Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Pilaff skrev (4 minutter siden):

Det var kanskje Se og hør som betalte det andre radarparet?

Kanskje? Var bare VG som var nevnt i den meldingsutvekslingen, så antok at det var de de snakket om. Men kan godt ha vært Se og Hør. Ellers var jo dette et litt gøyalt, eller hva man skal si, svar til VGs journalist:

15:23

"VG har vært i kontakt med Isak Dreyer, som Sophie Elise tidligere har vært sammen med, som skriver følgende i en sms:

«Æ forstår at du e ei spyflue av en sjornalist , å denne gangen så får du spise dæ mett på ett annet kadaver»."

Følg rettssaken mot Marius Borg Høiby direkte

• Liker 8
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
anno19 skrev (På 26.2.2026 den 10.11):

Jeg håper at Nora får eksklusive tilbud om å lage dokumentar. Få ut historien sin om hva hun har måttet gjennomgå. Tindersvindler, Pelicot saken osv - la verden få vite👏🏼👏🏼 Ingen skal måtte gå gjennom slik behandling i et forhold, eller måtte kjempe mot “eliten” slik som offerene gjør nå. Nå er hun hele Norges Nora💜💜

Ikke min! Snakk for deg selv. Jeg synes hun mista troverdighet totalt etterhvert som ting kom frem. 

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
velociraptor skrev (29 minutter siden):

Her bekreftes ryktene om at MBH har kunnet være drittsekk og oppføre seg «hevet over loven» hele ungdomstiden fordi han hadde med seg livvakter som passet på ham og sørget for at han kunne gjøre som han ville uten konsekvenser: https://www.dagbladet.no/nyheter/amper-stemning-det-er-sarende/84299513

«- Vi festet mye. Det var en tid hvor han hadde med seg vakter eller politi rundt seg hele tida. Ting han gjorde ble ikke snakket om i media. Det var en artig tid. Vi hadde det gøy, sier hun og utdyper:

- Han var ikke redd for noe. Han kjørte kanskje litt for fort noen ganger, og hadde ikke så mye innetid. Det var sånne type ting. Vi var ungdom.

- Hvordan påvirket det ham å ha disse vaktene? spør Henriksbø.

- Altså, de støttet Marius og forholdt seg til det Marius ville og det Marius sa. De fulgte etter ham overalt. Jeg fikk ikke noe forhold til at det var foreldrene hans som bestemte hva han skulle gjøre. Han bestemte det selv, og vaktene gjorde det Marius ville, sier Jørgensen.»

Det overasket ikke at Anikken sier at Marius ikke hadde mye innetid som ungdom. Det bekrefter min oppfatelse av fri barneoppdragelse hos MM og HM

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 17
Skrevet (endret)
-Pusheen- skrev (35 minutter siden):

Kanskje? Var bare VG som var nevnt i den meldingsutvekslingen, så antok at det var de de snakket om. Men kan godt ha vært Se og Hør. Ellers var jo dette et litt gøyalt, eller hva man skal si, svar til VGs journalist:

15:23

"VG har vært i kontakt med Isak Dreyer, som Sophie Elise tidligere har vært sammen med, som skriver følgende i en sms:

«Æ forstår at du e ei spyflue av en sjornalist , å denne gangen så får du spise dæ mett på ett annet kadaver»."

Følg rettssaken mot Marius Borg Høiby direkte

😆Isak sin kommentar. Haha

Endret av FruR
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)

.

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
velociraptor skrev (51 minutter siden):

Her bekreftes ryktene om at MBH har kunnet være drittsekk og oppføre seg «hevet over loven» hele ungdomstiden fordi han hadde med seg livvakter som passet på ham og sørget for at han kunne gjøre som han ville uten konsekvenser: https://www.dagbladet.no/nyheter/amper-stemning-det-er-sarende/84299513

«- Vi festet mye. Det var en tid hvor han hadde med seg vakter eller politi rundt seg hele tida. Ting han gjorde ble ikke snakket om i media. Det var en artig tid. Vi hadde det gøy, sier hun og utdyper:

- Han var ikke redd for noe. Han kjørte kanskje litt for fort noen ganger, og hadde ikke så mye innetid. Det var sånne type ting. Vi var ungdom.

