Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
JustAsking skrev (10 minutter siden):

Det vil kunne avdekkes om lydfiler er manipulerte.

Ingen har vel sagt at de kan være manipulerte?

Endret av Spaces
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Jobbermedbarn skrev (13 minutter siden):

Så du ser ingen nyanser mellom hvordan MBH beskriver egne reaksjoner og å være perfekt?

Kommentaren var ment på hvordan @1600 ser på seg selv:

1600 skrev (33 minutter siden):

Om man ikke klarer å oppføre seg når man blir provosert, er lydopptak det minste problemet man har.

Endret av Spaces
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Gulline skrev (36 minutter siden):

I likhet med de fleste alvorlig rusavhengige så mangler han nok evnen til å vise empati, ja - det skinner tydelig gjennom. I de fleste tilfeller er dette en midlertidig tilstand - men det kan ta lang tid - et par år som rusfri før evnen til å vise empati er tilbake. 

Tusen takk. Jeg var ikke klar av over at det kunne henge sammen med rusavhengigheten.  Det gir håp om at han kan bli bedre og spesielt med fengselsopphold hvor han skjermes fra rus.

Jeg fryktet at den manglende empati var permanent del av hans personlighet. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Palmemor skrev (17 timer siden):

Fordi det er ett helt normalt spørsmål å få når man blir innbrakt av politiet. Eller, de spør riktignok om man har omsorg for barn - hvilket han sikkert ikke har. Men jeg tviler på at forsvarerne ikke har spurt, så enten er det ikke hold i ryktene eller så lyver han. Der og 

Om man har forsørgerplikt eller ikke vedkommer ikke saken. De har kun adgang til å hente inn personopplysninger som er relevante. 

• Nyttig 1
Skrevet

Han aner ikke hva gaslighting er, men gaslighter så det synger i utspørringene....

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
O Rakel skrev (3 minutter siden):

Om man har forsørgerplikt eller ikke vedkommer ikke saken. De har kun adgang til å hente inn personopplysninger som er relevante. 

Poenget er at spørsmålet er stilt, og det er fryktelig fryktelig rart om forsvarerne faktisk ikke vet noe om han har barn eller ei. Jeg har ikke sagt at det spiller noe rolle for saksgangen 

• Nyttig 1
Skrevet
Palmemor skrev (5 minutter siden):

Poenget er at spørsmålet er stilt, og det er fryktelig fryktelig rart om forsvarerne faktisk ikke vet noe om han har barn eller ei. Jeg har ikke sagt at det spiller noe rolle for saksgangen 

Kan jo godt være skrønerier fra Marius. Eller at mor har oppgitt "far ukjent" for eksempel. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Spaces skrev (1 time siden):

Det oppdaget jeg i forrige århundre og det som foregår i retten viser at det fortsatt er slik.
Men første gang jeg leser at noen synes det er greit, gitt en situasjon der de selv har blitt misbrukt på en slik måte.

Jeg vet ikke om det jeg opplevde var en slik måte, men jeg levde i et usunt forhold over flere år. Da det etterhvert ble påstått at jeg hadde sagt ting jeg ikke kunne forstå at jeg noen gang ville sagt, så endte jeg med å ta opptak av "konflikter" siden jeg hadde begynt å glemme hva som hadde blitt sagt fra begge sider. Jeg anmeldte aldri noe selv, men det var skremmende å høre i etterkant - og den gaslightingen som foregikk var noe av det som har hjulpet meg mest i forhold til å forstå alt som ikke var min skyld eller ansvar. Det å ta opptak kan gi klarhet.

• Liker 12
  • Hjerte 17
  • Nyttig 2
Skrevet
Nymerïa skrev (1 time siden):

Sitat: «Han forteller videre at stygge ord som «jævla hore» ble brukt noen ganger når de kranglet.

– Da hun gikk over streken,  i måten hun kledde seg på, eller måten hun oppførte seg på, så ja, sier Høiby.»

https://www.nettavisen.no/nyheter/folg-rettssaken-mot-marius-borg-hoiby-her/s/5-95-2901900

Jeg har sagt det før, han skjønner ikke selv hvor drøyt det han sier er. Dette er ikke normalt på en flekk av en mann på nesten 30.

……» i måten hun kledde seg på …..(???)

Hva pokker har han noe med hvordan HUN kler seg ?

• Liker 11
  • Hjerte 3
  • Nyttig 21
Skrevet
Hekken skrev (Akkurat nå):

……» i måten hun kledde seg på …..(???)

Hva pokker har han noe med hvordan HUN kler seg ?

Typisk kontrollering... Skikkelig ubehagelig å lese, faktisk.

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Han innrømmer å ha hatt sinneproblem siden han var barn. Det bekrefter i alle fall det jeg har tenkt om brevet på 20 års dagen. Lærere og andre har hatt problemer med oppførselen hans. MM mente de hadde andre forventninger til ham enn andre. Mon det.

https://www.vg.no/spesial/2026/rettssaken-mot-marius-borg-hoiby/?entry=68820

Endret av CeXNS
La til lenke
  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
Nymerïa skrev (3 minutter siden):

https://www.vg.no/spesial/2026/rettssaken-mot-marius-borg-hoiby/?entry=68834

Så greit å kunne avgjøre selv hvordan andre føler ting.

