Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ms.Hannigan skrev (4 minutter siden):

Du vet at mannen er snart 30 år? Er det en 8 år gammel søkehistorikk de går gjennom i retten nå, eller snakker vi mer nylige søk? 

Søk fra 2015 var nevnt spesifikt. Han var da 18

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Virker som de var fra 2015, for han sier selv at han ikke husker.

Ok. Trodde de hadde litt nyere søkehistorikk også.

Han startet med fetisjene sine ungt. 

• Liker 3
Skrevet
Ms.Hannigan skrev (Akkurat nå):

Mulig de har tatt opp nyere historikk også, men det er vel sikkert det som var relevant rundt hendelsen de fokuserer på.

Nå fortalte de detaljert hva videoen av Skaugum-kvinnen gikk ut på. Fy faen.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
-Pusheen- skrev (12 minutter siden):

Jeg er enig. 

Tegner seg litt bildet av det jeg har ytret litt før. Manipulerer med litt unskyld meg, men er egentlig dårlig på unnskyldninger. Men sånn er det jo med evnt løgner de henger ikke sammen og gir ikke helt mening. Men nå er det retten her som skal dømme da. Men dette kjøper  jeg ikke. For meg blir det for dumt.

Var det ikke hans advokat som sa at materialet ikke var delt? Også er det delt mms med kompis midt i video og bilde tagning...  

Kommer ikke frem om bildet er delt, men noe er slettet og ordet digg er sendt

Endret av Krokenguri
La til siste avsnitt
  • Liker 1
Skrevet (endret)
Ms.Hannigan skrev (3 minutter siden):

Trenger jo ikke søke opp dette lengre når han har et eget selvinnspilte bibliotek, det startet jo med hun på Skaugum.

Løgn etter løgn, men det er ofrene som er problemet selv om de ikke selv har anmeldt.

Noen folk har skumle moraler.

Endret av Ellie42
  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Tegner seg litt bildet av det jeg har ytret litt før. Manipulerer med litt unskyld meg, men er egentlig dårlig på unnskyldninger. Men sånn er det jo med evnt løgner de henger ikke sammen og gir ikke helt mening. Men nå er det retten her som skal dømme da. Men dette kjøper  jeg ikke. For meg blir det for dumt.

Var det ikke hans advokat som sa at materialet ikke var delt? Også er det delt med kompis midt i video og bilde tagning... 

Han lyver så det renner av han.

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
Ellie42 skrev (3 minutter siden):

Trenger jo ikke søke opp dette lengre når han har et eget selvinnspilte bibliotek, det startet jo med hun på Skaugum.

Løgn etter løgn, men det er ofrene som er problemet selv om de ikke selv har anmeldt.

Noen folk har skumle moraler.

Det er sant.

Det er mørke greier dette. Vanskelig å forstå at han har holdt på i så mange år. Det må jo ha vært så mange røde flagg?

• Liker 6
Skrevet
Krokenguri skrev (10 minutter siden):

Var det ikke hans advokat som sa at materialet ikke var delt? Også er det delt mms med kompis midt i video og bilde tagning...  

Om ikke Marius har sendt dette, ville jeg vært mildt sagt sjokkert. Han er jo venner med folk som skryter av å slå damer osv.

• Liker 10
Skrevet
Krokenguri skrev (22 minutter siden):

Det virker som om noe har skjedd her, men som de ikke klarer å bevise fordi det bildet han sendte er slettet. 
Jeg har ikke ord for hvor grusomt jeg synes dette er. Han snakket om bekreftelsesbehov i går, så det passer jo godt å dele bilder. «Digg» skrev han også.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Vi ser en voldelig og ødelagt mann som har skadet kvinner. Jeg håper virkelig på streng dom og forvaring, så håper jeg kongefamilien tar avstand fra ham. Jeg skjønner det er krevende, men helt nødvendig.

Endret av Natttåke
  • Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Han sier i retten at det aldri er skrevet en positiv artikkel noensinne om han - som han foraåvidt har nokså rett i.

Men i tiden før han selv oppsøkte rampelyset (begynte vel med deltakelse i….var det som statist i Skam?) - var det særlig om noen artikler om han? 