- Hvordan påvirket det ham å ha disse vaktene? spør Henriksbø.

- Altså, de støttet Marius og forholdt seg til det Marius ville og det Marius sa. De fulgte etter ham overalt. Jeg fikk ikke noe forhold til at det var foreldrene hans som bestemte hva han skulle gjøre. Han bestemte det selv, og vaktene gjorde det Marius ville, sier Jørgensen.»

Men nå sa hun vel også at han ikke var en drittsekk da, ganske grei, og de hadde det mye gøy. Den marius hun fikk med seg på ibiza via N sin telefon, var en annen marius enn han hun kjente

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

.

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Fantorangen-Oslo skrev (5 minutter siden):

Enig. Det er mange som ikke bryr seg om å skrive saker som ikke gir MBH favør i noen grad. Det er minst to ganger at han "får kjeft" fordi han ikke har tatt med kola, eller ordnet med kola. 

Dessuten har jeg selv blitt satt helt ut eller kanskje forbanna, vet ikke, om kjæresten min hadde stukket en lang finger med spisse negler rett opp i neseboren min foran andre, for å sjekke om jeg har tatt noe. Du er ikke redd for at kjæresten skal "klikke i vinkel" akkurat da, da har du på en måte psyke til å gjøre det du gjør. Men, det kan være dette var tidlig i forholdet eller at personen følte seg sterkere i og med at det var flere personer der. Det siste blir bare spekulering. Poenget er vel å vise en MO slik at fagfolkene skal se et reaksjonsmønster og vitner evt fortelle om fysiske og psykiske overgrep. 

Jeg vet jeg haddd brøla om noen hadde kjørt finger med løsnegl opp i nesa mi, eller fått et frontalangrep av en jente gjeng opp i fleisen, for å ikke kjøpt med dop til dem/noen av dem.

Hun vitnet syntes at det var litt voldsom reaksjon på han, men hun sier jo det også er ok, siden hun forsto det var en avtale om at han ikke skulle ta noe.

Forsåvidt bra N passet på hardt. Men dette ble for meg veldig grense overskridene. Men forstår perspektivet, men langt over grensa

Endret av Krokenguri
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (14 minutter siden):

Jeg synes dette var godt beskrevet fra en som har jobbet med rusmisbrukere i lang tid. Kanskje det kan forklare noe av årsaken til det enorme temperamentet også? Det står mye mere i linken under og handler om MBH:

"Når jeg jobbet med stoffmisbrukere i Oslo var problemet for mange misbrukere at de ikke ble kvitt gamle venner som ville «pushe» stoff. Er du svak og har lyst å ruse deg, griper du muligheten. Høiby er allerede kjent og har derfor en ekstra utfordring med selgere som vil tjene penger på han. Langvarig kokainbruk er ikke bare sterkt avhengigskapende, men gir også angst og depresjon med manglende impulskontroll. Irritasjon og aggresjon er vanlig der man sliter med søvnvansker. Alt dette har en negativ runddans der man ruser seg enda mer for å unngå abstinenser. Langvarig bruk gir også vrangforestillinger og paranoia som ikke minst forsterkes av en presse som følger han. Når han ruser seg, behandler han andre ukritisk. Det gjenspeiler også kontakten han har med kvinner."

https://www.facebook.com/photo?fbid=10163795849208500&set=pb.662003499.-2207520000

Tusen takk! Jeg har null kunnskap om narkotika så jeg setter veldig stor pris på at du sendte meg den lenken.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Fantorangen-Oslo skrev (39 minutter siden):