15.58Ingri Gudmundsen Bergo

– Hun vet at jeg ikke gjør det

Henriksbø spør nå om en episode da Marius Borg Høiby skal ha truet med å knuse døren hjemme hos influenser Sophie Elise.

– Hun (Nora Haukland red.anm) har sagt at hun ble redd. Tror du på henne?

– Nei, svarer Høiby.

• Liker 4
  • Nyttig 10
Skrevet
VitaSana skrev (6 minutter siden):

Jeg vet ikke om det jeg opplevde var en slik måte, men jeg levde i et usunt forhold over flere år. Da det etterhvert ble påstått at jeg hadde sagt ting jeg ikke kunne forstå at jeg noen gang ville sagt, så endte jeg med å ta opptak av "konflikter" siden jeg hadde begynt å glemme hva som hadde blitt sagt fra begge sider. Jeg anmeldte aldri noe selv, men det var skremmende å høre i etterkant - og den gaslightingen som foregikk var noe av det som har hjulpet meg mest i forhold til å forstå alt som ikke var min skyld eller ansvar. Det å ta opptak kan gi klarhet.

NH sa i sin forklaring i går at det var nettopp derfor hun tok opptak:

"– Jeg føler at jeg tenkte at nå vil jeg også høre gjennom ting, ofte når han brølte frøs jeg til og klarte ikke huske hva som ble sagt og gjort. Jeg ville også høre gjennom det i ettertid, og ikke bli fortalt av ham “sannheten” eller “realiteten” av det som hadde skjedd. "

Kilde: Haukland sier hun bønnfalt kronprinsparet: – Nå må dere hjelpe ham kl 14:05

• Liker 17
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Granneman82 skrev (1 minutt siden):

Kjenner at jeg blir så provosert av hvordan han uttaler seg.....blir helt svett🤬🤬

Og det er så mange sånne uttalelser. Han har null selvinnsikt eller respekt for damer han møter. Det passer på en ubehagelig måte med at han ser ut til å ha en ting for livløse kvinner.

Jeg tror han kan finne på å skade noen alvorlig snart. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 18
Skrevet
MissLucy skrev (2 minutter siden):

NH sa i sin forklaring i går at det var nettopp derfor hun tok opptak:

"– Jeg føler at jeg tenkte at nå vil jeg også høre gjennom ting, ofte når han brølte frøs jeg til og klarte ikke huske hva som ble sagt og gjort. Jeg ville også høre gjennom det i ettertid, og ikke bli fortalt av ham “sannheten” eller “realiteten” av det som hadde skjedd. "

Kilde: Haukland sier hun bønnfalt kronprinsparet: – Nå må dere hjelpe ham kl 14:05

Og hvis ikke dette er en indikasjon på at hun har vært redd, vet ikke jeg. Eller en indikasjon på at han driver med gaslighting, som han mener han ikke vet hva er, så vet ikke jeg. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet

Etter en stund med utstrakt gaslighting begynner man å tvile på seg selv og egen virkelighetsoppfatning. Forstår godt noen har behov for å ta opptak. Noen ganger er det enorm hjelp i etterkant, når man prøver å bygge seg opp igjen. Tvilen som setter seg om egen dømmekraft og integritet setter seg dypt. Jeg er sjeleglad det finnes lyd og bilde i denne saken, ellers ville den aldri nådd rettsvesenet. Noe som dessverre rammer et stort antall ofre, med store mørketall, at de enten ikke orker, ikke tør eller ikke blir tatt på alvor. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Ninaen skrev (4 timer siden):

Jeg vil si at NH sitt største problem er at Norges mest kjente blogger og manipulator er et av hennes viktigste vitner… og det MBH forklarer seg om nå om deres relasjon har jeg ingen problemer med å tro på. Det unnskylder selvsagt ikke at han reagerer med skriking og knusing av telefon og vold, bare så det er sagt! Problemet blir SE sin troverdighet som vitne…

Hvordan Marius kommuniserer i retten er sjokkerende - vulgært, nedlatende og virkelighetsfjernt, og de rabiate «rantene» på lydopptak som har blitt delt med hele nasjonen, hvor det ene skjellsordet etter det andre går i loop, kommanderende, truende, og usympatisk som få. Skriker og raser og forlanger at folk skal adlyde ham NÅ!! Griner ukontrollert i retten både i tide og utide. 

Han beviser jo bare gang på gang på gang at han ikke klarer å kontrollere eller regulere seg selv i det hele tatt. Han er jo helt ute å sykle når det gjelder å oppføre seg som folk. Atferden han viser er så avvikende at retten ikke vil kunne unngå å legge vekt på det når de vurderer hvem som er mest pålitelig.

Vitnene kunne sagt nesten hva som helst, egentlig. Marius gjør jobben for aktoratet så enkel at man begynner nesten å lure på om han ikke VIL frikjennes. 

• Liker 36
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
-Pusheen- skrev (19 minutter siden):

Og hvis ikke dette er en indikasjon på at hun har vært redd, vet ikke jeg. Eller en indikasjon på at han driver med gaslighting, som han mener han ikke vet hva er, så vet ikke jeg. 

Flere kjenner ikke til betegnelsene de omtales med selv om adferden er der. Noen vil overhodet ikke vedkjenne seg slike trekk fordi de ikke forstår/nekter å anerkjenne at det de gjør er galt. If it walks like a duck...

• Liker 6
  • Nyttig 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...