Begynte ikke de etter han selv oppsøkte arenaer, eller husker jeg feil?

Vet Se&Hør skriver alt de kommer over - men utenom de? 

• Liker 9
Skrevet (endret)
AprilLudgate skrev (2 minutter siden):

Han sier i retten at det aldri er skrevet en positiv artikkel noensinne om han - som han foraåvidt har nokså rett i.

Men i tiden før han selv oppsøkte rampelyset (begynte vel med deltakelse i….var det som statist i Skam?) - var det særlig om noen artikler om han? 

Pressen hadde jo fått beskjed om å la han være, så jeg kan ikke huske å ha lest så mye om han. Egentlig ingenting før saken sprakk. Sånn bortsett fra da han var liten og ble introdusert som lille Marius.

Endret av -Pusheen-
  • Liker 13
  • Nyttig 7
Skrevet
AprilLudgate skrev (1 minutt siden):

Jo, jeg mener du har rett.

Jeg tror det var en sånn "Gjett hvem som dukker opp i Skam", men ellers er mitt absolutte inntrykk at han selv har oppsøkt arenaer og dermed fått dekning av ulik grad.

• Liker 9
Skrevet
AprilLudgate skrev (Akkurat nå):

Det har vært mange artikler om han. Eller nevnt i mange negative settinger. Bla der hans bestefar dro han inn i overskrifter.  Og mange stygge diskusjoner om hvilke rolle han burde ha og ikke ha. I kjølvannet av det, kunne man bli uvel av, mtp at de diskuterte et lite barn på den måten offentlig. Og det ble tatt papparazzi bilder fra bh, lekeplassen ol. 

Siste året har jeg registert at mange har ryddet vekk endel gamle artikler. Bla av bestefaren. Men omfanget etc kan man fortsatt lese om i boken en vanlig dag på jobben bla.

Det er skrevet noe positive artikler. Men enig i at det meste har vært negativt ladet. Tør påstå at det knapt har vært en 17 mai, uten høylytt og offentlig debatt om han skulle få stå på balkongen med sin familie, og like mye medieskapt drama, når han ikke var der. Da var han gjemt bort. Ikke hos sin far liksom..

Der han har oppsøkt selv, har jeg hatt et inntrykk av i hovbedsak er pga dama si, og få litt mulighet til å ha en egen stemme offentlig. Ikke bare det han har blitt pådyttet.

Dette er min husk og oppfatning av media dekning 

• Nyttig 2
Skrevet
JustAsking skrev (20 timer siden):

Hun er et forferdelig vitne for ofrene, iallfall, og drømmevitne for forsvarerne. 

Hvem er det?

Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (11 minutter siden):

Det har vært mange artikler om han. Eller nevnt i mange negative settinger. Bla der hans bestefar dro han inn i overskrifter.  Og mange stygge diskusjoner om hvilke rolle han burde ha og ikke ha. I kjølvannet av det, kunne man bli uvel av, mtp at de diskuterte et lite barn på den måten offentlig. Og det ble tatt papparazzi bilder fra bh, lekeplassen ol. 

Siste året har jeg registert at mange har ryddet vekk endel gamle artikler. Bla av bestefaren. Men omfanget etc kan man fortsatt lese om i boken en vanlig dag på jobben bla.

Det er skrevet noe positive artikler. Men enig i at det meste har vært negativt ladet. Tør påstå at det knapt har vært en 17 mai, uten høylytt og offentlig debatt om han skulle få stå på balkongen med sin familie, og like mye medieskapt drama, når han ikke var der. Da var han gjemt bort. Ikke hos sin far liksom..

Der han har oppsøkt selv, har jeg hatt et inntrykk av i hovbedsak er pga dama si, og få litt mulighet til å ha en egen stemme offentlig. Ikke bare det han har blitt pådyttet.

Det er da skrevet andre ting om han.