Jeg synes dette var godt beskrevet fra en som har jobbet med rusmisbrukere i lang tid. Kanskje det kan forklare noe av årsaken til det enorme temperamentet også? Det står mye mere i linken under og handler om MBH:

"Når jeg jobbet med stoffmisbrukere i Oslo var problemet for mange misbrukere at de ikke ble kvitt gamle venner som ville «pushe» stoff. Er du svak og har lyst å ruse deg, griper du muligheten. Høiby er allerede kjent og har derfor en ekstra utfordring med selgere som vil tjene penger på han. Langvarig kokainbruk er ikke bare sterkt avhengigskapende, men gir også angst og depresjon med manglende impulskontroll. Irritasjon og aggresjon er vanlig der man sliter med søvnvansker. Alt dette har en negativ runddans der man ruser seg enda mer for å unngå abstinenser. Langvarig bruk gir også vrangforestillinger og paranoia som ikke minst forsterkes av en presse som følger han. Når han ruser seg, behandler han andre ukritisk. Det gjenspeiler også kontakten han har med kvinner."

https://www.facebook.com/photo?fbid=10163795849208500&set=pb.662003499.-2207520000

Marius var også veldig tydelig på at han IKKE ville kutte  kontakt med sine kriminelle venner.ref spaneropptaket i se og hor.

Endret av FruR
  • Liker 1
  • Nyttig 13
Skrevet
FruR skrev (43 minutter siden):

😆Isak sin kommentar. Haha

I know😄

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
timbar skrev (2 timer siden):

Det er såklart ikke enkelt å forklare seg  når man er like god venn med begge parter vil jeg tro? 

Selvfølgelig er det enkelt å forklare seg. Du tar ikke hensyn til hvem som er venn. Du forklarer hva du har sett og erfart. Ikke hva som gir et best bilde. 

Hva Danby Choi holdt på med i dag, det er vanskelig å forstå. Han brukte rettsakten som scene for å vise seg som den kverulanten han er. At han liksom er så intellektuell og skarp et jo bare tull. Han har forberedt seg i mange måneder sier han og så greier han ikke å sette sammen meningsbærende setninger med klarspråk. Som sjefredaktør. Jeg blir flau. 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Skrevet

Synes Anniken Jørgensen ga et godt og solid vitnesbyrd i dag. Troverdig og solid. En dame med integritet. 🙂

Det jeg sitter igjen med etter noen uker av denne rettsaken, er hvor underlig en virkelighet disse menneskene har levd/ lever i. Influenseryrket i seg selv er jo en studie. Og MBH sitt liv er jo en helt egen kategori; stesønn av han som skal bli konge og livvakter osv. Det er så langt ifra vanlige unge mennsker sin hverdag, hvor det gjerne går i studier eller jobb,  trening, litt fest innimellom, eller å få barn og hente/bringe i barnehage. Det er så mye greier med de som er involvert. Det er bare trist, hele saken. At det kunne pågå så lenge med det MBH er tiltalt for, at det ikke har blitt tatt tak i for lengst….nei, det er helt utrolig. Håper det kommer noe godt ut av denne rettsaken- at jenter og damer tør å stå opp for seg selv, forteller, anmelder, retter opp ryggen hvis de blir utsatt for vold i nære relasjoner. 
Og at gutter og menn får en kraftig pekepinn på hvordan man ikke  skal oppføre seg. 

• Liker 9
  • Nyttig 19
Skrevet
NiceOrNothing skrev (6 timer siden):

Hvis han hadde vært min «bestevenn « , å forklart seg i en sånn ordsalat som dette , hadde han ikke blitt min bestevenn lenger. Han klarer å omdefinere psykisk vold til håpløst forelsket . Det kunne funket hvis det var tenåringer det var snakk om. Men ikke når det gjelder en mann med fullt utviklet frontal-lapp ( over 25 år) . 

