Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
SVK skrev (2 timer siden):

Jeg vil si Marius vet hva psykisk vold er, for han  klager hele tiden over hva andre ville regnet som bagatellmessig eller ikke-eksisterende  psykisk ubehag.  Men at han mangler evnen til empati og evnen til å ta ansvar for egne handlinger. Det tror jeg stemmer. 

I likhet med de fleste alvorlig rusavhengige så mangler han nok evnen til å vise empati, ja - det skinner tydelig gjennom. I de fleste tilfeller er dette en midlertidig tilstand - men det kan ta lang tid - et par år som rusfri før evnen til å vise empati er tilbake. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida, ikke i det hele tatt🙄 Bare eksploderende sinne, bl.a...

14.49Preben Sørensen Olsen

– Det gikk begge veier

– Kunne du bli sint hvis hun ikke ville høre på deg og akseptere dine argumenter? Spør aktor

– Selvfølgelig, man kan jo være uenig. 

– Ville du bli sint hvis hun ikke ville høre på din side av saken?

– Ja. Hun kunne også bli voldsomt sur hvis jeg ikke hørte på hennes side av saken. Det gikk begge veier. 

I sin forklaring har Nora Haukland sagt at hun var redd for å ta opp ting med Høiby, fordi hun var kjent med konsekvensene. 

– Hadde du gitt henne en grunn til å bli redd for at det skulle smelle?

– Nei.

VG

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

– Det gikk begge veier

– Kunne du bli sint hvis hun ikke ville høre på deg og akseptere dine argumenter? Spør aktor

– Ja. Hun kunne også bli voldsomt sur hvis jeg ikke hørte på hennes side av saken. Det gikk begge veier. 

I sin forklaring har Nora Haukland sagt at hun var redd for å ta opp ting med Høiby, fordi hun var kjent med konsekvensene. 

– Nei.

VG

Han lever jo ikke i den virkelige verden han der, snakk om null selvinnsikt 🤬🤬

• Liker 5
  • Nyttig 8
Skrevet
1600 skrev (8 minutter siden):

Om man syntes det er forferdelig å bli tatt opptak av bør man begynne med å tenke på hvorfor folk har behov for å spille inn opptakene til å starte med. 

Lett å si om man ikke har vært i, eller klarer å sette seg inn i, en situasjon hvor man både blir provosert og overvåket.
Gjør politiet dette kan det være straffbart.

Skrevet

Jeg sliter litt med å holde tråden mellom vitner og MBH siden de ofte går innom de samme episodene, men refereres til med dagers mellomrom (naturlig!) Blant annet denne flyttingen, det høres ut som de flytta ofte, men så er det bare gjenfortelling fra vitner og utspørring av MBH. 

Men også, hvor mange ganger har han kasta/knust tlf sin nå? 

En gang på palmesus, en gang i Alta, en gang på Barbados? 

Skrevet
Granneman82 skrev (Akkurat nå):

Han lever jo ikke i den virkelige verden han der, snakk om null selvinnsikt 🤬🤬

Han lever kun i sin egen verden, ser det ut som...

• Liker 3
  • Nyttig 4
Gjest Ninaen
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

– Det gikk begge veier

– Nei.

VG

Mentaliseringsevne=0

Han hjelper ikke sin egen sak her gitt. 

Skrevet (endret)
Hedvig88 skrev (1 minutt siden):

Jeg sliter litt med å holde tråden mellom vitner og MBH siden de ofte går innom de samme episodene, men refereres til med dagers mellomrom (naturlig!) Blant annet denne flyttingen, det høres ut som de flytta ofte, men så er det bare gjenfortelling fra vitner og utspørring av MBH. 

Tror det er de tre gangene som er nevnt ja. Med mindre jeg også ikke helt får med meg ting. Er mye frem og tilbake.

Endret av -Pusheen-
Snek seg inn et ord for mye
Gjest Ninaen
Skrevet
Hedvig88 skrev (Akkurat nå):

Må ha hatt et helvetes telefonbudsjett…

Skrevet
Ninaen skrev (Akkurat nå):

Mentaliseringsevne=0

Han hjelper ikke sin egen sak her gitt. 

