Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Forumaktivitet skrev (4 minutter siden):

M.B. Høiby har vel ikke så veldig mye penger? 

Leste at da han kjøpte bolig med en eks. så betalte hun vesentlig mer enn han, han kun 1/3 (om jeg husker riktig). 

Nei, men hans mor har veldig mye penger, som han har dratt veldig god nytte av. Uten mamma hadde han tross alt aldri vært i den sirkelen han er i. 

Endret av Sinsiew
  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sinsiew skrev (10 minutter siden):

Jeg er glad jeg, for at jeg ikke har så mye penger. At ungene mine ikke vokser opp i sus og dus. Jeg tror det er best for de fleste. 

Ingen unger har godt av å vokse opp uten å bli stilt krav til - og uten noen forventning at de skal kunne klare seg selv økonomisk.

Da ber man jo om å skape bortskjemte drittsekker.  

Når vi var små og bad om noe som vi fikk nei til så svarte alltid mor: "Den som får alt han ser, han må grine når de andre ler".

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Sinsiew skrev (19 minutter siden):

Altså, en ting er å være ærlig som vitne. Har man ikke vært vitne til vold, så har man ikke vært vitne til vold. Og det er viktig å få frem dersom Nora også har vært voldelig. Men her virker det mer som guttastemning. 

Enig. Og det kunne han ha fått frem uten de utallige ordsalatene han kom med. Uten alle krumspringene, uten alt det abstrakte og uviktige. Han kom dit til slutt, men hallais så tungvint han valgte å gjøre det.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva er greia med at flere av de som forklarer seg avviker fra ting de har sagt i avhør? Jeg har forståelse for at hendelsene ligger flere år tilbake i tid, men prøver å sette meg selv i situasjonen. Hvis jeg hadde blitt avhørt av politiet, og forklart ting jeg hadde sett/opplevd, så hadde jeg HUSKET hva jeg hadde sagt i avhør! Hvis jeg var redd for å glemme det, så hadde jeg skrevet det ned. Jeg synes det er veldig merkelig at avhør avviker så mye fra det de sier i rettssaken? Eller er folk så glemske på hva de selv har sagt? Jeg forstår at man ikke kan huske ting fra spesifikke datoer, men jeg ville trodd at å bli kalt inn til avhør gjør inntrykk, og dermed gjør at man husker ting man sier enda bedre.

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (6 timer siden):

Er du sikker på at de registrerte at hun holdt den posen ta bildet ble tatt? Kanskje hun holdt i den fra før, og så begynte de å ta bilder og posen ble glemt? Det kan jo skje med alt mulig man holder i hendene - ikke bare en kokainpose. Man blir fokusert på noe annet og glemmer at man holder noe, og fokuserer på andre ting på bildet enn det man fikler med. Når det er sagt, er det jo uansett ikke bra at de har holdt på med kokain, og de/hun avslørte jo seg selv da bildet ble postet. 

Ja det er skikkelig kjipt når maner ute og koser seg og glemmer at man holder en pose kokain i hånda når man tar selfie.

Hater det hver gang det skjer.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Sinsiew skrev (13 minutter siden):

Nei, men hans mor har veldig mye penger, som han har dratt veldig god nytte av. Uten mamma hadde han tross alt aldri vært i den sirkelen han er i. 

Ja, da kunne hun i teorien ha hjulpet sønnen med mer enn 1/3. 

Forstår det slik at «sirkelen» ikke bryr seg så mye om høyere utdannelse og /eller egen evne til å forsørge seg selv?

Jeg vet ikke, for er ikke i akkurat denne sirkelen. 🙂 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Bacteria skrev (3 minutter siden):

Ja det er skikkelig kjipt når maner ute og koser seg og glemmer at man holder en pose kokain i hånda når man tar selfie.

Jeg synes ikke det er så rart at SE ikke la merke til den posen ta hun tok bilde, altså. Er ikke heeelt usannsynlig at de var påvirket av enten alkohol eller andre ting også. Man er ikke akkurat så veldig bevisst når man er påvirket av noe.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Sinsiew skrev (31 minutter siden):

Altså, en ting er å være ærlig som vitne. Har man ikke vært vitne til vold, så har man ikke vært vitne til vold. Og det er viktig å få frem dersom Nora også har vært voldelig. Men her virker det mer som guttastemning. 

Evnt er ikke danby choi belest nok til å kunne vite hva som er psykisk vold . Bagatellisering bunner jo ofte i mangel på kunnskap . 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Bacteria skrev (13 minutter siden):

Det er faktisk veldig ikke greit at influenserne bruker narkotika eller drikker seg sanseløst fulle.

Er ikke kult å være smakløs, mangle verdier og være så til de grader rotløs. 

Liten avsporing
Apropo sirkler:

Ba tenåringsbarna google J.Epstein og spurte hva de kunne finne ut om hans bakgrunn. Det kortes svaret de ga var: «Han hadde jødiske foreldre, vokste opp i Brooklyn og han har ingen grad fra en eller annen skole (hva som helst), høyskole eller universitet. Men, han hadde visst en stor evne til manipulasjon». 

Han virket ikke som en person med substans. 

