timer siden):

Selvfølgelig er det enkelt å forklare seg. Du tar ikke hensyn til hvem som er venn. Du forklarer hva du har sett og erfart. Ikke hva som gir et best bilde. 

Hva Danby Choi holdt på med i dag, det er vanskelig å forstå. Han brukte rettsakten som scene for å vise seg som den kverulanten han er. At han liksom er så intellektuell og skarp et jo bare tull. Han har forberedt seg i mange måneder sier han og så greier han ikke å sette sammen meningsbærende setninger med klarspråk. Som sjefredaktør. Jeg blir flau. 

Ja vet du altså.  Hele "performancen" hans var latterlig.  Det var jo bare vrøvl og ufullstendige setninger. 

Må innrømme at jeg hadde forventet at han var en bedre retoriker enn det der. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Linazer skrev (Akkurat nå):

Ja vet du altså.  Hele "performancen" hans var latterlig.  Det var jo bare vrøvl og ufullstendige setninger. 

Må innrømme at jeg hadde forventet at han var en bedre retoriker enn det der. 

Jeg tror han selv gikk inn i det hele og tenkte at dette skulle han "eie", sånn som han alltid gjør. Han glemte at han ikke var i en debatt eller en podcast, men i en rettssak.

• Liker 15
  • Nyttig 5
Skrevet

Anikken hadde troverdighet i dag føler jeg. Endelig et vitne som tør å si ting rett ut uten å valse så mye rundt grøten og pakke inn ting. Det er akkurat sånn man bør vitne! Ærlig og ikke redd for å tråkke noen på tæra. 

• Liker 28
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Frøkenfryden skrev (3 minutter siden):

Venner pleier å ha noe til felles. Hos Marius og Danby er dette kanskje narsissistiske trekk eller… ?😏

Og jeg dauver av Se og Hørs referat. 😂Tenk å svare advokaten med «Det kommer jeg tilbake til senere»?!😳

https://www.seher.no/kongelig/delte-alt-om-vennskapet/84299959

"Marius er en romantiker". Jau. 

• Liker 8
  • Nyttig 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...