Ikke litt engang.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
Spaces skrev (3 minutter siden):

Lett å si om man ikke har vært i, eller klarer å sette seg inn i, en situasjon hvor man både blir provosert og overvåket.
Gjør politiet dette kan det være straffbart.

Om man ikke klarer å oppføre seg når man blir provosert, er lydopptak det minste problemet man har.

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet
1600 skrev (Akkurat nå):

Om man ikke klarer å oppføre seg når man blir provosert, er lydopptak det minste problemet man har.

Flott å høre at det finnes perfekte mennesker.

• Liker 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (3 timer siden):

Ja, fikk med meg dette med å nekte innsyn i økonomi. Det hadde helt klart kunne styrket hennes sak om de fant noe der som kunne brukes mot Marius. "Heldigvis" er hun ikke den eneste fornærmede, og man ser jo et klart mønster i oppførselen til Marius.

Skjønner godt at hun ikke vil at de skal grafse i økonomien hennes. Ikke hun som er tiltalt.

• Liker 17
  • Nyttig 15
Skrevet
Eyr skrev (Akkurat nå):

Skjønner godt at hun ikke vil at de skal grafse i økonomien hennes. Ikke hun som er tiltalt.

Skjønner også det i så måte. Synes at det hadde vært greit å kunne få bekreftet disse økonomi-greiene mtp Marius sin sak, da. Men forstår selvsagt henne.

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet
Spaces skrev (5 minutter siden):

Det finnes heldigvis mer perfekte mennesker enn det Marius viser seg å være.

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Skjønner også det i så måte. Synes at det hadde vært greit å kunne få bekreftet disse økonomi-greiene mtp Marius sin sak, da. Men forstår selvsagt henne.

Hvorfor må det bekreftes? De kunne grafset i hans økonomi. Ser ikke at det blir gjort så langt.

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Eyr skrev (3 minutter siden):

Hvorfor må det bekreftes? De kunne grafset i hans økonomi. Ser ikke at det blir gjort så langt.

Håper det kommer. Det bør hvert fall det, han som sier han har fått pengeflyt fra foreldrene, men som likevel ikke er på høyde med forbruket hans. Sa forresten ikke at det "må" bekreftes, kun at det hadde vært greit. Men som også sagt, skjønner at hun ikke vil det. At hun er redd opplysningene skal komme på avveie, skjønner jeg veldig godt.

Endret av -Pusheen-
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Men altså wtf. 🤯

Sitat

Høiby får også spørsmål om hans temperament, og det han har sagt om å dytte Haukland opp mot en vegg, kjøleskap eller garasjedør.

Aktor spør om dette skiller seg fra å være voldelige handlinger.

– I mitt hode så er vold, hva skal jeg si, det er for å skade. Jeg har ikke vært voldelig, jeg har bare tatt tilbake telefonen. Jeg har ikke gjort Nora noe vondt, sier han.

https://www.nettavisen.no/nyheter/dag-10-folg-rettssaken-mot-marius-borg-hoiby-her/s/5-95-2887864

Tidspunkt 14:56

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

MBHs troverdighet er ekstremt lav, spesielt med tanke på at det har vært andre voldshendelser mot andre damer, det finnes lydopptak, vekteren som så at MBH tok kvelertak på Nora også videre. Når han da påstår at han aldri har slått Nora (med øvrig info som bakteppe) blir det vanskelig for retten å feste lit til noe av forklaringen hans. Jeg tror ikke dette går veien for Marius Borg Høiby, og jeg håper jeg har rett, for dette er ikke et menneske som bør få bevege seg fritt i samfunnet.

*fjernet en y i Høiby

Endret av fjellglad
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 23
Skrevet
Spaces skrev (17 minutter siden):

Så du ser ingen nyanser mellom hvordan MBH beskriver egne reaksjoner og å være perfekt? Det finnes mye mellom der for de aller fleste mennesker. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...