Bla. a. at han har startet MC-verksted, at han jobber som lærling etc. Det er få andre som får denne typen gratis reklame på bla. a. statskanalen han fikk. Men selv med dette, så klarte han jo ikke å drive sitt ENK. Det ble jo også skrevet at han var med Mamma til New York på arrangement om fred, selv om vi nå vet at MM hatet det og ville reddes av Epstein så ble det jo ikke beskrevet negativt at M var der.

Offer-rollen han påtar seg er rett og slett utrolig unyansert. Man kan da ikke bli tatt for kokain eller salg fra slottets adresse og håpe at mediene skriver positivt om det. De siste årene er han ene og alene skyld i at alt som er skrevet om han er negativt. Marius sverter sitt eget navn og forventer at ingen skal reagere.

Endret av Ellie42
  • Liker 20
  • Nyttig 6
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Pressen hadde jo fått beskjed om å la han være, så jeg kan ikke huske å ha lest så mye om han. Egentlig ingenting før saken sprakk. Sånn bortsett fra da han var liten og ble introdusert som lille Marius.

Natttåke skrev (Akkurat nå):

Jo, jeg mener du har rett.

Jeg tror det var en sånn "Gjett hvem som dukker opp i Skam", men ellers er mitt absolutte inntrykk at han selv har oppsøkt arenaer og dermed fått dekning av ulik grad.

Ja, jeg mener alle tre barna var nokså off limits utover avtalte bilder på famllieferie osv.

Tviler ikke på at Se og Hør har ligget på jaktsiden i perioder - noe som selvsagt er ekkelt og kan gi uro/angst. 

Men jeg bare husker ikke noe særlig. 

Så var det sak på salg av LVbag med bilder fra Slottet og adresse dit - MM smalt hardt tilbake på den til pressen. 

Etter dette har jeg sett korte saker basert på bilder han la ut på IG selv, litt rød løper bilder med første kjente eksen. Så med eksen særlig fordi kolabildene, der gikk det og i «på vei til rød løper/fest». 

Derfra og utover ikke hyppig - før anklagene ifbm første anmeldelse. Slik jeg har sett i medier iallefall.

JEG tror Mette Marit og Haakon i for stor grad har forklart presse og mangel på tittel som årsak til hans vansker i oppveksten.

Jeg tror han har samme problemer som sin mor med regulering og «utagerende festing» som de kalte det ved forlovelsen - tipper noe i retning ADHD. Eller annet. Brevet hun skrev til pressen synes jeg talte i den retning om at her lå det noe bak vi ikke visste om.

Men jeg tror begge to har sine forklaringer - så har Marius sluppet totalt unna selvrefleksjon og heller ikke klart å roe ned utageringen med økt alder. Han forklarer jo til politi(eller var det pst) at han ikke vurderer bytte «vennekrets». Som om de er venner, men det er en annen sak.

Og derfor sitter han som snart 30åring og er emosjonelt/kognitivt langt bak jevnaldrende. 

Han og Martha Louise trekker pressens rolle FOR langt som forklaringsmodell for egen oppførsel/atferd.

Kjipt? Ja. 

Roten til egen atferd? Mnei. 

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Krokenguri skrev (9 minutter siden):

Jeg leser ikke Se&Hør, så der kan jeg ha gått glipp av ting.

Sven O ble jo betalt av dem - men dette har ingenting med Marius å gjøre. 

Har fått med meg noe om rollediskusjon, men ikke noe om han privat over tid? Var det altså større dekning over år? Også i annen presse enn seoghør? 

• Liker 2
Skrevet

Dette med å gjemme ting i skjulte mapper i hemmelige apper viser jo at han forstår på et grunnleggende nivå at dette har vært ulovlig. Det burde han ha baller nok til å innrømme. Når han i tillegg sier han har 'slettet mobilen' til venner, og prøver å fjernslette data når politiet endelig har enheten, viser jo at han vet nøyaktig hva dette er.

Ekkel fyr.

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Gjest Ninaen
Skrevet

Det var jo også oppslag da han ikke dukka opp i 50-årsfeiringen, og så dukka opp på utested i nærheten. Med bilde av ham. 
ingenting unnskylder det han er tiltalt for, bare så det er sagt. Men at det har vært en del negativt fokus, det har det. Sånn som det med LV-bagen også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...