Endret av Forumaktivitet
«Skole» kan være hva som helst av skoler! Finnes uendelig mye.
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
NiceOrNothing skrev (3 minutter siden):

Evnt er ikke danby choi belest nok til å kunne vite hva som er psykisk vold . Bagatellisering bunner jo ofte i mangel på kunnskap . 

Enig

• Liker 3
Skrevet
-Pusheen- skrev (4 minutter siden):

Jeg synes ikke det er så rart at SE ikke la merke til den posen ta hun tok bilde, altså. Er ikke heeelt usannsynlig at de var påvirket av enten alkohol eller andre ting også. Man er ikke akkurat så veldig bevisst når man er påvirket av noe.

Enig . Pluss att den posen i hånden er hans  aller MINSTE problem . Ikke er det ulovlig å ta bilde av en pose , ikke er det ulovlig å poste . Selv har han tatt bilder av , samt film av sovende kvinners underliv . fokuset på den posen er gaslighting next level . 

• Liker 22
  • Nyttig 9
Skrevet
NiceOrNothing skrev (1 minutt siden):

Enig . Pluss att den posen i hånden er hans  aller MINSTE problem . Ikke er det ulovlig å ta bilde av en pose , ikke er det ulovlig å poste . Selv har han tatt bilder av , samt film av sovende kvinners underliv . fokuset på den posen er gaslighting next level . 

100%

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
Soeuh skrev (16 minutter siden):

Hva er greia med at flere av de som forklarer seg avviker fra ting de har sagt i avhør? Jeg har forståelse for at hendelsene ligger flere år tilbake i tid, men prøver å sette meg selv i situasjonen. Hvis jeg hadde blitt avhørt av politiet, og forklart ting jeg hadde sett/opplevd, så hadde jeg HUSKET hva jeg hadde sagt i avhør! Hvis jeg var redd for å glemme det, så hadde jeg skrevet det ned. Jeg synes det er veldig merkelig at avhør avviker så mye fra det de sier i rettssaken? Eller er folk så glemske på hva de selv har sagt? Jeg forstår at man ikke kan huske ting fra spesifikke datoer, men jeg ville trodd at å bli kalt inn til avhør gjør inntrykk, og dermed gjør at man husker ting man sier enda bedre.

Påvirket av Marius, kretsen rundt ham og forsvarerkorpset sikkert. 

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Soeuh skrev (17 minutter siden):

Har hørt fra en jeg kjenner som jobber i bransjen at det er «typisk at vitner endrer forklaring underveis».

Må være frustrerende.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
trønder skrev (1 minutt siden):

Vi kan jo ikke vite om de blir truet av kriminelle rundt M heller . Han har jo ikke akk en «koselig « kompis -gjeng . Gudene vet hva de er istand til . 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Synes NHs utsagn om at MM og HM mente at MBH ikke skulle være til behandling den perioden det ikke var folk på hans alder på rehaben og det «ikke ville være så gøy gir Marius» sier mye om kronprinsparets håpløse holdninger. 
Nora sier som rett er at «han skal jo ikke på rehab for å ha det gøy». Det bekrefter hele mitt inntrykk av at kronprinsparet har feilet totalt med sin «omsorg»  som man må anta har gjennomsyret oppdragelsen. 

Endret av O Rakel
  • Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
trønder skrev (20 minutter siden):

Mulig du har rett

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
O Rakel skrev (15 minutter siden):

Synes NHs utsagn om at MM og HM mente at MVh ikke skulle være til behandling den perioden det ikke var folk på hans alder på rehaben og det «ikke ville være så gøy gir Marius». Nora sier som rett er at «han skal jo ikke på rehab for å ha det gøy». Det bekrefter hele mitt inntrykk av at kronprinsparet har feilet totalt med sin «omsorg»  som man må anta har gjennomsyret oppdragelsen. 

Ja helt enig. Høres så rart ut, men samtidig bekrefter det mitt inntrykk av kronprinsparet,tror ikke det er kun mette, de er jo en flokk

• Liker 21
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Justlooking skrev (6 minutter siden):

Sorry klarte ikke helt å finne igjen hvor  Anniken forklarte at livvaktene/politier/pst  så gjennom fingrene på alt han gjorde og at de tillot alt han gjorde når det gjalt å bla  kjøre alt for fort eller whatever. Marius bestemt alt for livvaktene og de fulgte på alt han sa.

Så har vi den gamle historien som verserte for kanskje ti år siden. Det var politikontroll for fart. Flere ble tatt. Marius kom også kjørende inn med en raskt bil med sivilpoliti bak. De spratt ut og viste frem noe til politet der. Og alt var tydeligvis ok. De andre som var stoppet så at Marius og politiet forsvant uten bot eller noe. Kanskje noen burde sjekke politiet i kongetjenesten mens han var 18-20 år eller når han hadde fullt følge?

ligger link til artikkelen om det for noen sider siden, så regner med det er greit å fortsette å snakke om det nå.

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 timer siden):

Jepp, det må han. Skikkelig soul searching er det som må til, og så må han lære seg å ta ansvar for det han blir konfrontert med, og ikke slenge tilbake "men hun gjorde sånn og sånn, hun gjorde også det og det". Det spiller ingen rolle, alle har ansvar for seg selv og det de selv gjør. Man kan ikke endre andre, man kan kun endre seg selv.

Definitivt. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...