Pluss victim blaming. Stakkars Marius må ha hatt en god grunn til å slå.. og offeret er en player. Hadde jeg vært Nora så hadde jeg aldri snakka med han igjen.. 

• Liker 13
  • Nyttig 18
Skrevet (endret)

.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
missLynch skrev (5 minutter siden):

Synes Anniken Jørgensen ga et godt og solid vitnesbyrd i dag. Troverdig og solid. En dame med integritet. 🙂

Det jeg sitter igjen med etter noen uker av denne rettsaken, er hvor underlig en virkelighet disse menneskene har levd/ lever i. Influenseryrket i seg selv er jo en studie. Og MBH sitt liv er jo en helt egen kategori; stesønn av han som skal bli konge og livvakter osv. Det er så langt ifra vanlige unge mennsker sin hverdag, hvor det gjerne går i studier eller jobb,  trening, litt fest innimellom, eller å få barn og hente/bringe i barnehage. Det er så mye greier med de som er involvert. Det er bare trist, hele saken. At det kunne pågå så lenge med det MBH er tiltalt for, at det ikke har blitt tatt tak i for lengst….nei, det er helt utrolig. Håper det kommer noe godt ut av denne rettsaken- at jenter og damer tør å stå opp for seg selv, forteller, anmelder, retter opp ryggen hvis de blir utsatt for vold i nære relasjoner. 
Og at gutter og menn får en kraftig pekepinn på hvordan man ikke  skal oppføre seg. 

Helt enig . De lever i en parallell verden . Der sex  og utseende er kapitalen til kvinnene . Og status / penger er menns kapital . Får ( dessverre ) litt Epstein -vibber av dette . Den evige jakten på nye offer / seksuell nytelse , og NULL respekt for det motsatte kjønn . 

• Liker 10
  • Nyttig 7
Skrevet
Derpderp skrev (4 timer siden):

Altså, etter en intern diskusjon i jentechatten så lurer vi litt på hvor mye av NHs karriere dere anser året med Marius boosta? Ingen av oss tenker på han når vi tenker på henne. Vi ser jo bare influenseren og realitydeltakeren. "Kjæresten/eksen til kronprinsessens sønn" er ikke engang på tapetet når man tenker på henne... hvor mye kan hun ha tjent, karrieremessig, på det forholdet? Vi klarer bare ikke å se at hun skal ha brukt ham "for fame"...

Also, danby choi - sssslange.

Enig , tenker heller at det er motsatt . At hun hadde kommet enda lenger i karrieren sin pr nå, om ikke den lille guttehvalpen prøvde sette stoppere for henne . Det er jo sånt sånne usikre guttehvalper gjør . Holder kvinner tilbake . Både mens forholdet pågår , og gjerne noen år etterpå. 

• Liker 10
  • Nyttig 10
Skrevet
Nymerïa skrev (2 timer siden):

Gisele Pelicot har jo utgitt bok og jeg synes det er helt greit om hun tjener på det. Haukland, Snekkestad og Frognerkvinnen må gjerne få en Netflix dokumentar etter dette er ferdig og tjene godt på det. Jeg synes ikke det er noe galt i det men jeg håper det blir skikkelig kvalitet av det.

Helt enig . Det er nesten som et samfunnsoppdrag å regne . Plassere skammen der den hører hjemme . 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet

Ordsalaten til Danby er det verste jeg har hørt noensinne. Fikk assosiasjoner til en FrP-politiker. 

• Liker 9
  • Nyttig 13
Skrevet
Gulline skrev (10 timer siden):

Må si at jeg blir litt forundret over at så mange kvinner finner ham tiltrekkende. En voksen mann som får store beløp overført fra foreldrene hver måned - og ikke gidder å jobbe for føden. Det er vel så lite tilterkkende som det kan få bli i min verden. Når man i tillegg oppfører seg som verdens største drittsekk så bare gjør det inntrykket om mulig enda verre. 

Han er IKKE tiltrekkende. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...